Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie weet hoe deze brander heet?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo,

 

Het WAS een gas brandertje.

Als je de vlamringen van een gasstel afhaalt zie je hetzelfde gat. Je mist dus de eigenlijke brander, dat deel wat voor een goede vlam zorgde.

Ergens moet er dan ook nog een sproeier zitten en een mogelijkheid om het gas/luchtmensel te kunnen regelen.

 

Er bestonden vroeger ook smalle standaards waar een keteltje op warm gehouden kn worden. Vaak wordt de vergissing gemaakt dat het om theeketel ging maar meer waarschijnlijk is chocolade/cacao drank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anvil, laptop anders ingesteld?

heb de kapotte brander weggedaan, niet de moeite om onderdelen te zoeken.

 

Je had hem hier op het forum ook kunnen aanbieden.

Zoals ik als schreef ieder gasstel/fornuis heeft delfde soort branders. Allicht dat iemand er wat van kan maken. Originele onderdelen wordt inderdaad lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking van m'n gister nogal haastig geschreven post:

 

Het is inderdaad een ETNA brander!... Mooi exeplaar, typisch de (relatief) circlevormige brander op de originele en zowaar bijpassende vierkante grondplaat met het diagonaal geplaatste vierkant (Etna trademark)... Een complete set dus, op het defuserschijfje na... Elke schijfje van de correcte diameter had hier op gepast. En met het grootste gemak had je die kunnen kanibaliseren van elk willekeurig gasstel dat aan de straat gezet was... Als je het vulringetje ook meegenomen had (deze zijn vaak taps) had je nog een beetje speling gehad in welk plaatje gepast had ook en was je zeker eenvoudig geslaagd om er een meer dan prima brander van te maken!...

 

ETNA maakte verdomd goeie branders! En deze ouwetjes zijn onverslijtbaar. Voordeel aan zo'n ouwe emaille bak is dat ze veel makkelijker schoon te houden zijn dan de niet geemailleerde, gietijzeren tegehangers, want het oppervlak is keurig glad... Een mooie als die had voor de verzamelaar €60,- opgeleverd en als preppert wrijf je stevig in je handen als je'm op een rommelmarkt tegenkomt bij iemand die de waarde niet kent en het ding voor een tientje wegdoet!

 

Super zonde dus!

 

Zoek het forum eens af op het woord 'karma'... Zal je zien dat een hoop mensen overtollige items weggeven zodat een ander er nog wat aan heeft en wellicht komt er ooit nog iets leuks voor terug!

Iets met 'wie goed doed, goed ontmoet' ofwel: Karma!

 

De groet is goed...

 

Anvil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking van m'n gister nogal haastig geschreven post:

 

...... en als preppert wrijf je stevig in je handen als je'm op een rommelmarkt tegenkomt bij iemand die de waarde niet kent en het ding voor een tientje wegdoet!

 

Anvil

 

Al eens gekeken op de stort ?

Tegenwoordig heet dat kringloop en gemeentelijk afvalstation. Meestal mag je er niet zo op maar als je het gewoon vraagd, uitlegd waarom, niet op je sandalen aaankomt dan kan er een hoop.

 

Ik mag er niet meer heen want ik kom met meer terug dan dat ik wegbreng.....

 

Bij ons zit de inname van de kringloopwinkle VOOR de stortplaats (waar je zelfs moet betalen) en als je nog ziet wat er weggegooid wordt. Ene het personeel zelf haalt ookd e leuke dingen er weer uit, dat is dan weer positief maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oohw, zelf heb ik altijd mazzel met dat soort dingen!... Bij kringloop, rommelmarkten, grofvuil, marktplaats enz.

Ik heb er een oog voor, kan goed zoeken en heb nog eens vaak mazzel ook... ;-)

 

Ik zoek nog en paar lampen. Kan je eens kijken voor me ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...