Ga naar inhoud
GENEGEERD

Steeds meer asielzoekers in vakantieparken opgevangen


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Als we Teeven moeten geloven krijgen we de komende jaren wederom een explosie van asielaanvragen in NL. Het COA is daarom allerlei "goedkope" opvangplekken aan het zoeken. Steeds meer worden complete recreatieparken afgehuurd, zoals die van Hennie van de Most (ondernemer).

 

NL-ers mogen niet wonen in een recreatiewoning over het algemeen (soms oogluikend toegestaan), maar door de crisis staan die parken toch leeg. Dus worden ze gevuld met asielzoekers en bijvoorbeeld oost-blokkers die er sms jaren in blijven wonen. Er is al redelijk veel overlast.

 

http://www.nu.nl/politiek/3937065/burgemeester-wil-geen-1400-asielzoekers-in-drents-vakantiepark.html

 

http://nos.nl/artikel/704255-van-der-most-belde-zelf-met-coa.html

 

http://www.nu.nl/binnenland/3676758/politie-valt-bungalowpark-putten-binnen.html

 

Belachelijk dus dat er onderscheid gemaakt wordt. Ik denk dat er zat NL-ers zijn die tegen een schappelijke huurprijs al dan niet tijdelijk in een vakantie bungalow willen wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Klopt finca, ik ben dan ook voorstander voor humane opvang in de regio waar de asielzoekers vandaan komen onder bescherming natuurlijk.

Wil alle mensen helpen in principe maar om ze allemaal naar hier te laten komen lijkt me ook niet de oplossing.

Er zijn toch genoeg rijke(re) landen in afrika en het midden oosten die vluchtelingen daar op kunnen vangen lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik helemaal met je eens @Rataplan. Helaas hebben juist die rijke landen daar maling aan.

Nederland moet natuurlijk weer het braafste jongentje van de klas zijn, vandaar deze maatregelen.

Of we het ook echt zo netjes doen? Ik betwijfel het. Gemeentes laten afgewezen vluchtelingen net zo lief door Nederland zwerven, anders kost het te veel geld. Dus eigenlijk vindt ik deze oplossing zo gek nog niet.

Of ze moeten hun beleid doortrekken en de illagalen allemaal uitzetten. Daar horen ook korte en duidelijke naturalisatie procedures bij. Geen jarenlange processen en beroepen. Dat is ook niet eerlijk voor die mensen die proberen binnen te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen in de regio opvangen en als het niet anders kan binnen de EU. Niet in het land van eigen keuze, maar verdelen waar er mogelijkheden zijn. Na een tijdje iemand een tijdelijke verblijfsvergunning geven kan om te werken (beter leven opbouwen), maar nooit een paspoort of Nationaliteit geven. En nadat de situatie stabiel genoeg is in de regio, weer terug naar land van herkomst. Paspoort alleen geven in uiterste noodgevallen.

 

Eventueel landen in de Regio vragen (met een zak geld) de vluchtelingen op te vangen. Mensen die paspoort verscheuren of niet aangeven van welk land ze zijn gekomen, DNA afnemen en naar de regio sturen.

 

Verder zou transparantie in NL over de werkelijke kosten eens goed aan het volk moeten worden uitgelegd. Niet wat het per jaar kost, maar wat het de afgelopen en toekomstige decennia gaat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer VAN DeR MosT krijgt hier 6 miljoen voor ongeacht het aantal bewoners.

 

http://www.stopdebankiers.nl/?s=hennie+de+mos+krijgt+6+miljoen

 

Slimme man, goede zakenman ik heb wel respect voor hem. Hij maakt gewoon gebruik van de NL kromheid. Asielzoekers zijn op alle fronten big business, er zit een hele industrie achter die er geld aan verdienen. Als je dat kunt stoppen, heb je een groot deel van het probleem opgelost.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen in de regio opvangen en als het niet anders kan binnen de EU. Niet in het land van eigen keuze, maar verdelen waar er mogelijkheden zijn. Na een tijdje iemand een tijdelijke verblijfsvergunning geven kan om te werken (beter leven opbouwen), maar nooit een paspoort of Nationaliteit geven. En nadat de situatie stabiel genoeg is in de regio, weer terug naar land van herkomst. Paspoort alleen geven in uiterste noodgevallen.

 

Eventueel landen in de Regio vragen (met een zak geld) de vluchtelingen op te vangen. Mensen die paspoort verscheuren of niet aangeven van welk land ze zijn gekomen, DNA afnemen en naar de regio sturen.

 

Verder zou transparantie in NL over de werkelijke kosten eens goed aan het volk moeten worden uitgelegd. Niet wat het per jaar kost, maar wat het de afgelopen en toekomstige decennia gaat kosten.

