Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOV - BOK (Bug out kist)


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Gast ghostwhiper

Aangezien we recent een andere auto hebben heb ik gelijk de kist met gereedschap en andere belangrijke zaken in de auto even uitgemest. (Hulde aan mn broertje die dat gedaan heeft)

Dit is het resultaat van de bug out kist die nu vast in de auto blijft staan.

 

Landgebonden verplichte materialen.

10 alcohol test dingen (frankerijk)

5 gele hesje (Engeland)

5 oranje hesjes (rest van Europa??)

Gevaren driehoek.

 

Gereedschap en hulpmiddelen.

2x sleeplint 5500 kg.

Extra krik.

Sneeuw kettingen.

Ratelset.

Steeksleutels.

Hamer

Kruissleutel.

Vacuumslang.

Witte kenteken plaat.

Eendjesplakband.

De heilige graal euh 2 grote bussen wd40 :p

5 liter olie

5 liter kvs

2 liter transmissie olie

5 liter benzine.

Bougiekabels.

Bougies.

Schuurpapier.

Stukje 4mm staal kabel met een paar klemmen.

2 meter remkabel voor fietsen met tonnetjes er bij

Touw.

Pioniers schep.

2 sets lampjes en zekeringen.

Start kabels. (Extra accu gaat vanaf volgende week ook mee)

Bouwsleutelsetje.

Poetslappen.

Garagezeep.

Bandenpomp met doosje co2 patronen.

 

Overleven:

10 mylar dekens

20 waxinelichtjes.

Firesteel.

Zeil.

Aanstekers.

3 fleecedekens.

2 wollen dekens.

Winter parka @Stuudje ;)

Frontier waterfilter (45 gallon)

6 liter water (ivm vorst 1 liter per 1.5 liter fles)

Ehbo koffer

Schuimblusser.

Wat blikjes soep, knakworsten en Nog van die blikken met een complete maaltijd er in.

Plee papier.

Boker vast mes.

China multitool. (Eigenlijk alleen vanwege het zaagje)

Coleman 2 pits benzine kooktoestel.

 

Sommige dingen zoals de dekens heb ik weg kunnen werken onder de opklapbare bank.

Ook zat er genoeg ruimte rond het reservewiel om alle vloeistoffen kwijt te kunnen.

 

Daarnaast ligt standaard in het dashboard kastje het volgende:

Scrhijfblok A4

Schadeformulieren

2 of meer pennen.

Vloei en aanstekers :p

Ehbo setje klein.

Dropjes.

 

Lifehamer zit uiteraard ook dubbel in de auto.

 

Enige wat er nog in moet is een dynamo revisieset en die is besteld.

 

Misschien een beetje overkill maar liever mee verlegen dan om verlegen.

Aanvullingen zijn welkom ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ha, goed zo @ghostwhiper een jas in de auto.

Ook erg handig als je even snel (zonder jas) weggaat voor een boodschapje en je kan je auto alleen ver van de winkel parkeren...maar ook als je strand met je auto. Misschien nog wat handschoenen in de auto leggen, zowel warme als werkhandschoenen.

Vraagje, ik zie wel knakworst en soep enzo, maar geen esbitbrandertje ofzo. Dat wordt dan koude soep eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ii hoop dat jou wagen op de snelweg nog 70km haalt met al de spullen er in .

ik heb ook zo koffers maar die worden aangepast naar de bestemming van de rit of reis .

Ik ga niet met 5 liter olie rond rijden als ik in een straal van 50km rond mijn huis blijf .

Bij land gebonden verplichte materialen mag je voor België een poederblusser er bij stoppen .

Je hebt nu wel een schuimblusser maar of dat volstaat weet ik niet .

Vele weten niet dat dit ook verplicht is voor de buitenlanders die in België komen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper ik zou er ook nog een paar meter staaldraad (of koperdraad ) en wat slangenklemmen bij doen want je koelwater systeem (met name de slangen en de radiator) zijn net zo belangrijk voor je auto als de rest . en wat @Geert schrijft het wellicht overkill ook al ben ik met je eens dat zonder zitten erg vervelend is maar ik zie je onderweg toch ook nog niet

even je versnellingsbak van onder je auto halen .

Dan is het beter om voordat je vertrekt eerst even alles grondig na te lopen en dan is een checklist best handig , kun je zelfs vragen

aan een deskundige om die voor je samen te stellen of zelf doen aan de hand van documentatie .

