Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Kan ISIS een Nederlandse stad bezetten in een bliksem-actie?

Recommended Posts

2 berichten die ik vond zetten mij aan het denken, allereerst dit bericht;

Agenten uit Friesland en andere delen van het land beveiligen de Tweede Kamer. De Haagse politie-eenheid heeft zelf te weinig mankracht om te voldoen aan de verscherpte veiligheidsmaatregelen aan het Binnenhof.

Politiewoordvoerder Monique Matze bevestigt dat Den Haag agenten tekort komt, sinds de beveiliging van de Eerste en Tweede Kamer is opgevoerd. 'Daarom wordt de capaciteit aangevuld uit andere delen van het land.'

Volgens een bron bij de politie gaat het om zo'n honderd agenten per week, die van buiten de Haagse regio worden ingevlogen om het parlement te bewaken. http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3788490/2014/11/12/Agenten-ingevlogen-om-Kamer-te-beveiligen.dhtml

Zijn ze ergens bang voor? En dan is de logische gedachtengang is ISIS in staat om een Nederlandse stad te bezetten en hoe gaat dat dan.

Op de volgende site hebben ze een scenario uitgewerkt hoe dat in zijn werk kan gaan;

Vanmorgen is de wereld opgeschrikt door de vijandige bezetting van de belangrijkste havenstad van Europa.

Uit de berichten die binnen stromen blijkt dat er sprake is geweest van een goed voorbereide en gecoördineerde bliksemaanval.

Uit de berichten kan worden afgeleid dat met het vrachtschip ‘Aurora’, volgens de papieren geladen met zuidvruchten voor Albert Heyn, heimelijk een groot detachement van geharde en zwaar bewapende ISIS-strijders Rotterdam is binnengesmokkeld. De strijders hebben afgelopen nacht na een kort vuurgevecht zich meester gemaakt van de Marinierskazerne. Bijna gelijktijdig zijn alle politiebureaus, Radio Rijnmond, het Havenkantoor, het Stadhuis en vliegveld Zestienhoven bezet. In de stad zijn tevens een groot aantal radicale moslims uit de stad zelf actief en blijkt dat al de afgelopen week een groot aantal radicale moslims uit steden als Den Haag, Delft, Gouda, Dordrecht, Capelle aan de IJssel en Zoetermeer onopgemerkt de stad zijn binnengekomen. In moskees zouden geheime wapenvoorraden zijn opgeslagen. Er zouden meer dan zeshonderd prominente gijzelaars gevangen te zijn gezet, waaronder de bestuursleden van de supportersverenigingen van Fijenoord en Sparta. De stad is afgegrendeld.

Sinds vanmorgen 05.00 uur is radio ‘Dawa Rijnmond’ actief. Bericht is dat de stad is ingenomen en er een uitgaansverbod is ingesteld

http://louterspunt.blogspot.nl/2014/11/isis-bezet-rotterdam-in-bliksemactie.html

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Interessant, ik hoop alleen dat ze hiermee niet op ideeën worden gebracht, het scenario kan zomaar worden uitgevoerd lijkt me...

Deze post delen

Interessant!!

Tja... Ik zeg wel vaker dat het criminele element en de overheid al dik bewapend zijn... Alleen een goed deel van ons goede brave burgers houd zich aan de wet en staat met lege handen...

Vraag me steeds vaker af waarom...

Deze post delen

Tja, kan het gebeuren? Ja, vast wel. Maar dan beginnen ze wel een burgeroorlog waarbij alle moslims 't land (en mogelijk europa) uit gewerkt worden omdat de bevolking 't onderhand echt wel zat is. Er zullen doden vallen aan beide kanten en ik zie geen enkele manier waarop zo'n bezetting goed kan aflopen, voor de Nederlanders, maar zeer zeker ook niet voor de moslims.

Waarbij ik overigens niet zeg dat alle moslims ISIS aanhangers zijn, natuurlijk niet, maar als de pleuris zo uitbreekt dan zal dat verschil al heel snel niet meer relevant zijn denk ik...

Deze post delen

Hangt er een beetje vanaf aan welke kant de kabouters meevechten denk ik.

Als de kabouters aan onze zijde staan komt het goed :-)

Waar het scenario voor mij misgaat is de bijna gelijktijdige overname van politiebureau's etc. Het is maar de vraag of een vrachtschip ook daadwerkelijk op de juiste plek in de haven terecht kan komen. Als dat niet het geval is zul je een behoorlijke troepenbeweging hebben in de richting van Rotterdam. Erg lastig om die onopgemerkt te laten gaan. Dan blijft de vraag of de Nederlandse overheid op tijd kan reageren door extra eenheden in te zetten van buiten de stad. Ik hoor net op de radio dat Opstelten de boel niet onder controle krijgt dus ik vrees niet dat ze op tijd kunnen inspringen.

