Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Bartje

Breek het systeem (breakthesystem.nl)

Recommended Posts

Wetenswaardig nieuws van http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/12/break-the-system/

"Break the System is ontstaan uit het succes van de Facebook pagina Regeringswaanzin (http://www.facebook.com/regeringswaanzin) . Op deze pagina worden politieke beslissingen, blamages en leugens op een satirische en genadeloze manier aangekaart. Gaandeweg werd duidelijk dat de onvrede over de huidige politiek zo groot was dat de man achter Regeringswaanzin, Berry de Mooij (https://www.facebook.com/berry.demooij),besloot om serieus in opstand te komen tegen de overheid. De reden waarom er gekozen is voor Break the System in plaats van Breek het Systeem, is simpelweg omdat Break the System beter klinkt. Voor degene die niet goed zijn in Engels, zeg gewoon: Breek het Systeem! Het gaat namelijk uiteindelijk om de boodschap die wij willen verspreiden."

http://breakthesystem.nl schrijft o.a.:

"Bent u alle bezuinigingen, voedselbanken, ontslagen in de zorg, en de rijken die rijker worden, ook meer dan zat?

Break the system eist: Hervormingen! Zorg zonder winstoogmerk! WW voor politici! Betaalbaar onderwijs! Toegankelijke zorg! Invoeren basisinkomen! AWBZ premies terugvorderen! ..."

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Here we go again....

Kan iemand een demonstratie in NL noemen die daadwerkelijk zin heeft gehad?

Leuk hoor al die marginale groepjes die een demonstratie organiseren, maar afgezien van de obligate stukjes op indymedia en een berg verspilde taxpoet aan politie inzet heeft het ongeveer hetzelfde effect als dat ik hier voor het open raam ga schreeuwen dat de regering kut is.

Deze post delen

Begin dit jaar werd er een 'grote' demonstratie georganiseerd door een soortgelijk groepje. Omdat ik lid ben van de SP heb ik het bestuur een mail gestuurd met de vraag of de SP interesse had om mee te gaan met de demonstratie.

Het antwoord wat ik kreeg: 'sorry maar de afgelopen tijd zijn er meerdere demonstraties geweest tegen het kabinetsbeleid, helaas was de opkomst dermate laag dat wij besloten hebben om voorlopig niet meer te demonstreren.'

Dus zelfs een partij als de SP ziet er geen heil in omdat het de meeste mensen blijkbaar of geen hol interesseerd danwel niet de moeite willen nemen om te demonstreren. Men blijft liever vanachter de PC de held uithangen en klagen, klagen en nog eens klagen dan dat ze van hun luie reet afkomen en proberen iets in gang te zetten wat voor verandering kan zorgen.

Tel daarbij op dat de VVD nog steeds heul veul zetels zou krijgen als er nu verkiezingen zouden worden gehouden (volgens de peilingen). Ego, een heel groot deel van de kiezers vindt het prima wat dit kabinet doet.

Demonstreren heeft zin als ze instaat zouden zijn om het land plat te gooien. Kijk naar de jaren 70 en 80. Toen wist iedereen wel voor zichzelf en vooral voor anderen op te komen.

Vandaag de dag vindt iedereen bezuinigingen prima, zolang het een ander treft.

Deze post delen

Zonder wapens is demonstreren in Nederland nutteloos vanuit de huidige positie.

Je kan zonder wapens demonstreren als je een aanzienlijk deel van de economie vertegenwoordigd in basisbehoeften. Zij die werken, zij die belonen, zij die controleren, zij die straffen..

Deze post delen

Ik snap ook wel waarom er niemand op komt dagen tijdens demonstraties (wie heeft er tijd voor? passie? genoeg sympathie voor je medemens?), zeker als ze allemaal dezelfde mentaliteit/instelling zoals hierboven is beschreven bezitten. Ja ik schrijf het allemaal iets harder, nothing personal:) Het is voor iedereen zelf te bepalen, maar met negatief gedrag zijn we nog nooit verder gekomen.

Mensen komen pas in opstand op het moment dat zij persoonlijk geraakt worden. Zolang je dat gevoel van zwaar onrecht dat jou, je familie en je vrienden word aangedaan nog niet ervaart gaan de meeste Nederlanders tot die tijd klagen, kritiek leveren op andere positieve ideeën of boze brieven schrijven. Be the future you want to see;)

Wij hebben hier zelf ook een aandeel in!

Deze post delen

"Break the system!".............ow nee wacht, fuck, we willen het systeem in ons voordeel aanpassen ten koste van andere mensen.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik snap ook wel waarom er niemand op komt dagen tijdens demonstraties (wie heeft er tijd voor? passie? genoeg sympathie voor je medemens?), zeker als ze allemaal dezelfde mentaliteit/instelling zoals hierboven is beschreven bezitten. Ja ik schrijf het allemaal iets harder, nothing personal:) Het is voor iedereen zelf te bepalen, maar met negatief gedrag zijn we nog nooit verder gekomen.

Mensen komen pas in opstand op het moment dat zij persoonlijk geraakt worden. Zolang je dat gevoel van zwaar onrecht dat jou, je familie en je vrienden word aangedaan nog niet ervaart gaan de meeste Nederlanders tot die tijd klagen, kritiek leveren op andere positieve ideeën of boze brieven schrijven. Be the future you want to see;)

Wij hebben hier zelf ook een aandeel in!

