Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bunker een goede investering?


Gast Bunkerprepper

Aanbevolen berichten

Ze hebben een hoop afgebroken na de koude oorlog de BB is opgeheven en de MIBO magazijnen zijn verdwenen om dat ze dachten dat er toch niks meer kan of zou gebeuren. Dus om een project van de grond te krijgen zal je mensen nodig hebben en een aardig bak centen vooral in deze crisis is vind de overheid alles te duur.

 

De overheid is zelf al vast begonnen met het land kaal te strippen voor de burgers het doen :(

 

zonder slaven zitten hun ook niet save, maar hun krijgen het voor elkaar en wij niet.

Ja ten zij je over een bak met geld beschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ze hebben een hoop afgebroken na de koude oorlog de BB is opgeheven en de MIBO magazijnen zijn verdwenen om dat ze dachten dat er toch niks meer kan of zou gebeuren. Dus om een project van de grond te krijgen zal je mensen nodig hebben en een aardig bak centen vooral in deze crisis is vind de overheid alles te duur.

 

De overheid is zelf al vast begonnen met het land kaal te strippen voor de burgers het doen :(

 

zonder slaven zitten hun ook niet save, maar hun krijgen het voor elkaar en wij niet.

Ja ten zij je over een bak met geld beschikt.

 

volgens mij gaat u wat off topic? of zie ik dit verkeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand in het bouwen van bunkers, maar zag deze opslag container op internet staan. Wellicht een optie om deze in te graven. http://agrarisch.marktplaza.nl/bunkers/demontabele-opslag-bunker-container-materiaalcontainer-24245605.htm. zijn in verschillende afmetingen verkrijgbaar.

 

de zij en bovenkant zijn al verkeerd gemaakt, nu zijn ze gemaakt op druk van voor naar achter (de profielen liggen horizontaal)

voor begraven moet het profiel al verticaal zijn vanwege de neerwaartse druk van grond

dat is zon beetje bouwkunde101

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zij en bovenkant zijn al verkeerd gemaakt, nu zijn ze gemaakt op druk van voor naar achter (de profielen liggen horizontaal)

voor begraven moet het profiel al verticaal zijn vanwege de neerwaartse druk van grond

dat is zon beetje bouwkunde101

 

Kijk, dat was mij nou niet direct opgevallen, als ik zo een ga kopen bel ik jou eerst wel effe 12G!

Link naar reactie
Delen op andere sites

echte zeecontainers zijn van nature niet gebouwd op die belasting.

 

ze zijn gebouwd om op de hoeken veel kracht te absorberen, de wanden zorgen alleen voor verband tussen de hoekprofielen, verder zijn ze niet berekend op extreme krachten die je krijgt van ingraven

je zal ze echt moeten verstevigen met profielen in de zijkanten en vooral de bovenkant

1 kuub grond weegt ongeveer 1 a 2 ton (afhankelijk van de natheid)

 

zondag ben ik bij mn ouders, zal ik even een paar foto's nemen, ze hebben 2 van die 20 footers staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

echte zeecontainers zijn van nature niet gebouwd op die belasting.

 

ze zijn gebouwd om op de hoeken veel kracht te absorberen, de wanden zorgen alleen voor verband tussen de hoekprofielen, verder zijn ze niet berekend op extreme krachten die je krijgt van ingraven

je zal ze echt moeten verstevigen met profielen in de zijkanten en vooral de bovenkant

1 kuub grond weegt ongeveer 1 a 2 ton (afhankelijk van de natheid)

 

zondag ben ik bij mn ouders, zal ik even een paar foto's nemen, ze hebben 2 van die 20 footers staan

