Ga naar inhoud
GENEGEERD

Genoegen nemen met onze roverheid ? Ik dacht het niet.


lewieke

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarom kan zoiets in België wel en in Nederland niet?

 

Ik heb eens bij een bedrijf gewerkt met vestiging in België.

Die jongens kwamen daar voor elkaar op.

Geen frisdrank automaat, vakbond bellen slot op de poort.

Geen zeep en schone handdoeken, vakbond bellen slot op de poort.

Geen beveiliging op de machines, vakbond bellen en slot op de poort.

Die Belgische jongens kregen alles voor elkaar.

Wij stomme Nederlanders kregen niks en moesten alles zelf bekostigen.

Dat was vakbond bellen, euh ik snap jullie probleem, maar euh hou jullie maar rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vladimir dat de politiek snapt dat ze op de verkeerde manier bezig zijn en dat het duidelijk wordt dat er onvrede is.

 

En @Vladimir . En aan allen die zo graag willen demonstreren.

 

Een dag demonstreren met vier miljoen mensen op het Malieveld, of een maand het Beursplein bezetten (Occupy ) - het gaat geen ruk uithalen.

 

Het systeem is zo ingesleten, de schapen zo geïndoctrineerd, men is te braaf en bovenal laat men zich graag voor het lapje houden. Brood en Spelen en het plebs mort niet. Daar hebben de meesten het nog te goed voor. Het moment: dan eten ze toch cake? is nog veel te ver weg.

 

Dat maakt de bereidheid om een ommezwaai van Den Haag af te dwingen, laag. Het maakt ook, dat lees ik ook hier tenminste, dat men zegt: ach zo slecht is het allemaal niet.

 

Zo slecht is het mijns inziens wel. Natuurlijk gaat er ook wel wat goed, maar windmolens die worden vernield, om maar wat te noemen, of een politiek die achter Obama aanhuppelt als er een vliegtuig wordt neergehaald, een rechtssysteem dat faalt als bankiers massaal graaien en plukken, Bulgaren en Roemenen die miljoenen aan Nederlandse steun ontvangen, belastingen voor multinationals die een schijntje zijn van wat de burger op moet hoesten....neen, er gaat teveel mis.

 

Het enige antwoord vanuit Den Haag, correctie, Brussel want sinds vorige maand moet elke beslissing langs Brussel, het volk heeft haar soevereiniteit ingeleverd, het enige antwoord dus uit de politiek, is meer regels, meer overheid en meer belastingen.

 

De manier om Brussel te dwingen deze putsch tot stilstand te brengen, is massaal stoppen met betalen van belastingen, hypotheken en zorg verzekeringen. Dan pak je direct de grootste graaiers. Overheid, Banken, Zorg verzekeraars.

 

De inflatie is gigantisch. De mooiste manier om het gepeupel arm te maken en te houden. Ondernemen is een moeilijk proces, omkleedt met regels, verplichtingen en belastingen. Fraudeurs en witte boorden criminelen lachen zich een bult. De grenzen zijn open voor Jan en Alleman. Geld voor fatsoenlijke bejaarden zorg is er niet meer.

 

Vreedzame revolutie, ik zag het op dit forum ook al voorbij komen, is veel zinniger dan demonstreren. Maar daarvoor is een verandering van het collectieve denken noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regering is nu al aan het inbinden en neem maar van me aan dat ze heel ongerust worden van die stakingen, zeker als de politiediensten ook eens een pak rammel* krijgen. Hoe lang denk je dat de oproerpolitie bereid is tussen te komen. Bovendien is ook bij hen de onvrede groot dankzij de contractbreuk van de overheid. Ook zij leggen geregeld het werk neer. Ze moeten nu alleen nog maar een stap in de richting van het volk zetten. Als een overheid/regering geen draagvlak heeft bij het volk, dan blijft ze niet lang overeind. Dat hopen we te bereiken.

 

 

 

* Waaraan ik overigens niet deelneem of niet toe oproep. Maar de toon bij de agenten veranderde snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regering is nu al aan het inbinden en neem maar van me aan dat ze heel ongerust worden van die stakingen. Als een overheid/regering geen draagvlak heeft bij het volk, dan blijft ze niet lang overeind. Dat hopen we te bereiken.

ik hoop wel dat je mensen die wel willen gaan werken niet blokkeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Die nemen verlof want ze moeten op de kinderen passen. Er is in de meeste scholen geen opvang voorzien.

bij ons was iedereen er , sterker nog maar 1/10 staakt bovendien is staken een recht meen ik me te herinneren

en niet iedereen waardeert het als je wegen afzet http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2145730/2014/12/08/Auto-baant-zich-weg-door-blokkade.dhtml

en dat kan ik begrijpen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staken is een recht , werken is dat ook .