Het is maar wat je een positief idee noemt, het geheel komt op mij nogal ondoordacht en populistisch over.

Veel blaten maar weinig concrete, laat staan haalbare, oplossingen bieden afgezien van het bekende "laat ons het maar regelen, wij kunnen dat beter".

Deze post delen

Ok er zijn vast dingen die je opgevallen zijn, help ze http://www.breakthesystem.nl/contact/, geef aan wat er beter kan of waar meer over nagedacht dient te worden;) opbouwende kritiek leveren. Je hebt er zelf ook een aandeel in, zo'n organisatie kan zich alleen maar gelukkig prijzen met mensen die meedenken..

• Leuk 1

Deze post delen

Ok er zijn vast dingen die je opgevallen zijn, help ze http://www.breakthesystem.nl/contact/, geef aan wat er beter kan of waar meer over nagedacht dient te worden;) opbouwende kritiek leveren. Je hebt er zelf ook een aandeel in, zo'n organisatie kan zich alleen maar gelukkig prijzen met mensen die meedenken..

Mijn advies zou zijn stop met dit soort kansloze protestgroepjes en ga iets zinnigs doen met je schaarse tijd.

Maar geloof niet dat ze daar op zitten te wachten ;)

Verandering in Nederland kan op 2 manieren:

1, Gewapende revolutie, maar zoals het Klein Orkest al zong zijn de nieuwe leiders meestal niet echt beter voor het land.

2, Wordt met genoeg mensen lid van een politieke partij, neem deze over en voer je eigen agenda door. (Zie ook Turken en de PVDA...)

Alle andere protest en projectgroepjes zijn met name goed voor het eigen ego maar kunnen hoogstens marginale veranderingen teweeg brengen.

Deze post delen

Wat een gedoe... mensen beseffen niet hoe goed we het hier in NL eigenlijk hebben. Vraag me af hoeveel van jullie wel eens in een derde wereld land zijn geweest?

#plaatsvervangendeschaamte bij het geklaag dat alles hier kut is en dat onze regering niets regelt. Durf te relativeren mensen.

Ik vind NL het beste land ter wereld, ja het is niet perfect, maar er is geen ander land waar ik liever zou willen wonen.

• Leuk 1

Deze post delen

Wat een gedoe... mensen beseffen niet hoe goed we het hier in NL eigenlijk hebben. Vraag me af hoeveel van jullie wel eens in een derde wereld land zijn geweest?

#plaatsvervangendeschaamte bij het geklaag dat alles hier kut is en dat onze regering niets regelt. Durf te relativeren mensen.

Ik vind NL het beste land ter wereld, ja het is niet perfect, maar er is geen ander land waar ik liever zou willen wonen.

Dat het ergens anders slechter gaat is geen reden om naar verbetering te streven.

Deze post delen

Wat ik wel een compliment waard vind om te vermelden is het frappant is dat deze community nogal een gematigde tot zelfs remmende mening heeft op deze 'oproep' ondanks dat we streven naar een andere manier van leven die niet wordt benoemt of beschreven in 'the system'.

Zijn we toch gematigder en meer nuchter dan velen denken... dit is een prachtig voorbeeld eigenlijk hahaha!

Deze post delen

NL was een mooi land; daar is weinig meer van over. Het sociale is er allang vanaf. En ja, er zijn genoeg landen die 't slechter doen, maar is dat serieus een reden om 't allemaal wel best te vinden en te zeggen dat er niet geklaagd mag worden over zaken die gewoon niet kloppen? NL is keihard onderweg om een bananenrepubliek en controlestaat te worden en als dat niet gestopt wordt dan is NL straks 1 van de slechtste landen ter wereld.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er niet meer hoef te wonen. Pas als je een tijdje in een ander land woont zie je hoe ziek NL eigenlijk is. Ik zou echt niet terug willen.

Deze post delen

Het is maar wat je een positief idee noemt, het geheel komt op mij nogal ondoordacht en populistisch over.

Veel blaten maar weinig concrete, laat staan haalbare, oplossingen bieden afgezien van het bekende "laat ons het maar regelen, wij kunnen dat beter".

Het is beter een signaal af te geven, hoe klein ook, dan alles maar door je strot te laten duwen. In Belgie doen ze tenminste nog iets tegen de afbraak van alles. Het probleem is juist dat er helemaal geen tegengeluid is. We hebben nu een systeem van woningcorporatie directeuren die voor miljoenen de boel oplichten en er nog makkelijk mee weg komen ook, miljarden die we betalen aan Brussel waar niets voor terugkomt, ouderen en zieken die aan hun lot overgelaten worden, voedselbanken, en we zijn niet eens baas meer over onze eigen begroting! We laten ons alles afpakken. De oplossingen waar jij het over hebt horen we ook niet ergens anders vandaan komen.

Deze post delen

Het systeem willen breken (want daar blijft het bij) heeft geen zin. Zelf dingen veranderen (door het goede voorbeeld te geven en zelf ook nog te leven) is de enige methode die geen extra leed veroorzaakt.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...