Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Kan ISIS een Nederlandse stad bezetten in een bliksem-actie?

Recommended Posts

@vheeswijk

Jonastal is net zo'n mythe als die duitse trein in Polen.

Tot en met de foto's op facebook van de trein. Alleen jammer dat de details niet kloppen.

Zo meteen komt hanebu ook weer langs

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ik ga ook liever af op harde data en feiten.

De cijfers van COA

Zijn die COA cijfers enkel gebaseerd op wat de vluchtelingen claimen te zijn of is het al zeker dat zij deze nationaliteit hebben?

Deze post delen

Volgens mij heeft ISIS al moeite genoeg delen van Irak en Syrië bezet te houden. Europese steden bezetten, lijkt mij een beetje te hoog gegrepen.

Een aanslag behoort eerder tot de opties, denk ik.

Deze post delen

OK, ik ga er even de tijd voor nemen, komt ie:

Hier begin je al met een gekleurde, vooringenomen zoekopdracht, nml Manlijke immigranten ipv gewoon immigranten EU.

Dan je eerste link, naar een duidelijke Amerikaans, republikeins getinte website met dito signatuur. Je kent de republikeinen nog wel van van fantastisch vreedzame leiders als bijvoorbeeld een G.W Bush.

Waar je eerste link over gaat is een portret van een paar goed uitziende jongeren die van Syrië naar de EU reizen, geen enkel met cijfers onderbouwd verhaal waaruit blijkt dat 90% van de vluchtelingen islamitische mannen met gevechtservaring zijn.

Deze site gaat je dus niet helpen met feiten en onderbouwingen van je stelling.

Je tweede link, ook weer een zeer gekleurde website, maar doet het voor jou verhaal iets beter:

"The number of migrants attempting the dangerous crossing has soared in the past two years, from about 22,000 in 2013 to about 380,000 so far this year. Seventy-two percent of them are adult men, while just 13 percent are women and 15 percent are children, the U.N. has calculated, based on reports from governments and the media"

In het Nederlands:

380.000 immigranten tot heden.

72% man.

13% vrouw

15% kind

Hier komen we dichter bij jou 90%, maar we zijn er nog lang niet. Want hier staat niet vermeld dat al deze 72% fitte vluchtende islamitische mannen met gevechtservaring zijn.

Ook deze site gaat je dus niet helpen met feiten en onderbouwingen van je stelling.

Je derde link is een opinie stuk van iemand die het heeft over wie nu wel of niet een echte vluchteling is, met bijna dezelfde cijfers als bovenstaand. En in dat opinie stuk heeft hij het over de golf van migranten en hoe slecht dat is.

Maar ook deze site helpt je niet jou stelling onderbouwen, sterker nog even een quote uit je derde link: "I offer no proof for this suggestion; that will require more digging by journalists and more data from people on the ground like the UN, the NGO community and European government officials."

I rest my case...

Conclusie:

Het begon al met een gekleurde, sturende zoekopdracht.

Vervolgens kom je met 3 linkjes, waarvan 2 sites een duidelijke politieke kleur laten zien, die jou stelling op geen enkele manier met data en feiten ondersteunen.

Ik denk dat we je stelling dat: 90% fitte vluchtende islamitische mannen met gevechtservaring zijn, wachtend op een watsapje van IS wel als een HOAX kunnen bestempelen.

Klopt wat er in de link staat. Er zijn christen overboord gegooid tijdens overtocht. Maar dat is wat anders dan dat alle christenen altijd stelselmatig zijn vermoord onderweg.

En jou stelling dat christen alleen de echte vluchtelingen zijn vind ik erg scheef, alsof iemand die daar het oorlogsgeweld ontvlucht niet per definitie een vluchteling is, ongeacht geloof (of het ontbreken daarvan).

De rest van de linkjes heb ik gelezen, ik geloof het wel, ik heb geen zin daar ook nog tijd in te steken.

Het verdient misschien toch de voorkeur om ook de niet-mainsteam media eens te raadplegen. Bovenstaande feiten werden door mij bekend verondersteld bij preppers hier met een blik op de wereld. Dit blijkt dus niet het geval te zijn.

Vele media hebben een gekleurde blik, als het nu om de Telegraaf of Trouw gaat, beide kranten hebben een signatuur. En als ik zo naar jou linkjes kijk heb ik wel een idee waar hun politieke kleur ligt.

Ben jij wel helemaal eerlijk naar jezelf als jij zegt dat bovenstaande linkjes "feiten" zijn? En niet toevallig passend bij jou beeld en daarmee als "feit" worden gelabeld? Ik bedoel, @Stuudje heeft al een groot deel van je onzin stelling van tafel gehaald, puur met feiten, data en cijfers.

Je linkjes heb ik gelezen, de meeste kun je niet als feit neerzetten, meer als opinie stukjes. En een opinie is als een mening, iedereen mag er één hebben en hoef niet op feiten te zijn gebaseerd.