Indien ik een der deze belet zal worden om mijn klanten te bereiken reageer ik ook zo :

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2145730/2014/12/08/Auto-baant-zich-weg-door-blokkade.dhtml

 

Staken is een recht. Maar wie nu akkoord gaat met alle maatregelen van de overheid hoeft straks niet te komen zeuren : niet over minder pensioen, niet over langer werken, niet over de mindere kwaliteit van onderwijs, niet over de sociale afbraak. Als je overigens met een auto door een blokkade rijdt, trek je aan het kortste eind. Dat wordt dan opzettelijke slagen en verwondingen. Of erger. Zou ik in elk geval niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staken is een recht. Maar wie nu akkoord gaat met alle maatregelen van de overheid hoeft straks niet te komen zeuren : niet over minder pensioen, niet over langer werken, niet over de mindere kwaliteit van onderwijs, niet over de sociale afbraak. Als je overigens met een auto door een blokkade rijdt, trek je aan het kortste eind. Dat wordt dan opzettelijke slagen en verwondingen. Of erger. Zou ik in elk geval niet doen.

wat dan? je braafjes laten doen door die stakers ? , het is trouwens niet verstandig om op een weg waar auto's rijden te staan

eerste regel verkeers veiligheid in het kleuterklasje : wandelaars op het voetpad

of gelden er geen regels dan ? stakers kunnen ook gewoon de mensen die het niet oneens zijn hun job laten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dan? je braafjes laten doen door die stakers ? , het is trouwens niet verstandig om op een weg waar auto's rijden te staan

eerste regel verkeers veiligheid in het kleuterklasje : wandelaars op het voetpad

of gelden er geen regels dan ? stakers kunnen ook gewoon de mensen die het niet oneens zijn hun job laten doen

 

Jij doet wat je wilt. Ik staak. Geweldloos. Ik ga niet naar betogingen, blokkeer geen straten, zoek geen confrontatie. In jouw geval is het verstandiger om stakingsposten te mijden, alvast niet agressief te reageren als je gestopt wordt. Desnoods onderhandel je een doorgang of maak je rechtsomkeer. De stakers zitten ook met jouw job in en willen een signaal geven. Geweld is geen oplossing. Ga je over tot geweld, dan ben jij degene die de rekening gepresenteerd krijgt.

 

Als je dat 'laten doen' heet, dan is dat inderdaad de beste keuze. Denk er nog maar eens over na voor je onbezonnen acties onderneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staken is een recht. Maar wie nu akkoord gaat met alle maatregelen van de overheid hoeft straks niet te komen zeuren : niet over minder pensioen, niet over langer werken, niet over de mindere kwaliteit van onderwijs, niet over de sociale afbraak. Als je overigens met een auto door een blokkade rijdt, trek je aan het kortste eind. Dat wordt dan opzettelijke slagen en verwondingen. Of erger. Zou ik in elk geval niet doen.

@lewieke :

Drastisch besparen is nu eenmaal aan de orde na jaren wanbeleid :

-op pensioen op 56 ? Wie gaat er al die pensioenen betalen ? Ons geweldige zilverfonds ?Hier wil je kinderen toch niet mee opzadelen Lewieke?

En laten we wel wezen , deze stakingen kosten werkgevers handen vol geld .Geld die er vandaag niet in overvloed is ....

 

Uiteraard ga ik geen mensen omver rijden(een versperring wel ) , al ligt mijn mening en die van hen mijlenver uit elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke :

Drastisch besparen is nu eenmaal aan de orde na jaren wanbeleid :

-op pensioen op 56 ? Wie gaat er al die pensioenen betalen ? Ons geweldige zilverfonds ?Hier wil je kinderen toch niet mee opzadelen Lewieke?

En laten we wel wezen , deze stakingen kosten werkgevers handen vol geld .Geld die er vandaag niet in overvloed is ....

 

Uiteraard ga ik geen mensen omver rijden(een versperring wel ) , al ligt mijn mening en die van hen mijlenver uit elkaar

 

Het kan ook niet dat 8 jaar geleden mensen met pensioen gingen op 52 en de groep die een paar jaar ouder is gelijk moet werken tot 67. Eerlijk is anders. Waarom is het altijd dezelfde groep die het moet bekopen onder het mom van 'er is geen geld'.

 

Maak je geen illusies. De Vlaamse pensioenen zijn nu al bij de laagste van de unie. En neem van me aan dat het er niet beter op wordt. Ook niet met besparingen. Een bodemloze put kan je nu eenmaal niet vullen. In plaats van in te zetten op kostenreductie wordt er alleen maar gegrepen naar meer belastingen. Voor dat pensioen heb ik overigens ook al veel bijgedragen. Maar of ik ooit wat krijg is af te wachten.

 

Een paar voorbeelden :

- waarom zijn er duizenden full time politici die hun zakken vullen en geen bijdrage leveren aan de economie ? Terwijl de burger betaalt.

- waarom kan een gepensioneerde gratis met het openbaar vervoer terwijl iemand die vervoer nodig heeft om op zijn werk te raken de hoofdprijs betaalt ?

- waarom 15 ! jaar langer werken in enkele jaren tijd ? Dat getuigt van een totaal gebrek aan respect voor de werknemer.

