Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn tassen


Maan

Aanbevolen berichten

Mede door dit forum ben ik de laatste maanden een serieus naar mijn spullen aan het kijken. Ik heb een hoop aangeschaft en op orde gebracht. Niet allen mijn tassen maar ook de voorraad en gereedschappen thuis.

Ik heb een hele hoop geleerd hier!

 

Dit is mijn dagelijkse tas, die sleep ik altijd achter mij aan.

Door mijn handicap heb ik veel medicijnen achter de hand w.o. 2 epi-pennen.

Ik ben fan van deze tas, je kunt hem zowel om je schouder als op je heup dragen.

 

DSC_0805.jpg.223fff5c8069acc9da9981dd0826f533.jpg

De inhoud

DSC_0804.jpg.15adcd84b8009dc2cb0a6ada93689ffe.jpg

Het bruine tasje rechts onder, bevat een epi-pen en mijn telefoon, en hangt altijd aan mijn broekriem ( of met een riempje om een jurkje)

Het tasje rechts boven met esculaap bevat de tweede epipen en zit altijd in het zijvak van mijn tas. Enkel 's zomers als ik b.v. op de camping rondloop, dan hangen ze alle twee aan mijn riem.

 

Deel twee volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo, daar zit best veel in. Hoe vindt je alles makkelijk terug? gaat niet alles door elkaar?

 

Tip van een opticien: neem in plaats van die brillendoekjes een goed microvezel doekje. Goed verpakt zijn deze een beter alternatief (bijvoorbeeld in een ziplock zakje). De papieren kant-en-klaar doekjes zijn niet goed voor de ontspiegelingslaag op de glazen en maken makkelijker krassen.

 

Verder is die tas links boven een uikomst. Ik heb er ook een in mijn tas zitten. Een uitkomst als je plotseling veel koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel twee,

 

Dit is mijn vlucht tas, voor als ik plotseling weg moet en niet weet wanneer ik terug kom, b.v. een vriend of familielid in nood helpen, ziekenhuis opname e.d. Evt kan ik er ook mee in de open lucht verblijven.

 

DSC_0800.jpg.42b2da4c989bf2a4f2c8aa1d8ed4f522.jpg

DSC_0803.jpg.7da7c28aef0fad626cbf651167d53ed6.jpg

 

Het totale gewicht is 11,3 kilo

v.o.n.b.

hoofdkussen

luchtbed

slaapzak

lampje en zakmes.

handgel,

fluitje, kompas, spiegeltje

snoepjes

geld

reinigingsdoekjes

koffie thee zout peper suiker

toiletspullen

Noodslaapzak

warmte zakjes

opwindradio met mp3 speler mogelijkheid om USB apparaten op te laden, voeding kan ook via batterijen of usb (luisterboeken)

kaart met rampen zenders

koptelefoon

usbstick met gegevens, luisterboek en survivalboeken

batterijen, snoertjes

1 liter water, waterfilter

Zetmeel arm eten genoeg voor ongeveer 1,5 dag

esbit brander met blokjes, lucifers, aansteker

mestin

poncho

elastiekjes, grote waxine,parakoord, watervaste lucifers, spel kaarten in een waterdicht doosje

containerzakken en gaaszak

wc papier

warme kleding en ondergoed

handdoekje en wegwerp washandje

veiligheidsvest

beker

reserve bril (-5 -6)

medicijnen voor 3 dagen

opschrijfboekje, potlood, dikkestift met ducttape

ehbo set, ruim aangevuld

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, Man en dochter (18 met dezelfde handicap) hebben een soort gelijke tas.

Mijn man heeft een noodtent en minder luxe slaapspullen.

 

Mijn mini energie set.

Voor thuis gebruik, maar kan ook zo meegenomen worden.

DSC_0806.jpg.53a1b470c43ce252043ca422bd885ed0.jpg

10000 mAh powerbank usb

10 watt zonnepaneeltje 5 volt usb

deze laad de powerbank in oktober in twee dagen vol, midden in de winter zal dat langzamer gaan

 

usb batterijenlader, waar AA en AAA in geladen kunnen worden.

E-reader en tablet, die zowel rechtstreeks via het paneel als via de powerbank geladen kunnen worden.

Een mini/micro SD kaart met al mijn boeken ook heel veel survival en howto boeken.

 

En een klein ledlampje

 

Zoiets staat nog op mijn lijstje, https://www.conrad.nl/nl/verbatim-aa-power-pack-powerbank-1-usb-poort-en-1218345.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CJy25eHFtMICFRHHtAodlxoAFQ&WT.srch=1

Dan kan ik helemaal alle kanten op.

 

Dit setje combineert ook goed met de noodradio uit mijn vluchttas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maan mis ik nu een tarp of een poncho ? Of lees ik er over .

 

Boven de mestin ligt een dunne poncho een tarp zal van de containerzakken en of de reddingsdeken gemaakt moeten worden. Mijn man heeft een noodtent in zijn tas zitten. En ik mag hopen dat hij in de buurt blijft ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt hier al heel goed overnagedacht @Maan en zie er eigenlijk niet echt iets tussenstaan wat overbodig is in mijn ogen.