Een goed(boek) Haynes worskshop manual van je auto is zeker zijn gewicht in goud waard bij dit soort dingen :)

(ook het schoonhouden van je motorblok(en ook andere dingen als wiellager remmen ed) is een must !! ,want je kunt dan zien waar iets eventueel lekt en mocht je onverholpen aan je motor moeten werken ,dan zie je wat doet en hou je schone handen )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper

Enige toevoegingen:

 

Zelf vulcaniserende tape

"gun" gum een leeg blikje bier/cola en ijzerdraad (Ik heb hier destijds m'n motorrit in het buitenland mee gered toen deze een rotte uitlaatpijp had...:D )

Flink wat meters touw

Afhankelijk van het gewicht van je auto een handtakel

Brandertje dat werkt op dezelfde brandstof als je auto

Pannensetje

En die "EHBO set klein" zou ik groot maken. Auto ongelukken hebben vaker een grote set nodig gezien de verwondingen.....:(

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Stuudje vergeten op de 2pits Coleman er bij te zetten.

Werk handschoenen gebruik ik met sleutelen etc nooit vind het waardeloos.

@FincaInSpanje Start Hulp heb ik slechte ervaringen mee dus die zal ik niet meer aanschaffen.

Compressor gebruik ik ook niet heb een spuitbus met co2 patronen (ook vergeten toe te voegen. )

@Geert ik vergeet het als ik kisten moet gaan wisselen daarom gewoon vast in de auto.

In geval van een Schuimblusser bestaat de kans dat de auto nog te repareren is en met gebruik van poeder is je auto sowieso total loss door de zouten.

@Wafels een hayens workshop manual is zonde geld vind ik.

Enige nuttige info die er in staat is de aan draai momenten van de kop van het blok verder niet.

Extra slangenklemmen hangen al om de diverse slangen doe ik standaard bij iedere auto ;)

@prepass gungum is gelijk einde uitlaat en kan ik eventueel lassen wel vergeten.

Soepblik krijg ik ook wel rond de uitlaat :p

De grote ehbo kit moet nog nagekeken worden die is deels te compleet maar ook een aantal dingen missen er in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper ik vond die Haynes boeken altijd wel handig (maar dat ik aan auto's knutselde is al lang geleden en het waren altijd oude auto's waar je alles zelf

nog aan kon doen ) wat een starthulp betreft ik had vroeger altijd een klein spuitbusje ether in mijn auto liggen , zeker in de winter .gewoon in de luchtinlaat spuiten

het ontbrand veel makkelijker dan benzine , maar of dat bij moderne auto's nog kan/mag weet ik niet . (kocht je gewoon bij de Halfords)

Een uitlaat althans het pijpdeel dichtmaken kun je veel makkelijker doen met een open geknipt frisdrank blikje(dit is mooi dun blik maar sterk genoeg om een gat dicht te houden) , dit er zo strak mogelijk omwikkelen

en dan met staaldraad of een slangenklem aan weerszijde vastzetten .wil je het nadien lassen ,gewoon de slangenklemmen losmaken en het blik eraf

halen

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien we recent een andere auto hebben heb ik gelijk de kist met gereedschap en andere belangrijke zaken in de auto even uitgemest. (Hulde aan mn broertje die dat gedaan heeft)

Dit is het resultaat van de bug out kist die nu vast in de auto blijft staan.

 

Landgebonden verplichte materialen.

10 alcohol test dingen (frankerijk)

5 gele hesje (Engeland)

5 oranje hesjes (rest van Europa??)

Gevaren driehoek.

 

Gereedschap en hulpmiddelen.

2x sleeplint 5500 kg.

Extra krik.

Sneeuw kettingen.

Ratelset.

Steeksleutels.

Hamer

Kruissleutel.

Vacuumslang.

Witte kenteken plaat.

Eendjesplakband.

De heilige graal euh 2 grote bussen wd40 :p

5 liter olie

5 liter kvs

2 liter transmissie olie

5 liter benzine.

Bougiekabels.

Bougies.

Schuurpapier.

Stukje 4mm staal kabel met een paar klemmen.

2 meter remkabel voor fietsen met tonnetjes er bij

Touw.

Pioniers schep.

2 sets lampjes en zekeringen.

Start kabels. (Extra accu gaat vanaf volgende week ook mee)

Bouwsleutelsetje.

Poetslappen.

Garagezeep.

Bandenpomp met doosje co2 patronen.

 

Overleven:

10 mylar dekens

20 waxinelichtjes.

Firesteel.

Zeil.

Aanstekers.