- waarom het inschrijvingsgeld voor de jeugd optrekken en tegelijk gepensioneerden voor de 'fun' avondlessen en bijscholing laten volgen waarvoor ze nauwelijks iets betalen én niets meer oplevert aan de maatschappij ?

 

Voor mijn kinderen zorg ik zelf wel. Op de overheid reken ik al niet meer. Het enige wat we nog mogen verwachten is gelegaliseerde diefstal. Om mijn kinderen hiertegen te beschermen zorg ik dat ze een goede opleiding krijgen. Toon ik ze de weg van de minste weerstand, leer ik hen economisch én internationaal denken. Ik hou er rekening mee dat zij en ikzelf misschien ook nog ooit moeten emigreren. Voor mezelf is het te laat maar neem van me aan dat ik mijn kinderen wel zal leren hoe ze minimaal betalen, desnoods met tax constructies.

 

Een staking waar niemand last van heeft, dat schiet ook niet op. En wie kost het geld ? Mij kost het een dagloon. So what ? Een werkgever kan ook een dag de winkel dicht doen. Dat kost in veel gevallen het minste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke politici heb je 100% gelijk in

Gepensioneerde rijden niet meer gratis nu

Het land is jaren onbeheerd geweest en nu werkt men eraan , stakingen kosten enkel geld aan werkgevers die het al moeilijk genoeg hebben

De vakbonden willen rijkentaks en.... Wie valt daaronder ? De superrijken of eerder die welvarende middenklasse die al genoeg afdraagt

Bovendien vanaf waneer is men "rijk " ? Op basis van eigendom of geld op spaarrekening of.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke politici heb je 100% gelijk in

Gepensioneerde rijden niet meer gratis nu

Het land is jaren onbeheerd geweest en nu werkt men eraan , stakingen kosten enkel geld aan werkgevers die het al moeilijk genoeg hebben

De vakbonden willen rijkentaks en.... Wie valt daaronder ? De superrijken of eerder die welvarende middenklasse die al genoeg afdraagt

Bovendien vanaf waneer is men "rijk " ? Op basis van eigendom of geld op spaarrekening of.....

 

Het zal eerder de welvarende middenklasse zijn. In dat geval ben ik ook nog eens de pineut omdat ik in het verleden keihard werkte. Even een overzichtje :

- minder pensioen

- langer werken

- straks nog 'rijkentaks'

- hogere studiekosten voor de kinderen

- intussen ook nog eens steeds hogere belastingen.

 

Mag ik opmerken dat ik aan het werk was terwijl iedereen feestte en reisde ? Op die inkomsten betaalde ik belastingen. Als beloning voor mijn bijdrage aan de economie mag ik straks ook nog eens een rijkentaks betalen ? Geen probleem hoor. De huurprijzen gaan met hetzelfde bedrag omhoog of de huurders worden er uit gekegeld. Voor de fiscus ben je al snel te rijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke , tzelfde hier mn vader heeft een zaak en stelt mensen te werk

Betaalt ieder kwartaal 6000 euro enkel aan kadaster van andere belasting enz...

Zwijgen we :als rijken taks er bij komt

Word de boel gesloten en word er mis geïmmigreerd richting Zwitserland

Dus weer wat werklozen erbij en een opdonder voor de locale economie

Ik neem aan dat er vele zijn in deze situatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik ben benieuwd naar het hele verhaal. Zou de visboer in Gouda een paar scholletjes niet hebben aangeslagen via de kassa? Of - wegens tegenvallende omzetten - achterstand met zijn loonbelasting hebben opgebouwd? In ieder geval vond de fiscus zijn schuld groot genoeg om zijn kraam te confisceren. (M.i. een tamelijk zinloze actie omdat de visboer nu zijn inkomstenbron kwijt is en de schuld zeker niet meer kan aflossen.)

 

De beambte is overgoten met een water en meel, er zjn klappen gevallen en agenten hebben de boel weten te sussen.

 

http://www.dichtbij.nl/capelle-krimpen/112/artikel/3907087/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de visboer in Gouda een paar scholletjes niet hebben aangeslagen via de kassa? Of - wegens tegenvallende omzetten - achterstand met zijn loonbelasting hebben opgebouwd?

Voor klein grut komt de belastingdienst niet z'n bed uit, meestal betreft het inderdaad omzet-/inkomsten-/loon-belasting.

 

Het is inderdaad jammer dat je nooit het hele verhaal hoort, maar alleen hetgeen interessant is om in de krant te zetten.

 

Ik heb in het verleden, beroepsmatig, een aantal uithuiszettingen, beslagleggingen en insluitingen meegemaakt en bij al

deze zaken ging er, zonder uitzondering, een lang traject aan vooraf, waarbij de schuldenaar niet of slecht reageert op

aanmaningen, duurwaarders, oproepen of uitnodigingen tot gesprekken.

Op een gegeven moment is de koek gewoon op en wordt er overgegaan tot actie, hoe oneerlijk of triest het ook lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...