Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kraak forum!?


Scratch

Aanbevolen berichten

Heb je ook echte argumenten, of past de waarheid niet in je freeloader mentaliteit? Je hebt zeker ook een uitkering, want werken voor je spullen is voor mensen met een jaren 50 mentaliteit?

 

Je kent me duidelijk niet, maakt debiele aannames en profileerd je als zo'n vieze kraker die een grote bek heeft over hoe slecht leegstand is en vervolgens 't gebouw helemaal sloopklaar maakt. Stumper.

 

Wel blij dat jij weet hoe de kraakwereld in elkaar zit, ben blijkbaar de afgelopen 25 jaar steeds die kleine minderheid tegengekomen die niet aan jouw beschrijving voldoet.

 

Maar nee ik heb geen uitkering, wel een fulltime salaris, een eigen bedrijf en een eigen huis.

 

Jij ook pik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dus omdat jij dit een zomerauto hebt en die in de winter niet gebruikt mag ik de ramen inslaan en hem gebruiken?

want immers gebruik je hem toch niet?

 

objecten is misschien iets te abstract, je hebt al een week niet naar je vrouw/vriendin gekeken

mag ik nu haar gebruiken? je gebruikt haar immers toch niet

 

nu is dit geen belediging, maar een verbastering van het feit of het nu om een auto, huis of vrouw gaat

is dan je mening ineens anders of mag je overal na een bepaalde tijd een eigendom van maken omdat een ander het "niet gebruikt"

 

(nogmaals niet beledigend over de geadresseerde, vrouwen of vrouw eigenaren in het algemeen, puur hypothetisch bedoeld)

 

Afgezien van dat ik vrouwen niet als bezit zie zou me dat sowieso niet echt kunnen boeien.

En als ik door omstandigheden langere tijd niet in mijn huis zou wonen vind ik het helemaal prima als iemand daar tijdelijk gaat wonen.

 

Wat ik wel grappig vind is dat veel mensen het hoogste woord hebben over graaiende banken en projectontwikkelaars. Maar als diezelfe mensen uit speculatie overwegingen panden opkopen en leeg laten staan, terwijl er tegelijkertijd een enorme wachtlijst is voor een woning, dan mag je daar niet aankomen want prive bezit?

Ook al was het doel van de leegstand verkrotting zodat de projectontwikkelaar in kwestie dan wel een sloopvergunning zou krijgen voor een historisch pand?

 

Zonder kraken hadden de binnensteden van de grote steden in Nederland er een heel stuk anders uitgezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, aan iemand die je kent en vertrouwd en pas als jij de sleutel gegeven hebt.

Ik neem aan dat je het er minder mee eens bent als je er ineens achterkomt dat één of andere onbekende minkukel de voordeur opengebroken heeft, toch?

 

Zeker, zonde van het slot. Hadden ze beter even om de sleutel kunnen vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu van de andere kant.

In mijn vriendenkring zitten eigenaren van bedrijven.

Panden van net een jaar oud waar heel veel in is geïnvesteerd worden binnen vier weken tot slooppanden omgetoverd.

Ik heb ook nog niet mogen zien dat krakers goed met andermans spullen zijn omgegaan.

Graffiti, gesloopte tussenwanden, al het koper verdwenen (inclusief wat in de muur zat) en ga maar door.

 

Sorry maar ik heb helemaal niets met deze individuen.

 

Greener

 

Dus dat.

 

Bij een leegstandbeheerder gewerkt en heel wat panden gezien die totaal waren gesloopt, zo zonde.

 

Zullen vast een paar goede tussen zitten maar van het meeste wat ik heb gezien rondom Amsterdam zijn de meeste panden waarin wordt gekraakt van binnen tot de grond gelijk gemaakt.

 

Hier een pand die tijdens de renovatie werd gekraakt tijdens de bouwvak!

 

Foto zelf gemaakt, video is opgenomen door een verborgen camera door krakers.

 

58feaaf53a03cae4b899e4bb84a59aef.jpg23ae5bd2aebf646393b14f5d9bf3b654.jpg

 

http://www.indymedia.nl/node/273

 

8uur geduurd voordat die los kwamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van dat ik vrouwen niet als bezit zie zou me dat sowieso niet echt kunnen boeien.

En als ik door omstandigheden langere tijd niet in mijn huis zou wonen vind ik het helemaal prima als iemand daar tijdelijk gaat wonen.

 

Wat ik wel grappig vind is dat veel mensen het hoogste woord hebben over graaiende banken en projectontwikkelaars. Maar als diezelfe mensen uit speculatie overwegingen panden opkopen en leeg laten staan, terwijl er tegelijkertijd een enorme wachtlijst is voor een woning, dan mag je daar niet aankomen want prive bezit?