 

Opvang in de regio gebeurt al ten dele, voor de mensen die geen duizenden euro's uit kunnen geven om hierheen te reizen.

Die gelukszoekers die in Nederland asiel aanvragen hebben onze hulp niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een gerucht is het niet hoor... Ik ken toevallig het hoofd beveiliging van een park bij mij in de regio. Die man heeft ook een achtergrond in internationale persoonsbeveiliging en special ops... Die zit nu met een park vol Syriers en da's nie voor niets natuurlijk... Hier wordt ook gelijk een eerste schifting gemaakt tussen echte vluchtelingen en gevaarlijke mafketels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvang in de regio gebeurt al ten dele, voor de mensen die geen duizenden euro's uit kunnen geven om hierheen te reizen.

Die gelukszoekers die in Nederland asiel aanvragen hebben onze hulp niet nodig.

 

Het probleem is dat veel vluchtelingen hier al kennissen en familie hebben zitten. Dat trekt nog meer mensen aan.

 

Niemand kan mij wijsmaken dat ze via de Noordzee op een bootje naar NL zijn gekomen. Je moet nl. formeel in het eerste EU land waar je voet aan wal zet asiel aanvragen. Dat is meestal rond de middellandse zee. De Italianen voelden zich behoorlijk alleen voor het probleem gezet en hebben er heel wat doorgelaten verder de EU binnen. Daar moeten we de gelukzoekers zien te stoppen en de echte nood behoevende kunnen we dan verdelen onder de EU landen, tijdelijk want eens gaan ze terug als het aan mij ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde van de koude oorlog hebben nogal wat Russen waaronder kunstenaars, wetenschappers, artsen en technici in Nederland tevergeefs asiel aangevraagd. Dit waren géén kansarme asielzoekers en hadden onze cultuur kunnen verrijken en kunnen bijdragen aan de NL. Maar het lag kennelijk politiek fout. Hoe anders gaat dat nu! Weg met ons !!!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde van de koude oorlog hebben nogal wat Russen waaronder kunstenaars, wetenschappers, artsen en technici in Nederland tevergeefs asiel aangevraagd. Dit waren géén kansarme asielzoekers en hadden onze cultuur kunnen verrijken en kunnen bijdragen aan de NL. Maar het lag kennelijk politiek fout. Hoe anders gaat dat nu! Weg met ons !!!

 

Wat? Dit is vóór mijn tijd gebeurd. Waarom kwamen al die intellectuelen naar ons land toe?:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde van de koude oorlog hebben nogal wat Russen waaronder kunstenaars, wetenschappers, artsen en technici in Nederland tevergeefs asiel aangevraagd. Dit waren géén kansarme asielzoekers en hadden onze cultuur kunnen verrijken en kunnen bijdragen aan de NL. Maar het lag kennelijk politiek fout. Hoe anders gaat dat nu! Weg met ons !!!

 

Heb je hier ook een bron van?

 

Lijkt me een redelijk onwaarschijnlijk verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hier ook een bron van?

 

Lijkt me een redelijk onwaarschijnlijk verhaal.

@Changing the mindset : Ik kan zo snel geen referenties vinden over Russiche asielzoekers in Nederland tijdens de koude oorlog. Zij kwamen indertijd vooral via congressen, uitwisselingsprogramma's, culturele en andere evenenmenten naar het Westen en vroegen hier soms asiel aan. Ik heb er 2 zelfs persoonlijk gekend en gesproken, want ik spreek toevallig die taal en beschik over wat inside-information.

Nu, na het ineenstorten van de Sovjet Unie, is dat nog steeds zo. In 2012 kwamen er 810 asielverzoeken van mensen uit Rusland. Dat is een stijging van 63 procent ten opzichte van 2011 en meer dan 6 keer zo veel als in 2008.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek krijgen de meesten nog steeds nul op het rekest. Slechts enkele tientallen mogen blijven, voornamelijk homo's.

Recentelijk laat het aantal Russische asielzoekers erchter een flinke daling zien.

Het aantal Russische aanvragen daalde fors van 510 naar 140. Een maand geleden stond er nog in de media een bericht van het ANP over de explosieve groei van het aantal Russische asielzoekers. In de artikelen wordt een aantal van 810 asielverzoeken genoemd. Dat is zorgvuldig geformuleerd want het waren 735 Russen. Opmerkelijk is dat op het moment dat de artikel verschenen (in 2013) ook al de voorlopige cijfers over het eerste halfjaar bekend waren waaruit al bleek dat het aantal asielzoekers uit Rusland zeer fors was gedaald. Vermoedelijk spelen geo-politieke factoren (bv. Ukraïne) een rol in de beslissing van Russen in het Westen asiel aan te vragen.

