Ga naar inhoud
GENEGEERD

Documentaire over preppen, Preppers gezocht!


docuvec

Aanbevolen berichten

[Moderator] Rustig jongens, niet gelijk gaan blaffen. Laten we een beetje gastvrij blijven.

 

 

 

Klinkt in mijn ogen minder sensatie tv dan normaal. I.p.v. 'Ey kijk een gekkie!' a la manbijthond lijken deze studenten daadwerkelijk een informatieve docu te willen maken..

 

ja dat is inderdaad wat wij willen doen. wij willen doormiddel van deze documentaire het juiste beeld geven van een prepper.

een documentaire word onderbouwd uit interviews, en het idee van appelflapje is een zeer goed idee. die wij alledrie wel graag willen maar met enkel dat maak je geen documentaire.

 

Wij maken geen entertainment/sensatie.

 

-Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
#fail voor mij :-)

 

Beste Robbert,

 

Bedankt voor je bericht. We merken dat onze doelgroep veel media aantrekt en graag willen weten hoe we leven en de zaken op orde hebben. We krijgen ook regelmatig verzoeken binnen zoals die van jullie. Op ons forum kan je al heel veel lezen over het reilen en zeilen van preppers in Nederland.

 

We hebben ook een speciale media sectie aangemaakt op ons forum en als jullie daar een super enthousiaste en onderbouwde forumpost maken zijn er ongetwijfeld bezoekers die jullie hier verder mee willen helpen: http://preppers.nl/forum/forums/6-Preppers-in-de-Media Je kan erbij vermelden dat Mr. Gold jullie toestemming heeft gegeven.

 

Succes met jullie project en hou ons op de hoogte.

 

Groet,

 

Bert

 

had inderdaad niet goed gekeken. ons excuus hiervoor.

we hebben toch wel vrij veel info gekregen van deze post. dus als het nog nodig is, de volgende keer in de goede sectie! :)

 

-Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

een documentaire word onderbouwd uit interviews, en het idee van appelflapje is een zeer goed idee. die wij alledrie wel graag willen maar met enkel dat maak je geen documentaire.

 

Wij maken geen entertainment/sensatie.

 

-Robbert

 

Ik vind het idee van @appelflapje juist wèl een documentaire. Immersion journalistiek heet dat.

 

( http://en.m.wikipedia.org/wiki/Immersion_journalism)

 

Je doet jezelf tekort door je alleen te richten op interviews. Als je dat persé wil kan je je ook samen "immersen" en elkaar interviewen.

Dit lijkt me ook een stuk origineler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben geen intentie preppers slecht in beeld te brengen, daarnaast verwachten wij niet heel veel kijkers :)

Waarom dit dan doen? Ookal is het voor je studie, doe iets, sta erachter en probeer er alles uit te halen wat je kan. Ga ervoor. Niet meteen met de instelling van "we verwachten niet veel kijkers". Als je er nu al zo instaat in je studiefase, hoe wil je het dan ooit redden in de "echte grote mensen wereld"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dit dan doen? Ookal is het voor je studie, doe iets, sta erachter en probeer er alles uit te halen wat je kan. Ga ervoor. Niet meteen met de instelling van "we verwachten niet veel kijkers". Als je er nu al zo instaat in je studiefase, hoe wil je het dan ooit redden in de "echte grote mensen wereld"?

 

omdat wij het leuk vinden om te filmen en te creëren. het feit dat wij niet veel kijkers verwachten betekent niet dat wij er niet achter staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij willen doormiddel van deze documentaire het juiste beeld geven van een prepper. Een documentaire word onderbouwd uit interviews, en het idee van appelflapje is een zeer goed idee. die wij alledrie wel graag willen maar met enkel dat maak je geen documentaire.

 

Hoi Robert,

 

Als je je documentaire simpelweg wil laten bestaan uit een serie interviews sla je naar mijn mening de plank hélemáál mis. De reden waarom ik dit denk is al volgt. Stel dat je een docu maakt over hoe het is om auto te rijden. Je vraagt 10 mensen hoe het is om auto te rijden. Dan zal je van alle 10 een soort gelijk antwoord krijgen. Echter kan je door alleen te vragen er niet achter komen hoe het daadwerkelijk is om auto te rijden. Je zal dit zelf moeten ondergaan/ervaren én filmen om hier ook echt iets mee te kunnen. Naar mijn mening is dit de manier waarop het voor buitenstaanders het dichtst bij komt. Je kan (naar mijn mening) geen goede documentaire maken op het moment dat je jezelf niet overgeeft aan je onderwerp. Zolang je zelf niet ervaart wat het is kan je dit ook niet naar (zo veel als mogelijk) je publiek overbrengen.

 

Daarbij hoeft een documentaire helemaal niet alleen opgebouwd te worden uit interviews. Als je nu besluit je project te laten bestaan uit (grotendeels) interviews kan je niet spreken van een documentaire maar een reportage.

 

Als ik mijn eigen idee als voorbeeld neem kies je eerst een beeld uit de realiteit. Jou eigen realiteit wel te verstaan. Je eigen situatie die niet berekend is op het falen van wat voor voorziening dan ook. Beschikbaarheid van consumptie middelen in winkels, schoon stromend water uit de kraan. Gas en elektriciteit. Wat voor vele gewoon een standaard is. Aangezien het onderwerp van je documentaire preppen is wil je dit ook overbrengen. Wat er vaak in een documentaire gebeurt, is dat je word uitgenodigd om met een bepaalde blik naar een situatie of onderwerp te kijken. Het zou mooi zijn om de kijker eerst jou eigen situatie voor te schotelen. En de kijker vervolgens mee te nemen naar waarin je zelf allemaal te kort schiet om zelfredzaam te zijn. Voor de duur van stel één week. De kijker kan je nadat je het falen hebt aangetoond meenemen in wat je zelf dan kan verbeteren. Wel is het natuurlijk belangrijk dat je die week natuurlijk ook helemaal zelfstandig moet overleven. Dit bied zowel de eigen ervaring, en laat het ook goed zien. En dat zorgt er weer voor dat de kijker zich je jou situatie kan verplaatsen. In plaats van dat je alleen klinisch voorlegt wat er nog veranderd moet worden. Terwijl je door de stappen "huidige situatie", "ramp", "overleven", "opkrakbbelen" en "wat kan er in het vervolg beter" heen gaat is het denk ik wél zinnig om één of meerdere preppers te interviewen. Aangezien zij reeds kennis hebben over wat hun te doen staat.

 

Makkelijk is/word het niet. Maar dat is nou juist het mooie er aan. Om een moeilijk project te pakken, en daar vervolgens een mooi resultaat bij neer te zetten.

 

Graag hoor ik hierover je mening.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

(ik bedenk me nu eigenlijk dat ik net zo goed zelf een documentaire kan maken xD verloop zit nu in mn hoofd. Ik kan prima videoediten en alle spullen heb ik zelf liggen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...