Ga naar inhoud
GENEGEERD

Misselijkmakend waterstofsulfide gassen gemeld boven Moskou

Tom
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik had niet verwacht dat dit zo zou uitlopen qua reacties. Sorry als het een beetje te 'trollig' overkwam. Wat ik hiermee bedoel te zeggen was meer of dit geen aanslag zou zijn. Niet als in dood en verderf maar om paniek te zaaien. Het is wel frappant dat het alleen waargenomen is (stukje telegraaf van post @Peerke) rond grote winkelcentra en regeringsgebouwen. Zeker gezien de huidige omstandigheden waar Rusland in verkeerd is dit niet bepaald ondenkbaar is het wel?

@lewieke, iedereen die het antwoord hierop weet mag je consulten hoor ;)!

Link naar reactie

Ik had niet verwacht dat dit zo zou uitlopen qua reacties. Sorry als het een beetje te 'trollig' overkwam. Wat ik hiermee bedoel te zeggen was meer of dit geen aanslag zou zijn. Niet als in dood en verderf maar om paniek te zaaien. Het is wel frappant dat het alleen waargenomen is (stukje telegraaf van post @Peerke) rond grote winkelcentra en regeringsgebouwen. Zeker gezien de huidige omstandigheden waar Rusland in verkeerd is dit niet bepaald ondenkbaar is het wel?

Ik check het even rechtstreeks in Moscow. Dan weten we het gelijk.

Ik heb de vraag gesteld. Wellicht morgen krijg ik antwoord over de toedracht.

Link naar reactie

De berichtgeving komt nu los;

MOSKOU, 10 november -. RIA Novosti De geur van waterstofsulfide in het grootstedelijk gebied kan aanhouden tot de tweede helft van dinsdag 11 november, maar er is geen gevaar voor de bevolking, zegt een woordvoerder van Vladislav RosHydroMet Vodolagin

РИА Новости http://ria.ru/moscow/20141110/1032665162.html#ixzz3IhYsEs2d

http://ria.ru/moscow/20141110/1032665162.html#ixzz3IhVfgtaz

Link naar reactie

Ik check het even rechtstreeks in Moscow. Dan weten we het gelijk.

Ik heb de vraag gesteld. Wellicht morgen krijg ik antwoord over de toedracht.

Dat is lekker snel.

Ik heb de vraag ook gesteld, en het antwoord is:

(ik heb het maar vertaalt, want anders begrijp alleen @vheeswijk de tekst)

Het betreft een lek uit een zwaveldioxide verwerkingsinstallatie door een olieraffinaderij in Moskou

Ik heb geen reden om aan deze verklaring te twijfelen.

Link naar reactie

Dat is lekker snel.

Dat las ik ook al her en der. Ik heb wat extra vragen gesteld. Zoals : Is er adequate informatie van de overheid ? Is het een ongeval, ...

Link naar reactie

Dat las ik ook al her en der. Ik heb wat extra vragen gesteld. Zoals : Is er adequate informatie van de overheid ? Is het een ongeval, ...

Het is Moscow, dus adequate info van de overheid is net zo zeldzaam als info van de Nederlandse/Belgische overheid.

Omdat diverse ooggetuigen duidelijk (visueel) zien dat er een wolk specifiek boven die plant hangt kan je er wel van uit gaan dat deze info juist is.

En een lek is meestal het gevolg van een achterstallig onderhoud.

Ze zullen het niet "voor de fun" hebben laten lekken.

Maar het vreemde is dat er nu ineens berichten komen vanuit het buitenland dat het om styreen zou gaan, terwijl dat toch echt compleet anders ruikt dan zwaveldioxide.

Morgen maar eens kijken wie er betrouwbaarder is met het nieuws

(binnenlands of buitenlandse bronnen)

Link naar reactie

Dat is lekker snel.

Ik heb de tekst inderdaad gelezen. Het gaat om een mengsel van zwavelwaterstof (H2S, rotte eierenlucht) en zwaveldioxide (SO2). Beide gassen reageren met elkaar in de lucht onder vorming van vast zwavel (fijne nevel). Dit zijn typische industriële gassen. Geen kwade opzet, gewoon erg slordig.

Link naar reactie

Ik heb de tekst inderdaad gelezen. Het gaat om een mengsel van zwavelwaterstof (H2S, rotte eierenlucht) en zwaveldioxide (SO2). Beide gassen reageren met elkaar in de lucht onder vorming van vast zwavel (fijne nevel). Dit zijn typische industriële gassen. Geen kwade opzet, gewoon erg slordig.

En het wordt pas echt gevaarlijk als je de zwaveldioxide uit het mengsel haalt... dan hou je H2S, zwavelwaterstof, over en vallen er vele doden. Ja, ja, errug slordig. :mad:

Link naar reactie

De berichtgeving komt nu los;

MOSKOU, 10 november -. RIA Novosti De geur van waterstofsulfide in het grootstedelijk gebied kan aanhouden tot de tweede helft van dinsdag 11 november, maar er is geen gevaar voor de bevolking, zegt een woordvoerder van Vladislav RosHydroMet Vodolagin

РИА Новости http://ria.ru/moscow/20141110/1032665162.html#ixzz3IhYsEs2d

http://ria.ru/moscow/20141110/1032665162.html#ixzz3IhVfgtaz

Die hebben daar zeker dezelfde persvoorlichter als hier in Nederland. Hier is ook nooit gevaar voor de volksgezondheid.

Link naar reactie

Is er al wat meer bekend over de zooi daar? Is 't al een beetje aan 't wegtrekken?

Flauwe chemie grapjes... verplicht bij zo'n onderwerp:

Two men walk into a bar. One orders H2O. The second orders H2O too. The second man died.

Enne:

Little Timmy took a drink,

But he will drink no more,

For what he thought was H2O,

Was H2SO4.

off topic>

Link naar reactie

Er is nog niet veel over bekend, de OP van GLP heeft dit vanmorgen gerapporteerd;

Good day everyone. I am with you again, though I had a really lousy sleep. Having a cup of green tea to help clear up my poor head :) The only news I can find for now it about our Mayor wanting a thorough and honest investigation. "So people would know what happened." [link to http://www.m24.ru]

In other words, they haven't found anything out yet >

Last Edited by Snuffielover on 11/11/2014 06:00 AM

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2692082/pg6

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...