3 fleecedekens.

2 wollen dekens.

Winter parka @Stuudje ;)

Frontier waterfilter (45 gallon)

6 liter water (ivm vorst 1 liter per 1.5 liter fles)

Ehbo koffer

Schuimblusser.

Wat blikjes soep, knakworsten en Nog van die blikken met een complete maaltijd er in.

Plee papier.

Boker vast mes.

China multitool. (Eigenlijk alleen vanwege het zaagje)

Coleman 2 pits benzine kooktoestel.

 

Sommige dingen zoals de dekens heb ik weg kunnen werken onder de opklapbare bank.

Ook zat er genoeg ruimte rond het reservewiel om alle vloeistoffen kwijt te kunnen.

 

Daarnaast ligt standaard in het dashboard kastje het volgende:

Scrhijfblok A4

Schadeformulieren

2 of meer pennen.

Vloei en aanstekers :p

Ehbo setje klein.

Dropjes.

 

Lifehamer zit uiteraard ook dubbel in de auto.

 

Enige wat er nog in moet is een dynamo revisieset en die is besteld.

 

Misschien een beetje overkill maar liever mee verlegen dan om verlegen.

Aanvullingen zijn welkom ;)

 

heb je een landrover gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Wafels ether is voor dieselmotoren en remmenreiniger voor benzine auto's ;)

Ik zou eerder wat benzine in de inlaat druppelen dat werkt bijna net zo goed. ;)

 

@zelfredzaamheid nee dan had ik meer olie meegenomen :p

Kun je de quote een beetje inkorten ivm leesbaarheid van het forum.

 

@dR3 Lifehamers met gordel snijder kan je bij al ligt de auto op de kop ;)

 

 

Wat betreft de uitlaat al zou die compleet doorbreken zal het me geen moer schelen.

Hang hem wel gewoon met staaldraad ongeveer op de plek en dan maar wat meer herrie.

Niet dat de rvs pijp snel door roest haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden in Europa de regels over wat je verplicht in je auto moet hebben eens gelijk moeten trekken. Moet je eens kijken hoeveel shit je wel niet moet hebben liggen om een paar landen te doorkruisen en bijna niemand voldoet aan alle regeltjes.

 

Als ik hetzelfde als @ghostwhiper in m'n autootje zou stoppen, moet de achterbank permanent plat en eventuele bagage kan dan alleen nog in het karretje. ;)

Om nog maar te zwijgen over het toegenomen brandstof verbruik.

 

Een mens moet uiteindelijk toch keuzes maken, want als je alle verplichtingen en goede adviezen opvolgt, heb je een bus nodig. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Raycoupe heb gelukkig een ruime station ;)

Grootste voordeel is echt de gigantische bak ruimte rond het reservewiel waar ik veel in heb zitten nu.

 

Ohja ik ben anwb lid maar toen ik voor sc vlaanderen verkeerd getankt had met mn domme kop duurde het 3.5 uur ofzo voor ik weer op weg was.

Alleen het wachten op de anwb duurde al een uur en de meeste kleine dingen kan ik zelf binnen die tijd wel oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

 

Een mens moet uiteindelijk toch keuzes maken, want als je alle verplichtingen en goede adviezen opvolgt, heb je een bus nodig. :p

 

check,

 

nog ruimte genoeg, denk dat als de achterkant open kon, we je auto er zelfs in konden rijden:p

snelheid zit er toch al niet in en diesel lust hij zelfs onbeladen heel erg graag.

@ghostwhiper, ik ben geen lid meer van de anwb, maar vermoed dat als ik jou bel, als ik met pech onderweg in het land sta dat jij me met zo'n voorraadwagen en kundigheid sneller op weg kan helpen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hetzelfde als @ghostwhiper in m'n autootje zou stoppen, moet de achterbank permanent plat en eventuele bagage kan dan alleen nog in het karretje. ;)

Om nog maar te zwijgen over het toegenomen brandstof verbruik.

 

kijk eens onder de kofferplank, meestal zit daar een verborgen schat aan vergeten opslagruimte.

idem zijpanelen in de koffer.

 

ik heb ongeveer hetzelfde als ghost, op de vloeistoffen na (enkel busje olie), maar als je de koffer open doet zie je enkel een lege koffer. :)

 

kwestie van goed tetris kunnen spelen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

 

Een mens moet uiteindelijk toch keuzes maken, want als je alle verplichtingen en goede adviezen opvolgt, heb je een bus nodig. :p

 

check,

 

nog ruimte genoeg, denk dat als de achterkant open kon, we je auto er zelfs in konden rijden:p

snelheid zit er toch al niet in en diesel lust hij zelfs onbeladen heel erg graag.

