Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dagje Gear Testen met 0 graden in een nat bos...


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Communicator dank voor het delen!

Als ik een tip mag geven: ik heb dezelfde Mora en je kunt de rug van het mes naar 90 graden slijpen met bijvoorbeeld een dremel of iets dergelijks, dan hoe je de snede niet te gebruiken.

Als je dan toch de snede moet gebruiken kies dan 1 stukje ipv de gehele snede, bijvoorbeeld het gedeelte het dichtst bij het handvat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk filmpje @Communicator ;)

Handige tip: Met je draadzaag altijd schuin zagen. Met recht zagen plaats je het gewicht van de boom steeds sterker op de zaag waardoor hij meer kans maakt om te knappen. Met een schuine snede valt het gewicht van de top los waardoor je draadzaag vrij blijft.

Nooit met de snede van je mes vonken maken trouwens. Daar verpest je je snede mee....

Gewoon met de rug van je mes. Dat kan met Mora prima en anders vijl je een stukje van je rug voor beter resultaat.

Prima set up verder. Kijk maar uit, al doende leert men en straks wil je niks anders meer :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal super zeg ! Dat wil ik ook wel eens proberen, kijken of me dat lukt, nachtje in de winter, in een bos, met mijn hond.

Ga daar eens over na denken.

Geweldig filmpje mannen, jullie zijn echt stoer !

 

Ps: denk dat ik ook eerst wel mijn baard laat staan, hihihihihi:cool:

 

Gewoon doen Dree!!!!

(Dat nachtje, niet de baard :p )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke test @Communicator !

 

Ik zou als ik jou was wanneer je een alu nooddeken gebruikt, er voor een deel op gaan zitten. Als je met je kont op de koude grond gaat zitten verlies je nog flink wat warmte. Beter nog; op een dik pak bladeren gaan zitten (lagen er genoeg :D )

 

Nog een tip voor je magnesium schaafsel: bij wind, neem een stuk ducktape (met de plakkant naar boven) of maak een kuiltje of gebruik je mestin om de schilfers goed op te kunnen vangen zonder dat ze weg waaien. Je kan ook thuis alvast met een grove vuil wat schaafsel maken en dit in een klein containertje stoppen? Deze Doan magnesium blokken hebben zeker een doel, maar ik heb toch betere resultaten met watten en Vaseline in natte omstandigheden. Brand een stuk langer en is beter bij je tondel te plaatsen.

 

Zo'n plastic noodbivi is wel één grote condenszak de volgende ochtend. Hoe heb jij dat opgelost? Oja, nu is het niet zo heel koud (nog niet), ik heb afgelopen week tijdens een kort durende buitenactiviteit (1,5u) met natte winterse neerslag bij 1C weer mogen meemaken wat het is om zulke koude handen te hebben, dat je je veters niet meer kan strikken en de sleutel in het slot omdraaien haast niet meer mogelijk is...... Hou hier rekening mee met je tools/vuurmaak benodigdheden en andere zaken. Je fijne motoriek en kracht raak je kwijt bij langdurige kou....en ja, een aansteker aankrijgen met één hand is dan ONMOGELIJK (!!)....... just sayin'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk filmpje, mooi gemaakt.

Waar ik alleen met kromme tenen van ging zitten, was het mishandelen van je mes. :(

Maar dat wist je zelf ook wel. :) Daarom heb ik dus een oud PSU mes bij me.

 

Een tip die ik wil geven is, slijp thuis de schilfers magnesium en stop ze in een buisje. Neem de rest van het blok wel mee. Wat ik nog wel een keer moet testen, is of het nog wel werkt als de schilfers geoxideerd zijn.

De schilfers gaan goed in een buisje. De firesteel die op het magnesium zit is eerder versleten dan de rest, vergeet dus niet een losse mee te nemen.

 

Het volgende heb ik in mijn pakketje zitten om fikkie te stoken. In het buisje zitten magnesiumschilfers.

