Ga naar inhoud
GENEGEERD

Raamfolie - nuttige aankoop?


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Raamfolie zal volgens mij niet werken. De folie die tussen twee glasplaten wordt aangebracht in een fabriek is van een andere kwaliteit dan de "zoveelste aanbieding". In een fabriek maken ze er één geheel van dat gaat ons niet lukken. Het houd hooguit de shcerven bij elkaar wat weer handig is voor een inbreker.

 

In zuidelijkere landen hebben ze vaak tot altijd sier hekwerken voor de benedenverdieping. Zelfs met ruimte voor een bloembak.

 

Kleine ramen > paar spijlen aanbrengen, draadglas ?.

Grote ramen > rolluik oid, dubbel glas met spijlen inwendig.

 

Vroeger hadden ze ook vaak luiken voor de ramen zitten. Mits goed aangebracht en van binnen vast te zetten is dat ideaal. Zeker als je ze van plaatstaal maakt en beschildert alsof het houten luiken zijn.

 

Zelf heb ik wel een gekeken naar die open rolluiken die winkels ook gebruiken. Maar was mij te duur en te massief.

In duitsland doen ze dat overigens veel mooier. Daar zit het rolluik zeg maar in de muur en niet zo lelijk als bij ons op de muur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik heb van boven tot beneden dubbel glas inderdaad. Dus het raam er uit nemen om hem dan te beplakken is geen klusje die ik zelf kan. Daarbij het feit dat het een huurhuis betreft.

Lexaan is een slagvaste en mooie oplossing. Maar ik zie hier een moeilijkheid om dit te monteren aan het kozijn.

 

Ook lexaan is behoorlijk aan de prijs zag ik wel. Het gaat er mij om dat de inbraakveiligheid verhoogt wordt. Naast het reguliere gebruik van duidelijk zichtbare camera's en bijbehorende stickers e.d.

Ik werk liever preventief.

 

Het feit dat ik dubbel glas heb maakt het al wat moeilijker.

Ik zat ook te denken aan een paar rollen concertina prikkeldraad, maar zie geen handige manier om dit in mijn huis situatie op een zinvolle manier te gebruiken.

 

Als zich een SHTF situatie voor doet, Zit ik te denken aan een zooi betonplex platen (Concrete plywood). Met al zijn voor en nadelen.

 

Waarom geen raamdeuren / schotten dan? Zelf te maken van wat hout. Tis maar n idee.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...