Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wilderness

Einde contant geld komt dichterbij...

Recommended Posts

die mag er toch overal op staan. :)

FACTUUR:

CHASSISNR WAGEN: xxxxx

€7000 WAGEN

FACTUUR:

CHASSISNR WAGEN: xxxxx

€7500 BIJKOMENDE OPTIES WAGEN

Dan wordt het samen gerekend in België. Ben je nu dom, koppig of beide? :)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De economen ijveren ervoor om in eerste fase de uitgave van grotere coupures to stoppen en zo geleidelijk aan het gebruik van contant geld te laten uitdoven. Een van de redenen voor het laten uitdoven van contant geld is om centrale banken nog meer macht te geven om de economie te ondermijnen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150517_01684866

Minder vrijheid en nog meer big brother.

Deze post delen

En hoe moet ik dan de hoeren betalen. Pinnen bij de dames van plezier ????? Ze gaan contant geld afschaffen omdat het zou gebruikt worden voor zwart werk, terrorisme, prostitutie, drugshandel,...

Maar aan de andere kant, nemen ze prostitutie en drugshandel wel op in de statistieken om de cijfers van het BNP op te krikken.

De hypocriete fascistische totalitaire politiestaat :(

Maar ja, in het verleden heeft ook niemand Hitler, Stalin, of Pinochet aftgeknald....

• Leuk 1

Deze post delen

Ik wens ze veel geluk bij dat plan.

Er zal waarschijnlijk een schaduw economie ontstaan waarbij mensen onderling toch met cash betalen.

En hoe schaf je wereldwijd het gebruik van contant geld af? Elke Amazone indiaan een PIN pas? 25 Jaren plan.

Binnen Europa kan zoiets wel lukken. Maar voor mij staat vast dat mensen toch wel een weg vinden om er een 'anonieme' economie op na te houden.

Sterker nog, een dergelijke actie lokt dat uit. Wat zou het virtuele geld (oa. de BTC) daarin voor een rol kunnen gaan spelen?

Deze post delen

Die 'topeconomen' hebben blijkbaar de overbelasting van betalen met de kaart over het hoofd gezien enkele kerstperiodes na elkaar.. het betaalsysteem lag plat op de rug, handelaars spraken over een miljoenenverlies... Een kleine storing in het elektriciteitsnetwerk en plunderingen zijn niet meer weg te denken dan...

Deze post delen

Topeconomen.... De titel staat naar mijn mening ter compensatie van de batterij aan de meest waardeloze suggesties.

Deze post delen

Een citaat van de slotzin uit het door TS genoemde artikel:

‘Als geldhouders kunnen uitwijken naar renteloos contant geld, dan kan de centrale bank de rente niet te ver onder nul laten dalen, ook niet wanneer dat zinvol zou zijn om een slabakkende economie weer op gang te trekken’, klinkt het.

Deze post delen

Naar mijn idee past het in de strategie om mensen afhankelijk te maken.

Als naar het inzicht van de overheid je niet meer mag meedoen zetten ze je account uit... tja, dan heb je dus geen geld, je kunt ook niet betalen met je cash want dat mag niet meer dussss,,, ideaal, (gezien vanuit de positie van de machtshebbers) je kunt dan he-le-maal niets meer in de "normale maatschappij".

Komt dan toch de voorspelling uit? Eens zien of dat zo gaat uitkomen...

Bron: Openbaringen 13:16-17 (Statenvertaling)

"16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naam"

Deze post delen

..............

Als naar het inzicht van de overheid je niet meer mag meedoen zetten ze je account uit.

..............

Deurwaarders varen er wel bij.

Deze post delen

Waarom gaan we niet gewoon terug naar de ruilhandel ,dit is pas handig.

1 kuub hout voor 5 kippen ,bijvoorbeeld

Noch die kippen, noch dat hout passen in mijn portemonnee.

:p

Deze post delen

Laten we eerst eens beginnen met het afschaffen van de topeconomen, politici en andere uitbuiters. Moet je eens kijken hoeveel geld we allemaal overhouden aan het eind van de maand.:(

Deze post delen

Laten we eerst eens beginnen met het afschaffen van de topeconomen, politici en andere uitbuiters. Moet je eens kijken hoeveel geld we allemaal overhouden aan het eind van de maand.:(

Iedereen spreekt daarover, maar niemand doet het he.... Hoe gaan we het doen ?

De Roverheid is de oorzaak van veel ellende, maar de Roverheid is een machtige vijand, en heeft een geweldsmonopolie. En op al de mensen die van 1 of andere vorm van uitkering of door de staat gesubsidieerde baan leven (en ondertussen zijn dat er héééél veel) moet je niet rekenen voor een opstand of omwenteling.

