Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

lewieke

Bij oorlog/revolutie kan je niet meer bij je geld

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het staat in de kleine lettertjes van elke bank (ook in Nederland). In geval van oorlog, ben je alles kwijt.

Wat het nog veel erger maakt is dat toegepast kan worden onder het artikel, wordt één NATO land aangevallen dan wordt beschouwd als een aanval op alle landen.

Haal het geld van de bank en geef uit aan nuttige producten!

Minder geld en meer producten, wie doet er mee?

Deze post delen

Het staat in de kleine lettertjes van elke bank (ook in Nederland). In geval van oorlog, ben je alles kwijt.

Wat het nog veel erger maakt is dat toegepast kan worden onder het artikel, wordt één NATO land aangevallen dan wordt beschouwd als een aanval op alle landen.

Haal het geld van de bank en geef uit aan nuttige producten!

Minder geld en meer producten, wie doet er mee?

als ik nou al in mijn huis zou wonen waar ik verticaal uit zou gaan zou ik het met je eens zijn maar als student zijnde is het toch erg lastig om hier tussen te balanceren.

een volle bankrekening of een heel groot bosperceel? nja dan een compromis en een iets kleiner perceel maar toch nog wat getalletjes op de bank.

• Leuk 1

Deze post delen

Vind het zowiezo al eng als je aan het huidige geld denkt.

99 van de 100 werkgevers zullen nooit cash geld betalen, verzekeringen/belasting/gas/water/electra en al dat soort spul kan niet cash betaald worden en in winkels hebben ze ook liever dat je pint. Uit elk dorp of kleine stad zijn de bankkantoren verdwenen, dus cash storten naar iemand anders z'n rekening wordt ook steeds moeilijker.

Je bent gewoon verplicht een bankrekening te hebben ....en als ze dadelijk ervoor zorgen dat je overal moet pinnen en niets meer uit de muur kan trekken hebben we eigenlijk allemaar fictief geld. Men weet dan precies wat en waar we wat doen met ons 'geld' en als er wat is bevriezen ze het en kan de persoon in kwestie geen kant meer op.

Best eng.

Deze post delen

Geld niet veilig bij de bank

Dit wordt heel mooi de Noodwet Financieel verkeer genoemd. Deze wet treedt in werking zodra de overheid het nodig acht om het geld van de burgers te gebruiken. Dit kan zijn in tijden van oorlog, natuurrampen, nucleair gevaar maar ook bij grote financiële crisis. Dit geldt voor al je spaargeld of geld op betaalrekeningen, aandelen of obligaties, goud en zilver maar ook je woning. Als de overheid het nodig acht mogen ze je ongestraft helemaal kaal plukken, alles om het vaderland te redden.

http://financieel.infonu.nl/geld/119351-geld-niet-veilig-bij-de-bank.html

http://wetten.overheid.nl/BWBR0003173/geldigheidsdatum_20-11-2014

Deze post delen

@MyronPrps, voel je ook vooral niet gepusht als in 'dit moet het zijn'. Ik zit zelf ook nog in mijn studenten periode dus ik kan met je inkomen.

Kijk je weet wat je te wachten staat als je aan geld blijft vasthouden, dit topic is er getuige van en @Cyberbeer benadrukt het nog heel fijntjes. Een huis van een ambtenaar die werkt voor de Noodwet Financieel verkeer zal heus niet zijn eigen huis op die lijst zetten. Ik zeg het je...

Die dekmantel 'als de overheid het nodig acht mogen we' moet maar is wat minder worden. Het vaderland hoeft niet gered te worden als je ook domme uitspraken laat die vijandig klinken. Boycotten etc. op onderwerpen die ruim 5 culturen verderop zitten maakt het er weinig beter op.

I rest my case. Koop producten en heb minder geld. Als ze je willen onteigenen heb je nog leuk materiaal om in te zetten... zorg er wel voor dat ze het eindresultaat nooit kunnen rapporteren.

Deze post delen

Tja, 1 van de weinige voordelen van weinig geld hebben; ze kunnen ook weinig van je afpakken...

