Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Rodin

Dienstplicht voor alle Israeliers

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Van Wiki:

'Ook mannen "van wie godsdienst hun beroep is" kunnen recht maken op een wettelijke vrijstelling, indertijd (in 1948) onderhandeld door de Israëlische religieuze partijen. Van die regeling maken Joodse en Druzische studenten religie gebruik, en dan vooral door charedische (ofwel 'ultraorthodoxe') joden.'

Typisch dat het juist nu er doorheen wordt gejaagd. Ik gok op kanonnenvoer.

Deze post delen

Dit was toch altijd al zo? alle Isrealisch 1 jaar verplichten dienstplicht? En daarna lang op vakantie naar india / thailand om vervolgens je hele leven hard te werken.

Deze post delen

Dit was toch altijd al zo? alle Isrealisch 1 jaar verplichten dienstplicht? En daarna lang op vakantie naar india / thailand om vervolgens je hele leven hard te werken.

Nee, dat was niet zo. De diep religieuzen kwamen er altijd onderuit en dat had te maken met de steun van de religieuze partijen destijds in 1948 toen Israel ontstond. Het was eigenlijk een ordinaire deal, die nu dus eenzijdig wordt teruggedraaid. Kan nog een aardige rel worden daar.

Deze post delen

Vanuit het oogpunt van de Isrealies, vind ik dat je dat als je de dienstplicht zo maakt dat ze geldt voor iedereen, ze ook echt moet gelden voor iedereen.

Zoals het leger nu is in de Benelux, stelt het niets meer voor, noch op militiar vlak, noch op andere vlakken.

Een leuke reorganisatie die de naam waardig is, zou daar veel goed kunnen doen.

Deze post delen

De dienstplicht in NL is nooit afgeschaft. Slechts opgeschort. Is met een simpele noodwet te reactiveren. Sjah. Wat dan?

Deze post delen

Gast partizan

Daar is zelfs geen wet voor nodig

Als defensie het vandaag zou besluiten gaan vandaag nog de oproep kaarten de deur uit

in de mob com is voor 100000 manschappen alles op voorraad

Dus binnen een maand staan er 10 bat paraat

Deze post delen

Gast Dick Berts

Volgens de Kaderwet Dienstplicht kunnen dienstplichtigen worden opgeroepen bij Koninklijk Besluit, waartoe een voordracht moet worden ingediend door de minister-president.

Die tien bataljons van jou zijn na een maand hooguit inzetbaar voor strafdienst of als zeuntje.

Latere toevoeging: Partizan heeft toch gelijk. De minister van defensie kan dienstplichtigen oproepen om ze te trainen. Wat ik hierboven schrijf heeft betrekking op een andere situatie (eenvoudig gezegd, een mobilisatie). Ik had mijn tekst natuurlijk achteraf kunnen aanpassen, maar ik vind het beter voor mezelf om hier als betweter te kakken te blijven staan.....

Deze post delen

Als voormalig sergeant-instructeur weet ik dat het minstens 3 maanden kost om er een beetje soldaten van te maken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...