Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Communicator

Artsen ebolagebied opgevangen op Veluwe

Recommended Posts

De burgemeester van Nunspeet heeft hierover een brief gestuurd aan de inwoners van de gemeente.

De medewerkers, telkens maximaal zes, verblijven er drie weken. Het is nog niet duidelijk wanneer de eerste artsen arriveren. AzG benadrukt dat de buitenlandse artsen in principe gezond zijn, maar dat er een kleine kans bestaat dat ze toch ziek worden. Ze zullen er niet aan huis gekluisterd zijn. "Ze mankeren niets, dus kunnen gewoon boodschappen doen of in de bossen wandelen. Wel moeten ze twee keer per dag hun temperatuur opmeten."

Bron:Fok.nl

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Niet in mijn woonplaats :eek:

@Scratch @CMFC1988 weet jij er meer van?

Overigens hier geen brief gehad.

Laat ze die lui maar op een van de eilanden neerzetten tot het duidelijk is of ze wel of niet ziek worden.

Edit: telegraaf meldt het nu ook.

Het zou gaan om vierhouten.

http://www.telegraaf.nl/gezondheid/23343747/__Ebola-artsen_naar_Veluwe__.html

Weet nu ook precies waar ze worden losgelaten.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@Zinzzy is een uurtje lopen vanaf de sc.

Hier besloten dat we 10+ km verderop boodschappen gaan doen.

Deze post delen

Dat ze in de bossen worden losgelaten kan ik me nog iets bij voorstellen. Even lekker wandelen en op adem komen hebben die mannen hard nodig. Maar dat ze dan ook nog boodschappen mogen doen, dat snap ik dan weer niet. Ondanks het feit dat ebola niet zo besmettelijk is (zoals ze beweren) zou ik mijn boodschappen dus elders gaan halen;

Dokter1: Hmm, lekker melk *pakt pak melk* ... ohw wacht, die andere is lekkerder *zet pak terug* ...

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@Communicator en daarna even betalen met contant geld waarop de volgende persoon een hand vol ebola wisselgeld krijgt.

Of na het pinnen even in je oog wrijven :eek:

Ze komen in de buurt van het asielzoekers centrum te zitten.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Ben al bezig met het opzetten van een campagne tegen dit verhaal.

Krachten worden zelfs al gebundeld want dit gaat als een razend vuurtje.

Inmiddels 9 inwoners van de gemeente gesproken en niemand heeft een brief over ontvangen.

Een persoon uit vierhouten heeft zn koffers al gepakt en is al bezig zo snel mogelijk weg te gaan daar.

Deze post delen

Ben al bezig met het opzetten van een campagne tegen dit verhaal.

Krachten worden zelfs al gebundeld want dit gaat als een razend vuurtje.

Inmiddels 9 inwoners van de gemeente gesproken en niemand heeft een brief over ontvangen.

Een persoon uit vierhouten heeft zn koffers al gepakt en is al bezig zo snel mogelijk weg te gaan daar.

De betreffende brief staat online bij de NOS

http://nos.nl/artikel/722683-ebolaartsen-gemonitord-op-veluwe.html

Deze post delen

Holey shit dit zijn inderdaad geen goede berichten, en al helemaal omdat het zo dichtbij is. Daarbij werkt me vader ook nog eens in Vierhouten, misschien toch maar eens tijd voor een ebola pak.

Deze post delen

Gast Peerke

Waarom worden buitenlandse artsen juist hier opgevangen ? Zijn er in het buitenland geen villa's genoeg ?

Overigens te gek voor woorden dat ze ook nog vrij mogen rondlopen.

Nederland blinkt de laatste tijd uit in domheid.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Even een citaat van de nos:

Volgens hem zijn er nog geen klachten van burgers binnengekomen.

Inmiddels zijn er al 9 emails naar de gemeente gegaan.

Ook vanwege het feit dat de brief er niet is voor het in de media gekomen is.

Edit: dat huis weet ik wel te vinden.

Deze post delen

Waarom worden buitenlandse artsen juist hier opgevangen ? Zijn er in het buitenland geen villa's genoeg ?

Overigens te gek voor woorden dat ze ook nog vrij mogen rondlopen.

Nederland blinkt de laatste tijd uit in domheid.

Dat is logisch toch? De verspreiding van het Ebola virus in westerse landen gaat de elite niet snel genoeg, dan maar er naar toe brengen...

• Leuk 1

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Iemand een idee waar je gratis een digitale handtekeningen actie kan starten?

Deze post delen

Ironie ten top. Preppers SC in Nunspeet. Ongelooflijk dit!

Waarom geen opvang in een afgelegen gebied, of eiland?

Of boot...

Deze post delen

Pampus is toch mooi opgeknapt de laatste tijd?

Kan inderdaad vervelende situaties op gaan leveren zeker als blijkt dat iemand die daar opgevangen wordt wel besmet blijkt te zijn terwijl die gewoon over vrij kon rondlopen.

Deze post delen

Wat een schandelijke kleingeestigheid. De overdreven angst voor ebola en het niet durven vertrouwen op wat gezondheidsdiensten ons vertellen doet me denken aan hoe er eerder met aidspatiënten werd omgegaan; ze werden als leprozen in de middeleeuwen gemeden en ondanks dat duidelijk werd verteld hoe de ziekte zich verspreidde durfde het merendeel ze niet eens een hand te geven. Waar opnaaien al niet toe in staat is...

• Leuk 1

Deze post delen

Laten we voorop stellen dat deze mannen helden zijn, waarop we trots mogen zijn. Het is maar al te makkelijk te zeggen dat er van alles tegen Ebola moet gebeuren. Zij zijn echter degenen die daadwerkelijk, met gevaar voor eigen leven, zich hebben ingezet. En dit onder stressvolle omstandigheden, met gebrek aan allerlei middelen, etc. Als ze dan vervolgens terugkomen moeten we ze hier als paria's behandelen? Dit zijn de mensen die er juist voor zorgen dat wij hier in Europa geen ebola krijgen. En de risico's op overdracht bij terugkeer worden juist erg geminimaliseerd. Weet je uberhaupt waar en hoeveel mensen er nu door Nederland lopen die in Congo of één van de omringende landen zijn geweest in de afgelopen maanden?

De petitie komt op mij over als een pavlov reactie en niet gebaseerd op goed onderzoek hoe Ebola echt wordt overgedragen en hoe Artsen zonder Grenzen (die echt wel de kunde heeft om dit goed in te schatten) uberhaupt de risico's geminimaliseerd heeft.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...