Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wilderness

Einde contant geld komt dichterbij...

Recommended Posts

EU clamps down on bitcoin, anonymous payments to curb terrorism funding...

http://www.reuters.com/article/2015/11/19/us-france-shoooting-eu-terrorism-funding-idUSKCN0T81BW20151119

Die Bitcoins vind ik op zich niet eens zo'n probleem. Maar dan:

They will urge the European Commission, the EU executive arm, to propose measures to "strengthen controls of non-banking payment methods such as electronic/anonymous payments and virtual currencies and transfers of gold, precious metals, by pre-paid cards," draft conclusions of the meeting said.

Read more at Reutershttp://www.reuters.com/article/2015/11/19/us-france-shoooting-eu-terrorism-funding-idUSKCN0T81BW20151119#XgFCBSAaL6dBfr7C.99

Dat ze ook naar andere anonieme vormen van betalen gaan kijken vind ik veel zorgelijker. Contant geld wordt hier niet genoemd maar ik weet zeker dat die ook in het rijtje horen.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Dus met Canadese zilveren munten (.9999) zit je gebeiteld.

Pas als je er een brood mee kan kopen.

Deze post delen

Hoe zouden jullie er mee om gaan als het einde cash tijdperk intreed?

Cash geld wat je thuis heb liggen wordt na verloop van tijd niets meer waard (na afschaffing hiervan) en goud en zilver kan je dan alleen omruilen naar "bankgeld" waarna de heren van de belasting vragen hoe je daar ineens aan gekomen bent.

Zonder de euro kon je nog van buurlanden geld omwisselen maar dat zou nu dan ponden of franken worden, dat is ook niet om de hoek waar je het kan uitgeven.

Deze post delen

Gast Jim90

G

Hoe zouden jullie er mee om gaan als het einde cash tijdperk intreed?

Cash geld wat je thuis heb liggen wordt na verloop van tijd niets meer waard (na afschaffing hiervan) en goud en zilver kan je dan alleen omruilen naar "bankgeld" waarna de heren van de belasting vragen hoe je daar ineens aan gekomen bent.

Zonder de euro kon je nog van buurlanden geld omwisselen maar dat zou nu dan ponden of franken worden, dat is ook niet om de hoek waar je het kan uitgeven.

Ja daar zit ik ook al mee nu ze die nieuwe 20jes gaan invoeren..

Deze post delen

Ja dat had ik met de 10tjes en 5jes, maar 50jes zal inderdaad een langer ruilverhaal worden.

ow, ik zie net dat dat over 13 uur en 28 minuten zal plaats vinden de 20jes.

Deze post delen

Ja dat had ik met de 10tjes en 5jes, maar 50jes zal inderdaad een langer ruilverhaal worden.

Is niet meteen problematisch, ik krijg via de supermarkt nog oude 10-tjes (laatste 2 maanden juist weer meer).

Contant geld afschaffen zal de agrarische sector een rot klap geven, daar gaat heel veel contant. Andere groot slachtoffer is kleine kraampjes aan de weg (wat gebeurt er met al die extra groentes en fruit? Kliko hoogst waarschijnlijk ipv extraatje verdienen voor luxe) en wat denk je van de jaarlijkse vrijmarkt? Dat zijn heel wat kindertjes die de traditie niet meer kunnen voortzetten. Denk dat de handel in 2e hands spullen ook een forse klap gaat krijgen. Die dingen worden of weggegeven of verdwijnen naar de stort (milieubelasting en kapitaalvernietiging). Hoeveel BBP zal dat kosten?

• Leuk 1

Deze post delen

wat hebben de nieuwe briefjes hier mee te maken? zijn die moeilijker in te wisselen dan de oude of zo?

Deze post delen

Gast Jim90
wat hebben de nieuwe briefjes hier mee te maken? zijn die moeilijker in te wisselen dan de oude of zo?

Als je een voorraadje contant geld hebt liggen kun je het maar beter nu al in kleine beetjes omwisselen voor de nieuwste biljetten voordat ze de oude ongeldig verklaren en je ineens met een flinke stapel briefgeld naar de bank moet..

Deze post delen

Als je een voorraadje contant geld hebt liggen kun je het maar beter nu al in kleine beetjes omwisselen voor de nieuwste biljetten voordat ze de oude ongeldig verklaren en je ineens met een flinke stapel briefgeld naar de bank moet..

Ik zie eerder de hele economie instorten voordat men überhaupt zo ver is om de oude briefjes ongeldig te laten verklaren. Dat gaat nog jaren duren voor ze ongeldig worden.

Deze post delen

Gast Jim90
Ik zie eerder de hele economie instorten voordat men überhaupt zo ver is om de oude briefjes ongeldig te laten verklaren. Dat gaat nog jaren duren voor ze ongeldig worden.

Het is een van de eerste dingen die ik zou doen om de hoeveelheid cash in omloop en spaarpotjes van burgers te beperken.. Daarna steeds minder geld drukken totdat ook dat geen optie meer is. En daarna moet alles wel digitaal. Alles voor de veiligheid uiteraard :rolleyes:

Deze post delen

zo ja, snap ik, gelijk heb je. ik ben ook al bezig de oude biljetten om te ruilen voor nieuwe. en dat ga ik ook doen met de nieuwe biljetten van 20 euro.

Deze post delen

Negatieve rente

Nadat enkele banken in Europa al een negatieve rente oplegden aan institutionele spaarders, is het nu ook de beurt aan de particulieren.

De Zwitserse bank ABS verlaagde recent haar interest op spaarrekeningen. Wie minder dan 100.000 Zwitserse frank (€92.400) op zijn rekening heeft staan betaalt 0,125% per jaar, wie meer heeft moet 0,75% afdokken.

rsz_banksstealing-2xtx0ekd9rwrbq3z7lqolm.jpg

Deze post delen

@nu even niet, zoals @Jim90 aangaf.

Die negatieve rente is wel iets dat er voor zorgt dat er nog minder geld op de rekening komt te staan zeker icm een belastingheffing over spaargeld wordt alles wel erg slecht voor de gewone (niet preppende) spaarder.

Deze post delen

@nu even niet, zoals @Jim90 aangaf.

Die negatieve rente is wel iets dat er voor zorgt dat er nog minder geld op de rekening komt te staan zeker icm een belastingheffing over spaargeld wordt alles wel erg slecht voor de gewone (niet preppende) spaarder.

ik denk dat dat beetje meer of minder rente in het niet valt vergeleken met de inflatie, dat is de grootste boosdoener wat betreft het minder (waard) worden van je spaarcenten. toch wil voorlopig ik een paar spaarcenten op de rekening laten staan, vanwege diversificatie....

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...