Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een paar contanten achter de hand vind ik zelf een must als onderdeel van een goede voorbereiding. Je hoeft het natuurlijk niet te overdrijven, maar 1000 euro zou ik toch zeker achter de hand hebben. Op een spaarrekening staat het tegenwoordig ook maar weg te roesten.

Deze post delen

Men zegt dat sparen slecht is voor de economie.

Ik denk dat sparen gewoon uitstellen is van economische groei.

Goede keus, Doomsday, heer van jouw huis!

Deze post delen

Yep, cash is noodzakelijk wat mij betreft. Een goede spreiding tussen cash en edelmetaal (geen lood!) is handig. Er zullen vast nog wel mensen gevoelig zijn voor papier met daarop een schuldverklaring...

Deze post delen

Ook hier is cash king.

Ik vind dat een serieuze prepper genoeg moet hebben om een a twee maanden rond te kunnen komen.

PM is ook goed ik snap dat eea niet voor iedereen mogelijk is, maar ook vele kleine kunnen het verschil maken..

Denk na over het opbergen en je loopt er natuurlijk niet mee rond te bazuinen...

Grt

Kans

Deze post delen

ik haal eens per drie maanden geld naar huis

dat maak ik op aan

apparaten

zilver

voedsel vooral basis

kleding

veevoer

snoep /chocolade /chips

zaad groente/eetbare bloemen /wiet

kolen

Voedsel E nummer vrij

dus voor nu houdt dat in dat ik in november blut zal zijn !

jol

Deze post delen

Een paar kilo wiet is in tijden van nood best lekker om achter de hand te hebben.:D:D

Je maakt een geintje ... maar dat zou best wel eens waar kunnen zijn.

Ik dacht ook nog aan drank en sigaretten/shag.

Deze post delen

Zoals ik in de Ford Genk draad zei, streef ernaar om een bepaalde periode te kunnen overbruggen zonder inkomsten. Werkloos worden is in deze crisistijd veel waarschijnlijker dan een grote SHTF. In feite is werkloosheid een persoonlijke SHTF. Zolang de euro het gangbare geld is zou je daar genoeg van moeten hebben om van rond te komen totdat je of een andere baan hebt gevonden of todat je je levensstijl in overeenstemming hebt kunnen brengen met een lager inkomen.

Deze post delen

Ik denk ook dat wat contant geld handig zou zijn, daarnaast zou ik adviseren om voor tenminste een paar 100 euro aan zilvergeld/zilvermunten te hebben.(tabak, drank of andere compacte universele ruilmiddelen zijn ook goed maar nemen meer plaats in)

Bij extreme inflatie of het wegvallen van de centrale overheid zou het zo maar kunnen dat je reserve van 20 briefjes van 50 euro alleen maar goed zijn om de kachel mee aan te maken.

Dus, Ja een beetje cash, maar ook ongeveer hetzelfde bedrag tenminste aan zilvermuntjes

Deze post delen

Een paar kilo wiet is in tijden van nood best lekker om achter de hand te hebben.:D:D

Prep in tijden van nood ben je welkom op mn BOL:D..

Deze post delen

Haha, goed om te weten.

Wij Amsterdammers moeten voor elkaar zorgen als er barre tijden aanbreken.:D

Deze post delen

Je maakt een geintje ... maar dat zou best wel eens waar kunnen zijn.

Ik dacht ook nog aan drank en sigaretten/shag.

Ik hou al die kilo's mooi voor mezelf en Offgrid, zonde om te verkopen.:D:D

Drank en sigaretten zijn op zich een goed idee....als je er zelf dan wel vanaf kunt blijven....weet niet of dat me zou lukken.

Ben gestopt met roken maar als ik een borrel drink, is een peuk toch wel lekker en ik vrees dat de voorraad dan toch harder zou gaan dan ik zou willen.

( sorry voor de 2 posts achter elkaar, ik had even moeten multiquoten. )

Deze post delen

Ik heb al tijden een ruime voorraad contanten in huis, netjes in een brandkast. Ik ben aan het overwegen om dit gedeeltelijk in edelmetalen om te zetten, maar ben er nog niet uit.

Ik zal hiervoor het forum eens doorspitten, lijkt er op dat er al een hoop over geschreven is.

Deze post delen

Altijd cash in huis en in de BOB en GHB.

Daarnaast ook de edelmetalen, de geschiedenis heeft mij ook geleerd dat dit een hoop deuren opent ten tijde van shtf.