Ik zou echter kiezen voor een afleidingsmanoeuvre. Eerst de Botlek pakken en als alle beschikbare hulpdiensten daar zijn Rotterdam overnemen. Ik denk dus dat het wel mogelijk moet zijn.

Deze post delen

Als de kabouters aan onze zijde staan komt het goed :-)

Waar het scenario voor mij misgaat is de bijna gelijktijdige overname van politiebureau's etc. Het is maar de vraag of een vrachtschip ook daadwerkelijk op de juiste plek in de haven terecht kan komen. Als dat niet het geval is zul je een behoorlijke troepenbeweging hebben in de richting van Rotterdam. Erg lastig om die onopgemerkt te laten gaan. Dan blijft de vraag of de Nederlandse overheid op tijd kan reageren door extra eenheden in te zetten van buiten de stad. Ik hoor net op de radio dat Opstelten de boel niet onder controle krijgt dus ik vrees niet dat ze op tijd kunnen inspringen.

Ik zou echter kiezen voor een afleidingsmanoeuvre. Eerst de Botlek pakken en als alle beschikbare hulpdiensten daar zijn Rotterdam overnemen. Ik denk dus dat het wel mogelijk moet zijn.

Maar zou jij de botlek opblazen of niet?

Mocht je die in handen hebben zit je op de grootste chemische bom in Europa...

Deze post delen

Maar zou jij de botlek opblazen of niet?

Mocht je die in handen hebben zit je op de grootste chemische bom in Europa...

Een kleine explosie en een dreigement is denk ik al voldoende om iedereen die kant op te trekken. Als je met de boot ver genoeg Rotterdam in kunt komen heb je daarna aan een half uur wel genoeg.

Deze post delen

Wat een onzin allemaal.

Ten eerste: waarom met een boot komen ? Dat heeft alleen zin als ze zich verkleden als een toch al omstreden figuur die rond begin december de daken onveilig maakt.

Beter is gewoon met een toeringkar te komen.

Als toerist naar alle belangrijke locaties en dan pats boem.

Alleen vergeet je dan natuurlijk de vijfde colonne: Gladio.

En als het helemaal mis dreigt te gaan dan doen we handje klap met de onderwereld om samen ons land onder gejuich en klaroengeschal te bevrijden.....

Goed volgende hypothetische geval: stel er komt een alien invasie, nu we een komeet gekaapt hebben kunnen we die afslaan ?

Deze post delen

bliksemactie "blitzkrieg", in de oorlog werkte het wel goed, maar in de oorlog werden dan ook alleen de direct aangrenzende landen aangevallen en er zit nog wel wat land tussen ons en ISIS. dat neemt overigens niet weg dat het nog steeds goed mogelijk is hoor, met de hedendaagse bommen en de infiltranten die ze waarschijnlijk door heel ons land verspreid hebben ( al gaan die op het moment allemaal zoveel mogelijk naar ISIS toe, al zal er volgens mij vast nog wel een delegatie hier blijven )

we moeten ons ook afvragen, wat voor nut heeft het voor ISIS dat Nederland verwoest zou zijn? tuurlijk word Europa dan een stuk minder aangevuld maar we hebben altijd het wegverkeer en de luchtvracht nog, bovendien is Nederland niet de enige die goederen kan importeren, ISIS kan ons land alleen maar schade toebrengen, maar zolang ISIS nog veelal in het middenoosten is kunnen ze Nederland praktisch niet overnemen, en ook, ze worden van over de hele wereld aangevallen, ik denk niet dat ze het zich nu kunnen veroorloven om langeafstandsgevechten te houden.

Maar toch, ISIS is en blijft een grote dreiging die eigenlijk al in de kiem gesmoord had meoten worden, is niet gebeurt en dus moeten we nu maar hopen en vechten en doen dat ISIS gestopt word!

Deze post delen

Er zijn nog genoeg boeven van autochtone afkomst met wapens.

Vergeer ook de Anti's/Suutjes/Polen/Joegie's/Chinezen/Colombianen etc etc die ons land rijk is niet....

Deze post delen

het scenario kan zomaar worden uitgevoerd lijkt me...

Ik denk het niet. En zeker niet "zo" uitgevoerd.

Deze post delen

Wat een onzin allemaal.

Goed volgende hypothetische geval: stel er komt een alien invasie, nu we een komeet gekaapt hebben kunnen we die afslaan ?

Met de hulp van de kabouters kunnen we alles ;-)

Deze post delen

Alleen vergeet je dan natuurlijk de vijfde colonne: Gladio.

Gladio ligt op z'n gat!

