Ga naar inhoud
GENEGEERD

Legerjas imitatie of niet ?


Gast

Aanbevolen berichten

Normaal is het echt niet moeilijk om imitatiespul te onderschijden van de met Natomaten en NSN nummer voorziene Militaire kleding.Dezejas heeft dus geen enkele Nato of NSN aanduiding en toch TWIJFEL.

 

Ik heb de jas(Nieuw old Stock al aan verschillende Dumphandelaren laten zien (2 Eigenaren van).Ze beweren alle twee dat het geen Imitatie is en dus origineel Oud leger stock.

Ik Twijfel nog steeds .Mede door het Label in 4 Talen

De jas is degelijk gemaakt(Moet wel nieuwe rits in heb ik kapot getrokken:() en voorzien van het oudere Type Katoen vulling.ook het maat labeltje (gebruikte cijfer type) doet oud aan.Ook is ie aan de binnenzijde voorzien van een soort Rubberrized laagje.

Veel oudere M65 Fieldjackets waren ook Rubberrized?

Oordeel zelf

 

army-jacket-2-.jpg.5065df47108dd43fbdb52c5b32ce05a2.jpgarmy-jacket-5-.jpg.ee5343bdf711def805e196356ab755bf.jpgarmy-jacket-3-.jpg.25b461b65fa323d1a88672d950c356da.jpgarmy-jacket-4-.jpg.abf589047579f0617189bf0facf7c9bd.jpgarmy-jacket-1-.jpg.3026ebb9d04be0849ba75af8f4196b14.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Pffff. Wat maakt het uit, als je het een fijne jas vind, koop je die toch?

 

Ik heb hem een tijdje geleden op de Carboot gekocht.Met twee wachtenden achter mij.Dus toch gekocht.Wetende dat als ik hem niet kocht dat iemand anders hem meteen zou pakken.

Ik wou eerst even Googlen via de telefoon om Info te vinden.Imitatie koop ik niet(Is gewoon troep op de lange termijn).

Heb er ook maar twee euro vijftig voor betaald.Dus waar gaat het over zou je zeggen.

Ik ben gewoon nieuwschierig wat het is en of het origineel is ,oude Leger Stock .Dus geen IMI

Daar komt nog bij dat toen ik de jas paste ,dat de mouwen te kort waren:o:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, okee, nieuwsgierigheid...ja, dát kan ik wel volgen. Ik hoop dat je erachter komt...en als hij jou bij de mouwen te kort is, misschien dat je er een van de jonge preppertjes op dit forum blij mee kan maken. Voor die twee,vijftig, een stralende lach terugkrijgen, is niet verkeerd natuurlijk.

(uit ervaring weet ik dat die stralende preppertjes weken blijven stralen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik niet dat het een militaire jas is. Zoals @Geert al aanhaalde, de glimmende drukknopen. En wat mij persoonlijk opvalt, is het koord om je middel.

Dat zit aan de buitenkant, zover ik weet zit het bij defensie altijd aan de binnenkant. Om te voorkomen dat je ermee blijft haken.

 

Ook valt me op dat de rits vrij kort is en dat de drukkers dwars door de rits gaan.

 

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

Maar dat maakt allemaal niet uit, als hij maar lekker zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De korte rits vind ik juist wel erg militair. Dat hebben de Duitse parka's ook. De glimmende knopen kan ik dan ook niet echt plaatsen.

 

Maar als je zegt dat hij heel degelijk is gemaakt, hoe hard heb je dan aan de rits getrokken om hem kapot te krijgen want dat klinkt me juist weer niet degelijk. Heb je de jas al een hele tijd aan? Ik zie slijtplekken onderaan, dus hij lijkt me al flink gedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De korte rits vind ik juist wel erg militair. Dat hebben de Duitse parka's ook. De glimmende knopen kan ik dan ook niet echt plaatsen.

 

Maar als je zegt dat hij heel degelijk is gemaakt, hoe hard heb je dan aan de rits getrokken om hem kapot te krijgen want dat klinkt me juist weer niet degelijk. Heb je de jas al een hele tijd aan? Ik zie slijtplekken onderaan, dus hij lijkt me al flink gedragen.

Volgens mij is de rits ook al niet meer origineel het is een totaal ander groen . Ik denk dat hier een of andere buitenmens een ideale jas zelf wilde samen stellen . Atletisch type want maat 46 is nu niet echt groot .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De korte rits vind ik juist wel erg militair. Dat hebben de Duitse parka's ook. De glimmende knopen kan ik dan ook niet echt plaatsen.

 

Maar als je zegt dat hij heel degelijk is gemaakt, hoe hard heb je dan aan de rits getrokken om hem kapot te krijgen want dat klinkt me juist weer niet degelijk. Heb je de jas al een hele tijd aan? Ik zie slijtplekken onderaan, dus hij lijkt me al flink gedragen.

