Ga naar inhoud
GENEGEERD

Samen brood bakken


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Ik loop met het idee nu mijn broodoven klaar is om een een bak-dag (of namiddag ) te doen hier thuis met een aantal mensen hier op het forum die zouden willen meedoen.

Als nu ieder zijn ingrediënten meebrengt enzo...samen vuurtje stoken + vuurtje in de cave (als het te koud zou zijn) broodje kneden...praatje maken ..gedachten wisselen ..bakje koffie..pintje voor wie wil (maar niet te veel want rijden en alcohol gaan niet samen)...

Zou dat niet eens een plezante dag kunnen zijn?

 

Zijn er geïnteresseerden ?

 

Ik denk aan een max van 10 personen... (zo heel erg groot is het nu ook weer niet hier)...

Er kunnen naar schatting ongeveer 10 broden in de oven (in bakvorm)....20-25 min bakken en daarna terug...zo kan je in principe eindeloos doorgaan...

Bakvorm ....omdat ik geen brood rechtstreeks op de vuurvaste wil bakken (elke moderne steen bevat wel een of ander chemisch product dus ik ben voorzichtig)

 

Laat maar weten.....

 

Bij (misschien een utopie...? ) een te grote belangstelling kan dit meerdere keren ook natuurlijk..

 

Zo ..ben benieuwd..

 

 

 

DSC_0095.jpg.b07952a6b12bba343ce0f58f06b9aa7d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi @tom666, het lijkt mij wel leuk de oven te komen bekijken en gebruiken, dus ik meld me bij deze aan. Misschien kun jij het beste de ingrediënten kopen met wat koffie, thee.limo en een pint. En dan het bedrag delen door het aantal deelnemers.

 

Dan is iedereen misschien 10-15€ kwijt voor een leuke dag met een paar broden mee voor thuis.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 dit lijkt me echt heel erg leuk, en wat tof dat je dit wil organiseren.

Zou graag je oven irl willen aanschouwen en uitproberen( staat hoog op mn wensenlijst voor in mn eigen hof).

Het is in de buurt ook ,( 3 kwartier rijden) is geen probleem:) @Geert ik vermoed dat jij dit ook graag zou willen bijwonen?

Ik weet niet of het mogelijk is voor je ivm je voet, maar ben bereid je op te halen als je wilt en kunt en of we dan mogen komen van tom:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan geen probleem zijn...Ik kan alles halen wat we nodig hebben...

Ik bespreek dit straks even met vrouwtje.. @Rataplan...mogen hahahah natuurlijk...en als het nog te moeilijk zou zijn voor @Geert we kunnen wachten ook he..en als hij wel mee kan komen...zetten hem in de cave aan het warm houtvuur...poot op de bank ...en rustig meekeuvelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan geen probleem zijn...Ik kan alles halen wat we nodig hebben...

Ik bespreek dit straks even met vrouwtje.. @Rataplan...mogen hahahah natuurlijk...en als het nog te moeilijk zou zijn voor @Geert we kunnen wachten ook he..en als hij wel mee kan komen...zetten hem in de cave aan het warm houtvuur...poot op de bank ...en rustig meekeuvelen...

 

Misschien kunnen we over een paar weken Geert ophalen, zodra hij weer een beetje mobiel is. Ik denk dat hij het wel leuk zal vinden, zeker met een pintje erbij als hij toch niet hoeft te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 10 weken ben ik niet mobiel . Zal hier op het forum volgen hoe het brood bakken verloopt . @Vempain Avebe is de boerenbond . @tom666 als ik meerdere broden heb gebakken snij ik die in boterhammen steek die dan in diepvries zakken of in oude plastic brood zakken in de diepvriezer . Verpakt in kleine porties van 5 of 6 sneden wat ik nodig heb per maaltijd .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt allemaal ok maar ik denk dat het AVEVE is en niet avebe...ik ga er altijd zelf ook mijn bloem en andere halen..

Brood wordt hier in zijn hele in de diepvries gestoken want er gaan er ongeveer 2 per dag door...

 

We gaan wel verder afspreken voor juiste datum...ik kijk even welke weekends hier de kinderen zijn enz.. @Geert..je mag komen he..rijdt mee met iemand en zet je hier in de zetel in de cave bij het vuur..Je ziet maar he.. @Vempain @FincalnSpanje @Rataplan @JamHard enz...allemaal welkom hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt allemaal ok maar ik denk dat het AVEVE is en niet avebe...ik ga er altijd zelf ook mijn bloem en andere halen..

Brood wordt hier in zijn hele in de diepvries gestoken want er gaan er ongeveer 2 per dag door...

 

We gaan wel verder afspreken voor juiste datum...ik kijk even welke weekends hier de kinderen zijn enz.. @Geert..je mag komen he..rijdt mee met iemand en zet je hier in de zetel in de cave bij het vuur..Je ziet maar he.. @Vempain @FincalnSpanje @Rataplan @JamHard enz...allemaal welkom hoor

 

Misschien is het beste om in het nieuwe jaar iets te plannen, dan klimt Geert weer op z'n peerd en kunnen we hem ophalen. SinterKerstEnNieuw is altijd al een drukke periode voor de meesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het beste om in het nieuwe jaar iets te plannen, dan klimt Geert weer op z'n peerd en kunnen we hem ophalen. SinterKerstEnNieuw is altijd al een drukke periode voor de meesten.