Deze post delen

@lewieke er verticaal uitgaan...

normaal spreek je altijd van horizontaal (overleden dus) maar mijn opa wil nooit geholpen worden met lopen of dergelijke als hij ziek is of wat dan ook dus toen kwam de grap vanuit de familie dat ie alles zelf nog regelt zelfs als die overleden oftewel zelfs bij zijn laatste huis zal hij verticaal eruit gaan.

even niet bij nagedacht:)

Deze post delen

@lewieke er verticaal uitgaan...

normaal spreek je altijd van horizontaal (overleden dus) maar mijn opa wil nooit geholpen worden met lopen of dergelijke als hij ziek is of wat dan ook dus toen kwam de grap vanuit de familie dat ie alles zelf nog regelt zelfs als die overleden oftewel zelfs bij zijn laatste huis zal hij verticaal eruit gaan.

even niet bij nagedacht:)

Ik vind het wel leuk gevonden eigenlijk! Hahaha mooi hoor :)!

Deze post delen

Geld niet veilig bij de bank

Dit wordt heel mooi de Noodwet Financieel verkeer genoemd. Deze wet treedt in werking zodra de overheid het nodig acht om het geld van de burgers te gebruiken. Dit kan zijn in tijden van oorlog, natuurrampen, nucleair gevaar maar ook bij grote financiële crisis. Dit geldt voor al je spaargeld of geld op betaalrekeningen, aandelen of obligaties, goud en zilver maar ook je woning. Als de overheid het nodig acht mogen ze je ongestraft helemaal kaal plukken, alles om het vaderland te redden.

http://financieel.infonu.nl/geld/119351-geld-niet-veilig-bij-de-bank.html

http://wetten.overheid.nl/BWBR0003173/geldigheidsdatum_20-11-2014

dus in geval van oorlog, natuurramp, nucleair gevaar of financiële crisis kunnen ze ons helemaal kaal plukken.....en als die zaken niet aan de orde zijn, dan kunnen ze ons voor slechts 90% kaalplukken?

Deze post delen

dus in geval van oorlog, natuurramp, nucleair gevaar of financiële crisis kunnen ze ons helemaal kaal plukken.....en als die zaken niet aan de orde zijn, dan kunnen ze ons voor slechts 90% kaalplukken?

Het is maar hoeveel veren je hebt maar het is antwoord is ja.... een kip kan niet tegenstribbelen of wel? Dus die pluk je... pak je nou een zwaan... tjaa... wie durft er dan nog :)?

Deze post delen

Hallo allemaal.

Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen die niets meer hebben op de bank dus ook geen spaar geld meer.

Mocht het ooit uit de hand lopen heb je in mijn optiek altijd de eerste twee dagen de tijd je huid te redden.

Als het gaat om mijn eigen hagje zou ik totaal niet meer moeilijk doen en alle moraal even opzij zetten.

Bv Een vervoersmiddel zou ik in geval van hoogste nood in beslag nemen van een willekeurige voorbijganger , jammer dan voor hem of haar.

ik zou naar een groot handel gaan of supermarkt en totaal alles wat ik mee kan nemen kwa voedsel en flessen water mee nemen en dan maken dat ik weg kwam naar een natuur gebied al dan niet in een groep.

Hoe zou jij omgaan met moraliteit als je geen kant op kan, En je weet dat het gaat om te overleven.

Mod : Aanzetten tot criminaliteit is tot nader order vervolgbaar. Dergelijke uitspraken brengen onze reputatie schade toe.

Deze post delen

Dat is juist het lastige en we hebben er al veel over gediscussieerd. Er is een groep die tijdens een SHTF direct de moraal opzij zet en wil gaan stelen. Bij mij ligt die grens dat je moet gaan zoeken naar voedsel als mijn eigen voorraden op zijn en ik nauwelijks te eten heb voor mijn gezin. Hopelijk zit ik dan op mijn BOL en heb ik voor de eerste weken\maanden eten in huis (dus veel meer dan de gemiddelde NL\BE).

