Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wow, bedankt mannen. Dit is meer eer dan ik verwachte:)

@DeltaFox, dat klopt, het is zeker niet goedkoop en het kost meestal enorm veel tijd.

@Vempain, ik ben inderdaad gek op leer, altijd al geweest maar toch nog geen jaar geleden mee begonnen serieus artikelen te maken. Het begon feitelijk met een shag-etui dat ik 35 jaar geleden uit een oude tas van mijn inmiddels ex had gemaakt en die versleten was. Van het één komt het ander en als je de koorts eenmaal hebt kom je er niet meer vanaf en dan gaat het geld kosten. Ik denk dat veel messenmakers deze ziekte ook hebben.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, bedankt mannen. Dit is meer eer dan ik verwachte:)

@DeltaFox, dat klopt, het is zeker niet goedkoop en het kost meestal enorm veel tijd.

@Vempain, ik ben inderdaad gek op leer, altijd al geweest maar toch nog geen jaar geleden mee begonnen serieus artikelen te maken. Het begon feitelijk met een shag-etui dat ik 35 jaar geleden uit een oude tas van mijn inmiddels ex had gemaakt en die versleten was. Van het één komt het ander en als je de koorts eenmaal hebt kom je er niet meer vanaf en dan gaat het geld kosten. Ik denk dat veel messenmakers deze ziekte ook hebben.:cool:

 

een hobby mag geld kosten en hier heb je tenminste echt wat aan.

 

Het lijkt mij fantastisch om mijn eigen beschermhoezen te kunnen maken voor bijlen, heb je misschien nog tips waar ik het beste materiaal kan bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een hobby mag geld kosten en hier heb je tenminste echt wat aan.

 

Het lijkt mij fantastisch om mijn eigen beschermhoezen te kunnen maken voor bijlen, heb je misschien nog tips waar ik het beste materiaal kan bestellen?

 

Ik koop bij voorkeur mijn leer bij Berten in Zonhoven, België maar ook een kennis van mij die een fabriekje heeft in lederen artikelen. Maar je kunt op diverse plaatsen leer kopen in Nederland, in Rotterdam zit er ook een.

Gereedschappen en verf koop ik ofwel in België bij Berten of Boomsma Breda en anders bij Lederhaus in Duitsland. je moet best de websites eens naast elkaar leggen en vergelijken.

Bijvoorbeeld proffesional oil dye van Fiebings om te verven is in Breda significant duurder dan in België of Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jorisb. Hoe lang ik hiermee bezig ben geweest de Zippohouder ben je ongeveer inclusief wetforming 5 á 6 uur mee bezig. De riem inclusief patroon maken, uitsnijden, stempelen, verven en afwerken ben ik toch gauw 15 mee bezig geweest denk ik.

@Molonneke, nee ik heb hier niet voor geleerd, op een blauwe maandag mee begonnen en niet meer kunnen stoppen en steeds proberen beter te worden en een zo perfect mogelijk product te maken. gaat overigens met vallen en opstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het zal misschien niet ieders smaak zijn. Maar al sinds jaar en dag zit de sympathie voor de indiaanse volken en hun cultuur bij mij diep. Als een soort ode dus dit tabaksetui. de veer applicatie bestaat uit drie lagen en is zo 3D. De figuur van de scout en potterie tekening is getekend en geschilderd in oil- en acryldye. Het stuk leer dat ik gebruikte is 1,5 millimeter dik. Het was een eindstuk van een hals en de ronde ruwe kant heb ik bewust zo gelaten.

 

_DSC3794.jpg.9aa7a7de48bfcd820a4da69397e44b63.jpg

 

_DSC3793.jpg.5a1ffc9cd7192ed748423c2df6de94a5.jpg

 

_DSC3792.jpg.fa6089c3b019837ea59368ad5a2efe89.jpg

 

_DSC3791.jpg.1222c609d25238b80a8f1624b76fc3d4.jpg

 

_DSC3790.jpg.1968d2fe65e6d9a1587cf72d07233a36.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...