Denk maar niet dat dit vreedzaam gaat opgelost worden, het volk dat in opstand komt tegen zijn machtshebbers noemen ze een revolutie, en een revolutie is een synoniem voor bloedvergieten :(. De geschiedenis is geschreven met bloed, en dat zal nu niet anders zijn.

Het zal barsten, zeker weten, maar vreedzaam veranderen ? Ik geloof niet meer in sprookjes ....

Kijk maar naar de VS, daar is het al bezig, Ferguson, Philadelphia, ....

Alleen maar een kwestie van tijd of het gebeurt hier ook (in Belgie toch, Nederland kan ik me niet over uitspreken). Nog voor 2020 voorspel ik in Vlaamse steden rellen zoals in Feguson en Philadelphia.

If cash is outlawed, only outlaws will use cash (gepikt uit één van de commentaren op een artikel van zerohedge, dat ook ging over de afschaffing van contant geld :))

Deze post delen

En hoe moet ik dan de hoeren betalen. Pinnen bij de dames van plezier ????? ....

Dan mag u nu de kaart door de gleuf halen meneer.

Wat is trouwens je grootste zorg, dat de overheid weet waar je je geld besteed, of je vrouw?

Deze post delen

Dit zal nooit lang stand houden.

Lang leve bitcoins enzo.

Het is een sprong van gekkigheid van de banksters die de zaken niet meer in de hand hebben.

Men wil controle.

Men wil bail-in met één druk op de knop.

Deze post delen

Dan mag u nu de kaart door de gleuf halen meneer.

Wat is trouwens je grootste zorg, dat de overheid weet waar je je geld besteed, of je vrouw?

Ik heb geen vrouw :)maar ik heb wel mijn biologische behoeften... Wat is dan het probleem ? Gewoon de vrije markt die zijn werk doet : kwestie van vraag en aanbod. Moet ik dan ook de hypocriete lul gaan uithangen of wat ?

Het gaat erover dat de Roverheid nooit de consequenties van hun eigen daden dragen als ze het niet uitkomt. Drugshandel en prostitutie wordt wel opgenomen om de cijfers van het BNP op te krikken. Sectoren waar alles cash betaalt wordt, maar cash willen ze dan wel verbieden.

Ja de Roverheid is mijn grootste probleem. De Roverheid heeft de macht om mij van mijn vrijheid te beroven op basis van regels en wetten waarmee ik het niet eens ben, waarover nooit mijn mening gevraagd is. Maar ik heb niet de mogelijkheid om de Roverheid van hun vrijheid te beroven. Waarom moet een of andere lul op een kantoor in Brussel zijn geld verdienen met mij te controleren ?

Sorry, kan ik mij enorm pissed in maken, maar blijkbaar is hypocrisie dit forum ook niet vreemd....

Deze post delen

Dit zal nooit lang stand houden.

Lang leve bitcoins enzo.

Het is een sprong van gekkigheid van de banksters die de zaken niet meer in de hand hebben.

Men wil controle.

Men wil bail-in met één druk op de knop.

En wat is dan de volgende stap, als de mensen al hun (spaar) geld kwijt zijn ? Elkaar de kop inslaan voor een korst beschimmeld brood, de gaarkeukens, de gaskamers voor de nutteloze eters ?

Trouwens, kan bitcoin niet gecontroleerd worden ? Als ze het verbieden, is het net hetzelfde als cash. Je kan het gebruiken zolang je niet betrapt wordt. En ik denk dat het wel makkelijker te traceren is dat een handelaar bitcoins aanvaard, dan dat hij cash aanvaard.

Ik zeg niet dat de transfer van bitcoins zelf makkelijk te traceren is, maar het gebruik kan evengoed verboden worden.

De situatie wordt inderdaad met de dag hopelozer....

Deze post delen

Nou ze willen negatieve rente invoeren, en ze zijn bang dat dan iedereen z'n spaargeld van de bank haalt, omdat de rente op contant geld dan nog wel 0% is. Dan krijg je dit soort voorstellen. Sparen is zó 20ste eeuw!

Verder willen ze natuurlijk iedereen controleren, en overal automatisch belasting op heffen.

Alle bestanden zullen worden gekoppeld, en je verzekering zal weten dat je tabak koopt bij de supermarkt, dat je geen abonnement bij de sportschool hebt, en dat je soms friet met een frikadel eet of linksdraaiende yoghurt. En dat je drugs gebruikt, naar de hoeren gaat, of op een (gevaarlijke) skivakantie gaat,

Welkom in de 21ste eeuw.

Deze post delen

In het licht wat @Dreutel zegt denk ik wel dat er iets van waar is.

Zo onbekend het was om van geen computers naar computers te gaan, zoveel groter gaat de stap nog worden om van computers naar geen computers te gaan. Of in andere woorden: 'Van arm naar rijk is makkelijker dan van rijk naar arm'.

En dat is... top op heden knap onbekend terrein voor heel heel veel mensen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...