Ga naar inhoud
GENEGEERD

Condens in partytent


yoeri

Aanbevolen berichten

beste allen ,

 

zijn er manieren om condens in een partytent ( zo'n lelijke witte) te vermijden of enorm te beperken?

 

de tent moet langere tijd blijven staan en dient voor opslag van een restauratie.

de wanden openzetten en de wind/regen erdoor laten is dus geen optie.

de vochtigheid zou zo laag mogelijk moeten zijn.

 

 

ik dacht om eens met vochtvreters te proberen.

 

hopelijk hebben jullie handige tips hiervoor.

 

grtz

 

yoeri

 

@moderators : moest dit topic hier niet goed staan excuseer ik me daar op voorhand voor. zag niet direct waar dit anders te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vochtvreters gaat hem niet worden. Die tenten lekken aan alle kanten vocht dus je kunt bezig blijven. Ik deel daarom de mening van @Communicator. Dit soort tenten is niet geschikt voor langdurige opslag van spullen die niet vochtig mogen worden. Ik weet niet hoe kostbaar je restauratieobject is, maar is een garagebox huren geen optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

moest er nog zo'n box te huur zijn misschien wel, helaas zitten die allemaal vol.

moet dus echt iets vinden om die condens te vermijden.

 

heb al wel eens naar zo'n lange termijn opslagtent gekeken , helaas kosten die nieuw stukken van mensen en heb ik ze in 2de hands nog niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb al wel eens naar zo'n lange termijn opslagtent gekeken , helaas kosten die nieuw stukken van mensen en heb ik ze in 2de hands nog niet gevonden.

 

Dat lijkt me inderdaad een beetje lastig, ik heb in elk geval geen stukken van mensen liggen hier ;) Citybox zit hier inderdaad bijvoorbeeld ook om de hoek, daar is altijd wel plek volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik op vakantie deed was stokjes tussen de zijwanden en het dak. Zo krijg je ee luchtspleet die niet in kan regenen.

Nog mooier is een partytent met een dubbel dak. Die werkt als schoorsteen en laat zo de wind er uit als die onder het doek slaat.

Het is ook een goed idee om een grondzeil te gebruiken om optrekkend vocht te voorkomen.

Micht dit niet werken dan zou ik de wanden er af halen en het dak zo ver mogelijk laten zakken. Zo heb je maximale ventilatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk regelmatig op projecten waar ze van industriële krimpfolie en steigermateriaal tijdelijke werkplaatsen en opslagplaatsen maken. Wanneer hier kostbaar materiaal in ligt wordt altijd met grote apparatuur het klimaat beheerst; temperatuur, vochtigheid etc. Dit is geen sinecure. Volgens mij is het in een partytent onbegonnen werk. Maar wat voor restauratie project is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 Land Rover projecten gedaan in een party tent van 3x4. Tegen mijn garage aan geparkeerd, en als het koud was een of twee kachels er in. Bovenste punten had ik los hangen zodat het ventileerde. Nu ventileerde de tent prima, want hij kierde aan alle kanten ;)

 

Misschien kan Rumble een film plaatsen van mijn LHD/RHD project !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yoeri, ik heb een tent van Cranenbroek.nl, 3x6 m, iets van 150 euries of zo, staat zeker al 5 jaar, wordt nu wel btje gaar. mbt de ventilatietips die al gegeven zijn heb ik nog 1 nieuwe: leg er van die geimpregneerde tuinvlonders in van 1x1 m. Dat scheel in het optrekkend vocht. Feit blijft: verre van ideaal in een tent, maar als je zorgt voor ventilatie dan blijft het redelijk droog. Kijk naar die ouwe boerenschuren, de latten zitten met ruime spleten gespijkerd, en die schuren zijn vaak kurkdroog, juist omdat de wind erdoor kan! succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...