Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wees vertrouwd, maar vertrouw geen onbekenden (bij een SHTF)

Tom
 Share

Recommended Posts

Mensenkennis is erg belangrijk, maar tijdens een SHTF scenario is het een belangrijke vaardigheid die we ons nu al eigen kunnen maken.

Eigenlijk gebruiken we deze vaardigheden dagelijks door onbewust mensen te analyseren aan de hand van hun houding en lichaamstaal in normale conversaties.

Echter, net als bij elke vaardigheid, het kan worden aangescherpt tot een punt waar je bewust mensen kunnen evalueren en bepalen of zij de waarheid spreken of liegen; manipuleren, gevaarlijk zij of veilig (eerlijk).

Als ooit de SHTF zult u onvermijdelijk te maken krijgen met onbekende mensen. Hoe weet u of ze betrouwbaar zijn?

We kennen wel het verhaal van een baby in een kinderzitje langs de kant van een weg (vondeling) en als je dan stopt komen er van achter de struiken de rovers tevoorschijn.

De eerste indruk kan u lelijk bedriegen. Kijk eens naar deze vrouwen. Wat is uw indruk na enkele seconden?

Dus niet in het huidige dagelijkse leven maar tijdens een SHTF scenario.

Zult u ze meennemen naar binnen voor een maaltijd, denk het wel, maar het kan slecht aflopen.

(Op de link kunt u verder de historie doorlezen)

[ATTACH=CONFIG]14885[/ATTACH]

Casey Anthony - dode haar 2 jaar oude dochter

[ATTACH=CONFIG]14886[/ATTACH]

Amanda Knox - Sneed de keel door van haar kamergenoot

[ATTACH=CONFIG]14887[/ATTACH]

Jodi Arias - 1ste graad moord op haar vriend. Meerdere steekwonden en een schotwond aan het hoofd.

[ATTACH=CONFIG]14888[/ATTACH]

Da Rocha -Vermoorde 39 mensen in Brazilië

De insteek is om niet iedereen zomaar te vertrouwen en vooral goed op te letten, voor een verdere uitleg kunt u de link doorlezen.

Denkt u dat overkomt mij niet ik ben een echte bikkel, maar bekijk eens de volgende film en u ziet dat de menselijke natuur erg facinerend is en erg "meegaand" als er een hulpeloos meisje vraagt of u wilt helpen. (Tijdens een SHTF heb je dan al een fietsketting in je nek als je voorover bukt om de fiets los te krijgen).

http://www.youtube.com/watch?v=S0kV_b3IK9M#t=420

Scherp zij is OK maar niet Paranoia

Als we iemand ontmoeten die we niet kennen, hebben een instinctieve voorzichtigheid.

Het kan een motorrijder zijn, een dakloze of een gewone man of vrouw.

Is dit gedrag fout? Denk het niet.

Deze mensen kunnen eerlijk, zorgzaam en liefdevolle individuen zijn, maar ze zijn nog steeds vreemden voor ons.

Een vreemdeling is een onbekende die we toch voorzichtig moeten benaderen, dus niet achterdochtig.

We moeten niet paranoïde reageren door overmatige achterdocht. Maar vertrouwd zijn met de situatie waarin we ons bevinden.

(De situaties en adviezen die worden beschreven gelden meer voor een SHTF scenario)

http://www.onpointpreparedness.net/prepper-psyops-looks-are-deceiving/

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

denk toch ook dat het wat anders is als je met je vrouw en kinderen bent.

even in het voorbeeld van het filmpje: je kunt hem tegenhouden en je kinderen laten zien dat je dat moet doen en het gaat allemaal "goed" en je stopt hem of je stopt de verdachte en zodra je dichtbij komt steekt meneer een heel leuk mesje zo tussen je ribben en lig je bloedend op de grond terwijl hij "alleen" is met je vrouw en kinderen alleen omdat je iemand zijn fiets wou beschermen.

Dus tenzij je zelf een ESEE 6 op zak hebt zou ik er toch nog even over na moeten denken.

Link naar reactie

In mijn jonge jaren heb ik zo bijna iemand de kop ingeslagen met zijn eigen hamer toen ie een fiets aan het "stelen" was (zijn eigen fiets waarvan hij het slot niet meer los kreeg zei hij, maar ik geloofde hem niet).

Gelukkig had de moeder van de jongen hem horen roepen en was komen kijken en uitleg komen geven. Sinds dan en ook met wat ouder te worden, ben ik wat voorzichtiger geworden...

Link naar reactie

Wees vertrouwd, maar vertrouw geen onbekenden (bij een SHTF)

In deze wereld kan je niemand vertrouwen, niet eens jezelf.

't is moeilijk, maar er zijn wel mensen die je kan vertrouwen.

Het is natuurlijk wel een lange weg om dat vertrouwen te gunnen aan hen en idd ik ben ook al lelijk bedrogen uitgekomen, en dit na elkaar jaren te kennen.

Toch zijn er drie mensen (naast mijn gezin uiteraard) waar ik mijn hand voor in het vuur zou steken of die steeds op mijn hulp kunnen rekenen en ik ben er vrij zeker van dat ik ook op hen kan rekenen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...