Overigens kun je in Rusland ook asiel aanvragen mits je bereid bent de taal te leren en je aan te passen aan de Russische cultuur en "way of life". Zie ook hier op het forum: Putin's kortste toespraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Changing the mindset : Ik kan zo snel geen referenties vinden over Russiche asielzoekers in Nederland tijdens de koude oorlog. Zij kwamen indertijd vooral via congressen, uitwisselingsprogramma's, culturele en andere evenenmenten naar het Westen en vroegen hier soms asiel aan. Ik heb er 2 zelfs persoonlijk gekend en gesproken, want ik spreek toevallig die taal en beschik over wat inside-information.

Nu, na het ineenstorten van de Sovjet Unie, is dat nog steeds zo. In 2012 kwamen er 810 asielverzoeken van mensen uit Rusland. Dat is een stijging van 63 procent ten opzichte van 2011 en meer dan 6 keer zo veel als in 2008.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek krijgen de meesten nog steeds nul op het rekest. Slechts enkele tientallen mogen blijven, voornamelijk homo's.

Recentelijk laat het aantal Russische asielzoekers erchter een flinke daling zien.

Het aantal Russische aanvragen daalde fors van 510 naar 140. Een maand geleden stond er nog in de media een bericht van het ANP over de explosieve groei van het aantal Russische asielzoekers. In de artikelen wordt een aantal van 810 asielverzoeken genoemd. Dat is zorgvuldig geformuleerd want het waren 735 Russen. Opmerkelijk is dat op het moment dat de artikel verschenen (in 2013) ook al de voorlopige cijfers over het eerste halfjaar bekend waren waaruit al bleek dat het aantal asielzoekers uit Rusland zeer fors was gedaald. Vermoedelijk spelen geo-politieke factoren (bv. Ukraïne) een rol in de beslissing van Russen in het Westen asiel aan te vragen.

Overigens kun je in Rusland ook asiel aanvragen mits je bereid bent de taal te leren en je aan te passen aan de Russische cultuur en "way of life". Zie ook hier op het forum: Putin's kortste toespraak.

 

Heb zelf op school gezeten met kinderen van mensen die tijdens de koude oorlog gevlucht zijn en altijd begrepen dat iedereen die in die tijd het ijzeren gordijn over wist te komen welkom was in het westen.

 

Dat er nu weinig Russen worden toegelaten lijkt me logisch. Niet dat het in Rusland geweldig is qua mensenrechten maar als je de situatie in Rusland als maatstaf neemt kan je de halve wereld wel asiel verlenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf op school gezeten met kinderen van mensen die tijdens de koude oorlog gevlucht zijn en altijd begrepen dat iedereen die in die tijd het ijzeren gordijn over wist te komen welkom was in het westen.

 

Dat er nu weinig Russen worden toegelaten lijkt me logisch. Niet dat het in Rusland geweldig is qua mensenrechten maar als je de situatie in Rusland als maatstaf neemt kan je de halve wereld wel asiel verlenen.

 

Russische bruidjes wil het nog wel eens lukken ...;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Door een woningtekort voor vluchtelingen met een verblijfsvergunning en duizenden uitgeprocedeerde asielzoekers die bed, brood en bad moeten krijgen, zitten asielzoekerscentra bomvol. De stichting Vluchtelingen Welkom denkt daar een oplossing voor te hebben.

 

Neem een asielzoeker in huis.

 

 

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23772523/___Neem_een_asielzoeker_in_huis___.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat er niet veel mensen zijn die hiermee akkoord gaan.

 

En staat ook niet bij hoe ze het financieel willen regelen, krijgen die mensen dan een toeslag/uitkering voor die vluchteling voor kosten onderdak/ eten etc?

Als die toeslag hoog genoeg is zijn er vast wel mensen die dit willen, al is het maar om er misbruik van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er voor een EU nou echt moeilijk aan om die mensen op één of ander eiland of in de regio op te vangen. Daar hun asielaanvragen te behandelen en als je door mag kun je kiezen naar welk land je zou willen. Ben je gelukszoeker, ongeveer 95% dus dan wordt je vanaf dat eiland\regio gedeporteerd naar land van herkomst.:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er voor een EU nou echt moeilijk aan om die mensen op één of ander eiland of in de regio op te vangen. Daar hun asielaanvragen te behandelen en als je door mag kun je kiezen naar welk land je zou willen. Ben je gelukszoeker, ongeveer 95% dus dan wordt je vanaf dat eiland\regio gedeporteerd naar land van herkomst.:eek:

 

Zelfs EU landen onderling spelen dit item tegen elkaar uit. Zag gisteren een reportage over Griekenland. Die wil het door de EU betaalde hek aan de rand van het land opheffen( doen ze natuurlijk vanwege rancune). Heel Europa zal overspoelen met gelukszoekers. Zo stom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...