Heel goed dat je ook aan toiletpapier gedacht hebt, dan wordt hier nog wel eens vergeten om bij hun bepakking te stoppen. ;)

Nu lees ik wel dat je een extra nood-slaapzak hebt maar is dat ook echt voldoende voor deze weersomstandigheden?

Ook ziet het voedsel er heel goed overwogen uit maar zou er persoonlijk nog wel een zakje met noten of liever zelfs nog studentenhaver willen toevoegen.

De gedroogde vruchten zorgen voor de snelle energie die je tijdens een inspanning nodig hebt en de energie van de noten komen later op gang zodat je niet teveel suikerpieken krijgt maar wel de energie die het lichaam nodig hebt.

Het enige wat ik je echt nog zou willen aanraden is een regenponcho die je zowel als poncho als tarp kunt gebruiken wanneer het regent zodat je droog kunt blijven want niets is zo vervelend om verregend rond te lopen met de grote kans dat je kou vat.

 

Edit: ik had per ongeluk over de poncho heen gekeken :o Dus in mijn ogen een goede samenstelling met niet teveel spullen die eigenlijk alleen maar extra gewicht en ruimte innemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, daar zit best veel in. Hoe vindt je alles makkelijk terug? gaat niet alles door elkaar?

 

Tip van een opticien: neem in plaats van die brillendoekjes een goed microvezel doekje. Goed verpakt zijn deze een beter alternatief (bijvoorbeeld in een ziplock zakje). De papieren kant-en-klaar doekjes zijn niet goed voor de ontspiegelingslaag op de glazen en maken makkelijker krassen.

 

Verder is die tas links boven een uikomst. Ik heb er ook een in mijn tas zitten. Een uitkomst als je plotseling veel koopt.

Gelukkig heeft de tas veel vakjes, ik kan het allemaal redelijk op de tast vinden.

Die micro vezeldoekjes, werken niet goed, bij mij is alles altijd vet, dan werken die doekjes veel beter. Maar ik gebruik ze alleen onderweg, thuis gewoon onder de kraan met sop :D

 

In mijn tas, niet op de foto, zit ook nog een mini rolmaatje, echt super handig! Ik wil nog een klein zaklampje voor in mn tas. echt zo'n inimini ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain Met dit weer, in de natuur, helemaal alleen, ben ik verloren. De spullen in de tas zorgen dat ik niet snel doodvries. Maar ik ga het zowiezo niet op mijn eentje redden. Ik loop slecht heb heel veel gewrichtsproblemen. Mij over afstanden verplaatsen ga ik niet redden zonder hulp.

Ik kan redelijk zelfvoorzienend leven in mijn huis, Ik heb toegang tot relatief schoon water, een grote voorraad en een groentetuin. En ik woon hoog. Maar stel dat ik het huis uit moet, dan moet deze tas het mij makkelijker maken. Maar lopend naar Noorwegen gaat het niet worden :D

 

Wat noten en vruchten zat ik ook aan te denken.

 

De rugzak incl.spullen hebben mij rond de €150,- gekost. De slaapspullen en het zakmes had ik al. De radio en het waterfilter waren de duurste items.

 

Binnenkort zal ik de auto eens opruimen en het noodpakket wat daar in verstopt zit op de foto zetten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die micro vezeldoekjes, werken niet goed, bij mij is alles altijd vet, dan werken die doekjes veel beter. Maar ik gebruik ze alleen onderweg, thuis gewoon onder de kraan met sop :D

 

Kijk, dat hoor ik graag! Thuis met sop. Daar gaat mijn opticienshart sneller van kloppen. Hoe vaak mensen wel niet verbaasd reageren dat ze een bril überhaubt moeten schoonmaken ("Maar zo'n dure bril hoef je toch niet schoon te maken?". Maar ook de vaatwasser wordt regelmatig genoemd. En soms, uitkoken. En nee, dat is geen garantie ^_~

 

Of nog een mooie, of we een kras weg konden polijsten. Dat gaat niet, omdat je dan de kromming van het glas aanpast, daarmee vertekening krijgt en de ontspiegeling plaatselijk wegpolijst. Deze klant zei dat hij het begreep, maar in zijn ogen zag ik "Lul niet, dat kan echt wel".

De dag erna kwam hij terug, met een groot gat in zijn ontspiegeling. Het kon inderdaad niet zei hij lachend.

 

Maar om weer on topic te komen, een klein lampje. Ik heb net mijn Photon Freedom binnen en ben er helemaal weg van. Is echt een sleutelhanger lampje. Anders kun je ook kijken naar de O-Light S15 Baton, staat ook in de prepshop. Daar komt een bak licht af. Of weinig, mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds mijn vrouw haar brillen bij Eyes + More haalt hebben wij altijd microvezel brillendoekjes die we gratis bij de brillen krijgen. Die werken perfect is mijn ervaring.

 

Tip voor de toiletrol: als je de kartonnen rol er uit pulkt kun je de rol plat drukken en neemt ie nog maar de helft van de ruimte in.

 

Als klein zaklampje kan ik de Fenix E01 aanraden, heb ik zelf aan mijn sleutelbos. Nauwelijks groter dan een AAA batterij en veel licht voor zo'n klein ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...