Ga naar inhoud
GENEGEERD

Egelhuis


Icewind

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooie theorie, maar dat geloof je toch zelf niet hoop ik?^^

Over natuurlijke selectie moeten wij trouwens zwijgen, die hebben we bij onszelf ook volledig uitgeschakeld.

Natuurlijke selectie bij dieren hebben we ook uitgeschakeld, aangezien we ze simpelweg vermoorden door hun habitat in te palmen.

Maw, die paar vetbollen en vogelhuisjes die in mijn tuin hangen en staan zullen er blijven staan, die zijn niet voor trekkende vogels, maar voor diegenen die hier overwinteren.

En ik heb graag wilde dieren in mijn tuin als dat niet geeft, als je merels, mussen, vlinders en egels tenminste wild noemt (daaraan kan je zien hoe erg het al gesteld is...)

 

Ik sluit mij hierbij aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@XytraS theorie???? Het is praktijk.

Het is alleen jammer dat bijna niemand dat in ziet.

uit je posts ga ik ervan uit dat je landelijk leeft en daar is soms nog een gezonde populatie en dan heb je gelijk

als @XytraS bv stedelijk leeft word er daar wel goed aan gedaan de nog resterende kleine populatie in leven te houde

want vaak zijn ook de voeder plaatsen weg of zit alles vol pesticiden

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@bjo1998 het is een landelijk (als in nationaal) probleem dat er gevoerd wordt en er maar onderkomens gemaakt worden.

De natuurlijke trek van de dieren word verstoort omdat er een on natuurlijk Voedsel aanbod is.

Dieren worden als maar tammer en zijn meer in het open te vinden waar de kans op aanrijdingen groter is.

En dan praat ik nog niet eens over het feit dat sommige diersoorten die normaal een wintervoorraad aanleggen dit niet meer doen omdat er tijdelijk een voedselvoorraad beschikbaar is.

Tsja en dan worden er geen pinda's (niet echt natuurlijk te vinden) of vetbollen (schapenvet voor een mereltje???) Meer aangeboden en dan vind ik hier weer dode eekhoorns om maar een voorbeeld te noemen.

 

Ohja veel gezonde populaties vind je niet meer en het dierenpark genaamd Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote nadeel van die zaadbollen is dat er vreemd uitheems zaad inzit van planten die hier wel goed gedijen en inheemse soorten verdringen cq. zeer moeilijk zijn uit te roeien.

Maar het gaat over egels:

 

smile.jpg.73424d821fd204c5503dc060b06742b6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...