Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom het eten van varkensvlees slecht voor je is


Tom

Aanbevolen berichten

Het is nu wel duidelijk aantoonbaar door diverse onderzoeken (in de bijgevoegde links) dat het beter is om geen varkensvlees te eten.

Zelf heb ik wel blikken ham in mijn voorraad, is in verhouding goedkoop en lang houdbaar.

Wat voor een SHTF scenario wel een tijdelijk noodvoedsel is en een goed ruilmiddel.

http://preppers.nl/forum/threads/3158-Ham

 

 

Als je geen varkensvlees eet, leef je lekker lang!

 

In Nepal blijven met name de Himalaya stammen, die geen varkensvlees eten, en tot op hoge leeftijd gezond blijven en als dragers voor expedities kunnen blijven functioneren, terwijl stammen, die wel varkensvlees gebruiken, geteisterd worden door allerlei ziekten en veel minder lang kunnen . Met name de zgn. beschavingsziekten worden geactiveerd door varkensvlees. Hoe zou dat nou komen?

 

 

Varkensvlees blijkt voor de mens extreem toxisch om allerlei redenen:

 

Varkens zijn aaseters door de natuur, wat betekent dat ze bijna alles zullen eten, met inbegrip van bedorven voedsel, uitwerpselen, urine, kadavers en zelfs kankergezwellen. Helaas is het spijsverteringsstelsel van een varken is niet in staat om effectief te verwijderen van deze opgehoopte gifstoffen uit het lichaam, omdat een varken zijn voedsel volledig zal verteren in ongeveer 4 uur.

Dit is eenvoudigweg niet lang genoeg om de overtollige toxines die zijn opgenomen te verwijderen, deze toxines worden dan direct in de vetcellen en organen van de varkens zelf opgeslagen.

 

•Het cholesterolgehalte van varkensvlees blijkt hoog. Vet hangt altijd samen met cholesterol. Het menselijk lichaam heeft cholesterol nodig voor de aanmaak van celmembranen en voor vettransport. Te veel cholesterol veroorzaakt afzetting op de bloedvatwanden en bevordert toenemende vernauwing van de slagaders.

 

•Ook bevat varkensvlees eiwitten, die vanwege hun structuur snel rotten in uw darmen. Door de hierbij vrijkomende rottingsproducten komen er veel toxines vrij en vormen deze producten een grote belasting voor uw darmen, bloed, lymfe, lever, matrix en nieren. De eiwitstructuur van het vlees van de varkens lijkt op die van mensen. Hierdoor wordt het door het immuunsysteem niet als lichaamsvreemde stof beschouwd en kan het gemakkelijk in het bloed en de lymfe belanden, inclusief alle toxines en eiwit rotting producten. Dit gebeurt veel sneller dan bij alle andere dierlijke en plantaardige eiwitten.

 

•Het bindweefsel heeft last van zwavelhoudende mycopolysacchariden in het varkensvlees, die zeer slijmig zijn. Dit heeft tot gevolg dat de varkensvleeseters eigenaardige Rubensiaanse opzwelling van het bindweefsel vertonen. Er vindt een opstapeling plaats van slijmsubstanties in pezen, gewrichten, kraakbeen etc., wat o.a. kan leiden tot reuma, arthritis en dicusproblemen. Het bindweefsel zuigt zich als een spons vol met water en zwelt. Aangezien deze zwavelhoudende verbindingen gekoppeld zijn aan bepaalde organen, is het zelfs aan mensen te zien welk varkensvlees ze het liefst eten: hals-, rug-, buikspek of ham. De bindweefselstructuren van de mens worden zwakker door het varkensvlees en er ontstaan eerder klachten van het bewegingsapparaat.

 

•Varkensvlees bevat veel groeihormonen. Dit veroorzaakt niet alleen bij jongeren een versterkte groei, maar bevordert ook ontstekingen. Aangezien deze groeihormonen alle groeiprocessen bevorderen, bewerkstelligen ze ook de groei van kankercellen.

 

•Het histamine en imadozolgehalte van varkensvlees is hoog. Hierdoor worden allergieën, netelroos en neurodermitis, abcessen, steenpuisten, negenogen en alle mogelijke ontstekingen bevorderd. Een hoog histaminegehalte maakt ook minder stressbestendig, activeert maagzweren, hartritmestoornissen en hartinfarcten.

 

•Varkensvlees bevat vreemdsoortige tumorbevorderende stoffen, die als oncogenen, endobionten, siphonospora en polymorfa beschreven worden.

 

•Varkensvlees bevat virussen, met name griepachtige virussen. Deze virussen vestigen zich meestal in onze longen en grijpen hun kans tijdens een verzwakte periode van ons immuunsysteem. Dit kan ook leiden tot chronische verkoudheden.

 

•Varkens hebben een slechter ontgiftingsysteem, waardoor ze hun afvalstoffen sneller in vetweefsel

 

Varkens zijn een gastheer voor een aantal parasieten , virussen en andere organismen, waarvan vele direct worden overgedragen op mensen, sommige zijn:

 

•Varkenslintworm -een intestinale parasiet die weefsel infectie en verlies van eetlust kan veroorzaken.