 

de hoeken kunnen extreme krachten aan gemakkelijk 300 ton per container

dan gewoon i - profielen om de 50cm over leggen en /of lassen zijkant ook verstevigen

liefst 20 voeters gebruiken ideaal 3 stuks in een L

volgens mij is dit de goedkoopste / sterkste oplossing in zijn prijsklasse , desondanks denk ik dat je minstens 10000€ a 15000€ nodig hebt aan matriaal en techniek!!!! (ingangs deur, luchtfilter , agregaat , waterfilter en/of put, hout voor betimmering sanitair)

voor velen onder ons dus niet haalbaar als individu .Als groep daarin tegen wel haalbaar volgens mij ! Volgt alleen nog de vraag waar ? (komen waarschijnlijk toch ni overeen ) en aankoop grond kost ook nog eens een pak geld. wie bouwt en helpt ( we hebben allemaal een fultime job )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bunker schreeuwt natuurlijk wel "hee, hier valt heel veel te halen!", dus het is in mijn optiek erg belangrijk om 'm te verstoppen. Ondergronds met er bovenop alleen maar een gammel uitziend huisje met ingeslagen ramen e.d., met de echte ingang goed verstopt. Eventuele voorbijgangers zien dan gewoon het zoveelste geplunderde huis, ipv een high-tech bunker. Een van de weinige keren waar "security through obscurity" daadwerkelijk veiligheid toevoegt.

Een eventuele container zou ik persoonlijk alleen maar gebruiken om electronica in op te slaan, als beveiliging tegen een EMP; persoonlijk zie ik EMP's niet als een realistisch gevaar, maar just in case zal ik wel een laptop en wat ander spul (usb sticks met veel boeken e.d.) inpakken tegen EMP en veilig wegstoppen.

 

Hoe dan ook, zorg bij een bunker altijd voor een goede nooduitgang, je wil niet dat je bunker in je graftombe verandert als er iets heel erg fout gaat...

 

En pas op met containers, zoals al door anderen aangegeven, de hoeken zijn dan wel heel erg sterk, de wanden zijn dat absoluut niet en een container ingraven zonder de wanden en 't dak te versterken, is levensgevaarlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de hoeken kunnen extreme krachten aan gemakkelijk 300 ton per container

dan gewoon i - profielen om de 50cm over leggen en /of lassen zijkant ook verstevigen

liefst 20 voeters gebruiken ideaal 3 stuks in een L

volgens mij is dit de goedkoopste / sterkste oplossing in zijn prijsklasse , desondanks denk ik dat je minstens 10000€ a 15000€ nodig hebt aan matriaal en techniek!!!! (ingangs deur, luchtfilter , agregaat , waterfilter en/of put, hout voor betimmering sanitair)

voor velen onder ons dus niet haalbaar als individu .Als groep daarin tegen wel haalbaar volgens mij ! Volgt alleen nog de vraag waar ? (komen waarschijnlijk toch ni overeen ) en aankoop grond kost ook nog eens een pak geld. wie bouwt en helpt ( we hebben allemaal een fultime job )

 

 

Misschien kan ik voor de mensen die een container opslag willen hebben iets kleins betekenen.

Er is in midden Nederland een locatie waar een aantal containers te HUUR zijn op prive terrein.

Het gaat hierbij om een enkele 20Ft of dubbele 20Ft container met stroom en een nabij gelegen Wc met wasbak die 24uur te bereiken zijn en op zondag

Dit is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan kopen.

Als u echt geinteresseerd bent, graag even een PB

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeee ni echt iets voor mij wil geen bol in nederland , en zo boven de grond biedt deze geen enkele bescherming naar mijn inzien toch bedankt voor het alternatief!

 

kijk ook ff naar http://preppers.nl/forum/threads/222-Grond-kopen-als-collectief naar mijn idee van een bol

 

Aangezien er heel erg veel bij komt kijken om uberhaupt containers te plaatsen, voorzien van stroom, aanpassen, beveiligen en nog heel veel meer, is dit alles al voor u gedaan. Het is huur dus wat er ook gebeurt u kunt er binnen een maand van af zijn als u dat wilt.

Het terrein is afgesloten en bewaakt met ir cameras tevens kunt u doen en laten wat u wilt in de container zolang er maar geen wietplanten in staan, vind de verhuurder alles goed. Voor meer info Pb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Containers zijn vooral leuk (als je er genoeg hebt) om er een muur van te bouwen, het liefst dan 2 hoog met een erg stevige afsluitbare poort. De binnenplaats is dan relatief veilig, maar je hebt er aardig wat nodig om zoiets te bouwen.

