Ga naar inhoud
GENEGEERD

pluis uit de droger vs firesteel


Trooper

Aanbevolen berichten

Ik verveelde me vandaag want mijn benen wilde niet vandaag dus dat betekend dat ik aan huis gekluisterd was. Omdat ik toch iets wilde doen vandaag ging ik maar eens een testje houden. Nu had ik eens gehoord dat je altijd de pluis van je droger uit het filter moet halen omdat dat snel kan branden. Dat is mij altijd bij gebleven en nu vroeg ik mij eens af...hoe brandbaar is dat dan? Ik vanochtend dus het pluizenfilter schoon gemaakt en een bolletje meegenomen naar de BBQ in de achtertuin. Nog even klein beetje hout van een balkje afgeschraapt en eens kijken of dat vuur maken met een firesteel moeilijk is. Ik had het immers nog nooit met een firesteel geprobeerd.

Afgelopen weekend had ik het Light my Fire - Fireknife gekocht en dus heb ik mijn ingrediënten bij de hand. Op die filmpjes ziet het er zo makkelijk uit dus ik dacht als ik een beetje me best doet moet dat lukken.

 

Dus de pluis en wat houtsnippers in de BBQ en wat denk je? Bij de eerste keer afstrijken schoot de pluis gelijk in de hens met het hout er achteraan!! Dat had ik dus weer niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.

 

Volgende keer als me vrouw thuis is zal ik het laten opnemen zodat jullie niet kunnen zeggen hij lult maar wat. haha

Advies dus aan iedereen met een droger.....als je een vuurtje wil maken, maak dan eerst het pluizenfilter van je droger schoon voordat je weg gaat!

Bij mij gaat er in ieder geval een zakje in mijn droogbox!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Oh, nu moet ik ook een droger in mijn BOB stoppen om tijdens een SHTF droger pluis te maken -_-'

Maar zonder gekheid, ik ga zo ook maar eens het p,uis uit de wasmachine halen (we hebben geen droger).

Na afgelopen weekend vuur te hebben moeten maken zonder fire kit, in een koud, nat bos, staat een firekit hoog op mijn verlanglijstje.

Daar kan ook best drogerpluis in ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn werk staan bakken vol met dit soort pluis, misschien eens een keer een firesteel meenemen?;)

 

En dan heb je binnenkort geen werk meer omdat de tent is afgefikt ??? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn werk staan bakken vol met dit soort pluis, misschien eens een keer een firesteel meenemen?;)

 

Ik zou het in plastic boterham zakkies doen en ze verkopen op mp of beter aan de prepshop ;-)

 

Vooropgesteld dat het werkpluis afval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verveelde me vandaag want mijn benen wilde niet vandaag dus dat betekend dat ik aan huis gekluisterd was. Omdat ik toch iets wilde doen vandaag ging ik maar eens een testje houden. Nu had ik eens gehoord dat je altijd de pluis van je droger uit het filter moet halen omdat dat snel kan branden. Dat is mij altijd bij gebleven en nu vroeg ik mij eens af...hoe brandbaar is dat dan? Ik vanochtend dus het pluizenfilter schoon gemaakt en een bolletje meegenomen naar de BBQ in de achtertuin. Nog even klein beetje hout van een balkje afgeschraapt en eens kijken of dat vuur maken met een firesteel moeilijk is. Ik had het immers nog nooit met een firesteel geprobeerd.

Afgelopen weekend had ik het Light my Fire - Fireknife gekocht en dus heb ik mijn ingrediënten bij de hand. Op die filmpjes ziet het er zo makkelijk uit dus ik dacht als ik een beetje me best doet moet dat lukken.

 

Dus de pluis en wat houtsnippers in de BBQ en wat denk je? Bij de eerste keer afstrijken schoot de pluis gelijk in de hens met het hout er achteraan!! Dat had ik dus weer niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.

 

Volgende keer als me vrouw thuis is zal ik het laten opnemen zodat jullie niet kunnen zeggen hij lult maar wat. haha

Advies dus aan iedereen met een droger.....als je een vuurtje wil maken, maak dan eerst het pluizenfilter van je droger schoon voordat je weg gaat!

Bij mij gaat er in ieder geval een zakje in mijn droogbox!

 

 

ER zijn misschien mensen?Preppers die dit raar gaan vinden Maaaar ik verzamel het al jaren.

Dat komt doordat ik ook de was doe.En bij mijn oma een keer brand is ontstaan doordat opgehoopte pluis.

Ze vergat het schoon te maken.

 

Ik heb zakjes genoeg gesealed en dus vacuum verpakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ER zijn misschien mensen?Preppers die dit raar gaan vinden Maaaar ik verzamel het al jaren.

Dat komt doordat ik ook de was doe.En bij mijn oma een keer brand is ontstaan doordat opgehoopte pluis.

Ze vergat het schoon te maken.

 

Ik heb zakjes genoeg gesealed en dus vacuum verpakt.

 

Over brand in de wasdroger. Daar heb ik al over gepost.

Gisteren, 15:35 #8

Peerke

 

Dat pluis is tevens de oorzaak dat er soms een wasdroger in de fik vliegt. Oftewel, regelmatig schoonmaken.

(zelf heb ik geen droger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over brand in de wasdroger. Daar heb ik al over gepost.

Gisteren, 15:35 #8

Peerke

 

Dat pluis is tevens de oorzaak dat er soms een wasdroger in de fik vliegt. Oftewel, regelmatig schoonmaken.

(zelf heb ik geen droger)

 

Juist door die brand destijds ben ik er over na gaan denken.En zo ook tot de conclusive gekomen om het als Tondel te gebruiken:)

 

Schijnbaar zijn er dus meerdre mensen in aanraking gekomen met die brandjes waarbij een wasdroger de veroorzaker was.Sorry.De wasvrouw of Man die iets vergeten is?was:o:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat pluis is tevens de oorzaak dat er soms een wasdroger in de fik vliegt. Oftewel, regelmatig schoonmaken.

(zelf heb ik geen droger)

 

Ik zie het.Vond je het erg dat ik ook een wasdrogerbrandje vermelde:confused:

Ik had niet de Intentie iets weg te kapen of de aandacht te verleggen naar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...