@vheeswijk, meestal kom je erg goed beslagen ten ijs, mijn respect daarvoor, maar in dit geval kan ik er geen volledige waarheid in zien.

Weer meer Ontopic:

Ik zie IS geen stad in de EU overnemen, daarvoor zijn ze te versplinterd en te weinig middelen, tevens is er hier teveel controle/overheid. Het zou ze wel kunnen lukken met wat speldenprik-acties de boel te ontwrichten en mensen bang te krijgen. Maar dat is van een heel andere orde dan bijvoorbeeld Alkmaar innemen & bezet houden.

• Leuk 1

Deze post delen

Volgens mij heeft ISIS al moeite genoeg delen van Irak en Syrië bezet te houden. Europese steden bezetten, lijkt mij een beetje te hoog gegrepen.

Een aanslag behoort eerder tot de opties, denk ik.

Dat is wat ik ook denk. Eén (al dan niet geïnstrueerde) idioot is genoeg om de nachtklok te laten invoeren enz...

Deze post delen

@vheeswijk, meestal kom je erg goed beslagen ten ijs, mijn respect daarvoor, maar in dit geval kan ik er geen volledige waarheid in zien.

Weer meer Ontopic:

Ik zie IS geen stad in de EU overnemen, daarvoor zijn ze te versplinterd en te weinig middelen, tevens is er hier teveel controle/overheid. Het zou ze wel kunnen lukken met wat speldenprik-acties de boel te ontwrichten en mensen bang te krijgen. Maar dat is van een heel andere orde dan bijvoorbeeld Alkmaar innemen & bezet houden.

Om even kritisch te lezen: je stelt geen volledige waarheid te zien. Als alles zwaar overdreven zou zijn en 10x overdreven dan zijn te aantallen nog steeds voldoende om Nederland of een ander land te ontwrichten.

Ik ben het hier eens met je on topic conclusie en met Wodan. Ik ben wel bang dat het niet bij een enkele idioot blijft. Frankrijk bijvoorbeeld, of een terreurcel in Belgie en de aanslagen nu in Israel. Zien doet volgen is een reël scenario.

Om Frankrijk aan te halen: vele weken na de aanslagen bleef de staat van paraatheid maximaal en deze is nog steeds verhoogd. Meer en zwaarder bewapende politie.

1 mafkees en we worden een politiestaat is mijn angst.

Deze post delen

@BoBo87

Een totale controlestaat, dat is het ultieme doel. Vrijheid, bestaat dan nog slechts op papier.

Klopt. Nu is dat al deels zo, spijtig genoeg.

Deze post delen

Voorlopig nog weinig over geweten. Er zou zich mogelijk een bom in de auto bevinden. Maar zowel de Nederlandstalige als Franstalige kranten zeggen: meer informatie volgt.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151026_01938602

Deze post delen

MI5: terreurdreiging nog nooit zo groot

De Britse veiligheidsdienst MI5 vreest voor "een massale terroristische aanval" van IS. Volgens MI5-chef Andrew Parker is de dreiging van terrorisme nog nooit zo groot geweest in zijn 32-jarige loopbaan bij de veiligheidsdienst.

Parker zei niet wat hij bedoelt met een massale aanval. Volgens Britse media wordt gedoeld op een aanslag met een zo groot mogelijk aantal slachtoffers.

http://nos.nl/artikel/2065758-mi5-terreurdreiging-nog-nooit-zo-groot.html

Deze post delen

Jeb, en in "Oostenrijk" zijn velen zich al aan het bewapenen. Nog even en dan is het zover...

Austrians snapping up shotguns as thousands of Mideast refugees enter country

https://www.rt.com/news/320026-austria-gun-sales-spike/

----------------------------------------------

Saoedische leger valt NL binnen

http://delangemars.nl/2015/11/03/saoedische-leger-valt-nl-binnen/

http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/10/31/in-een-anarchie-kan-ik-zo-niet-over-straat-1551647

Deze post delen

Jeb, en in "Oostenrijk" zijn velen zich al aan het bewapenen. Nog even en dan is het zover...

Austrians snapping up shotguns as thousands of Mideast refugees enter country

https://www.rt.com/news/320026-austria-gun-sales-spike/

Idem

Een Arabisch sprekende Europese vrouw reisde per trein in Hongarije en hoorde een aantal vluchtelingen die eveneens in de trein zaten met elkaar overleggen:

“Ze begonnen op een relaxte manier met elkaar te praten en overlegden of ze ons nu wel of niet zouden beroven. Wanneer ze het wel deden zouden ze Allah een groot plezier doen want wij waren ongelovigen”, zie Aida Bolevár. “Wat mij betreft zou het echt de moeite waard zijn om mij te verkrachten want ik ga niet gekleed als een fatsoenlijke vrouw. Ik draag geen hijab op mijn hoofd, ik ben geen moslima en dus ben ik slecht”.

http://www.infowars.com/austrian-women-buying-up-guns-as-migrant-rapists-invade-country/

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...