Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goudstandaard claimt juridische winst

DQA
 Share

Recommended Posts

De Haarlemse rechtbank heeft maandag in een kort geding het beslag op rekeningen van Goudstandaard en zijn oprichter opgeheven.

De Haarlemse rechtbank heeft maandag in een kort geding het beslag op rekeningen van Goudstandaard en zijn oprichter opgeheven.

De beslagen waren gelegd door rivaal AmsterdamGold. Deze onderneming verwijt Goudstandaard op onrechtmatige wijze klanten te hebben weggepikt. In het vonnis stelt de rechtbank echter dat 'van een onrechtmatige daad (...) voorhands niet is gebleken.' In reactie hierop zegt een woordvoerder van Goudstandaard: 'Wij zijn een fatsoenlijk bedrijf en dat is nu bevestigd door de rechtbank in Haarlem.'

Ruzie vanwege e-mail

Zowel AmsterdamGold als Goudstandaard stelt beleggers in staat om te handelen in fysiek goud. Goudstandaard is eerder dit jaar opgericht door Jaap Raijmans, een twintiger die tot eind vorig jaar werkte voor AmsterdamGold.

AmsterdamGold laat weten dat slechts een deel van de beslagen is opgeheven. Welke beslagen nog in stand zijn, wil het bedrijf niet zeggen. Goudstandaard vermoedt dat het gaat om beslagen die gelegd zijn op rekeningen van ene Danny Tiggeler. Tiggeler, die tot voor kort bij AmsterdamGold werkte, blijkt vorige maand aan alle klanten van AmsterdamGold een e-mail te hebben gestuurd waarin hij zijn voormalige werkgever zwartmaakt. Tegelijkertijd prijst hij Goudstandaard aan.

Geen bewijs

AmsterdamGold stelt dat Tiggeler de mail met medeweten en in opdracht van Goudstandaard te hebben geschreven. De rechtbank ziet hiervoor geen bewijs. AmsterdamGold zet zijn plannen door om een rechtszaak te beginnen tegen Goudstandaard, aldus Peter-Paul de Vries, ceo van Value8, het beursfonds dat grootaandeelhouder is van AmsterdamGold. Het kort geding in Haarlem was aangespannen door Goudstandaard om de beslagen op te heffen.

Ik zie dat het sticky inmiddels verdwenen is, maar het lijkt mij geen zaak om mee in zee te gaan.

http://fd.nl/economie-politiek/409046-1207/goudstandaard-claimt-juridische-winst?visited=true

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb ooit eens een offerte opgevraagd via Jaap Raijmans. Is me niet goed bevallen. Meneertje was niet alleen duur, maar ook veel te gretig door drie keer op een dag te bellen. Hoewel hij uiteindelijk wel de goedkoopste was, heb ik het toch afgekapt - gewoon omdat het niet goed voelde.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...