Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

IceQ

Aarde voor 6 dagen donker

Recommended Posts

Beste mede preppers.

ik hoor steeds vaker een geluid dat half december de aarde 6 dagen donker zou zijn..

hoe denken jullie hier over? :confused:

ik vind dat stel dit wel gebeurd ik wat extra puntjes op de i moet zetten voor mogelijke onmacht etc..

graag brainstorm ik hier eens over met jullie.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Voor het eerst dat ik dit hoor. Graag meer info / links.

Beste mede preppers.

ik hoor steeds vaker een geluid dat half december de aarde 6 dagen donker zou zijn..

hoe denken jullie hier over? :confused:

ik vind dat stel dit wel gebeurd ik wat extra puntjes op de i moet zetten voor mogelijke onmacht etc..

graag brainstorm ik hier eens over met jullie.

Deze post delen

Dan zullen mijn zonnepanelen niet veel laden die dagen.:rolleyes:

Als je richting Noordpool gaat heb je 3-6 maanden donker en dat gaat in principe ook goed. Hoewel de mensen meer depressief worden en de zelfmoord kans omhoog schiet.

Deze post delen

Ik zal het licht in de gang aan laten staan dan hebben we er geen last van.

Is en hoax btw. Niet van het licht in de gang maar wel van dat het donker wordt.

Deze post delen

Is een l*l verhaal, gelieve eerst zelf je wat bron opzoek werk te doen ipv zulks hier te komen plaatsen. Man man man....

Deze post delen

Eindelijk;)

Kan ik mijn Petroleumkachels en lampen lekker gebruiken. Effe zien waar staat ze allemaal, 3 op zolder 4 in de grote schuur en nog een stuk of 6 door het huis verspreid. Wel een paar kannen petroleum erbij kopen!

Deze post delen

Tenminste de stroom valt toch wel uit?

Ja. En er komen Gremlins.

En enge wezens die iedereen zijn haar afknippen om er een enorm lange vlecht van te maken. Oke dat is bs, maar dat had ik vannacht gedroomd :confused:

• Leuk 1

Deze post delen

man man man.. ik vraag gewoon of we samen kunnen brainen hierover.

waarom altijd afzeiken als meedenken of uitleggen ook een optie is..

maar goed bedankt voor het lezen.

Deze post delen

man man man.. ik vraag gewoon of we samen kunnen brainen hierover.

waarom altijd afzeiken als meedenken of uitleggen ook een optie is..

maar goed bedankt voor het lezen.

Ik heb je niet afgezeken maar "brainen" over iets dat een hoax is vind ik verder niet interessant.

Deze post delen

je hoeft ook niet mee te denken, als het onderwerp je niet boeit kun je ook gewoon verder zappen toch.. ;)

verder wel leuke stof om over te brainen, stel dat het dus wel zo zou zijn wel een goed idee wat je dan gaat doen....zeg nooit nooit, een wereld is nooit zeker.

Deze post delen

Als voor 6 dagen het licht uit gaat, zou ik niet weten waar ik me nog verder op moet voorbereiden als enkel;

Zorgen dat alle verlichting werkt van je voertuigen, en ook van de kinderen.

Veiligheid van jezelf en je kinderen meer in acht nemen. d.w.z; Niet zomaar alleen over straat, net als 's avonds.

Zorg dat je d.m.v. verlichting wel in je normale ritme blijft om zo je biologische klok niet uit het lood te slaan.

Net als op de noordpool gaat het leven gewoon door. Het zullen enkel kleine dingetjes zijn waar je ff op moet letten.

Ik heb overigens geen idee hoe de natuur op dit fenomeen zou reageren.

Dat het verder een hoax is ben ik het volledig mee eens. Maar het gaat hier dan ook om een hypothetische vraag. Stel...

Deze post delen

het eerste wat bij me op kwam is uitslapen :)

maar ik kijk wek wat er gebeurd we hebben kaarsen en zaklmapen en mogelijk heden tot vuur genoeg dus ik overleef 6 dagjes wel haha

Deze post delen

Waarom zou de stroom uitvallen?

Er word wereldwijd natuurlijk relatief weinig zonne energie opgewekt, maar als dat allemaal voor 6 dagen wegvalt dan verwacht ik niet dat de stroomnetten die klap aankunnen :) Daarnaast zal een gebrek aan zonlicht ook op die korte tijd een fikse indruk op weersomstandigheden hebben, ik verwacht geen pretje in elk geval. 6 dagen zonder zon is meer dan voldoende om een global SHTF te veroorzaken (zeker gezien de huidige tijden) welke zijn weerga niet kent, en na die 6 dagen zal het zekers niet 'business as usual' zijn.

