Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bloed doneren tijdens gamen

Flow
 Share

Recommended Posts

Blood Sport (een spel) neemt bij de speler automatisch bloed af als degene tijdens het gamen door een kogel wordt geraakt.

De mensen achter het Kickstarterproject voor Blood Sport willen 250.000 dollar ophalen om een apparaat te bouwen waarmee verschillende spelers via Blood Sport kunnen gamen. Blood Sport werkt middels de trillingen in de controller. Arduino-hardware registreert deze trillingen, die in first person-shooters veelal betekenen dat de speler door een object is geraakt, zoals een kogel of granaat. Bij elke trilling wordt er bloed afgenomen. Hoe langer de trilling, hoe meer bloed.

Bron: http://www.nu.nl/games/3935820/game-neemt-bloed-af-als-speler-wordt-neergeschoten.html

Na Playstation Move, waarbij er een camera word aangesloten op de Playstation 3 en spelletjes waarbij alle bewegingen van desbetreffende speler worden gemonitord. Is er binnenkort dus de mogelijkheid om DNA direct van desbetreffend speler af te tappen. Aan de ene kant word het natuurlijk positief gebracht met het doneren van bloed aan bloedbanken, aan de andere kant waarom zou het bloed niet sowieso worden gecontroleerd door de spelcomputer zelf? Het afgetapte bloed moet geclassificeerd worden als bloedgroep en er zullen ook ongetwijfeld andere test worden gedaan om er zeker van te zijn dat er gezond bloed naar de bloedbank gaat. Voor verzekeraars natuurlijk interessant om te weten of als gamer wel gezond leeft? Vaak niet lijkt mij maar goed losstaand van mijn mening, dit zijn de verschillende verhalen die er te vinden zijn online. Ja ik heb zelf een PS3 gehad en had bij sommige features op deze spelcomputer zo mijn bedenkingen.

Maar voor mij gaat dit toch een beetje ver, overigens is het niet geheel onmogelijk. Tegenwoordig heeft iedere gamer zijn of haar eigen account (registratie)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...