In '92 zijn de losse caches in NL geconsolideerd tot 1 grote in overheidhanden en de kennis van subversie, code e.d. is opgegaan in de afdelingen I&O om vervolgens op te gaan in AIVD en MIVD en civiele crisisbeheersing, waar alle kennis is weggelekt...

Vergeet het maar!

Deze post delen

Gladio ligt op z'n gat!

In '92 zijn de losse caches in NL geconsolideerd tot 1 grote in overheidhanden en de kennis van subversie, code e.d. is opgegaan in de afdelingen I&O om vervolgens op te gaan in AIVD en MIVD en civiele crisisbeheersing, waar alle kennis is weggelekt...

Vergeet het maar!

Uit betrouwbare bron weet ik dat er vanuit militair en particulier initiatief diverse slapende cellen zijn opgericht door geheel Europa heen, mocht het ooit zover komen.

Ik benadruk dat ik hierbij NIET betrokken ben, doch het 1 en ander heb mogen aanschouwen...

Deze post delen

Uit betrouwbare bron weet ik dat er vanuit militair en particulier initiatief diverse slapende cellen zijn opgericht door geheel Europa heen, mocht het ooit zover komen.

Ik benadruk dat ik hierbij NIET betrokken ben, doch het 1 en ander heb mogen aanschouwen...

Da's ansich postitief... En natuurlijk is er in de afgelopen decenia in verschillende delen van Europa op verschillende wijzen omgegaan met de gladio-ervenis... Maar of een zg. Nederlandse cel nou ook gelijk een sterke, gelijkwaardige schakel in die overgebleven keten is?... Ik waag het te betwijfelen...

Mocht ik het nou helemaal bij het verkeerde eind hebben, deste beter hoor... Begrijp me niet verkeerd... ;-)

Deze post delen

Kijk, @Petroman het gaat niet om de details, zoals de boot ofzo, maar vooral om de idee en daarmee aangestipt de kwetsbaarheid van onze samenleving.

Als je het goed plant kun je met een relatief kleine groep heel wat ontwrichten in dit landje....

Deze post delen

Kijk als je in de knoei komt, dan komen de Vlaamse para's helpen. Naast chocolade is dat een van onze meest succesvolle exportproducten.

Deze post delen

Kijk, @Petroman het gaat niet om de details, zoals de boot ofzo, maar vooral om de idee en daarmee aangestipt de kwetsbaarheid van onze samenleving.

Als je het goed plant kun je met een relatief kleine groep heel wat ontwrichten in dit landje....

Denk je nu echt dat ik dat niet snap ?

Ik geef alleen een relativerend tegenbericht.

Ik kan hier op het forum wel elke dag iets hypothetisch neezetten en dan overover dicuteren. Maar wat voor nut heeft dat ?

Je kan met een kleine groep altijd ergens wat ontwrichten. Alleen hoe groot is de kans ten opzichte van het "nut".

Val met tien man de laatste electriciteits centrales in België aan, verniel het schakelbord, en je hebt België plat. Zal vast wel kunnen lukken maar met welk doel ?

Deze post delen

Mocht dit ooit gebeuren in Nederland, dan breekt bij mij wel de pleuris uit. En zal ik elke kans en manier aanpakken, om dit tuig neer te halen op welke manier dan ook.

Deze post delen

Wij preppers zijn misschien niet helemaal een doorsnee van de gemiddelde NL\BE. Sommigen rechts, anderen links maar over het algemeen respecteren we elkaars mening of opvatting. Naast het respect menen we een redelijk tolerant volk te zijn (althans dat waren we wel). Dus wanneer iemand binnen onze community voor of tegen Poetin\voor of tegen het koningshuis is, dan voeren we een discussie (hard tegen hard soms) maar met respect. Zo ook over de andere wereldproblemen.

Het probleem bij "godsdienst waanzinnigen" is dat ze geen enkel respect of tolerantie voor anders denkende mensen hebben. Al pakken ze graag een zak met geld van ons sociale land aan:D. Desnoods met geweld en terreur menen deze "radicale gekken" de wereld van hun levensfilosofie te overtuigen.

Wat deze extremisten niet begrijpen is dat onze tolerantie aan het omslaan is. Steeds meer mensen zijn het met het beleid van onze regering oneens. Hoe kan het dat in Frankrijk een Jihadist 7 jaar gevangenisstraf krijgt en in NL wordt alleen het paspoort afgenomen dat ze niet weer gaan? We willen toch één EU worden?:confused: Volgens mij hoeft er nog maar "iets" te gebeuren in NL of BE en de mensen gaan het zelf oplossen is mijn voorspelling. Er ontstaat steeds meer haat en nijd door het gedrag van een klein percentage. Als dit niet in de kiem wordt gesmoord, dan breekt een keer de pleuris uit.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...