Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stel zwerft de stad door met herdenkingsmunten

Tom
 Share

Recommended Posts

Zit me nu, naar aanleiding van dit krantartikel af te vragen of de speciale munten ooit tijdens een SHTF wel worden geaccepteerd.

Denk ook de Zilveren munten zoals de Silver Eagles al zijn ze nu wel erg goedkoop.

Een ouder stel is afgelopen week van hot naar her gestuurd door bankmedewerkers die speciale herdenkingsmunten niet als wettig betaalmiddel accepteerden. http://www.geboortemunt.nl/

De 78-jarige mevrouw en 80-jarige meneer de Wolf uit Zwolle hadden 20 herinneringsmunten aan de geboorte van prinses Catharina-Amalia uit een erfenis gekregen. "Die vertegenwoordigen een waarde van 10 euro per stuk"

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/stel-zwerft-zwolle-door-met-herdenkingsmunten-1.4636710

Werden dus nergens geaccepteerd.

(Ondertussen bereikt me het bericht dat veilinghuizen maar een kwart van de waarde van de Zilveren munten uitbetalen).

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb iets soortgelijks gehad: per ongeluk een enveloppe verscheurd waar een biljet van 50 euro in zat

Met het in tweeën gescheurde biljet naar mijn eigen ING bank.

Daar vertelde een medewerkder dat zij er niets mee konden en dat ik het moest opsturen naar de Nederlandse bank samen met copie-legitimatie handtekening etc.

Nadat ik meldde dat ik dat zou doen maar dat ik dan ook van bank zou wisselen kreeg ik meteen een nieuw biljet!

Link naar reactie

Ik heb iets soortgelijks gehad: per ongeluk een enveloppe verscheurd waar een biljet van 50 euro in zat

Met het in tweeën gescheurde biljet naar mijn eigen ING bank.

Daar vertelde een medewerkder dat zij er niets mee konden en dat ik het moest opsturen naar de Nederlandse bank samen met copie-legitimatie handtekening etc.

Nadat ik meldde dat ik dat zou doen maar dat ik dan ook van bank zou wisselen kreeg ik meteen een nieuw biljet!

Goh, hier (niet in Nl) kan je zo met beschadigde biljetten een willekeurige bank inlopen, en omwisselen voor onbeschadigde, zolang het deel met het nummer erop nog maar complete aanwezig is (al dan niet doormidden gescheurd).

Overigens kan je ook zo de bank inlopen (zelfs als je er geen klant bent) om geld om te wisselen in andere denominaties. Heerlijk, zo'n land waar alles nog cash gaat. Kijkt er tenminste ook niemand vreemd op als je een keer een bedrag op je rekening komt storten van een aantal maandlonen. Geen enkele vraag, alleen een vriendelijke glimlach (meestal dan, die glimlach).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...