 

Voor het kleinste ontwerp, de onderste laag: 3x 40ft, 1x 20ft en 1x 10ft, voor de bovenste laag 4x 40ft (waarbij je onderaan dan dus een 10ft doorgang hebt).

 

XT...RR

X.......Z

X.......Z

X.......Z

YYYYZ

 

waarbij X, Y en Z 40 voeters zijn, R een 20 voeter en T een 10 voeter; je een doorgang hebt van 10 voet en alle deuren tegen een zijkant van een andere container aan staan (en je dus zelf deuren moet maken vanaf je binnenplaats), en je dus een binnenplaats hebt van 30 bij 30 voet (dus zeg 100m2). De 2e laag zijn gewoon 4 stuks 40 voeters.

 

Redelijk eenvoudig uit te breiden als je nog 2x 3 stuks 40 voeters erbij hebt, naar zoiets:

 

XT...RR

X.......Z

X.......Z

X.......Z

Y.......Z

Y.......S

Y.......S

Y.......S

QQQQS

 

Waarbij je dan zo'n 230m2 aan binnenplaats hebt. Een mooie stevig fort, maar erg duur en het schreeuwt om aandacht. Je kunt er aardig wat mensen in kwijt, maar je kunt nooit genoeg voedsel verbouwen op de binnenplaats om die allemaal te voeden. Leuk om op een afgelegen plek te bouwen als je de middellen hebt.

 

Als je de middellen hebt dan hou je een container heftruck on-site (uiteraard met genoeg brandstof in reserve); na een jaartje oid (als de muur niet meer zo hoog hoeft te zijn voor verdediging, maar vooral tegen wilde dieren dient) kan je dan de 2e laag er af tillen en een grote rechthoek van 1 laag hoog van het hele zooitje maken, dat iets van 3 keer zo groot is qua oppervlakte binnen de muren.

 

Maar ugh, denk dat er maar weinig onder ons zijn die het budget hebben voor zo'n stapel containers en een heftruck :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

een echte bunker is alleen leuk als je een stuk grond hebt waar je een nieuw huis op laat bouwen,

op deze manier trek je niet zoveel aandacht, containers zal ik nooit ingraven, hier zijn ze te zwak voor, en denk ook is aan roest.

 

Ik vraag me toch af waarom u denkt dat een betonnen gebouw wat al ruim 60 jaar staat te verrotten in de busch busch, aandacht zal trekken.

Ik beschik op dit moment over aardig wat coordinaten in Nederland en Belgie, waar bunkers staan. Van all deze locaties zit er ruim 60% van onder de grond die dus vrij lastig te vinden zijn.

Buiten dit alles, u weet van uw omgeving dat er een bunker staat in een straal van 500 meter van uw thuis locatie, Denkt u dan dat hier grote groepen mensen naar op zoek zijn om hier in te overleven?

Ik zelf ben van mening dat de mensen in SHTF hier totaal niet mee bezig zijn, het doorsnee volk (geen preppers) is met angst bezig om de normale dagelijkse dingen uit te zoeken waar wij als Preppers nu al mee bezig zijn. wij creeren op dit moment een significante voorsprong op het "normale volk".

Op het moment van SHTF kunnen wij Preppers ons bezig houden met het inwerking stellen van ons noodsysteem en ons evt druk maken om bijvoorbeeld logistieke oplossingen om onze gear naar onze BOL te verplaatsen, actie dus!

Terwijl het normale volk de klap/overgang aan het verwerken is en bezig is om de koelkast weer aan te praat te krijgen en met man en macht hun Iphone weer proberen op te laden, zitten wij als preppers ons te verdiepen in de volgende 3 stappen die komen gaan.

We zijn als mens veel te materialistisch en kunnen ons daarom veel moeilijker losmaken van onze veilige thuishavens, laat staan het intrekken in een bunker.

 

Mijn slotconclusie: "bunkertje" spelen in case of SHTF is zo onzin dat het geniaal is

 

@schipprep:

Het ingraven van een zeecontainer is inderdaad een NO GO! alles is mogelijk, ook een tent ingraven, ook dit is meerdere malen op dit forum voorbij gekomen.

 

@Moderator

Kan iemand een nieuw topic openen op alleen zeecontainers aub. Bunkers is een totaal ander item ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...