 

•Menangle virus -een virus dat koorts, rillingen, huiduitslag, hoofdpijn en zweten kan veroorzaken.

 

•Trichinella -Een parasitaire rondworm dat oedeem, spierpijn, koorts en malaise kunnen veroorzaken.

 

•Hepatitis E -Een virale ontsteking die vermoeidheid, misselijkheid en geelzucht veroorzaken. Meer ernstige gevallen kan leiden tot leverfibrose en cirrose.

 

 

 

Geraadpleegde links;

 

http://dalternative.wordpress.com/2013/03/07/waarom-het-eten-van-varkensvlees-slecht-voor-je-is/

 

http://www.collective-evolution.com/2014/11/23/why-you-should-never-eat-pork/

 

http://draxe.com/why-you-should-avoid-pork/

 

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/12/12/eating-pork.aspx

 

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4509320&

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jongens jongens toch, daar klopt echt wel heel weinig van de uiteindelijke conclusie.... Gezond varken dat je goed door bakt (Bien Cuit), dat is niet ongezonder dan ander gezond vlees dat goed doorbakken is.

 

En wat cholesterol betreft, je cholesterol niveau in je lichaam wordt NIET beïnvloed door de gegeten cholesterol... wel door andere voeding.

 

PS: Het is niet omdat je zaken leest op het internet, zelfs in veelvoud, dat het correcte info is. Enne, overdaad schaadt...

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens jongens toch, daar klopt echt wel heel weinig van de uiteindelijke conclusie.... Gezond varken dat je goed door bakt (Bien Cuit), dat is niet ongezonder dan ander gezond vlees dat goed doorbakken is.

 

En wat cholesterol betreft, je cholesterol niveau in je lichaam wordt NIET beïnvloed door de gegeten cholesterol... wel door andere voeding.

 

PS: Het is niet omdat je zaken leest op het internet, zelfs in veelvoud, dat het correcte info is. Enne, overdaad schaadt...

 

inderdaad alsof "alle" "welvaartsziekten" alleen aan varkensvlees te wijten is

ik vermoed dat de himalaya stammen ook veel baat bij de lucht hebben, ik kan nl ook 4x zoveel lopen in de bergen in zwitserland

verder vermoed ik dat himalaya stammen minder invloeden als uitstoot, vet eten, ongezonde producten op hun lichaam hebben

en dan ook nog eens een keer meer vers eten (bij gebrek aan een supermarkt)

 

bij zulke stammen is het vaak en en en en niet een dingetje wat zon mega verschil maakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

•Ook bevat varkensvlees eiwitten, die vanwege hun structuur snel rotten in uw darmen. Door de hierbij vrijkomende rottingsproducten komen er veel toxines vrij en vormen deze producten een grote belasting voor uw darmen, bloed, lymfe, lever, matrix en nieren. De eiwitstructuur van het vlees van de varkens lijkt op die van mensen. Hierdoor wordt het door het immuunsysteem niet als lichaamsvreemde stof beschouwd en kan het gemakkelijk in het bloed en de lymfe belanden, inclusief alle toxines en eiwit rotting producten. Dit gebeurt veel sneller dan bij alle enz

 

Wat een geweldig stuk, vooral bovenstaande...

Je hebt langzame en snelle eiwitten. Langzame zijn complexe eiwitten zoals je die in (varkens) vlees kunt vinden.

Niet snel dus.

 

Daarnaast zouden deze "snelle" varkensvlees eiwitten snel in het bloed worden opgenomen?!?

Top! Dus volgens jou kunnen sporters voortaan kip, eieren enz laten staan en gewoon varkensvlees gaan eten na het sporten.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geweldig stuk, vooral bovenstaande...

Je hebt langzame en snelle eiwitten. Langzame zijn complexe eiwitten zoals je die in (varkens) vlees kunt vinden.

Niet snel dus.

 

Daarnaast zouden deze "snelle" varkensvlees eiwitten snel in het bloed worden opgenomen?!?

Top! Dus volgens jou kunnen sporters voortaan kip, eieren enz laten staan en gewoon varkensvlees gaan eten na het sporten.

 

Greener

Euhm, voor sporters gaat het hem meer over een compleet eiwitprofiel en biologische beschikbaarheid (opneembaarheid), niet over snel of traag ... maar ik snap je punt. :D

Men neemt geen eiwitten an sich op, men neemt aminozuurtjes op (na de eiwitten verteerd te hebben, maw, verknipt) en bouwt daarmee weer nieuwe verbindingen (eiwitten)...

Beetje leesvoer met voor het grootste deel correcte info: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/eiwitten.aspx Menselijk lichaam, en de werking, boeiende materie waar nog niet alles van geweten is.

 

Verder is Bruce Lipton en "biology of belief" en "biology of perception" heel leuk... en al zeker voor de gelovigen onder ons evenals de agnostici ... maar dit is een beetje off-topic. Te vinden op youtube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Wat ik wel zeer zeker weet is dat varkensvlees de ziekte van aujeszky kan bevatten die zeer gevaarlijk (dodelijk) is voor honden, katten, fretten en nog wat andere omnivoren en carnivoren.

