Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dilemma

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hmmm heel moeilijk dezer tijden...een mes of revolver wordt heel snel getrokken.

Toen ik nog in het biker milieu vertoefde werd op een dag mn president eens aangevallen..wat doe je dan ...je laat het niet gebeuren en reageert onmiddellijk ....mot op mn bakkes ook natuurlijk...

Voor een maat spring ik direct mee in het vuur ..voor mn kinderen ,vrouw of ouders ga ik grenzen verleggen...

Voor een vreemd iemand zal ik de situatie heel snel proberen inschatten...

Zijn de aanvallers dronken? zijn er wapens met gemoeid ? met hoeveel zijn ze?? Je kan ook steeds de politie bellen of proberen vanop afstand met woorden de gemoederen te bedaren.

Druipen de aanvallers af kan je het slachtoffer wel helpen indien medische hulp nodig is...

Zomaar op voorhand ...tja nogmaals hangt af van de situatie.

Link naar reactie

Tsja.. Wat doe je dan idd.

Lastig in te schatten van jezelf denk ik,

je denkt altijd wel dat je daar wel wat van zou zeggen maar

als je het volgende filmpje ziet zijn er toch altijd maar weinigen die

dat echt durven..

Ik zeg je heel eerlijk dat ik het van mezelf niet zou weten..

[video=youtube_share;R1-A7R15uYU]

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Ik vind het altijd lastig en ik heb een hekel aan nensen die roeptoeteren dat ze meteen ingrijpen. Enkelen doen dat ook en daar heb ik veel respect voor.

Als ik naar mij zelf kijk, vind ik dat ik in zou moeten grijpen mits de situatie duidelijk levensgevaarlijk is natuurlijk.

Maar ik sport niet en ik heb nog nooit een klap gehad of uitgedeeld. Ik werk met stenen elementen en heb wel iets meer kracht in mijn bovenarmen. Maar als jecdat niet goed gebruikt heb je daar ook niets aan.

Wat ik in zo'n situatie wil, is iemand mee krijgen. Met 2 man tegen 1 vergroot je jouw kans van slagen aanzienlijk.

En toch ligt het altijd aan de situatie. Er zijn tal van scenarios waarop je wel en niet zou reageren

Link naar reactie

Ik grijp in. Zonder twijfel. Ik heb het overigens ook al meermaals gedaan.

Ik spreek een dader of agressor aan, ga eventueel fysiek tussen een slachtoffer en agressor staan. En al zeker als het een meisje/vrouw is. Ik probeer niet te provoceren en de dader de kans te bieden om met weinig gezichtsverlies het conflict te beëindigen. Dan zeg ik dingen zoals : 'Je hebt nu wel je punt gemaakt, hij heeft begrepen dat je niet akkoord bent.' of iets soortgelijks. In elk geval probeer ik de situatie te ontmijnen.

Het valt me overigens op dat allochtonen veel meer een 'macho' houding aannemen en haantjesgedrag vertonen. En jongens tussen 16-19 al helemaal. Als ik dat merk spreek ik hen aan met de taal die ze het beste kennen. Die van de urban jungle. In dat geval is de communicatie veel directeren niet voor misinterpretatie vatbaar. Als er meerdere agressors zijn spreek ik diegene aan die er het gevaarlijkst uitziet of waar de anderen het meest naar opkijken.

Link naar reactie

Is het nu omdat ik ook vlaming ben . Maar ik kom ook tussenbeide . Meerdere malen gegaan .al is het me soms mis vallen . De situatie zoals in het filmpje heb ik ook al mee gemaakt . Maar het meisje keerde zich ook tegen mijn als ze zag dat de jongen ( haar vriend ) het onderstit delfde . Ze heeft tot tweemaal toe haar knie in mijn ballen gepland . Waarop ze toen ook een dreun kreeg . Waarop een andere behulpzame vlaming zich dan tegen mij keerde . En de bal was aan het rollen . Minder of 10 min. Later was heel het cafe aan het vechten . En ik moest het uifleggen tot het weer licht werd op het bureau van de blauwe mannen .

Maar dat weerhoudt mij er niet aan om voor de zwakke optestaan . En het op nieuw te doen . Zo heb ik nog een paar situatie mee gemaakt waarin ik de barmhartige saramitaan moest spelen .

Link naar reactie

• Admin

Tja ben een vrouw, zonder conditie, zonder kracht en vechten is voor mij een zeldzaamheid (vroeger al) Slaan nooit gedaan, kan dan nog beter een baal kussens over je hoofd gooien dat zou nog meer zeer doen. Ik doe mijzelf eerder pijn dan een ander.

Kortom ingrijpen, hoe graag ik het ook wil, is in mijn situatie onverantwoord. En bij EHBO leer ik netjes dat ik eerst op mijn eigen veiligheid moet letten.

Maar wat ik dan wel probeer te doen is hulp halen. In het voorbeeld van het filmpje zou dat resulteren in zo snel mogelijk de lift uit, iemand zoeken van beveiliging oid en weer met de beveiliging terugkeren. Of op straat gewoon de politie bellen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...