Ga naar inhoud
GENEGEERD

Primus 71 brandertje


chrisprep

Aanbevolen berichten

Ik kocht dit brandertje al een tijdje geleden op een rommelmarkt, de verkoper zei eerlijk dat hij geen idee had of het nog werkte of niet.

Gisteren eindelijk eens getest, beetje coleman fuel erin, voorverwarmd, en dan niets :confused::confused:

 

Na wat speurwerk op google over dit type brandertje, vond ik de 2 meest voorkomende problemen, nl. de dichting van de brandstofdop kan lekken, waardoor de druk ontsnapt of de lont is aan vervanging toe;

Bij de demontage van het brandertje was het probleem direct duidelijk, in mijn brandertje zat helemaal geen lont meer.

 

PICT8665.jpg.48384f1eaaed5726eb9c3406ab96ccde.jpg

 

Terug naar google, en ik vond een handleiding hoe men heel gemakkelijk de lont zelf kan maken, het moet enkel uit 100 % katoen zijn,

met een ijzerdraadje in het midden van je lont kan je hem helemaal tot boven schuiven.

 

PICT8666.jpg.d1bbd238d86c9a941f8f3f648e60c133.jpg

PICT8667.jpg.c194878316e9dddc639975b2563da7a4.jpg

 

Alles weer gemonteerd en tijd voor een 2 de test, en ditmaal yes, het werkt perfect,:o:o:o

Het brandertje zit in een blikken doosje om te transporteren, en uitgeklapt doet dit eveneens dienst als potstand,

het doosje heeft wel wat roest, denk het af te schuren en te spuiten in hittebestendeige verf,

 

PICT8669.JPG.eb24e9f4a2ae6988615b1175c80d2d5b.jpg

PICT8670.jpg.e7bd6a9b824c6609084658b7e483f807.jpg

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@chrisprep leuk en mooi opgelost. Ik heb zelf ook een 71 maar bij mij is het rubbertje van het overdrukventiel aan vervanging toe dus hij doet het niet zo geweldig op het moment omdat ie druk verliest.

Denk er nog even over na of je het blik op die manier wilt behandelen. Mocht je het ooit willen verkopen dan zal het daardoor minder waard worden. Misschien is er een minder ingrijpende manier denkbaar om het blik te preserveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...