Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonnepanelen advies (specifieke situatie)


Range

Aanbevolen berichten

Ik zit net iets voorbij het zuiden. Hij komt wat later op vol vermogen, maar gaat relatief langer door in de avond.

Het dak is plusminus 35 graden. 6 panelen .

 

Ik check meerdere keren in de week wat ik binnen haal en wat vergelijkbare panelen in de omgeving doen. Is leuk, vooral als uitgang waarde beter istenopzichte van de rest.

 

Ik zie dat op deze grauwe dag de meter nog op 0 staat:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik zit net iets voorbij het zuiden. Hij komt wat later op vol vermogen, maar gaat relatief langer door in de avond.

Het dak is plusminus 35 graden. 6 panelen .

 

Ik check meerdere keren in de week wat ik binnen haal en wat vergelijkbare panelen in de omgeving doen. Is leuk, vooral als uitgang waarde beter istenopzichte van de rest.

 

Ik zie dat op deze grauwe dag de meter nog op 0 staat:(

 

Ikke win !

Ik heb al 16W en hij staat nu (11:15) op 6w.

 

Hier nog een leuke link voor iedereen die wat wil doen: http://www.zonatlas.nl/home/

 

Wij hebben een volledig vrij zicht 45 graden dak. net iets voor het zuiden.

Zomerse avonden mis ik dus.

Gaat rond 5;30 aan en stopt rond 21:00 uur

Nu is dat : 7:30 - 20:00 uur

 

Maar goed , we dwalen af, back to @Range, zijn vraagstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat op deze grauwe dag de meter nog op 0 staat:(

 

Momenteel produceer ik zonder zon 160w. Net genoeg voor 2 computers, 4 led lampen, 3 wekkers, enkele kleine sluipverbruikers (ovenklokje, ...), de ventilator van de inbouwhaard. Het basisverbruik is helemaal gedekt. Zodra de zon gaat schijnen produceert ie meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Range:

 

Zo iets dus:

Maar omdat je geen m2 tot je beschikking hebt is met name de oriëntatie tov het zuiden van belang.

Die moet optimaal zijn anders zou ik er niet aan beginnen. Kosten en baten zijn niet in verhouding dan.

 

Solar_range.jpg.f3f2cd88ef0c167fd30657920b245437.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd-, zit je wel in Nederland? Jou panelen werken al voor zons opgang en gaan ver daarna nog door?:p

 

Sorry kan er niets aan doen: ja ik woon in Hollanda....

 

Start_nov.jpg.0650b4b4b1aca731eaf29d1360eb9c8a.jpg

 

Dit is overigens 2 november dus nu start ie wat later 8:45.....

Gaat hard die daginkortingen.

 

Maar installatie reageert erg snel is wel eens aangegaan s'nachts bij volle maan ;-)

(just kidding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle antwoorden (en @-geanonimiseerd- voor het Google Sketch idee). Ik ga het is aan mijn ma voorleggen.

 

Het is niet alleen een stukje onafhankelijkheid maar ook een stukje ervaring opdoen voor de toekomst (denk aan je BOL in het buitenland). Denk niet alleen aan geld maar ook aan je plezier, milieuwinst en niet te vergeten dat je na gaat denken over je energieverbruik.

 

Bij mij thuis probeer ik mijn partner al 3 jaar te overtuigen hoe zuiniger met energie om te gaan. Meestal begrijpen ze het wel maar boeit het niet, hup kachel op 21, overal alle lichten aan laten, etc. Dan pas vertel ik over de centen\portemonnee wat het scheelt. Stiekem ben ik ze aan het voorbereiden hoe om te gaan met energie op de BOL (offgrid).:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje,

 

Ja alleen vergeet niet dat jij en ik een stuk dieper in de materie happen dan jouw partner of mijn moeder. Daarnaast moet ik mijn moeder op dit moment niet meer 'vermoeien'. Wij krijgen energie van al deze 'bespaartips' maar mijn moeder niet zo. Kleine stapjes kerel... zodra dat ding er hangt praten we wel verder over besparingen (die er ongetwijfeld moeten komen) maar stukje bij beetje.

 

Laat ik het nog een keer herhalen, het is voor mijn moeder al heel wat dat ze dit nu gaat doen (vind ik). En ik kan elke toezegging min of meer nu wel gebruiken dus ik houd mijzelf kalm want ik weet iets te goed hoe ik met mijn enthousiasme mensen kan afschrikken en dat is het laatste wat ik nu wil.

 

Ha 9 posts te gaan tot de 1.000! Die kerst ga ik wel halen op deze manier :D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje,

 

Ja alleen vergeet niet dat jij en ik een stuk dieper in de materie happen dan jouw partner of mijn moeder. Daarnaast moet ik mijn moeder op dit moment niet meer 'vermoeien'. Wij krijgen energie van al deze 'bespaartips' maar mijn moeder niet zo. Kleine stapjes kerel... zodra dat ding er hangt praten we wel verder over besparingen (die er ongetwijfeld moeten komen) maar stukje bij beetje.

 

Laat ik het nog een keer herhalen, het is voor mijn moeder al heel wat dat ze dit nu gaat doen (vind ik). En ik kan elke toezegging min of meer nu wel gebruiken dus ik houd mijzelf kalm want ik weet iets te goed hoe ik met mijn enthousiasme mensen kan afschrikken en dat is het laatste wat ik nu wil.

 

Ha 9 posts te gaan tot de 1.000! Die kerst ga ik wel halen op deze manier :D!

 

Verstandige woorden van een dorpsoudste.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...