Er is hier ook al eerder over gediscussieerd (http://preppers.nl/forum/threads/11423-Hoax-6-daagjes-in-het-donker-Zonnestorm?highlight=nasa+aarde+donker) en dit kan niet eens anders dan een hoax zijn. En als het wel zo zou gebeuren, dan zal de NASA de laatste zijn die dat gaat melden, denk alleen al aan de paniek die zal ontstaan.

Deze post delen

Gast Peerke

//zet aluhoedje op//

Misschien een hoax, misschien hypothetisch, maar:

The Immanuel Velikovsky Archive

.

1.The aborigines of British North Borneo, even today, declare that the sky was originally low, and that six suns perished, and at present the world is illuminated by the seventh sun. [Worlds in Collision, p.52]

2. And he said in the sight of Israel. Sun, stand thou still upon Gibeon; and thou, Moon, in the valley of Ajalon. And the sun stood still, and the moon stayed, until the people had avenged themselves upon their enemies. So the sun stood still in the midst of the heaven, and hasted not to go down about a whole day (Joshua 10: 12-13). [Worlds in Collision, p.55]

3. The quotation in the Bible from the Book of Jasher is laconic and may give the impression that the phenomenon of the motionless sun and moon was local, seen only in Palestine between the valleys of Ajalon and Gibeon. But the cosmic character of the prodigy is pictured in a thanksgiving prayer ascribed to Joshua: 'Sun and moon stood still in heaven.' [Worlds in Collision, p.59]

4. In the Mexican annals it is stated that the world was deprived of light and the sun did not reappear for a fourfold night. [Worlds in Collision, p. 62]

5. Sahagun, the Spanish savant who came to America a generation after Columbus and gathered the traditions of the aborigines, wrote that at the time of one cosmic catastrophe the sun rose only a little way over the horizon and remained there without moving; the moon also stood still. [Worlds in Collision, p.62]

6. In the manuscripts of Avila and Molina, who collected the traditions of the Indians of the New World, it is related that the sun did not appear for five days, a cosmic collision of stars preceded the cataclysm; people and animals tried to escape to mountain caves. 'Scarcely had they reached there, when the sea, breaking out of bounds following a terrifying shock, began the rise of the pacific coast. But as the sea rose, filling the valleys and the plains around, the mountain of Ancasmarca rose too, like a ship on the waves. During the five days that this cataclysm lasted, the sun did not show its face and the earth remained in darkness.' [Worlds in Collision, p.76]

7. According to the Lapland cosmogonic story ...the angry God spoke, 'I shall reverse the world, I shall bid the rivers flow upward; I shall cause the sea to gather itself up into a towering wall which I shall hurl upon your wicked earth-children, and thus destroy them and all life. ...(Jubmel) with one strong upheaval, made the earth-lands all turn over.' [Worlds in Collision, p.88]

8. The Finns tell in their Kalevala that the support of the sky gave way and a spark of fire kindled a new sun and a new moon. [Worlds in Collision, p.103]

//zet aluhoedje weer af//

Deze post delen

tnx,,,

interessant om ook andere reacties te lezen hierover..

Ik kan niet altijd elke Hoax inschatten vandaar ook een open vraag, en deze zet wel aan tot boeiende punten..

dat er veel zijn die goed voorbereid zijn dmv kaarsen en vuur maken wil niet zeggen dat een ander wel is voorbereid.

wel leuk om ook hierin weer te leren, ik ben niet voor niets jr prepper :p

Deze post delen

@Peerke ik kan niet echt een link leggen met dit en het topic, msischien zie ik hem verkeerd (ik lees alleen 'het was vroeger ook wel eens donker.."). Meeste wat ik lees zijn omschrijvingen van meteoriet inslagen, althans zo zie ik het :)

tnx,,,

interessant om ook andere reacties te lezen hierover..

Ik kan niet altijd elke Hoax inschatten vandaar ook een open vraag, en deze zet wel aan tot boeiende punten..

dat er veel zijn die goed voorbereid zijn dmv kaarsen en vuur maken wil niet zeggen dat een ander wel is voorbereid.

wel leuk om ook hierin weer te leren, ik ben niet voor niets jr prepper :p

Ik betwijfel of 6 dagen donker überhaupt wel tegen te preppen valt, ik verwacht van niet en hopen dan maar op het beste :)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...