Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

huib

Bitcoins, wie ook?

Recommended Posts

Voorzichtig begonnen met Bitcoins te kopen.

(software Multibit, met wallet op Dropbox, dan kan ik er overal bij)

Koop via MrGox of Wemax.

Wie heeft daar ervaring mee?

Ponzi scheme of echt nuttig?

Huib

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik heb ook een paar bitcoins om mee te spelen (traden).

Ponzie is het zeker niet, maar van de nuttigheid ben ik niet overtuigd.

Deze post delen

Voordeel

1. Niemand weet dat je ze hebt; absoluut anoniem

2. Het is een beperkte voorraad mondiaal. Daling is niet snel te verwachten

3. Extra beveiliging tegen de euro , samen met edelmetalen

4. Achterlijk snelle transacties mogelijk.

5. De overheid kan er geen vinger achter krijgen

Nadeel

1. Geen internet meer = geen bitcoins

2. Data kwijt=bitcoins kwijt. Heul goed backuppen dus; Ik doe dat op Dropbox/sugarsync etc

3. Veel te complex voor de gewone burger.

Als je mij je code geeft ( is volkomen veilig; maak er eentje apart voor deze transactie alleen) maak ik wat Bitcoin centjes aan je over.

Kan dus gewoon via dit forum, want niemand kan iets met die code, anders dan storten ( en daar ben je niet tegen neem ik aan)

Huib

Deze post delen

Voordeel

1. Niemand weet dat je ze hebt; absoluut anoniem

5. De overheid kan er geen vinger achter krijgen

2.Heul goed backuppen dus; Ik doe dat op Dropbox/sugarsync etc

Als je mij je code geeft ( is volkomen veilig; maak er eentje apart voor deze transactie alleen) maak ik wat Bitcoin centjes aan je over.

Kan dus gewoon via dit forum, want niemand kan iets met die code, anders dan storten ( en daar ben je niet tegen neem ik aan)

Huib

Wat klopt er niet aan bovenstaande....

Punt 2 zorgt ervoor dat punt 1 en 5 absoluut niet te garanderen zijn.

Deze post delen

Wat klopt er niet aan bovenstaande....

Punt 2 zorgt ervoor dat punt 1 en 5 absoluut niet te garanderen zijn.

Voor je een backup maakt van een bitwallet, de file encrypten.

Deze post delen

Vrees niet. Ik backup EN encrypt. De originele haal ik dan weg uit mijn Dropbox folder.

het beste is overigens om eerst een lege Multibit wallet te maken. Je kan een nieuwe wallet installeren waar je maar wil.

Deze, nog niet gebruikte, wallet backuppen en opbergen, bijvoorbeeld in een Truecrypt doosje.

Als je dan je originele wallet kwijt bent haal je deze eerste terug en na verloop van tijd staan al je transacties er weer. (Uitgebreid getest)

het enige moment dat je niet anoniem bent is bij de aankoop. (zou via stroman kunnen).

Verder zie ik absoluut geen problemen.

Dus: geef jullie code en ik maak een duppie over.

Huib

Deze post delen

Ok, laten we het eens proberen, m'n wallet is nu nog leeg:

15YksNNFonFeq9jrKx8k7YzwMR16rVtFVD

done. Zal best wel snel gaan als je je wallet al een tijdje open hebt gehad.

Je kan er geen nieuwe brommer voor kopen. Beschouw het als een test.

Huib

33k8wwo.png

Deze post delen

Waar zie je dan nog problemen?

Je zet iets encrypted neer waarvan je geen idee heb waar het exact staat (fysiek). Nou begrijp ik ook wel dat "zomaar een nl-der" niet direct in het vizier zit van allerlei diensten. Zodra jij je gegevens ergens anders neerzet zonder er zelf controle over te hebben, kan er op het gemak het eea op los gelaten worden om die encryptie te breken. Wie zegt dat dropbox stiekem geen honeypot is of een backdoor heeft voor de overheid?

Deze post delen

EN een backdoor voor het open source Truecrypt? EN toegang tot mijn lokale Truecrypt keyfiles?

In dat geval ben ik mijn centjes kwijt. Het is niet anders.

Als mijn OV chipkaart gerold wordt moet ik ook lopen.

(uiteraard heb ik ook een lokale bup van de wallet)

Huib

Deze post delen

Je zet iets encrypted neer waarvan je geen idee heb waar het exact staat (fysiek). Nou begrijp ik ook wel dat "zomaar een nl-der" niet direct in het vizier zit van allerlei diensten. Zodra jij je gegevens ergens anders neerzet zonder er zelf controle over te hebben, kan er op het gemak het eea op los gelaten worden om die encryptie te breken. Wie zegt dat dropbox stiekem geen honeypot is of een backdoor heeft voor de overheid?

Er zijn encryptie technieken die ook een overheid niet kan kraken. Lange sleutes maken dat bv al onmogelijk naar huidige maatstaven.

In de toekomst met voortschrijdende techniek zal dat wel mogelijk worden met brute force.

Maar: als je persoonlijke financiën doorgelicht worden dan kun je niets verbergen, ook paswords moet je dan ter beschikking stellen. Hier helpt niets. (Ook het bezit van goud moet je dan melden!)

Waar bitcoin en encryptie wel wat uitmaken is in data mining. Data mining is met bitcoin en encryptie onmogelijk.

Deze post delen

Wel, het heeft even geduurd want ik moest nog een half jaar transacties downloaden, maar je bitcoins zijn aangekomen :)

Nu moet ik ook m'n wallet goed bewaren...

Deze post delen

Aha, je

Wel, het heeft even geduurd want ik moest nog een half jaar transacties downloaden, maar je bitcoins zijn aangekomen :)

Aha, je bedoelt die van mij?

Je wallet moet wel up to date zijn inderdaad.Als dat zo is dan moet het toch binnen paar seconden gepiept zijn.

Grappig toch. En geen bankkosten.

ben nog wat meer gaan verdiepen in dat anonieme. Dat is inderdaad minder indrukwekkend. maar wellicht wel goed dat krachtige software mensen kan achtrhalen met kwade bedoelingen.

Maar voor de fiscus (voor iemand die dat wil) lijkt het me pittig.

Huib

Deze post delen

0.01 bitcoin aan je gestuurd.

Was 7 cent

Is inmiddels 35 cent.

Wat ga je met al dat geld van mij doen?

Deze post delen

0.01 bitcoin aan je gestuurd.

Was 7 cent

Is inmiddels 35 cent.

Wat ga je met al dat geld van mij doen?

Sparen?... Maar je krijgt geen rente op bitcoins! help! LOL.

http://www.bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg360ztgSzm1g10zm2g25zv

Amazing.

Dat gaat natuurlijk niet goed, een crash moet komen.

Ik heb inmiddels zo ongeveer al mijn bitcoins uitverkocht. Nu maar wachten op de crash...

Deze post delen

Iemand wist te vertellen dat met vaste regelmaat iedere week u t rusland een flink bedrag naar zwitserland gaat met bitcoin. Dit af te leiden met analyse blockchain. in de blockchain staan ip nummers.

Ik mijn eerste brokje dumpen als ze op vijftig staan.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...