 

Is voor mij allemaal goed...maar het moet wel zeker nog winter zijn zodat we kunnen genieten van het warme houtvuur in de cave...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor mij allemaal goed...maar het moet wel zeker nog winter zijn zodat we kunnen genieten van het warme houtvuur in de cave...

 

Ik ga ook voor volgend jaar, voorkeur in een weekend in een oneven week.

en inderdaad lekker in de winter, hm het volgende schiet mij dan te binnen, houtvuur, geur van versgebakken brood met kommetje snert en stukje spek, s'middags nog lekker warme chocomelk met slagroom en extra toevoeging, en evt. zelfgebakken appeltaartje uit de oven en s'avonds nog een zelfgemaakte pizza, wat broodjes met allerlei lekkers en natuurlijk nog wat speciale vlaamse pinten, hm ik lijk wel enthousiast, oh en @tom666 is er plekje daar voor mn camper, ben bang dat ik beter ff mn roesje kan uitslapen voordat ik terug kachel naar huis:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook voor volgend jaar, voorkeur in een weekend in een oneven week.

en inderdaad lekker in de winter, hm het volgende schiet mij dan te binnen, houtvuur, geur van versgebakken brood met kommetje snert en stukje spek, s'middags nog lekker warme chocomelk met slagroom en extra toevoeging, en evt. zelfgebakken appeltaartje uit de oven en s'avonds nog een zelfgemaakte pizza, wat broodjes met allerlei lekkers en natuurlijk nog wat speciale vlaamse pinten, hm ik lijk wel enthousiast, oh en @tom666 is er plekje daar voor mn camper, ben bang dat ik beter ff mn roesje kan uitslapen voordat ik terug kachel naar huis:p

 

Hier om de hoek is een parkeerplaats waar dit zeker mogelijk is en waar het rustig is...1km verder zijn er ook de bossen met mooie parking...of op mijn oprit..verzet ik mijn auto wel..

Een oplossing kan zeker gevonden worden...

 

Ik heb op het eerste verdiep (mijn woning is belle etage ) een mooie veranda...

 

Mogelijkheden genoeg.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier om de hoek is een parkeerplaats waar dit zeker mogelijk is en waar het rustig is...1km verder zijn er ook de bossen met mooie parking...of op mijn oprit..verzet ik mijn auto wel..

Een oplossing kan zeker gevonden worden...

 

Ik heb op het eerste verdiep (mijn woning is belle etage ) een mooie veranda...

 

Mogelijkheden genoeg.........

 

oke perfect daar komen we wel uit, ik kijk er al naar uit:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben best ook wel eens geïnteresseerd, als ik kan. Want ik moet wel regelmatig werken in het weekend.

Afstand is geen probleem, ik woon vlakbij.:p

 

Als je wacht tot het inderdaad eens goed gevrozen heeft, zou ik een paar emmers aardperen kunnen meenemen om daar soep van te maken op m'n vuurduveltje. Wil ik van de winter zo ie zo nog wel eens proberen.

Als dat mogelijk is bij u natuurlijk.

 

Voor diegenen die niet weten wat een vuurduveltje is, zie bijgevoegde foto.

 

 

 

attachment.php?attachmentid=14884&stc=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben best ook wel eens geïnteresseerd, als ik kan. Want ik moet wel regelmatig werken in het weekend.

Afstand is geen probleem, ik woon vlakbij.:p

 

Als je wacht tot het inderdaad eens goed gevrozen heeft, zou ik een paar emmers aardperen kunnen meenemen om daar soep van te maken op m'n vuurduveltje. Wil ik van de winter zo ie zo nog wel eens proberen.

Als dat mogelijk is bij u natuurlijk.

 

Voor diegenen die niet weten wat een vuurduveltje is, zie bijgevoegde foto.

 

 

 

attachment.php?attachmentid=14884&stc=1

 

Dat zou normaal gezien wel moeten lukken...

Wees welgekomen....

 

De datum wordt later bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@tom666

 

Zet mij maar op de lijst !

 

Heb je al enig idee op welke datum dit zal gaan plaatsvinden ? 14 maart namiddag ben ik helaas verhindert i.v.m. een Dan-examen van een vriend.

 

Moet ik dan zelf wat meenemen ? Zo ja, wat ? (goed humeur daar heb ik een rugzak vol van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666

 

Zet mij maar op de lijst !

 

Heb je al enig idee op welke datum dit zal gaan plaatsvinden ? 14 maart namiddag ben ik helaas verhindert i.v.m. een Dan-examen van een vriend.

 

Moet ik dan zelf wat meenemen ? Zo ja, wat ? (goed humeur daar heb ik een rugzak vol van)

 

 

Ik bekijk nog want het is hier zo druk...maar komt in orde...

Ik regel hier alles en we zien dan wel verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...