Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beste wegenkaart van Europa?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@zanshin is dat 1 grote kaart of zo'n boekwerk?

Ik heb nog een heel oud boekwerk van Frankrijk. Staat werkelijk alles op. Een uitvouw kaart zou ik echter niet aan beginnen.

Het zal (als de situatie zo is dat je een kaart moet gebruiken) juist zo zijn dat je alternatieve kleine wegen wilt kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrouw nu bijna altijd op de gps.

Deze heeft gedetailleerde kaarten, zolang ik stroom heb kan ik de kaarten die daarin zijn opgeslagen gebruiken, ook als het gps signaal van de sat. uitvalt!

Dan help die je natuurlijk niet meer met uitzoeken waar je bent.

Papieren backup is natuurlijk nooit weg.. Hmmm dat wordt veel sjouwwerk om dezelfde informatie als in de gps als papier mee te nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

personelijk heb ik een wegenkaart niet nodig aangezien ik geen rijbewijs heb, maar ik heb wel een kaart van mijn woonplaats, daarop heb ik alle lokatie's genoteerd waar ik mijn voorraden eventueel kan aanvullen. Bij water aanvul lokatie heb ik zelfs erbij gezet wat voor type water het is (stilstaand of stromend) en of er eventueele besmettings bronnen aanwezig zijn. Ik zal bijvoorbeeld niet water verzamelen uit vaarwater of een regen opvangbekken op een industrie terein.

 

kortom, een kaart die up to date is , is voor vanalles te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

personelijk heb ik een wegenkaart niet nodig aangezien ik geen rijbewijs heb, maar ik heb wel een kaart van mijn woonplaats, daarop heb ik alle lokatie's genoteerd waar ik mijn voorraden eventueel kan aanvullen. Bij water aanvul lokatie heb ik zelfs erbij gezet wat voor type water het is (stilstaand of stromend) en of er eventueele besmettings bronnen aanwezig zijn. Ik zal bijvoorbeeld niet water verzamelen uit vaarwater of een regen opvangbekken op een industrie terein.

 

Goed bezig, Tukker! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrouw nu bijna altijd op de gps.

Deze heeft gedetailleerde kaarten, zolang ik stroom heb kan ik de kaarten die daarin zijn opgeslagen gebruiken, ook als het gps signaal van de sat. uitvalt!

Dan help die je natuurlijk niet meer met uitzoeken waar je bent.

Papieren backup is natuurlijk nooit weg.. Hmmm dat wordt veel sjouwwerk om dezelfde informatie als in de gps als papier mee te nemen...

 

 

Ik heb wel eens iets opgezocht op de tomtom kaart, wat n gepriegel. Nah toch maar een goed kaart (ben ook erg zuinig op mijn oude ANWB frankrijkboek. Vast al 10 jaar oud)

Link naar reactie
Delen op andere sites

personelijk heb ik een wegenkaart niet nodig aangezien ik geen rijbewijs heb, maar ik heb wel een kaart van mijn woonplaats, daarop heb ik alle lokatie's genoteerd waar ik mijn voorraden eventueel kan aanvullen. Bij water aanvul lokatie heb ik zelfs erbij gezet wat voor type water het is (stilstaand of stromend) en of er eventueele besmettings bronnen aanwezig zijn. Ik zal bijvoorbeeld niet water verzamelen uit vaarwater of een regen opvangbekken op een industrie terein.

 

kortom, een kaart die up to date is , is voor vanalles te gebruiken.

 

Sterk idee,om naast een draaiboek zo'n kaart op de muur te prikken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat kan ik zeggen, ik zoek nu nog steeds adressen. wat me wel opviel was 1 ding, we horen elke eerste maandag van de maand om 12 uur de test van het alarm systeem. maar er is nergens in de omgeving een schuilkelder om te schuilen. Typisch weer een gevalletje van een systeem niet goed nadenken. Tevens waarom testen ze het altijd op dezelfde dag en zelfde tijdstip?? shit, als iemand nederland wil aanvallen ofzo, dan kan ik je 1 ding zeggen, zijn ze slim dan doen ze het tijdens de sirene test.

