Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wilderness

Einde contant geld komt dichterbij...

Recommended Posts

Ik zie niet graag gebeuren dat ik bij de winkels zelfs de kleine bedragen giraal moet afrekenen, ik heb liever dat er ook cash geld kan blijven bestaan. Anders moeten ze voor de ouderen, zieken, en andere zwakkeren een betalingssysteem ontwerpen dat net zo goed is als het cash geld. Kortom, ik heb liever overzicht in wat ik kan uitgeven. De overheid moet dan maar uit zoeken welke kleine waardevolle dingen als ruilmiddel gebruikt kan worden. Misschien kunnen ze van gebruikt plastic verschillende kleuren en maten kaurischelpen maken, met iedere kleur en grootte een andere waarde, ook kan er dan met speciaal papier coupons van verschillende waarden gemaakt worden Als de overheid dat niet kan doen, dan mag van mij een onafhankelijk rechtspersoon die actief is in de economie dat ruilmiddel scheppen.

Het idee is dan dat bepaalde bedrijven of rechtspersonen ruilmiddelen scheppen als beloningsmiddel voor positief gedrag, of als wederzijds krediet een mogelijkheid bieden om de economie niet afhankelijk te maken van een wettelijk ruilmiddel. Zo als Meneer Lietaer het in een aantal boeken omschreef, het scheppen van een vitaal monetair ecosysteem met meerdere munten (waarin iedere munt een bepaald doel heeft), dan alleen een monocultuur van een munt.

Japio

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
De CHF is voorlopig gekoppeld aan de euro. Als de Euro om gaat, blijft de CHF staan. De gouddekking is namelijk groter dan die van Europa. Strafbaar ? Hoeveel wil je er ?

de 20% waardestijging heb ik intussen op zak gestoken.

Deze post delen

het GIGANTISCHE nadeel aan afschaffing van contant geld is niet zozeer het gebrek aan privacy - die heb je nu toch al bijna niet - maar als er ergens een netwerk glitch is, of een kleine stroomstoring... Gedaan met betalen.

sta je net zoals ik vroeger regelmatig tegen kwam in de winkel met een kapotte kaart, kan je ook weer niets meer..

een bankbriefje is nagenoeg onverwoestbaar in een goede portemonnee, van een kaart kan je de magstrip of de chip breken door eens goed tegen een tafel te lopen.

dan kan je een paar dagen niets meer betalen tot de bank je een nieuwe kaart kan bezorgen.

Zit je dan net ergens in het buitenland weg van je koelkast is het dan maar kinneklop als avondmaal.

---

negatieve rente kan trouwens officieel niet in belgie, de regering heeft er voor gezorgd dat ze hoe dan ook belastingen kunnen innen door een minimale rente in te voeren.

(die net zo goed 0 kon zijn, want veel hoger is het niet)

Deze post delen

Dat chartaal betalingsverkeer wordt teruggebracht mag duidelijk zijn. Dat de overheid het beoogd eveneens.

Maar ik moet nog zien dat wij contant betalen volledig achter ons laten. Dan komt er een alternatief. Dat zit in de mens.

• Leuk 1

Deze post delen

@Peerke En dat zal naar alle waarschijnlijkheid ook de reden gaan zijn dat er binnenkort bij meerdere winkels het cash geld geband zal gaan worden. Waar al een overval is geweest zal er meer animo voor zijn om dat nu ook te doen, en waar nog geen overval gepleegd is zal er onder het personeel ook meer animo voor zijn om het cash geld er preventief alvast in de ban te gooien. De angst regeert, is het bijbehorende spreekwoord denk ik dan zo.

• Leuk 1

Deze post delen

Neem nu dat ze cash afschaffen in Europa.Gedaan met biljetten en munten in euro.Deze die dat willen omzeilen omwille van duistere praktijken gaan dan inderdaad onderling in dollar of andere valuta betalen.De wereld is klein tegenwoordig.Denk niet dat geen cash in euro een oplossing is tegen fraude van de grote mannen.

Deze post delen

Ja dat soort zaken zijn al zo oud als de mensheid. Was zo, is zo en zal altijd zo zijn.

Deze post delen

En om nog meer zieltjes te winnen voor de afschaffing, gaan ze het ons nog makkelijker maken om digitaal te betalen. Duurt alleen vier jaar, want ja, dit kost de banken weer geld.

http://m.telegraaf.nl/dft/article/24072220/geld-over-vier-jaar-eindelijk-snel-overgemaakt

"

Geld overmaken en binnen vijf seconden op een andere rekening zien verschijnen. Over vier jaar pas moet het eindelijk mogelijk zijn.

Dat hebben banken afgesproken in het zogenaamde Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB) van 21 mei. Binnen vier jaar moet 'real-time betalingsverkeer' mogelijk zijn, waarbij betalingen binnen vijf seconden op de rekening worden bijgeboekt.

Digitalisering

Dit plan past volledig bij de digitalisering van de maatschappij, veranderende klantverwachtingen en groeiende behoefte om alles overal en meteen te kunnen betalen, zo meldt De Nederlandsche Bank (DNB) vandaag.

Feestdagen

Transacties kunnen straks*24 uur per dag onmiddellijk worden verwerkt, ook in het weekend en op feestdagen. Hierbij kan worden gedacht aan aankopen in de winkel en op internet, en aan betalingen tussen personen en bedrijven onderling.

"

Deze post delen

Eindelijk weer terug naar eerlijke ruilhandel. Wat was daar ook al weer mis mee...?

Deze post delen

Eindelijk weer terug naar eerlijke ruilhandel. Wat was daar ook al weer mis mee...?

Beetje lastig om de hele tijd met koeien en schelpen rond te lopen. ;)

Deze post delen

en ipv de huidige belastingen gewoon terug naar het aloude systeem van tienden... ik ben voor!

Deze post delen

Beetje lastig om de hele tijd met koeien en schelpen rond te lopen. ;)

Daar heb je toch je 'junk' zilver voor? (muntzilver dus)

Dat is geen cash maar stiekem toch wel.

Deze post delen

Substantiële bedragen contant betalen levert nu al gedoe op. Dat net sluit zich verder. Toch zal de mens de behoefte aan een alternatief hebben.

Deze post delen

Daar heb je toch je 'junk' zilver voor? (muntzilver dus)

Dat is geen cash maar stiekem toch wel.

In het licht van afschaffing van contant geld idd wel blij met de zilveren munten. Vraag is alleen of ze niet tegelijkertijd wetten doordrukken die handel in deze vorm of natura ook aan banden legt. Het idee is controle toch?

Wel gezegd dat mijn anarchistische neigingen heftigere vormen aan zouden kunnen nemen als dit de maatschappij van morgen is.

Deze post delen

In het licht van afschaffing van contant geld idd wel blij met de zilveren munten. Vraag is alleen of ze niet tegelijkertijd wetten doordrukken die handel in deze vorm of natura ook aan banden legt. Het idee is controle toch?

Als het zo ver komt is het tijd voor revolutie of emigreren.

Immers, zulke regelaanpassingen zijn slechts een truuk om het totale falen van het systeem uit te stellen.

Deze post delen

Als het zo ver komt is het tijd voor revolutie of emigreren.

Immers, zulke regelaanpassingen zijn slechts een truuk om het totale falen van het systeem uit te stellen.

In het verlengde van het systeem in stand houden ligt de macht in handen houden. Het systeem is slecht een middel hiertoe.

Of er überhaupt een revolutie zou komen (wat ik betwijfel) en deze succes zou hebben is maar zeer de vraag.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...