Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ruimte gebrek BOB


Trooper

Aanbevolen berichten

@Nomad_404 , je kan tegenwoordig rustig met een camo tas wandelen de Combat look is al zo ingeburgerd niemand het nog opmerkt en het molle systeem is voor veel mensen niet meer dan versiering :)
En juist bij dreiging, zoals een tijd geleden speelde, werd de camolook afgeraden en de militairen werd afgeraden zich in treinen en openbaar te begeven. Scholieren werd verzochtgeen camotassen (somigen verboden) mee te nemen naar school.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kan ook een survival tube maken van rioleeringsbuis en dan boven en onderaan een schroefdop. ductape en paracord kan errond en daar aanpasbare schouderstraps voor maken. rond die tube kan je ook een tarp en een deken omwikkelen, in de tupe zelf kan je materiaal steken (pijlen voor je kruisboog) en deze eventueel gebruiken om regenwater op te vangen van je tarp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik 100% met je eens @Stuudje. In tijden van nood verwacht 'het volk' geholpen te worden door de overheid. Dat betekend dus het leger. Camo accessoires als sneakers zullen je waarschijnlijk niet de stempel militair geven.

Dit type tassen images?q=tbn:ANd9GcSa5vt-g-IUxegbdYX-66BDWlMElqsMZFCSWCBHAqrWv6Ug-Bla is echter schreeuwen om aandacht. Preppers zijn een beetje de 'laughing stock' van deze maatschappij, maar bij een SHTF zullen de 'pleppers' wel aan ons denken.

Ik kan het belang OPSEC en een Grey Man Profile dan ook niet sterker benadrukken. Vergeet niet dat een paar dagen in de SHTF we sowieso op gaan vallen. We hebben nog eten, water, stroom of gas... zeker in een woonwijk val je al genoeg op zonder camo outfit.

 

Zie het als een cameratas. Ga je met een dikke Canon tas lopen dan is het bijna vragen om diefstal. Stop jet het in een ouwe half versleten tas, dan vestig je geen ongewenste aandacht op je gear.

@carismo, hier heb ik ook aan gedacht. GearPods lijken op wat je bedoelt. Met PVC is dat vrij eenvoudig zelf te maken. Nog los van er mee te gaan lopen zijn ze ook gemakkelijk achter in een auto te gooien als het nodig is. Ook erg mooi om een shelter waterdicht te verpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 soorten batterijen in jou tas en maar een apparaat dat batterijen nodig heeft . Het heen je niet nodig heb er uit halen . Scheelt plaats en gewicht .

 

Heb je gelijk in. Welke (nog) niet nodig zijn gaan er nu dus ook uit.

@carismo: die tube lijkt me niet echt comfortabel om mee te gaan sjouwen maar ik denk wel dat ik dat wellicht ga gebruiken voor in de auto (en wellicht ook aan me fiets)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ communicator

 

Op dit moment zit onderstaande er in en is hij barstens vol. Ben nog aan het kijken wat ik nog meer mee wil hebben en zoek nog een goede oplossing om mijn kruisboogpistool en blaaspijp mee te krijgen. Ik zou iig nog wat eten mee willen nemen voor paar dagen.

Extra kleding (trui, dekenponcho, coll t-shirt, onderbroek en sokken)

1 x Regenponcho

1 x Sawyer Mini waterfilter

1 x Aluminium drinkfles

1 x Multitool 10 (Monroe)

1 x Droogbox (om brandbare materialen te verzamelen en zit nu aanmaakblokjes, aansteker, lucifers, firesteel in)

1 x Groot mes

1 x Naaisetje

1 x Mini rasp

1 x Yoyo reel

1 x Rol ductape

Batterijen (AA en AAA)

1 x Hoofdzaklamp

1 x Pollepel

20 meter Paracord

Handvol tie-wraps

1 x Fileermesje

1 x Viskit (draad, haakjes, loodjes en dobber)

 

edit: oja en moet nog iets van omgevingskaart in.

 

 

Heel belangrijk..waar is jouw medikit????

Pleister , zuurstofwater , immodium , buscopan , verbandgaas....

Je kan bijna 100% zeker een kleine wond oplopen maar in een shtf is het belangrijk elke wond , hoe klein ze ook is , te verzorgen..

Weet ook dat een heel klein bijltje zal nodig zijn..met een mes alleen maak je geen comfortabel vuur..

All weather lucifers...als het regent ga je anders wel vloeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel belangrijk..waar is jouw medikit????

Weet ook dat een heel klein bijltje zal nodig zijn..met een mes alleen maak je geen comfortabel vuur..

All weather lucifers...als het regent ga je anders wel vloeken..

 

Medikit en Bijl hangen aan mijn riem zoals je in eerste post kunt zien. In de droogbox zitten idd ook survival matches. Om het vuur aan te krijgen ben ik niet zo bang want heb er goed materiaal voor en ben/ga dit ook geregeld oefenen (met verschillende materialen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medikit en Bijl hangen aan mijn riem zoals je in eerste post kunt zien. In de droogbox zitten idd ook survival matches. Om het vuur aan te krijgen ben ik niet zo bang want heb er goed materiaal voor en ben/ga dit ook geregeld oefenen (met verschillende materialen).

 

Ok en wat zit er allemaal in de medikit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok en wat zit er allemaal in de medikit?