 

maarja, weer on toppic: Zorg altijd dat je alternatieve routes hebt en zet nooit de exacte bol lokatie op de kaart. mocht de kaart vermist raken dan kan men je bol tenminste niet direct vinden. zorg er ook voor dat je om de 2 jaar een nieuwe koopt, er kan veel veranderen aan de wegen en de omgeving in 2 jaar, en tijdens de shtf heb je het meeste nut aan een geupdated landkaart. Ook iets leuks, in enschede zijn overal informatie borden met kaarten erop, mocht je een kaart nodig hebben tijdens de shtf dan kan je er daar 1 vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Prepper053. De voornaamste bedoeling van het vernieuwde waarschuwingsstelsel is niet meer het geven van luchtalarm, maar het alarmeren voor een mega brand, een chemische ramp etc. Als de sirene gaat, dan betekent dat; ga naar binnen, ramen en deuren sluiten en luister naar de betreffende rampenzender op de radio.

 

Het is juist ontzettend slim om steeds op hetzelfde moment de sirenes te testen, daardoor weet je voor 99,99999% zeker dat het loos alarm is.

 

Met het aanvallen van Nederland tijdens het testen van de sirenes schiet niemand wat op. De sirenes hebben immers niets te maken met de paraatheid van de Koninklijke Luchtmacht om vliegtuigen die ons luchtruim schenden te onderscheppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prepper053. De voornaamste bedoeling van het vernieuwde waarschuwingsstelsel is niet meer het geven van luchtalarm, maar het alarmeren voor een mega brand, een chemische ramp etc. Als de sirene gaat, dan betekent dat; ga naar binnen, ramen en deuren sluiten en luister naar de betreffende rampenzender op de radio.

 

Het is juist ontzettend slim om steeds op hetzelfde moment de sirenes te testen, daardoor weet je voor 99,99999% zeker dat het loos alarm is.

 

Met het aanvallen van Nederland tijdens het testen van de sirenes schiet niemand wat op. De sirenes hebben immers niets te maken met de paraatheid van de Koninklijke Luchtmacht om vliegtuigen die ons luchtruim schenden te onderscheppen.

 

dat moet dan iets nieuws zijn, want tijdens de vuurwerkramp is het niet aangesprongen, zal wel te klein zijn geweest. hoe groot moet de ramp zijn voor het wel inwerking wordt gesteld???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@prepper53. Rampen komen zelden alleen. Tijdens de vuurwerkramp in Enschede ging zo'n beetje al het denkbare mis. Zo hoorde ik van de jongens van de Nationale Reserve, dat zij al uren paraat stonden, terwijl er maar geen verzoek om militaire bijstand binnenkwam. Ze zijn er toen zelf maar in gegaan. Perfect dat soort kordaatheid. Je kunt je trouwens afvragen, wat de toegevoegde waarde van sirenes is, die over het algemeen veel te zacht klinken, als er een mega berg vuurwerk de lucht in gaat. Rondom de vuurwerkramp in Enschede zijn veel te veel vragen open gebleven. Volgens mij een enorme beerput.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...

Ik had nog de klassieker, het 'Beste boek voor de weg' van eind jaren 80 in de auto. Die was wel behoorlijk verouderd en zijn nu vervangen door Michelin/ADAC boeken en nieuwe kaarten.

 

1. Voor de Benelux: Wegenatlas Benelux 2014 - Nederland, België & Luxemburg (1:150.000)

2. Frankrijk (1:200.000).

3. Voor Duitsland is de klassieker van ADAC gekocht: Wegenatlas Duitsland Deutschland Maxi-atlas 2013-2014, 1:150.000.

4. Noord-Europa kunnen we nu door met de Wegenatlas Scandinavië, 1:250.000 en de hele serie van zes met kaarten van Freytag & Berndt.

 

Natuurlijk staan alle maps op GPS, TomTom en laptop, maar fysieke kaarten blijven intrigeren en kunnen op een zeker moment onmisbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...