Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

jobs

Deel goud terug uit USA

Recommended Posts

Nederland heeft in het diepste geheim tonnen van zijn in New York opgeslagen goudvoorraad teruggehaald. Dat schrijft De Telegraaf vandaag.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3795148/2014/11/21/Nederlands-goud-in-het-geheim-verhuisd.dhtml

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23356897/__Nederlands_goud_in_geheim_terug_uit_VS__.html

Top, erg blij mee. Nog 59% te gaan en we hebben 90% op eigen bodem en dan met 10% in het buitenland kan ik wel mee leven.

En nu hopen dat dit sneeuwbal effect voor andere landen heeft, zeer benieuwd naar internationale reacties! Met name Zwitserland, met hun aanstaande referendum hierover.

Nu nog een paar foto's van onafhankelijke bekende Nederlanders die naast het goud staan dan weten we zeker dat het hier is.

Ik wtijfel aan de motieven:

DNB haalt een hoeveelheid goud terug uit de US om beter te verdelen over verschillende locaties.

Dit gaat in het geheim en lekt uit.

Maar het is om de burgers vertrouwen te geven.

Ik snap het even niet hoor.

Ik ben geen doemdenker, maar er zijn meer landen die dit op het koment doen. Dit doe je maar om één reden, als je denkt dat het fout gaat.

Doorgaans reageren overheden niet preventief en ageren ze pas als het balletje reeds aan het rollen is.

De eigenaren van de Nederlands Bank (DNB) zijn blijkbaar erg zenuwachtig geworden. Komt vast door het getouwtrek over de Duitse voorraad.

Wie zit er eigenlijk achter de Nederlandse Bank? Wie is daar nu werkelijk de baas?

http://www.gewoon-nieuws.nl/2011/01/de-staat-heeft-weinig-te-zeggen-bij-de-nederlandsche-bank/#.VG7tSckbcjo

Misschien ten overvloede (het zal hier waarschijnlijk al ergens staan, ik kon het alleen niet vinden)

Goed nieuws, mits waar, audit the royal reserve!

in ander nieuws:

"Italienische Medien berichten über einen Geheimplan von Angela Merkel. Sie soll bereits Brüssel darüber informiert haben, dass Deutschland zur Mark zurückkehren wolle. Der Ausstieg aus dem Euro sei im finalen Stadium."

Het lijkt hier niet enkel te gaan om het "terug naar de gulden/dmark in 2012" verhaal van eerder deze week.

Al met al signaleert de Neurozone nu duidelijk in de mainstream pers dat het niet verder op zal gaan draaien voor de spaghetti en escargot zone.

Lijkt mij plausibel, Niet zo lang geleden poste iemand een filmpje/foto op nu.nl van een zwaar beveiligde vrachtwagen die onder politie begeleiding op de snelweg reed.

Lijkt mij dat dat mysterie ook opgelost is.

Al moet ik zeggen dat ik verbaasd ben dat ons goud daar blijkbaar nog wel lag.

De eigenaren van de Nederlands Bank (DNB) zijn blijkbaar erg zenuwachtig geworden. Komt vast door het getouwtrek over de Duitse voorraad.

Wie zit er eigenlijk achter de Nederlandse Bank? Wie is daar nu werkelijk de baas?

http://www.gewoon-nieuws.nl/2011/01/de-staat-heeft-weinig-te-zeggen-bij-de-nederlandsche-bank/#.VG7tSckbcjo

Misschien ten overvloede (het zal hier waarschijnlijk al ergens staan, ik kon het alleen niet vinden)

is "ons" goud dus eigendom van de eigenaren van de dnb? in dat geval is het dus helemaal niet "ons goud"...??!

Lijkt mij plausibel, Niet zo lang geleden poste iemand een filmpje/foto op nu.nl van een zwaar beveiligde vrachtwagen die onder politie begeleiding op de snelweg reed.

Lijkt mij dat dat mysterie ook opgelost is.

Al moet ik zeggen dat ik verbaasd ben dat ons goud daar blijkbaar nog wel lag.

inderdaad, want waarom lukt het ons wel en de duitsers niet? betere onderhandelingspositie misschien? mh17 misschien? of is dat teveel complotdenken?

inderdaad, want waarom lukt het ons wel en de duitsers niet? betere onderhandelingspositie misschien? mh17 misschien? of is dat teveel complotdenken?

