Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koper breekijzer wordt in de gaten gehouden

Tom
 Share

Recommended Posts

Volgens de Telegraaf,

Wie in een bouwmarkt in de regio Ede een breekijzer of een grote schroevendraaier koopt, kan rekenen op aandacht van de politie. Agenten gaan bij de bouwmarkten regelmatig camerabeelden nakijken op de aankoop van dit soort gereedschap, dat geschikt is om inbraken mee te plegen.

De politie mag ook de verkoopregistratie van de bouwmarkten nakijken. Als agenten een 'bekende' tegenkomen, waarschuwt de politie deze persoon dat zijn aankoop bekend is en dat hij in de gaten wordt gehouden. Dat voorkomt mogelijk inbraken en ramkraken, aldus de politie dinsdag.

De meeste inbrekers die we kennen rijden op scootertjes.

Maar weest niet bevreesd gij preppers, volgens de Pliesie;

Wie niet bekendstaat als crimineel heeft niets te vrezen, zegt de politie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23344758/__Koper_breekijzer_in_vizier__.html

Nu heb ik wel wat gereedschap als ruil item, maar hoe moet dat nu als ik 5 breekijzers koop en 5 voorhamers en nog wat "klein" spul?

Om tijdens een SHTF te ruilen of voor bouwwerkzaamheden.

Wie wil dit eens testen, Misschien toch maar in de prepshop opnemen ben al aan het sparen voor de voorhamer.:)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat vind ik toch wel een beetje vreemd, en dat mag blijkbaar zo maar?

Waarom niet ? Op het moment dat de politie iets vermoed wordt alles daarna onderdeel van een onderzoek.

Volgens mij kan de bouwmarkt ook gewoon weigeren. dan moetn ze een officiel dokkie hebben.

Maar ik kan het niet etsten want ik heb gen strfablad en wil dat ook zo houden.

Overigens heb ik altijd een muts op en houd mijn aankopen onder mijn jas, gewoon omdat anders iedreen kan zien wat ik koop, bij de kassa reken ik contact af, draag handschoenen tegen de kou en trek mijn muts wat dieper want buiten regend het. Knappe ploitiepet die mij kan herkennen....

Wel erg goede reklame van al die bouwmarkten rondom Ede, Eede of hoe die plek ook heten mag.

Link naar reactie

Overigens heb ik altijd een muts op en houd mijn aankopen onder mijn jas, gewoon omdat anders iedreen kan zien wat ik koop, bij de kassa reken ik contact af, draag handschoenen tegen de kou en trek mijn muts wat dieper want buiten regend het. Knappe ploitiepet die mij kan herkennen...

Om vervolgens in je auto te stappen op een parkeerplaats met videobewaking.

'Echt anoniem' kopen is lastig tegenwoordig. Ove je moet als zwarte piet gaan natuurlijk.

Aan de ene kant snap ik de oplossing wel. Al die woning inbraken, je zou er wanhopig van worden.

maar aan de andere kant iedereen die een breekijzer als verdacht te bestempelen... Datbgaat wel heel erg ver.

Link naar reactie

Overigens heb ik altijd een muts op en houd mijn aankopen onder mijn jas, gewoon omdat anders iedreen kan zien wat ik koop, bij de kassa reken ik contact af, draag handschoenen tegen de kou en trek mijn muts wat dieper want buiten regend het. Knappe ploitiepet die mij kan herkennen...

'Echt anoniem' kopen is lastig tegenwoordig. Ove je moet als zwarte piet gaan natuurlijk.

Aan de ene kant snap ik de oplossing wel. Al die woning inbraken, je zou er wanhopig van worden.

maar aan de andere kant iedereen die een breekijzer als verdacht te bestempelen... Datbgaat wel heel erg ver.

Link naar reactie

Waarom niet ? Op het moment dat de politie iets vermoed wordt alles daarna onderdeel van een onderzoek.

Volgens mij kan de bouwmarkt ook gewoon weigeren. dan moetn ze een officiel dokkie hebben.

Maar ik kan het niet etsten want ik heb gen strfablad en wil dat ook zo houden.

Overigens heb ik altijd een muts op en houd mijn aankopen onder mijn jas, gewoon omdat anders iedreen kan zien wat ik koop, bij de kassa reken ik contact af, draag handschoenen tegen de kou en trek mijn muts wat dieper want buiten regend het. Knappe ploitiepet die mij kan herkennen....

Wel erg goede reklame van al die bouwmarkten rondom Ede, Eede of hoe die plek ook heten mag.

Ja bij vermoedens inderdaad mag de politie ongetwijfeld inzage hebben, maar het gaat hier om preventieve inzage.

Link naar reactie

maar aan de andere kant iedereen die een breekijzer als verdacht te bestempelen... Dat gaat wel heel erg ver.

Nee, natuurlijk niet, op de fiets.

Tenzij ze natuurlijk weer het fietsplaatje introduceren.

Overigens parkeer ik altijd mijn auto bij de buren. Dat is ook een bouwmarkt maar die hebben geen lekkere koffie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...