@ghostwhiper, ik ben geen lid meer van de anwb, maar vermoed dat als ik jou bel, als ik met pech onderweg in het land sta dat jij me met zo'n voorraadwagen en kundigheid sneller op weg kan helpen;)

 

Neem jij de oprij platen mee, kan de Panda lekker droog staan op de SC's. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens onder de kofferplank, meestal zit daar een verborgen schat aan vergeten opslagruimte.

idem zijpanelen in de koffer.

 

ik heb ongeveer hetzelfde als ghost, op de vloeistoffen na (enkel busje olie), maar als je de koffer open doet zie je enkel een lege koffer. :)

 

kwestie van goed tetris kunnen spelen :D

 

M'n reservelampjes passen nog naast het thuiskomertje, maar verder valt het tegen. Heb je nu eenmaal met een klein autootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden in Europa de regels over wat je verplicht in je auto moet hebben eens gelijk moeten trekken. Moet je eens kijken hoeveel shit je wel niet moet hebben liggen om een paar landen te doorkruisen en bijna niemand voldoet aan alle regeltjes.

 

Als ik hetzelfde als @ghostwhiper in m'n autootje zou stoppen, moet de achterbank permanent plat en eventuele bagage kan dan alleen nog in het karretje. ;)

Om nog maar te zwijgen over het toegenomen brandstof verbruik.

 

Een mens moet uiteindelijk toch keuzes maken, want als je alle verplichtingen en goede adviezen opvolgt, heb je een bus nodig. :p

 

Helemaal mee eens, mijn tas weegt ook al richting 20 KG. Zie draadje: http://preppers.nl/forum/threads/7073-De-voorraad-amp-uitrusting-van-je-auto

Eigenlijk neemt de tas teveel ruimte in en is wat zwaar om dagelijks in de auto mee te zeulen. Binnenkort ga ik eens kritisch opnieuw bekijken wat echt noodzakelijk is en wat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, mijn tas weegt ook al richting 20 KG. Zie draadje: http://preppers.nl/forum/threads/7073-De-voorraad-amp-uitrusting-van-je-auto

Eigenlijk neemt de tas teveel ruimte in en is wat zwaar om dagelijks in de auto mee te zeulen. Binnenkort ga ik eens kritisch opnieuw bekijken wat echt noodzakelijk is en wat niet.

 

In geval van een Bug-out tijdens een SHTF gaat er natuurlijk meer mee, bv alleen al twee volwaardige reservewielen, maar zo'n ANWB pasje is momenteel toch makkelijker.

In normale situaties ga ik geen complete onderhoudskit meeslepen voor de auto. Olie, koelvloeistof, ruitensproeierspul uiteraard wel, veel te duur aan de pomp langs de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geval van een Bug-out tijdens een SHTF gaat er natuurlijk meer mee, bv alleen al twee volwaardige reservewielen, maar zo'n ANWB pasje is momenteel toch makkelijker.

In normale situaties ga ik geen complete onderhoudskit meeslepen voor de auto. Olie, koelvloeistof, ruitensproeierspul uiteraard wel, veel te duur aan de pomp langs de snelweg.

 

Bij een SHTF zal mijn auto bijkans afgeladen zijn :) (en ik besluit dat een bug in niet langer wenselijk is cq er een redelijke kans is dat ik via het wegennet weg kan). ANWB lid ben ik al heel lang niet meer. Ik had ze tot nu toe 1x nodig voor mijn eerste auto in 1989. Daarna heb ik kennelijk een gelukkige keuze gemaakt in de 2de hands auto's die ik heb gekocht en nooit meer pech gehad. Ik heb in de laatste 25 jaar genoeg uitgespaard om eventueel langs de weg lid te worden. Met mijn huidige auto die nauwelijks olie verbruikt ga ik bijvoorbeeld denk ik niet langer olie bij mij hebben (niet shtf dus, gewoon dagelijks gebruik). Wel koelvloeistof en ruitenwisser shizzle). Olie check ik sowieso voor een langere rit en op 10.000 km verbruikt mijn auto weinig olie. Reservewiel, standaard gereedschap en krik hebben al een standaard opbergplek in de auto onder de vloer van mijn achterbak, die wil ik zeker wel bij mij hebben. Da's de enige pech die ik gehad heb in al die jaren, een lekke band onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...