Ook al was het doel van de leegstand verkrotting zodat de projectontwikkelaar in kwestie dan wel een sloopvergunning zou krijgen voor een historisch pand?

 

Zonder kraken hadden de binnensteden van de grote steden in Nederland er een heel stuk anders uitgezien.

 

dus we mogen je vrouw auto en huis gebruiken?

volgend weekend feestje dus

 

ik snap niet waarom het bezit van iemand anders toegeeigend kan worden omdat het tijdelijk wel of niet gebruikt word

voor eigenaren zijn ex kraakpanden giga kostenposten omdat ze alles weer opnieuw kunnen doen

mij is vroeger altijd geleerd wat van jouw is is van jouw wat van een ander is blijf je met je poten af

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus we mogen je vrouw auto en huis gebruiken?

volgend weekend feestje dus

 

ik snap niet waarom het bezit van iemand anders toegeeigend kan worden omdat het tijdelijk wel of niet gebruikt word

voor eigenaren zijn ex kraakpanden giga kostenposten omdat ze alles weer opnieuw kunnen doen

mij is vroeger altijd geleerd wat van jouw is is van jouw wat van een ander is blijf je met je poten af

 

Ik snap niet dat mensen winst voor speculanten belangrijker vinden dan het recht op onderdak.

 

En nogmaals, als je zo nodig met mijn vriendin wil neuken zal je dat toch echt aan haar zelf moeten vragen.

 

Slavernij is al een tijdje afgeschaft in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat.

 

Bij een leegstandbeheerder gewerkt en heel wat panden gezien die totaal waren gesloopt, zo zonde.

 

Zullen vast een paar goede tussen zitten maar van het meeste wat ik heb gezien rondom Amsterdam zijn de meeste panden waarin wordt gekraakt van binnen tot de grond gelijk gemaakt.

 

Hier een pand die tijdens de renovatie werd gekraakt tijdens de bouwvak!

 

Foto zelf gemaakt, video is opgenomen door een verborgen camera door krakers.

 

58feaaf53a03cae4b899e4bb84a59aef.jpg23ae5bd2aebf646393b14f5d9bf3b654.jpg

 

http://www.indymedia.nl/node/273

 

8uur geduurd voordat die los kwamen.

Kan er iemand wat meer uitleg verschaffen wat dit is? Een soort van beton beveiliging tegen aansluiten nutsdiensten of zo?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel blij dat jij weet hoe de kraakwereld in elkaar zit, ben blijkbaar de afgelopen 25 jaar steeds die kleine minderheid tegengekomen die niet aan jouw beschrijving voldoet.

 

Maar nee ik heb geen uitkering, wel een fulltime salaris, een eigen bedrijf en een eigen huis.

 

Jij ook pik?

 

Jazeker. Nog nooit een cent aan uitkering gevraagd of gekregen en dat hoop ik zo te kunnen houden.

 

Ik heb genoeg panden gezien die door krakers "gebruikt" waren. Op uitzonderingen na is het gewoon slopend tuig wat vindt dat ze het recht hebben zich een ander z'n spullen toe te eigenen en op niet-zo-professionele wijze te verbouwen.

 

En ja, ook ik vind het belachelijk dat er zoveel leegstand is terwijl er een woningtekort is, maar dat geeft mensen nog steeds niet 't recht om 't dan maar in beslag te nemen en te slopen.

 

Ik ken mensen die bezig waren hun nieuwe huis te verbouwen; krakers vonden dat 't leegstond, hebben de sloten vervangen en weigerde er uit te gaan; het oude huis was inmiddels verkocht dus die mensen kwamen zelf op straat te staan, terwijl ze wel hypotheek betaalde voor hun nieuwe huis waar ze geen gebruik van konden maken. De krakers weigerde er uit te gaan en toen de politie uiteindelijk (na een hoop gezeik) die hufters er uit kwam halen was de hele boel gesloopt en zaten die mensen met de ellende.

 

Wat mij betreft kan dat vieze krakerstuig dus dood vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker. Nog nooit een cent aan uitkering gevraagd of gekregen en dat hoop ik zo te kunnen houden.

 

Ik heb genoeg panden gezien die door krakers "gebruikt" waren. Op uitzonderingen na is het gewoon slopend tuig wat vindt dat ze het recht hebben zich een ander z'n spullen toe te eigenen en op niet-zo-professionele wijze te verbouwen.