Greener

Deze post delen

Ook hier is cash king.

Ik vind dat een serieuze prepper genoeg moet hebben om een a twee maanden rond te kunnen komen.

PM is ook goed ik snap dat eea niet voor iedereen mogelijk is, maar ook vele kleine kunnen het verschil maken..

Denk na over het opbergen en je loopt er natuurlijk niet mee rond te bazuinen...

Grt

Kans

Inderdaad, zelf vind ik een maand of 4/5 kunnen overbruggen nog beter. Om werkeloosheid te overbruggen, onvoorziene uitgave, pinstoringen, bankrun maar ook bij SHTF: de eerste uren/dagen is cash king.

Deze post delen

Gast Bunkerprepper

Inderdaad. Tenminste 500 eur cash in huis is het devies.

BP

Deze post delen

Inderdaad. Tenminste 500 eur cash in huis is het devies.

BP

Een 0 vergeten? 500 is snel op als je werkeloos wordt. Ook als je bij SHTF nog even je tank en wat jerrycans wil vullen sla je een flink gat in die 500 euro.

Deze post delen

Een 0 vergeten? 500 is snel op als je werkeloos wordt. Ook als je bij SHTF nog even je tank en wat jerrycans wil vullen sla je een flink gat in die 500 euro.

In het regeerakkoord staat dat als iemand die in de bijstand zit en die z.g. te weinig moeite heeft gedaan om een baan te krijgen diens uitkering voor 3 maanden mag worden gestopt. Dit is voer voor de "kleine dictators" die voor de sociale diensten werken en er een kick uit krijgen om mensen in een hoek te zetten. Nog een reden om te preppen dus. Want hoe zeker je baan nu lijkt, je kan niet uitsluiten dat je lot ooit in de handen komt van de "kleine dictators". Ook al omdat de WW naar 2 jaar wordt beperkt. Ben je wat ouder dan is de kans groot dat je niet meer aan de bak komt.

Deze post delen

In het regeerakkoord staat dat als iemand die in de bijstand zit en die z.g. te weinig moeite heeft gedaan om een baan te krijgen diens uitkering voor 3 maanden mag worden gestopt. Dit is voer voor de "kleine dictators" die voor de sociale diensten werken en er een kick uit krijgen om mensen in een hoek te zetten. Nog een reden om te preppen dus. Want hoe zeker je baan nu lijkt, je kan niet uitsluiten dat je lot ooit in de handen komt van de "kleine dictators". Ook al omdat de WW naar 2 jaar wordt beperkt. Ben je wat ouder dan is de kans groot dat je niet meer aan de bak komt.

Wat is er mis mee om van iemand die helaas in de WW zit te verwachten dat die ook een inspanningsverplichting heeft om te gaan solliciteren? Anders heette het wel pensioen. Ik snap ook het probleem niet wat je hier mee hebt, iemand die zich een ongeluk solliciteert, kan dat ook aantonen d.m.v. correspondentie. Als je spreekt over "kleine dictators" getuigt dat ook niet van respect, vallen politieagenten, conducteurs, parkeercontroleurs en belastinginspecteurs daar ook onder? Zij controleren namelijk ook... Beperking naar max. 2 jaar WW lijkt mij juist een goede motivatie om me helemaal scheel te solliciteren, zodat het niet zover hoeft te komen:) helaas is het op dit moment erg lastig om aan de bak te komen, een aantal jaar terug beloofden een hoop bedrijven een premie van rond de €450 als je nieuwe mensen wist te vinden (kan snel omslaan). Preppen met als reden om uit handen van de "kleine dictators" te blijven lijkt me eenvoudig, zorg voor een goed dossier mocht het zover komen

• Leuk 1

Deze post delen

ik denk niet dat geld achter de hand houden een goed idee is.

Waarom?

nou, tijdens een shtf zullen alle prijzen de lucht inschieten, dingen waar je nu 2 euro voor betaalt zullen dan het tienvoudige kosten of nog meer. Hoe zeldzamer het artikel hoe duurder de prijs. Vroeger had ik altijd wel een paar cent extra opzak voor noodgevallen, maar tegenwoordig zie ik er het nut niet van in aangezien bijna alles elektronisch wordt gedaan.

kortom ik besteed het extra geld gewoon aan preps zoals eten, want ik denk dat eten meer waard is dan de euro tijdens een shtf.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...