Ga naar inhoud
GENEGEERD

Echt vs namaak


carismo

Aanbevolen berichten

Voor de meeste is een goed mes echt belangrijk en vinden ze het merk belangrijk omwille van de kwaliteit, garantie en/of service.

 

Maar er zijn ook vervalsingen, te verkrijgen aan een prikje of zelfs doorverkocht voor iets minder dan the real stuff, waarbij de koper van het idee is dat men dezelfde service krijgt, wat absoluut niet zo is.

 

Om de site van cold steel hebben ze een lijstje gemaakt van webshops die namaakspullen verkopen oa ook enkel cold steel modellen.

 

http://www.coldsteel.com/Counterfeits.aspx

 

Voor verzamelaars is het misschien minder belangrijk maar voor mensen die degelijke tools willen aanschaffen is misschien handig om dit eens door te nemen om eventuele problemen te voorkomen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor de meeste is een goed mes echt belangrijk en vinden ze het merk belangrijk omwille van de kwaliteit, garantie en/of service.

 

Maar er zijn ook vervalsingen, te verkrijgen aan een prikje of zelfs doorverkocht voor iets minder dan the real stuff, waarbij de koper van het idee is dat men dezelfde service krijgt, wat absoluut niet zo is.

 

Om de site van cold steel hebben ze een lijstje gemaakt van webshops die namaakspullen verkopen oa ook enkel cold steel modellen.

 

http://www.coldsteel.com/Counterfeits.aspx

 

Voor verzamelaars is het misschien minder belangrijk maar voor mensen die degelijke tools willen aanschaffen is misschien handig om dit eens door te nemen om eventuele problemen te voorkomen.

 

Maar is er ook kwalitatief een groot verschil tussen nep en echt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is er ook kwalitatief een groot verschil tussen nep en echt?

In 99,9% van de gevallen wel, zeker als de merknaam (van het echte merk) erop staat.

 

Er zijn ook imitatieproducten die heel echt lijken en ook van goede kwaliteit zijn: zo zijn er imitatie Rolexen en Breitlings die niet van echt te onderscheiden zijn en kwalitatief ook prima voldoen, alleen staat er dan niet Rolex op en zijn ook die heel duur.

Daarnaast vallen deze dan onder de noemer "Reproductie" en niet onder "Imitatie"; doorgaans komen deze eerder uit India dan China, maar je weet het maar nooit.

 

Bij "Goedkopere" (niet luxe) goederen kun je er vanuit gaan dat de kwaliteit prut is (alle waar naar z'n geld tenslotte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is er ook kwalitatief een groot verschil tussen nep en echt?

 

 

Dat hangt er beetje vanaf, bij die namaak gaan er geen vaak periodes van testen aan vooraf qua bijstellen van eigenschappen enzo. De ontwikkelingsfase die eigenlijk het meeste geld kost, dat wordt ook allemaal mee in rekening gebracht.

Met namaak zullen ook vaak niet dezelfde materialen gebruikt, of misschien niet dezelfde methodes van harding ed... als je bv ziet dat je voor een replica van het mes dat Bear Grylls een tijd heeft gebruikt --> Bayley Knife S4 een mes van 400-600 dollar op 1 van die sites kan vinden voor minder dan 30 euro en het uiterlijk verschil is echt heel miniem... Het gaat volgens mij niet de zelfde eigenschappen hebben dan het authentieke...

 

Het kopen van die dingen is misschien leuk voor de verzameling en voor bepaalde skills te oefenen enzo maar ik zou er mijn leven niet van laten afhangen in een noodsituatie.

 

Heb onlangs een lampje gekocht van iemand via een van die sites zogezegd 2000 lumen... nu mijn led lenser van 180 lumen schijnt nog sterker dan de felste stand op dat ding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal geeft de china fabrikant het maximum op dat kortstondig geleverd kan worden door de LED chip als er geen verlies of stroomlimitatie zou zijn.

in de praktijk is de output natuurlijk veel lager om nog een degelijke levensduur of batterijduur te behalen...

 

ik heb veel china lampjes, en als je een beetje op de reviews let voordat je er 1 koopt zitten er best wel goede tussen!

 

 

best let je neit alleen op het uiterlijk voor messen e.d., je kan bedrogen uitkomen... (heb zo eens een "full tang" chinees mes gebroken dat uiteindelijk een rat-tail bleek te zijn met puntlas, met een metalen sierstrip rond het handvat...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leert nog niemand het om iets meer te investeren in iets 'echts en goed' in plaats van om prullaria te verzamelen ?

 

Gebruik je tijd, geld en materiaal ten goede. Je hebt maar 1 K a n s.

 

P r e p z e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Leert nog niemand het om iets meer te investeren in iets 'echts en goed' in plaats van om prullaria te verzamelen ?

 

Gebruik je tijd, geld en materiaal ten goede. Je hebt maar 1 K a n s.

 

P r e p z e.

Volledig gelijk...liever even langer wachten maar dan ineens kwaliteit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het voor de meeste mensen aanlokkelijk is omdat de productiekost in grote aantallen nog geen 25% van de retail is, en iedereen er graag op verdient. (fabrikant, wholesaler, retailer, vadertje staat en dan nog eventueel een paar tussenpersonen) maar zoals ik al zei is de ontwikkelingsfase hier niet meegerekend. als je kijkt als er voor sommige tools meer dan 3 jaar over gedaan is van de eerste lijn in het design tot het afgeleverd product klaar voor verkoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

... als je kijkt als er voor sommige tools meer dan 3 jaar over gedaan is van de eerste lijn in het design tot het afgeleverd product klaar voor verkoop...

