Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe slaapt jou hond in een bug out?


appelflapje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Water voor de hond, eten voor de hond, vouwbare etens/drinkbak voor de hond. En dan zit je al wel aan het maximum van de draaglast die je de hond op kan leggen. Sterker, het zal eerder minder zijn zodat er nog wat in je eigen BOB moet.

 

Is het zo erg met de draaglast van honden gesteld *slik*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het zo erg met de draaglast van honden gesteld *slik*

 

Ligt er vooral aan wat voor soort hond je hebt en hoe je hem hierin opvoed, ik weet van mijn nieuwe pup dat hij uit een werkers familie komt en dus graag wil werken voor de baas en zal daarom vroeg beginnen dat hij zijn eigen water kan dragen, hierna uitbreidden met zn eten en uiteindelijk een licht matje als het nodig is.

 

ligt dus vooral aan het type hond maar overal zit een max aan natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze gaat ook echt niet binnen slapen. Hongaarse komondor, lekker buiten laten liggen zijn ze beide zeer tevreden mee.

 

d587c8dd4a9049a6a1eab478053bc7d1.jpg

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Ik heb er nu 2 van rondlopen, ze zijn altijd buitens zelfs de pup had het te warm toen we hem binnenhaalden met nachtvorst laatst.

Als ik buiten slaap wat ik nog wel eens wil doen, slaapt de hond vaak boven op mij om mij warm te houden als het koud is, erg handig :D

 

Eerder hadden we ook nog een jachthond een Vizsla, die had het altijd koud met zijn extreem korte vachtje en lag veel te rillen als hij het koud had. Toch was dit een zwerfhond die een Hongaarse winter buiten heeft overleefd, het was die winter tot -22 graden. Ze kunnen dus echt wel heel wat hebben de meeste honden, ook de kortharigen. Met kamperen mocht hij altijd in de tent erbij, dat dan weer wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het zo erg met de draaglast van honden gesteld *slik*
10%, bij een kleine hond is twee kilo ofzo, bij een grote hond is een kilo of vijf/zes...en als je met die grote hond in een SHTF op pad bent, zal je voer mee moeten nemen, en wat hondenspullen, muilkorf, grondpin, anti-vlooien en tekenspul,speeltje, wat lekkers...en dan zit je al snel aan dat gewicht. Grote honden eten veel dus ik denk dat je dan ook een en ander aan voer in je eigen BOB moet indelen.

Natuurlijk zal je sommige honden iets meer kunnen laten dragen, maar meer honden juist wat minder, of zelfs niets. Niet elke hond kan ook met rugtas lopen, als je dat al doet moet je nu al oefenen met de hond zodat hij er aan gewend is en het aankan. Flinke stukken lopen met rugzak bedoel ik, want effe rondje om het blok met een rugtasje is wat anders als op de vlucht zijn en alles de hele dag mee moeten slepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En @appelflapje zou dit niet iets zijn; http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenkleding/hondenjas/winterjas/260713 een fleece hondenjas? Zolang hij/zij in beweging is zal het allemaal wel meevallen, maar bij een koude nacht buiten is het misschien wel lekker voor de hond.

 

Super zeg! Ik ben het met je eens dat als het normaal weer is, dat het dant inderdaad allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Maar voor echt slecht weer is dit misschien wel een optie. Eens even meten straks. Dankjewel!!

 

Wat ik ook nog even wilde zeggen. Omdat ik meerdere mensen over voer zie praten. Is dat je meer voer mee moet noemen dan dat je hond normaal gesproken per dag zou eten. Tuurlijk, hij kan met minder. Maar als hij zware prestaties moet leveren staat daar ook meer eten tegen over. Iets wat ik ook even in de groep wilde gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

In de eerste plaats zou ik me geen zorgen maken om de kou maar eerder om warme en vochtige omstandigheden. Vergeet ook het warme broeierige weer zoals we die nog weleens hebben in ons prachtige land.

Als je gaat bedenken wat je met de hond moet doen bij een shft is het nogal een verschil of je een hond-hond hebt of meer een soort van opgevoerde cavia :-)

 

Onze hond slaapt normaal buiten en onderweg in de auto of in de tent, zolang hij maar droog ligt. Een nachtje onder de sterrenhemel vind hij ook niet erg. Maar we zorgen in ieder geval dat hij niet doorweekt word van de regen enniet kan drogen. Dit is dus wat anders dandat hij nat word van zwemmen of rennen door plassen.

 

We lopen zelf regelmatig met onze hond tochten waarbij hij al zijn eigen spullen mee draagt . De waslijst die sommige in gedachten hebben nemen we dus niet mee. Het gewicht wat een hond kan dragen verschilt enorm. Sommige rassen kunnen 30% van hun eigen gewicht dragen. Sterker nog dat is een vereiste om een werkcertificaat voor de hond te kunnen krijgen.

En laatste tip: zorg dat het beestje in conditie is net zoals de baas zou moeten zijn de meeste honden in nl zijn te zwaar.

 

Prettig weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penn83: Geweldig karakter hebben die Komondors. Heb nu tweemaal een tijd eentje meegemaakt bij Piroska en ondanks dat ik ze er niet uit vind zien is het nu wel een van mijn favoriete type honden geworden!