Ik las gisteren dat de kamer in meerderheid akkoord is met een nieuwe missie in Afghanistan.

Zal er ongetwijfeld niets mee te maken hebben ;)

bahah die De Geus is helemaal ondersteboven nu de werkelijkheid zich laat gelden

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/goud-naar-nederland#node_1186416

wow vooral die discussie in het 2e filmpje, wat een knuppel is die de Geus zeg, echt een marionet :eek: hij zal wel de boekhouder zijn van Opstelten of zo pffff (mag deze reactie wel of moet ie in stoom afblazen??), gewoon geen woorden voor om die man te beschrijven...

Ook ik was overigens verbaast dat het goud er überhaupt nog lag, en dat we het terugkregen ook nog. Maar waar ik nog het meest verbaast over was is de totale hoeveelheid. Nederland bezit net iets meer dan 19 miljard euro aan goud, dat is grofweg ruim nog geen 2000 euro per Nederlander... Als het vertrouwen in dollars of nog erger het hele financiële systeem wegvalt, dan kunnen wij met ons goud als land nog wel een maandje of 2 redden of zo, daarna is het wel afgelopen...

19 miljard was de waarde van de TOTALE Nederlandse goudvoorraad had ik net begrepen toen ik het nieuws zat te kijken( of dat moest een misrekening of foutje zijn in het programma), een lachertje, geeft me nog steeds geen veilig gevoel eerlijk gezegd.

FF snel gecheckt Gates is nu 82.2 miljard waard, en das dan 1 individu met een mal winkeltje.

Uit een lijstje van 10 staat onderaan de lijst, een dame uit de Walton familie ( Wal Mart), maar zij heeft slechts 38.5 miljard op haar spaar rekeningetje staan, nauwelijks de moeite van het vermelden waard bijna, lol.

Enne, dit zijn de mensen waarvan openbaar BEKEND is wat ze bezitten en die er geen geheim van maken, je kan er dus gevoeglijk van uit gaan dat er ook een kluitje griezels is die een veelvoud hiervan bezitten maar die zeer aandachtschuw zijn, vraag me af of dat eigenlijk nog wel mensen zijn, alleen al dat rijtje van 10 zou al onnoemelijk veel goeds kunnen doen met de berg pegels waar zij zich in rondwentelen voor het slapengaan, ik denk dat we de wereld niet zouden terug herkennen als die mensen hun poen zouden steken in research en ontwikkelingen in onderwijs, wetenschap en gezondheidszorg en dat we volgend jaar allemaal een vliegende fiets zouden kunnen hebben, vrije energie en genoeg vrije tijd om ons eindelijk eens te gaan ontwikkelen tot een waarlijk beschaafde civilisatie en we elkaar effectief zonder de noodzaak om elkaar naar het strotje te vliegen kunnen genieten van een wereld vol overvloed, maar ja, ego's he.:rolleyes:

Als het vertrouwen in dollars of nog erger het hele financiële systeem wegvalt, dan kunnen wij met ons goud als land nog wel een maandje of 2 redden of zo, daarna is het wel afgelopen...

Ik vermoed dat een grote reden voor het terughalen van een deel van het goud te maken heeft met het feit dat de dollar toch snel terrein aan het verliezen is als 'world reserve currency'. Kijk bv naar China die de laatste tijd diverse direct swap agreements heeft afgesloten met bv Canada. Die ruilen nu hun valuta dus 1 op 1 om, zonder tussenkomst van de dollar..

De percentages in Ottowa (Canada) en London (Verenigd Koninkrijk) bleven immers wel ongewijzigd..

@Omron mooie link overigens! Ik wist zelf niet dat de financiële maffia ook DNB als het ware bestuurd. Weer wat geleerd vandaag. Dat maakt de Nederlandse bank dan als het ware net zo federaal als dat de Federal Reserve is in de VS..

19 miljard was de waarde van de TOTALE Nederlandse goudvoorraad had ik net begrepen toen ik het nieuws zat te kijken( of dat moest een misrekening of foutje zijn in het programma), een lachertje, geeft me nog steeds geen veilig gevoel eerlijk gezegd.

FF snel gecheckt Gates is nu 82.2 miljard waard, en das dan 1 individu met een mal winkeltje.

Uit een lijstje van 10 staat onderaan de lijst, een dame uit de Walton familie ( Wal Mart), maar zij heeft slechts 38.5 miljard op haar spaar rekeningetje staan, nauwelijks de moeite van het vermelden waard bijna, lol.