 

tot nu toe dit:

1 x Isoleerdeken

1 x Mitella/Brede das

1 x Tekenpen

1 x Nagelschaartje

1 x Gaaskompress

10 x Paracetamol

4 x Jodiumtablet

10 x Okugest

2 x Condoom

2 x Snelverband

2 x Universeel verband

1 x Rol tape

1 x Pakje papieren zakdoekjes

10 x Wattenstaafje

2 x Rol hechtpleister

4 x Blarenpleister

15 x Kleine pleister

2 x Zwaluwstaartjes

2 x Grote (knipbare) pleisters

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het vis setje zou ik er uithalen . Het neem nu niet veel plaats in maar ga jij als je moet vluchten je aan de waterkant zetten om een vis te vangen? Tenzij je een volwaardig hobby visser bent .

Bij het samen stellen van een BOB lees ik veel dat ik het gevoel krijg dat sommige naakt vertrekken . Er kan ook veel in jouw jas gestopt worden . Zoals firekit EHBO kit . Zelf in jou portefeuille kan het een en 't ander zo zit er bij mij een kredietkaart miltitool in maar ook een kedietkaart mes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De viskit is niet direct nodig natuurlijk zodra ik huis verlaat maar kan op voorhand niet zeggen wat ik tegen ga komen en denk dat als ik op de plaats kom waar ik heen zou willen vluchten deze kit wel van pas zou komen. Verder zou ik deze ook mocht ik hem toch niet gebruiken voor andere doeleinden gebruiken want het is ook een handig opslagbuisje (heb hem zelf gemaakt van 2 kleine spaflesjes waarbij ik 3 vakken heb gemaakt door 2 houten latjes er in te maken).

De tip van de Jas bevalt me wel en kan natuurlijk ook nog verder uitgewerkt worden met broek etc. Uiteindelijk moet ik me wel gaan afvragen aan welk gewicht ik ga komen als ik alles mee wil nemen. Dat zal ik denk ik wel goed moeten uittesten met hoeveel gewicht ik nog goed mobiel ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tot nu toe dit:

1 x Isoleerdeken

1 x Mitella/Brede das

1 x Tekenpen

1 x Nagelschaartje

1 x Gaaskompress

10 x Paracetamol

4 x Jodiumtablet

10 x Okugest

2 x Condoom

2 x Snelverband

2 x Universeel verband

1 x Rol tape

1 x Pakje papieren zakdoekjes

10 x Wattenstaafje

2 x Rol hechtpleister

4 x Blarenpleister

15 x Kleine pleister

2 x Zwaluwstaartjes

2 x Grote (knipbare) pleisters

Ontsmettingsmiddel (zuurstofwater ), immodium , buscopan...zijn zaken die je zeker nog moet aanvullen...

Te veel soorten pleisters... beperk jouw medikit tot hoogstnodig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontsmettingsmiddel (zuurstofwater ), immodium , buscopan...zijn zaken die je zeker nog moet aanvullen...

Te veel soorten pleisters... beperk jouw medikit tot hoogstnodig....

 

Weet ik en ga ik zeker nog doen. Stonden al wat zaken op me verlanglijstje maar de immodium is wellicht dubbel op met de Okugest. Dit is hetgeen wat standaard al in huis was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje off-topic, of misschien ook niet. :confused:

 

Wat je misschien ook kan gebruiken als aanvulling op je BOB is een Kangatek GO. Deze kun je evt. onder je jas dragen voor items die je het liefst op je lichaam draagt.

Ik heb er 1 die ik regelmatig met geocaching gebruik. Het voordeel is, als je het onder een jas draagt het totaal niet opvalt.

Als je een beetje oplet hoe je hem draagt, kun je er zelfs een daypack over heen dragen. Heb ik net even uit geprobeerd.

 

Oa. hier te verkrijgen.http://www.geocoinshop.eu/Bags-Holsters-Backpacks/KangaTek-GO::1852.html

 

rsGO-Jet.jpg.0a17a880888e804f44435776ede6665c.jpg

 

[video=youtube;05b-mYEZjFI]

 

Er kan meer in als op de video staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcov: Ik heb gewoon een sweater met zakken, jas met veel zakken en m'n broek heeft nog meer zakken. Mooi verspreid over het lichaam waar je het minste last van een object hebt.

De zijvakken op de pijpen van m'n broeken stop ik meestal niets in, lastig bij het wandelen, maar verrekte handig op locatie, als je maar hoogstens een paar honderd meter hoeft te lopen.

 

Waarom voor de kleur roze gekozen? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de Grey Man inmiddels mainstream aan het worden is zien we een nieuwe trend: The Pink Man.

Un-Tactical en zo roze dat ze niet naar je gezicht kijken:

 

459277_bf48_1024x2000.jpg.9d0c425abbcd04df3fddc8efb234ee1e.jpg

 

En wees eerlijk, hoeveel soldaten staan er op deze foto?

 

Soldier_In_Pink_Boxers-300x224.jpg.a63e875ec495b077c6ed8d035c32acd5.jpg

 

Ha! Je dacht dat het er twee waren he? Fout! Alleen de linker is een soldaat!

 

Goed, nu weer back on topic. Waar ging het ook al weer over... Oh ja.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...