 

2014-12-05-15.54.05.jpg.b63371e1345ce3a012c0541f8ee0fe9c.jpg

 

Groetjes

 

 

 

 

Edit: Ik zie dat Prepass het huiswerk ook al vermeld. :) Zorgvuldiger lezen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke test heren, heel gaaf filmpje geworden ook.

Wat ik wil weten is of jullie het zelf koud hebben gehad tijdens het testen of waren jullie warm genoeg door de beweging.:)

Voordat we ons kamp gingen opzetten, hebben we eerst zo'n 2 kilometer gewandeld met ongeveer 8-10 kilo bepakking. Moet zeggen dat we het van begin af aan NIET koud hebben gehad. Zelfs zo 'warm' dat ik mijn jas al vrij snel uit had getrokken. We hebben onszelf goed beziggehouden maar ons niet in het zweet gewerkt.

 

@Communicator dank voor het delen!

Als ik een tip mag geven: ik heb dezelfde Mora en je kunt de rug van het mes naar 90 graden slijpen met bijvoorbeeld een dremel of iets dergelijks, dan hoe je de snede niet te gebruiken.

Als je dan toch de snede moet gebruiken kies dan 1 stukje ipv de gehele snede, bijvoorbeeld het gedeelte het dichtst bij het handvat.

Wij wisten al wel dat we door de mes/magnesiumactie veel reacties zouden krijgen. Ook genoemde @carismo heeft mij al waardevolle tips toegespeeld !

 

@Communicator: inderdaad leuk filmpje en was zelf ook benieuwd naar de nood (isolerende) slaapzak maar begreep dus dat deze ook is goed gekeurd!? Mag ik vragen waar jij deze gehaald hebt want zie dat die van jou er iets anders uit ziet dan ik op het oog had.

De nood bivakzak was van @jan001. Hij is er eerst ingekropen, en daarna ik. Waar hij ze vandaan heeft weet ik niet. Maar de getestte uitvoering mocht ik houden :) thanks maatje!

 

Leuk filmpje @Communicator ;)

Handige tip: Met je draadzaag altijd schuin zagen. Met recht zagen plaats je het gewicht van de boom steeds sterker op de zaag waardoor hij meer kans maakt om te knappen. Met een schuine snede valt het gewicht van de top los waardoor je draadzaag vrij blijft.

Nooit met de snede van je mes vonken maken trouwens. Daar verpest je je snede mee....

Gewoon met de rug van je mes. Dat kan met Mora prima en anders vijl je een stukje van je rug voor beter resultaat.

Prima set up verder. Kijk maar uit, al doende leert men en straks wil je niks anders meer :p

Schuin naar beneden of schuin naar boven? :p

 

 

Leuk filmpje @Communicator

De baard misstaat je niet :o

 

Vraagje: zijn de geteste items allemaal van de prepshop ?

Thanks Peerke!

Nee, geen enkele item die we testten komen van de prepshop.

 

Leuke test @Communicator !

 

Ik zou als ik jou was wanneer je een alu nooddeken gebruikt, er voor een deel op gaan zitten. Als je met je kont op de koude grond gaat zitten verlies je nog flink wat warmte. Beter nog; op een dik pak bladeren gaan zitten (lagen er genoeg :D )

 

Nog een tip voor je magnesium schaafsel: bij wind, neem een stuk ducktape (met de plakkant naar boven) of maak een kuiltje of gebruik je mestin om de schilfers goed op te kunnen vangen zonder dat ze weg waaien. Je kan ook thuis alvast met een grove vuil wat schaafsel maken en dit in een klein containertje stoppen? Deze Doan magnesium blokken hebben zeker een doel, maar ik heb toch betere resultaten met watten en Vaseline in natte omstandigheden. Brand een stuk langer en is beter bij je tondel te plaatsen.