 

Tja, die hebben het niet snel koud. ;)

 

Ja het zijn inderdaad niet de meest mooie beesten, geen knuffel beest, al willen ze dat wel al te graag! Haha beetje lomp kunnen ze ook wel zijn trouwens. Maar beschermen doen ze absoluut geweldig!

 

Wist niet dat piroska ook komondors had trouwens. Tja Hongarije he! Moet eigenlijk maar eens op de koffie gaan ;) kom je er nog af en toe?

 

Grtz

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu 2 van rondlopen, ze zijn altijd buitens zelfs de pup had het te warm toen we hem binnenhaalden met nachtvorst laatst.

Als ik buiten slaap wat ik nog wel eens wil doen, slaapt de hond vaak boven op mij om mij warm te houden als het koud is, erg handig :D

 

Eerder hadden we ook nog een jachthond een Vizsla, die had het altijd koud met zijn extreem korte vachtje en lag veel te rillen als hij het koud had. Toch was dit een zwerfhond die een Hongaarse winter buiten heeft overleefd, het was die winter tot -22 graden. Ze kunnen dus echt wel heel wat hebben de meeste honden, ook de kortharigen. Met kamperen mocht hij altijd in de tent erbij, dat dan weer wel...

 

Lees nu pas jou berichtje! Had het al over je haha. Viszla heb ik over gedacht, echter graven ze nogal graag. Maar top hond voor de jacht! Moet wel zeggen dat een komondor z'n eigen ras redelijk accepteert, maar toen ik laatst een andere hond op visite had moest ik ze toch ff in de kooi zetten, anders vraten ze m op dacht ik.

 

Off-topic hoe is het met je! Klaar voor de winter? ;) was laatst bij je in de buurt!

 

Groetjes

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees nu pas jou berichtje! Had het al over je haha. Viszla heb ik over gedacht, echter graven ze nogal graag. Maar top hond voor de jacht! Moet wel zeggen dat een komondor z'n eigen ras redelijk accepteert, maar toen ik laatst een andere hond op visite had moest ik ze toch ff in de kooi zetten, anders vraten ze m op dacht ik.

 

Off-topic hoe is het met je! Klaar voor de winter? ;) was laatst bij je in de buurt!

 

Groetjes

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Komondors zijn vaak niet blij met andere honden nee, maar ze wennen altijd wel aan een nieuwe hond in de roedel, al duurt dat wel even. Het voordeel is dat ze behalve kou ook echt goed tegen warmte kunnen, ze houden er niet van maar ze kunnen er wel goed tegen, ze kunnen tegen alle extreme temperaturen, ideaal!

 

 

O.T,:

 

Hier alles klaar voor de winter! Net nieuw huisje gekocht en aan het uitmesten en schoonmaken en oplappen, koffie staat klaar!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal kan een hond tegen -40° . Dus echt koud zal hij niet snel hebben . De plotse temperatuur verschil brengt een hond somd aan het rillen . Ook tocht is een probleem .

 

Hallo Geert

 

Even een Hint

 

Ik weet niet wie jou dat ingefluisterd heeft ?:)

Er zijn slechts een paar hondenrassen die hier mee om kunnen gaan.Het gros wordt uiteindelijk net zo stijf als mijn Diepvries kip.

Niet te vergeten ze worden eerst ziek:(.En als ze nat geworden zijn dan is het gevaar nog groter.

En dat rillen is niet altijd een goed teken.Zeker niet als ie het blijft doen.:confused:

Wanneer een hond net geslapen heeft en ie(Wanneer beschermt geslapen maar wel met een Temp onder 0 in de slaapplek)

Dan buitenkomt dan zal ie eerst gaan rillen om op Temparatuur te komen.Alleen daarom.Al het andere aanhoudende geril daarna is een slecht teken.

Mijn Fretten die buiten in de kooi slapen rillen ook(Alleen met echte kou tegen het vriespunt aan) wanneer ik hun uit het nachthok haal na hun rust.Maar een paar minute erna houd het op.

 

Ik heb het dus over het onbeschermt buiten houden van een Hond onderhevig aan extreme kou -0 tot -40 ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mijn vader vertelde dat .

Ik vraag mij al hoe een fret nu koud kan hebben .

Een dier dat normaal altijd buiten is .

 

Oke.Google maar eens omtrent Honden in de winter en in extreme kou.

 

Heb je al eens een Fret uit zijn warme nachthok gehaald ?

Wanneer je hem vastpakt voel je zijn lichaams warmte.

Als ik ze dan (Apart natuurlijk) op mijn arm laat rusten dan voel ik ze even rillen..

Dit doen ze ook sinskort(Nu het kouder word).Het stopt na een tijdje en dan komt de energie vrij om te spelen(ADHD):)

Bij fretten is het wel zo dat ze dit niet allemaal doen.

Ik heb ze sinds kort.Het zijn alle drie jonge dieren van dit jaar.En het is hun eerste ervaring met kouder worden en koude wind .

 

Rillen wanneer aanhoudend is een slecht teken.Zowel voor mens als dier.

Ja het klopt.Het is een beschermings mechanisme van het lichaam , RILLEN.

Dat ga je niet voor niets doen.Niet omdat het een positief iets is.Het is namelijk ontzettend koud:o

Het is wel positief dat we als mens en dier kunnen rillen van de kou om kou(Ondertemp) te voorkomen /bestrijden.

Maar dat kunnen we maar heel even.Langere tijd onderhevig zijn en rillen als een Ril/TRILPLAAT is niet oke:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...