 

Dit type rits zit ook in veel Amerikaanse Field jackets.Een korte rits.ER zit trouwens geen enkele slijtplek:o

Doordat de Jas al Al jaren opgeslagen is geweest was ie onderaan aangetast,waardoor ik hem niet goed in de schuiver kreeg. Het kleine metalen gedeelte wat je in het schuivertje doet scheurde los van het stof.

Dat was dus het problem.De rits was niet Rot .Misschien zat er al een scheurtje ?

Jas was/is nooit gedragen!Toen ik hem kocht was ie schoon.Helaas heeft onze hond (Zonder dat ik het meteen bemerkt heb) er met zijn natte smerige vacht opgelegen.In gerollebolt om het zo maar te zeggen.

Was buiten van de draad gevallen (IVM luchten Na dat ik hem aangekocht had rook ie namelijk MUF).

Moet nu dus,ondanks al afgeborsteld te hebben, gewassen worden of laten Droog reinigen(stomerij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de rits ook al niet meer origineel het is een totaal ander groen . Ik denk dat hier een of andere buitenmens een ideale jas zelf wilde samen stellen . Atletisch type want maat 46 is nu niet echt groot .[/quote

 

Wat de rits betreft die is origineel.Ook de kleur komt vaker voor.

Voor wat de maat betreft. Maat 46 (Us) is Maat 56 Nederlands! Zie Link en dan tweede kolom.http://kledingmaten.net/

 

Daar komt nog bij dat ik normaal maat 52/54 heb en mijn luchtmacht parka van Trescona uit 2005 is maat 48 .En dan past ie goed ??En maat 51 die ik ook heb is mij veel te groot:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Label in vier talen. Amerikaanse maatvoering. Nederlands, Engels, Duits, Frans in het label

Noem de vier legers die identieke kleding delen.....

 

Zitter er plastic knoppen aan de touwtjes van het middel koord? (Eentje al stuk).

 

Glimmende knopen?

 

Ik weet er geen bal vanaf, legerkleding, maar ik denk aan spul speciaal voor de consumentenmarkt.

Wil niet zeggen dat het geen lekkere jas zou zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Label in vier talen. Amerikaanse maatvoering. Nederlands, Engels, Duits, Frans in het label

Noem de vier legers die identieke kleding delen.....

 

Zitter er plastic knoppen aan de touwtjes van het middel koord? (Eentje al stuk).

 

Glimmende knopen?

 

Ik weet er geen bal vanaf, legerkleding, maar ik denk aan spul speciaal voor de consumentenmarkt.

Wil niet zeggen dat het geen lekkere jas zou zijn. :)

 

Tja als je alles op een rijtje zet is er eigenlijk geen twijfel nodig.

Volgens mij, ook na nog even gegoogeld te hebben , is de jas inderdaad bestemd geweest voor de gewone/outdoor consument.

 

De jas is best oud en niet echt slecht gemaakt ,zodoende had dik twijfel.Drukkers door het stof van de rits heen :confused: oke dat dan wel

En men moet toegeven dat wanneer je zo'n jas op de grond ziet liggen tijdens een Carboot met nog twee gegadigden je geen tijd hebt om te gaan Googelen.

De jongeman langs mij zei naderhand nog " Mooie Us Field jacket jas heb je gekocht.Dus hij zag er ook een originele US jas in:)

 

Helaas pindakaas:( Kapotte rits en te korte mouwen:)

Ik zet er een nieuwe rits in en andere drukkers en ruil hem in bij een locale Dump.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je alles op een rijtje zet is er eigenlijk geen twijfel nodig.

Volgens mij, ook na nog even gegoogeld te hebben , is de jas inderdaad bestemd geweest voor de gewone/outdoor consument.

 

De jas is best oud en niet echt slecht gemaakt ,zodoende had dik twijfel.Drukkers door het stof van de rits heen :confused: oke dat dan wel

En men moet toegeven dat wanneer je zo'n jas op de grond ziet liggen tijdens een Carboot met nog twee gegadigden je geen tijd hebt om te gaan Googelen.

De jongeman langs mij zei naderhand nog " Mooie Us Field jacket jas heb je gekocht.Dus hij zag er ook een originele US jas in:)

 

Helaas pindakaas:( Kapotte rits en te korte mouwen:)

Ik zet er een nieuwe rits in en andere drukkers en ruil hem in bij een locale Dump.

 

Hopelijk geen financiële tegenvaller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk geen financiële tegenvaller.

 

Nee gelukkig niet.Vraagprijs was 5 Euro en ik heb hem voor 2,50 Euro meegenomen.

Komt waarschijnl;ijk ook omdat ik meer bij hem gekocht heb voor een spotprijsje.

oa

Nieuwe Rantsel(Canvas) het ingevette model jaren 80.Met de gehele inhoud(Nieuw).Compleet Isolatie setje Jasje en Broek(Nieuw)

6 paar legersokken(De Zandkleurige) ook nieuw en nog veel nieuw lang ondergoed(Setjes) Dat alles samen ook maar 10 Euro.

Die Turk staat er ieder jaar met oude leger spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...