Ga naar inhoud
GENEGEERD

Natuurlijk tuinieren; de Bostuin


Preppie

Aanbevolen berichten

ik heb een zak zaad voor de zomer gekocht wat verkocht word als vogelweide zaad, schijnt een mengsel te zijn waar allerlei insecten en vogeltjes op af komen,

ik ben benieuwd ik ga t vant voor jaar zaaien

 

en een paar eetbare bessen planten, echt waar zon intratuin is gevaarlijker voor het geld dan de meste andere winkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ik heb een zak zaad voor de zomer gekocht wat verkocht word als vogelweide zaad, schijnt een mengsel te zijn waar allerlei insecten en vogeltjes op af komen,

ik ben benieuwd ik ga t vant voor jaar zaaien

 

en een paar eetbare bessen planten, echt waar zon intratuin is gevaarlijker voor het geld dan de meste andere winkels

 

Verleidelijk, maar een beetje duur, zo'n intratuin. Hier is veel keus en het is stukken goedkoper: http://www.fruittuin.com/webshop.php?lijst=Fruitbomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook rekening houden met het feit dat het een paar jaar duurt voordat je fatsoenlijk wat fruit van je bomen kunt afhalen. Ik lees dat veel mensen zaden hebben liggen voor als de pleuris uitbreekt (en dat is ook goed natuurlijk), maar een fruitboom duurt toch echt een paar jaar voordat je er iets vanaf kunt halen.

 

Meestal koop je 2 jarige stammen en dan duurt het nog een paar jaar......

 

Daarnaast moe je ook je zaden test en ervaring opdoen. Ik zou dus willen aangeven dat je niet moet wachten tot de SHTF uitbreekt, maar dat je nu al op een paar plekken je fruit moet neerzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Je moet ook rekening houden met het feit dat het een paar jaar duurt voordat je fatsoenlijk wat fruit van je bomen kunt afhalen. Ik lees dat veel mensen zaden hebben liggen voor als de pleuris uitbreekt (en dat is ook goed natuurlijk), maar een fruitboom duurt toch echt een paar jaar voordat je er iets vanaf kunt halen.

 

Meestal koop je 2 jarige stammen en dan duurt het nog een paar jaar......

 

Daarnaast moe je ook je zaden test en ervaring opdoen. Ik zou dus willen aangeven dat je niet moet wachten tot de SHTF uitbreekt, maar dat je nu al op een paar plekken je fruit moet neerzetten.

 

Zeker weten.

Heb je al het een en ander staan in Spanje? Appeltjes van Oranje! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal zeker belangrijk zijn om niet in de theorie te blijven hangen, maar ook echt te doen.

Voordeel is denk ik ook dat als je al enige generaties eetbare planten hebt, dat ze al enigszins "evolueren" naar de omgeving en het plaatselijk klimaat. Voor mij betekent "bostuin" trouwens zoiets als "luie moestuin" dus ik zaai of plant wat aan, zorg voor een eerlijke start (dus b.v. wel regelmatig water geven tot ze gesettelt zijn ) en daarna erop vertrouwen dat ze zichzelf uitzaaien en/of blijven gedijen in de tuin.

Ik heb trouwens de laatste tijd maar weinig reeën in de straat gezien, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om :)

Wat betreft notenbomen e.d., inderdaad, daar zal je de komende 10 jaar niet van kunnen eten. Maar preppers denken vooruit toch? Dus over 10 jaar zal er íemand van kunnen eten, misschien jij wel als je nog leeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Of deze mensen specifiek wel eens een bostuin hebben gemaakt weet ik niet, maar het bestaat al heel lang.

 

Sorry, je moet deze gewoon even zien:

 

 

Er worden al 30 jaar bostuinen in de praktijk uitgevoerd en mee geëxperimenteerd. Wat je nu aan informatie kunt vinden hierover is al behoorlijk verfijnd.

 

Prachtige link, heel mooi gefilmd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Er worden al 30 jaar bostuinen in de praktijk uitgevoerd en mee geëxperimenteerd. Wat je nu aan informatie kunt vinden hierover is al behoorlijk verfijnd.

 

Prachtige link, heel mooi gefilmd.

 

Nou, je hoort het @Piroska.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...