Als iemand mijn bezittingen probeert te stelen loopt deze het risico een gaatje in zijn voorhoofd te krijgen en zo zullen er meer mensen over denken. Ik zou dus zorgen dat je niet hoeft te stelen met het risico van vroeg overlijden. Wij preppers moeten de massa een stapje voor zijn als dat enigszins kan.:rolleyes:

Als er voedsel problemen ontstaan moet jij je voorraad al op orde hebben. Als mensen beginnen met plunderen van winkels, dan moet jij snel richting je BOL met je gezin. Als mensen honger hebben en voedsel raakt op, dan moet jij het in je BOL nog maanden kunnen volhouden. etc. Daarvoor ben je prepper.:D

Deze post delen

Overleven is 1 ding.

Anderen tegenwerken in hun eigen overlevingskansen of zelfs helemaal afpakken is een ander ding.

Waarschijnlijk zal ook niemand stoppen en zul je ergens onders iemands wielen eindigen.

Tenslotte wil iedereen zijn eigen lijf redden.

Deze post delen

En als prepper sta je in een betere onderhandelingspositie en kan je eventueel het 'stelen' (als het dan toch moet) voor je laten doen. Loop je zelf uiteraard iets minder risico.

Neemt niet weg dat we in Nederland in huizen leven die groot genoeg zijn dat al zou je de logeerkamer er voor opofferen, dan heb je nog genoeg voor maanden voor 4 personen (als je het met plankjes en stellingkasten oplost.

On topic naar bij oorlog krijgt men geen geld terug. Ik heb signalen opgevangen uit mijn netwerk dat als het zo doorgaat er binnen een paar jaar een kans bestaat op oorlog in Europa.

Deze post delen

Hallo allemaal.

...

Bv een auto desnoods zou ik die in beslag nemen van een willekeurige voorbijganger , jammer dan voor hem of haar.

ik zou naar een groot handel gaan of supermarkt en totaal alles wat ik mee kan nemen kwa voedsel en flessen water mee nemen en dan maken dat ik weg kwam naar een natuur gebied al dan niet in een groep.

ik zal even een paar kentekens doorsturen van gasten waarbij je dat echt niet wil doen

Deze post delen

Ik denk dat het heel snel 'rien ne va plus, het spul is niet meer van u' wordt. Zgn. beschaving is maar een heel erg dun laagje.

Deze post delen

Hallo allemaal.

Hoe zou jij omgaan met moraliteit als je geen kant op kan, En je weet dat het gaat om te overleven.

Dit als derde post en gelijk de stok in het hoenderhok... Veel succes met die mentaliteit, je gaat het heel ver brengen... .

Deze post delen

ik zal even een paar kentekens doorsturen van gasten waarbij je dat echt niet wil doen

stop mijn kenteken er maar bij.

(gewoon omdat het handig is om op een veilige lijst te staan :))

maar ik schaar me achter @luna1988

Deze post delen

Bv een auto desnoods zou ik die in beslag nemen van een willekeurige voorbijganger , jammer dan voor hem of haar.

Prutser.

Waar is een moderator als die nodig is?

Jij bent het etiket prepper onwaardig.

Ik ben tegen die tijd al ver weg.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@jobs wat is het probleem?

ik deel de mening van @johanjha en zou hetzelfde doen indien shtf.

zie niet echt in wat een mod er aan moet veranderen?

Deze post delen

@johanjha

Dan ben ik erg benieuwd op welk moment je dat gaat doen... de eerste dag dat er wat gebeurt of de tweede? daarna valt er bij een winkel niets meer te halen... waar ga je het daarna halen? bij mij?

Of zorg je voor je eigen middelen (zelfstandig) voordat er wat gebeurt?

Deze post delen

Het is niet zozeer wat ik zou doen .Het is meer een vraag stelling.Van hoe een ander er mee om zou gaan . Als de nood het hoogst is. Preppers zijn natuurlijk mensen die op dingen zijn voor bereid en mensen weten dat. En zullen niet schromen om je dingen die je hebt af te nemen.

Dus nogmaals het is een vraag stelling.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...