 

En ja, ook ik vind het belachelijk dat er zoveel leegstand is terwijl er een woningtekort is, maar dat geeft mensen nog steeds niet 't recht om 't dan maar in beslag te nemen en te slopen.

 

Ik ken mensen die bezig waren hun nieuwe huis te verbouwen; krakers vonden dat 't leegstond, hebben de sloten vervangen en weigerde er uit te gaan; het oude huis was inmiddels verkocht dus die mensen kwamen zelf op straat te staan, terwijl ze wel hypotheek betaalde voor hun nieuwe huis waar ze geen gebruik van konden maken. De krakers weigerde er uit te gaan en toen de politie uiteindelijk (na een hoop gezeik) die hufters er uit kwam halen was de hele boel gesloopt en zaten die mensen met de ellende.

 

Wat mij betreft kan dat vieze krakerstuig dus dood vallen.

 

Ik kende een alleenstaande moeder met kleine kinderen die dakloos werd en geen woning kon krijgen, daar is toen een pand voor gekraakt.

 

Maar die moeder en kinderen mogen dus doodvallen van jou want vies krakerstuig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kende een alleenstaande moeder met kleine kinderen die dakloos werd en geen woning kon krijgen, daar is toen een pand voor gekraakt.

 

Maar die moeder en kinderen mogen dus doodvallen van jou want vies krakerstuig?

 

Nee, dat valt niet onder tuig.

 

Maar ze hebben nog steeds niet 't recht om een pand te kraken. Ik zou wel heel graag zien dat zulke beschikbare panden dus ook anti-kraak beschikbaar zouden worden gesteld aan zulke mensen voor een bodemprijs. Maar dat is nog steeds wel aan de eigenaar van 't pand en niet aan derden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat valt niet onder tuig.

 

Maar ze hebben nog steeds niet 't recht om een pand te kraken. Ik zou wel heel graag zien dat zulke beschikbare panden dus ook anti-kraak beschikbaar zouden worden gesteld aan zulke mensen voor een bodemprijs. Maar dat is nog steeds wel aan de eigenaar van 't pand en niet aan derden.

 

In zo'n geval heeft het woonrecht in mijn ogen voorrang boven het eigendomsrecht.

 

Ik ben geen voorstander van het kraken van een pand van privépersonen die hun oude huis nog niet verkocht hebben of het te koop hebben staan ivm overlijden van ouders oid. Maar heb er ook geen enkel probleem mee dat daklozen panden tijdelijk kraken van institutionele beleggers die panden langer dan een jaar leeg laten staan.

 

Daarnaast is er ook nogal een verschil tussen een pand kraken om in te wonen of de deur open breken met als enkel doel zoveel mogelijk koper te stelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Anyway die krakers hebben wel skills,ze kunnen leven zonder geld, weten waar ze gratis (gedumpt) eten kunnen krijgen, weten hoe ze een slot kunnen open breken, barricades, booby traps! Benzine stelen, en om te gaan met gewelddadige knokploegen. Ik vind dat we binnenkort maar eens gezamenlijk op een kraakcursus moeten :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Anyway die krakers hebben wel skills,ze kunnen leven zonder geld, weten waar ze gratis (gedumpt) eten kunnen krijgen, weten hoe ze een slot kunnen open breken, barricades, booby traps! Benzine stelen, en om te gaan met gewelddadige knokploegen. Ik vind dat we binnenkort maar eens gezamenlijk op een kraakcursus moeten :p

 

Of misschien moeten die krakers op prepcursus zodat ze niet hoeven te stelen en open breken, maar zelf in hun behoeften kunnen voorzien?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met @Vadimir eens

@Greener en @wodan . het pandje waar ik het over had stond al 7 jaar leeg en is kort geleden afgebroken. het fabriekspand stond al 15 tot 20 jaar leeg en verloederd verder. Het was/is van een heel groot bedrijf dat toentertijd verhuisd is. Dat pand hadden ze in mijn ogen plat moeten gooien, het ziet er niet uit.

@ Enki , in onze buurt wordt kraken nog gedoogd. ik weet niet met wat voor krakers jij te maken heb gehad maar degene die ik ken zijn gewone studenten, waarvan sommige geen ouders meer hebben. Of mensen die gewoon nergens anders terecht kunnen. Ze hebben geen grafittie op de muur maar proberen het wel enigszins leefbaar te maken.Geloof mij, kraken doe je niet voor de lol. zo leuk is het niet. Ik vind dat je erg fel reageert. Probeer eens wat meer begrip te hebben voor mensen die het veel minder goed hebben dan jij en ik.