 

Zo'n plastic noodbivi is wel één grote condenszak de volgende ochtend. Hoe heb jij dat opgelost? Oja, nu is het niet zo heel koud (nog niet), ik heb afgelopen week tijdens een kort durende buitenactiviteit (1,5u) met natte winterse neerslag bij 1C weer mogen meemaken wat het is om zulke koude handen te hebben, dat je je veters niet meer kan strikken en de sleutel in het slot omdraaien haast niet meer mogelijk is...... Hou hier rekening mee met je tools/vuurmaak benodigdheden en andere zaken. Je fijne motoriek en kracht raak je kwijt bij langdurige kou....en ja, een aansteker aankrijgen met één hand is dan ONMOGELIJK (!!)....... just sayin'

Dat idee opperden wij ook al snel. want dat kontje werd al snel koud ja! Wij hadden allebei ook nog een autoruit-anti ijs deken ding bij, waarop ik had kunnen gaan zitten, maar had geen zin om die helemaal uit de tas te halen. Bladeren uit het bos was echt geen optie, want alles was kletsnat! Zoals we al vermeldden in het filmpje, het was een spontane actie deze trip, en ter plekke kwamen we op het idee om deze spullen te testen en dit te filmen ...

 

Normaal heb ik ook zelf tondel bij in de vorm van pluisjes uit de droger en vaseline. Ware het niet dat mijn tondelzakje nog thuis op tafel lag. Het magnesiumblok is van Jan001.

 

Wij hebben niet overnacht. We kwamen 's ochtends aan in het bos, en zijn rond 16:00 uur weer vertrokken. Geen idee hoe die bivakzak condens aantrekt.

 

& @jan001

 

Ik moest gelijk aan deze twee denken:

 

attachment.php?attachmentid=15036&stc=1

 

En een tip voor de volgende keer, draai de camera 90gr, dit ziet er visueel minder fraai uit.

Zo voelden wij ons soms ook hahaha!

 

Jup, ik stond er te laat bij stil om dit ook door te geven aan Jan001 om de gsm dwars te houden. We dachten er nog aan om alles overnieuw te doen, maar bij gebrek aan tijd en bruikbaar daglicht hebben we dit niet gedaan. Volgende keer houden we hier zeker rekening mee.

Ik heb tijdens het monteren van de filmpjes een ideetje gejat van alle fail filmpjes die ook verticaal gefilmd worden, door het filmpje vergroot en wazig op de achtergrond mee te laten draaien :)

 

Wij hebben gewoon een erg leuke dag gehad, en moesten roeien met de riemen die we hadden. De meeste tips die worden gegeven zijn ons ook bekend natuurlijk, en net zoals met het vuurtje, zit alles in de voorbereidingen. Thuis je voorwerk doen door magnesium al te vijlen, of tondels te maken etc etc...

 

Een Mora mes van 12 euro, durf ik best een keer te misbruiken hoor, als je daarna maar weer onderhoud pleegt en het mes slijpt. Zoals Jan001 al zei; het is een gebruiksvoorwerp ;)

 

Verder gaat het ons er voornamelijk om dat we lekker op pad zijn, ff de sleur doorbreken en onze skills uitbreiden en bijhouden. en er vooral ook van genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij dan weer afvraag he, niet om het spel te bederven hoor, maar waarom een magnesium blok meesjouwen, ipv 4 goede Bic aanstekers?

 

1. Wat als je het ooit nodig hebt en je bic aanstekers doen het om wat voor reden dan ook niet. Is toch fijn als je dan een extra skill onder de knie hebt he ;)

2. Is gewoon leuker...

@Communicator : Even nadenken... wat geeft de minste belasting op de draadzaag? :p

 

12 euro of 100 euri's. Nooit een excuus om je mes te misbruiken als dat niet hoeft!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag zal voor altijd onbeantwoord blijven beste Ronin :D

 

 

 

 

 

Ik ben een roker... dus aan vuur geen te kort hoor.

 

Kijk eens aan! Roken heeft dus iig 1 voordeel, altijd vuur bij. Het was ook wel een goede tip hoor met magnesium, alleen ik heb het altijd moeten ontberen, en nooit last van gehad. Maar idd misschien als je het eenmaal gewend bent wil je niet meer zonder.

 

Leuk filmpje overigens, groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...