Ga naar inhoud
GENEGEERD

tip bij maken opbergruimte PVC buizen


Trooper

Aanbevolen berichten

Wilde even wat opbergruimte maken voor in de auto en op me fiets. (systeem zou ook aan tas gemaakt kunnen worden).

De meesten kennen denk ik wel het systeem om van een pvc buis met afsluitdoppen/schroefdoppen etc een buis te maken waarin je spullen kunt opslaan.

Ikzelf heb wat pvc buizen genomen en gewoon afsluitdoppen aan beide zijden gedaan zodat je niets hoeft te lijmen ofzo en aan beide zijden je de buis open kunt maken zodat als je iets nodig hebt wat onderin zit je niet heel de buis hoeft leeg te halen maar gewoon de andere kant kunt openen. Deze haalde ik zelf gewoon bij de Karwei en ben je voor paar euro klaar.

 

Nu heb ik (en dat was het tipje wat ik wilde geven) bij de Action voor een paar centen klittenband gekocht. Hier zitten al plakstrips op. Je hoeft dus alleen maar strookjes te knippen voor op de buis en hetgeen waaraan je de buis wilt bevestigen. Het blijft ook goed zitten.

Om een buis van 80 cm in de binnenkant van mijn auto te hangen kostte maar een minuut of 3.

Zo zal ik er ook 1 onder de buis van mijn mountainbike hangen. Ga nog ff testen of een klein buisje ook goed blijft zitten aan de buitenkant van een rugzak en/of riem maar voorzie hier ook weinig problemen mee.

 

Zo kun je dus ook als je de klittenband aan je tas bevestigd een buis uit je auto of fiets zo aan je tas klikken of vice versa. Wel vereiste dat de strips op dezelfde lengtes zijn geplakt (maar je kunt natuurlijk ook extra strips plakken).

 

Hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord. Als foto's gewenst zijn dan kan ik die nog wel maken (wanneer het droog is tenminste. haha)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Pas er wel mee op. Als je die buizen in je auto hangt en ze niet goed vastmaakt, worden het projectielen als je een noodstop moet maken of een aanrijding krijgt

Klittenband is niet voldoende

 

Ik heb het meegemaakt dat een brandblusser losraakte toen ik een noodstop moest maken en deze knalde door mijn voorruit naar buiten (miste mijn hoofd op een haar na). Kan je vertellen dat ik sindsdien alles vastzet met spanbanden én schroeven/bouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij hangen ze in de kofferbak en zitten niet echt hele zware dingen in. brandblusser etc zitten bij mij ook op andere manier vast. maar denk bv aan ehbo spullen dat is ideaal en kan je dus zo vanuit je rugzak in de auto hangen en vice versa. ik vind het heel handig in ieder geval. Ik heb de buis ook op 3 plekken vast zitten met meerdere banden klittenband naast elkaar en moet er een aardige ruk aan geven om hem los te krijgen dus bij mij zit het ook vrij stevig hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo'n fan van klittenband persoonlijk, maar dit is op zich wel handig.

Het enigste waar ik klittenband aan heb zitten zijn kleine 'tactical' of 'covert' pouches.

 

Het is iets duureder maar is het een idee om de einddoppen te vervangen voor die met schroefdraad? Als je die aan beide kanten doek kun je hem ook an beide kanten openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...