Enne, dit zijn de mensen waarvan openbaar BEKEND is wat ze bezitten en die er geen geheim van maken, je kan er dus gevoeglijk van uit gaan dat er ook een kluitje griezels is die een veelvoud hiervan bezitten maar die zeer aandachtschuw zijn, vraag me af of dat eigenlijk nog wel mensen zijn, alleen al dat rijtje van 10 zou al onnoemelijk veel goeds kunnen doen met de berg pegels waar zij zich in rondwentelen voor het slapengaan, ik denk dat we de wereld niet zouden terug herkennen als die mensen hun poen zouden steken in research en ontwikkelingen in onderwijs, wetenschap en gezondheidszorg en dat we volgend jaar allemaal een vliegende fiets zouden kunnen hebben, vrije energie en genoeg vrije tijd om ons eindelijk eens te gaan ontwikkelen tot een waarlijk beschaafde civilisatie en we elkaar effectief zonder de noodzaak om elkaar naar het strotje te vliegen kunnen genieten van een wereld vol overvloed, maar ja, ego's he.:rolleyes:

19 miljard is geen misrekening: 600 ton = 600.000 kg x EUR 30500/kg = ongeveer 19 miljard. Dit komt dan inderdaad overseen met zo'n EUR 2000 / nederlander, oftewel een goede 2 ounce per Nederlander (als staatsreserve). Dit is dan alweer de dubbele hoeveelheid van het goud wat over de hele wereldbevolking gerekend per hoofd beschikbaar is. Volgens de officiele cijfers (voor zover die kloppen, ik denk dat er meer goud beschikbaar is) is er zo'n 3.5 miljard ounce beschikbaar bij een wereldbevolking van zo'n 7 miljard mensen.

Ik hoorde dat toen de Duitsers dit een paar jaar terug ook wilde doen, Amerika terugkwam met het andwoordt dat ze met ongeveer 7 jaar complete fysieke beschikking over hun goud konden hebben... Het was er domweg niet...

Verder wantrouw de genoemde motieven voor het terughalen van het Nederlandse goud behoorlijk!..

19 miljard is geen misrekening: 600 ton = 600.000 kg x EUR 30500/kg = ongeveer 19 miljard. Dit komt dan inderdaad overseen met zo'n EUR 2000 / nederlander, oftewel een goede 2 ounce per Nederlander (als staatsreserve). Dit is dan alweer de dubbele hoeveelheid van het goud wat over de hele wereldbevolking gerekend per hoofd beschikbaar is. Volgens de officiele cijfers (voor zover die kloppen, ik denk dat er meer goud beschikbaar is) is er zo'n 3.5 miljard ounce beschikbaar bij een wereldbevolking van zo'n 7 miljard mensen.

Lol, dat is ( misschien anderhalve maand per hoofd van de bevolking ter overbrugging van whatever may happen, gewoon blijven preppen please;)

Ik las vanmorgen dat de Duitsers ook een groot deel van hun goud terug hebben gehaald. Geen complot dus ;-)

Eerlijk gezegd snap ik niet dat dit nieuws al een dag oud is, maar dit draadje heeft nog maar drie pagina´s. Volgens mij is dit groot nieuws. Een move die ik zeker niet van DNB verwacht had. Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dit (deels) te danken zou kunnen zijn aan inspanningen van het kabinet, of op diplomatiek niveau. In dat geval ben ik voor het eerst sinds tijden positief over onze nationale overheid.

Hoe is het mogelijk, de Duitsers hebben de grootste moeite om wat kruimels uit New York terug te halen, en Nederland doet het stiekem even? 122 ton is geen kattepis. En dat vlak voor het Zwitsers referendum. De kranten lijken het vooral een vertrouwenskwestie te vinden, in de zin van gevoelsmatig, niet rationeel. Een vertrouwenskwestie is het zeker, ik zie dit als een transatlantische breuk, een toenadering naar het Oosten, een nieuwe post-USD wereldorde. Of draaf ik nu door? Dan is het in elk geval een internationale bankrun in ontwikkeling? Het kwam wat later op gang dan ik verwachtte, na de repatriëring van het goud van Venezuela en de pogingen daartoe van onze oosterburen.

Ik zie de ontwikkelingen de komende maanden met spanning tegemoet.. Is dit het begin van de nieuwe bullmarket?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...