Antikraak is er natuurlijk ook. Daar heb je natuurlijk succesverhalen over maar er zijn ook mindere verhalen over. Er is in Nederland een schimmige leegstandsindustrie ontstaan. Tienduizenden mensen wonen op ‘antikraak’-contracten met veel plichten en weinig rechten. @Rataplan , waar ik woon moet je 10 jaar ingeschreven staan wil je een sociale huurwoning toegewezen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivm het genoemde voorbeeld over de alleenstaande moeder. ... anrikraak mag niet als je kinderen hebt! !!! Ik weet nog hoe belachelijk Ik dat vond toen ik dringend op zoek was naar tijdelijke woonruimte.

 

idd Rotterdam voor een beetje woning sta je gerust 10 jaar op de lijst. of je moet met je gezin in een verloederde wijk 4 hoog zonder lift willen wonen, dan is de wachttijd ongeveer 4 jaar. Waar ik nu woon mag je in je eentje in een eengezinswoning met 4 slaapkamers. .. wachttijd. ... 3 jaar.

 

krakers. ... prima.... MITS... Het pand echt langere tijd leeg staat een er niks mee gedaan wordt.

 

Het pand fatsoenlijk behandeld wordt en niet verziekt.

 

De eigenaar er gebruik van gaat maken, weer vertrekken.

 

De genoemde tegen voorbeelden vind ik geen goede vergelijking. Maar als mijn fiets en jaar lang ongebruikt buiten staat en iemand zou het slot forceren, hem gebruiken en altijd netjes onderhouden en telkens weer terug zetten. Zou ik niet weten wat voor bezwaar ik zou moeten hebben. Ik zou Op die persoon afstappen en netjes afspraken maken over deze bruikleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De genoemde tegen voorbeelden vind ik geen goede vergelijking. Maar als mijn fiets en jaar lang ongebruikt buiten staat en iemand zou het slot forceren, hem gebruiken en altijd netjes onderhouden en telkens weer terug zetten. Zou ik niet weten wat voor bezwaar ik zou moeten hebben. Ik zou Op die persoon afstappen en netjes afspraken maken over deze bruikleen.

 

Het gaat er niet om jouw mening over het bezit van een ander, maar dat een ander gedwongen wordt zijn/haar bezit af te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er nogal een vertekend beeld van krakers is hier.

 

Over het algemeen komen altijd de meest negatieve verhalen in de publiciteit en in de verhalen onder de mensen onderling. Om dan dus maar meteen ALLE krakers als tuig af te schilderen vind ik een beetje ver gaan. Ik vind dit vergelijkbaar aan ALLE Moslims, Alle Marokkanen, Alle Joden .alle blondines, alle kampers etc, als tuig af te schilderen omdat we allemaal wel een flink aantal verhalen weten dat Moslims, Marokkanen, of Joden, blondines, kampers etc hun boekje te buiten gingen of dom zijn. Dit soort verhalen worden altijd flink opgeblazen mn door mensen die er van houden dat alles gaat zo als het hoort volgens een vast stramien en niemand mag daar van afwijken.

 

Ik heb zelf ook als jonge moeder met een klein kind een huis gekraakt, in Amsterdam is de wachttijd rond de 14 jaar. Het huisje stond al 5 jaar leeg. Er kwam een rechtszaak en ik won, ik mocht de woning huren, dat heb ik ook braaf met een aantal maanden terugwerkende kracht gedaan. Ik heb heerlijk gewoond met mijn zoontje en niets kapot gemaakt. De eigenaar had allang de etage op moeten geven aan de woningdienst zodat hij toegewezen kon aan woningzoekenden, hij heeft dit verzuimd gedurende vele jaren waardoor hij zelf ook geen inkomsten had.

 

Goed ik ben tuig, thanks!

 

Willen we hier niet zo heel makkelijk alles en iedereen over 1 kam scheren? Valt mij erg tegen van dit forum!

De kortzichtige manier van denken en halsstarrige vasthoudendheid aan bepaalde (voor-)oordelen vind ik niet echt iets voor een prepper waar je eerder van zou verwachten dat hij/zij felxibel, terughoudend en weinig beinvloedbaar is.

 

Natuurlijk mag je geen bezit nemen van andermans eigendom om vervolgens de boel te slopen, daar heb ik het niet over. MAAR dat doen dus ook echt niet alle krakers, ja het komt voor, zoals overal ter wereld wel gestoorde dingen voorkomen. Het is belachelijk om ALLE krakers af te doen als zulke lui.

 

Zo ik heb gezegd, schiet mij maar lek! :)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...