 

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Aujeszky

 

Vind het nog steeds apart dat er gedroogde varkens oren etc voor dieren verkocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel zeer zeker weet is dat varkensvlees de ziekte van aujeszky kan bevatten die zeer gevaarlijk (dodelijk) is voor honden, katten, fretten en nog wat andere omnivoren en carnivoren.

 

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Aujeszky

 

Vind het nog steeds apart dat er gedroogde varkens oren etc voor dieren verkocht worden.

Ik vermoed dat die voor het drogen gekookt worden met stoom...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@wodan klopt 10% van wat er op de markt is.

De rest gaat gewoon de oven een poosje in op 50 graden wat de ziekte niet doodt.

 

Edit: moet wel melden dat Europa officieel vrij is van de ziekt.

Kan even het recente geval van een dode hond door de ziekte niet weer vinden waarbij het dus wel de ziekte was die vermoedelijk via import hier gekomen is.

Dat beestje kreeg regelmatig gedroogde varkens oren te eten

 

hier krijgt de hond alle vlees behalve varken.

 

Zelf eet ik wel graag een stukje varken.

Heerlijk boutje uit de oven of een stuk gerookt buikspek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LoL .... de mensen in de himalaya eten geen varkens vlees en leven langer dus dat komt door het niet eten van varkensvlees ... is als mijn opa stopte met roken en ging kort daarna dood, dus stoppen met roken is slecht voor je.

Kijk eens hoe de mensen in het middenoosten met elkaar omgaan ..... komt doordat ze géén varkensvlees eten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, voor sporters gaat het hem meer over een compleet eiwitprofiel en biologische beschikbaarheid (opneembaarheid), niet over snel of traag ... maar ik snap je punt. :D

Men neemt geen eiwitten an sich op, men neemt aminozuurtjes op (na de eiwitten verteerd te hebben, maw, verknipt) en bouwt daarmee weer nieuwe verbindingen (eiwitten)...

Beetje leesvoer met voor het grootste deel correcte info: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/eiwitten.aspx Menselijk lichaam, en de werking, boeiende materie waar nog niet alles van geweten is.

 

Verder is Bruce Lipton en "biology of belief" en "biology of perception" heel leuk... en al zeker voor de gelovigen onder ons evenals de agnostici ... maar dit is een beetje off-topic. Te vinden op youtube.

 

Het was een lange dag gisteren dus ik ben blij dat je mijn punt überhaupt begreep :)

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus alle moslims en joden zouden ook langer moeten leven?

 

Maar die zondigen ook regelmatig. Laatst een leuk stukje van op TV, ze noemen het dan witvlees en geen varkensvlees, in steeds meer Israëlisch supermarkten te verkrijgen. http://www.vpro.nl/metropolis/nieuws/het-varken.html

 

Kennelijk is er zelfs al een Israëlisch kookboek op de markt: http://www.vleesmagazine.nl/Industrienieuws/Algemeen/2010/2/Eerste-Joods-kookboek-varkensvlees-VLS011970W/

Al tien jaar is het niet meer verboden om witvlees, eh, ik bedoel varkensvlees in Israel te verkopen: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?f=26&t=671

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schnitzel, varkenshaas, karbonaadje, varkensfilét. Wat is er mis mee ?

Het is gewoon lekker.

 

Wat @FincalnSpanje zegt is ook waar. Vet van varkens lijkt op vet van mensen. Varkensvet kruipt tussen menselijk vet in. Kijk eens naar de Duitsers.

 

Klagen kun je altijd nog bij de PvdD. Niet bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Varkensvlees bevat veel cortisol, een hormoon wat aangemaakt wordt onder invloed van stress.

Stress van het vervoer en slacht van het dier en dit is precies hetzelfde hormoon wat aangemaakt wordt door de mens bij stress.

 

Voor mensen die last hebben van stress, burn-out of stress gerelateerde klachten als eczeem is het wellicht raadzaam het te laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik herkomst van vlees belangrijker.

Ik koop regelmatig een (half) varken of een kwart rund. Op deze manier kan ik vlees van een betere oorsprong kopen voor een prijs welke ik kan betalen.

 

Dat ik het leuk vind om uit te benen en eigen vleeswaren te maken speelt natuurlijk helemaal geen rol... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een behoorlijke poos regelmatig in varkensstallen geweest, in Nederland, Belgie en Duitsland. Die doordringende stank, en gorigheid op sommige bedrijven vergeet ik niet snel meer. Waar aangevreten dode varkens in de hokken lagen, en soms zelfs met opzet opengesneden werden met de bedoeling als goede antibiotica voor de varkens die het opvraten. En het vieze (voor mij) is dat als ik varkensvlees bak, of ruik, het mij doet denken aan die stallen. Vooral kwa geur.

 

Ik geloof dat je alles kan en mag eten, alleen mijn voorkeur gaat uit naar kip/rund/vis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...