Dat was vroeger zo en dat rechtvaardigde de prijs ook, het product was daardoor namelijk doordachter, beter en van goede kwaliteit.

Tegenwoordig daarentegen hebben ze het op de computer in een maandje in elkaar geknutseld en besproken met elkaar opgeilende managers en ze laten het maken voor zo goedkoop mogenlijk.... en het moet snel kapot omdat ze het volgende dan aan je kunnen verkopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand wel eens gehoord van de het juiste gereedschap voor het juiste werk?

 

prullaria (kosten /kwaliteit) vs overkill (wederom kosten/ kwaliteit)

 

en wat ik mijn kinderen leer: gebruik iets waarvoor het gemaakt is ;)

 

als je "china made" gebruikt voor een klusje waarmee het tooltje het niet overleefd ben je net zo onhandig bezig als alleen appeltjes schillen met een "bear gryls hutsefluts S4 knijf" (ofzoiets)

das namelijk een beste desinvestering

 

 

en, iets verkopen wat niet is van wat het volgens de beschrijving zou moeten zijn is gewoon oplichting en dat is nooit goed te praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....en wat ik mijn kinderen leer: gebruik iets waarvoor het gemaakt is ;)

 

Haha je hebt wel gelijk .... maar ik leer 'm precies het omgekeerde :D :D

Mijn mora Craftline wordt gebruikt als mes, schroevendraaier, breekijzertje, sleutel, knabbelschaar, kraspen, lepel, centerpunt, lineaal, kabelstripper, zekering, wringijzer, hamer, etc etc etc...... ik verbruik er dan ook 2 per jaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha je hebt wel gelijk .... maar ik leer 'm precies het omgekeerde :D :D

Mijn mora Craftline wordt gebruikt als mes, schroevendraaier, breekijzertje, sleutel, knabbelschaar, kraspen, lepel, centerpunt, lineaal, kabelstripper, zekering, wringijzer, hamer, etc etc etc...... ik verbruik er dan ook 2 per jaar :)

 

whoehahahaha :D ervoor gemaakt dus :D met een lifespan van 6 maand *grinzzzz*

 

 

ff gezocht, leuk mesje en nette prijs, zeker voor een "schroevendraaier, breekijzertje, sleutel, knabbelschaar, kraspen, lepel, centerpunt, lineaal, kabelstripper, zekering, wringijzer, hamer, etc etc etc......"

Link naar reactie
Delen op andere sites

whoehahahaha :D ervoor gemaakt dus :D met een lifespan van 6 maand *grinzzzz*

 

 

ff gezocht, leuk mesje en nette prijs, zeker voor een "schroevendraaier, breekijzertje, sleutel, knabbelschaar, kraspen, lepel, centerpunt, lineaal, kabelstripper, zekering, wringijzer, hamer, etc etc etc......"

 

indien die mora's gebruikt worden waarvoor ze ontworpen zijn, en zelfs nét iets harder, gaan ze een leven mee zolang je er niet mee overdrijft :)

zeker een goede investering die dingen, en een toonbeeld voor een degelijke prijs/kwaliteit-setting voor alle andere fabrikanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hailbaal

 

Inderdaad. In de link hieronder wordt een "SOG" zakmes te koop aangeboden. Ik als SOG liefhebber zie dat het een imitatie is. Dat er SOG opstaat zegt in dit geval niks.

 

http://m.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m875902995-mooi-sog-metaal-zakmes-mwt-lock-de-mes-is-20-5-cm-lang-lemme.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hailbaal

 

Inderdaad. In de link hieronder wordt een "SOG" zakmes te koop aangeboden. Ik als SOG liefhebber zie dat het een imitatie is. Dat er SOG opstaat zegt in dit geval niks.

 

http://m.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m875902995-mooi-sog-metaal-zakmes-mwt-lock-de-mes-is-20-5-cm-lang-lemme.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

 

Mja voor 16 euro dan weet je toch min of meer dat je geen kwalitatief mes van dat merk kan kopen.

 

Meestal weten de verkopers het zelf niet (of houden zich van de domme).

 

Persoonlijk vind ik eerst een persoonlijk berichtje dan iets beter naar die persoon dan direct aan de alarmbellen te gaan trekken bij die site...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ..... ik heb voor het dagelijks ge- / misbruik een "echte" Browning voor onder de € 10,- uit HK gekocht incl verzenden.

(Tijdens werk de Mora Craftline, Privé de Browning, in de bush de ...eh...de rest)

 

En ja, hij is nep ... echt waar ... en ja hij is kwalitatief (flink) wat minder als dat ik vind dat een echte Browning hoort te zijn.

Reden dat ik 'm gekocht heb is dat ik 'm leuk vond en dat hij goedkoop was voor het geval een of andere imbiciele agent hem wil innemen.

Maar ik heb 'm nou al een tijdje en hij doet het nog steeds, ondanks het misbruik......

 

Dus is nep slecht? .... ik denk dat je bij nep niet teveel moet verwachten en een gigantische hoeveelheid mazzel moet hebben ;)

 

'k weet niet of je de verkopers aan moet gaan geven .... tenzij ze échte prijzen gaan gebruiken voor nepperts, dan wel ...en flink ook.

Maar als ze 2,50 willen verdienen op een chinees mesje moet dat toch kunnen? ik neem aan dat iedereen stiekum wel door heeft dat hij voor 10,- geen nieuw +€50,- merkmes kan aanschaffen ..... en als ze dan echt echt zo dom zijn dan is het ook niet erg, want dan zijn ze er nog blij mee ook :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...