Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leatherman onderdelen


bjo1998

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

net zoals vele heb ik een leatherman

en ik heb een nieuwe besteld ( de MUT ) omdat ik geen leatherman vind die echt aan mn eisen voldeed

zo vind ik de de vervangbare tang delen handig maar het mes van de charge tti beter s30v staal tegen 420hc

dus wil ik hier een topic van maken waar leatherman gebruikers onderdelen kunnen uitwisselen en vragen kunnen stellen over het modificeren van hun multitool

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
hallo allemaal,

net zoals vele heb ik een leatherman

en ik heb een nieuwe besteld ( de MUT ) omdat ik geen leatherman vind die echt aan mn eisen voldeed

zo vind ik de de vervangbare tang delen handig maar het mes van de charge tti beter s30v staal tegen 420hc

dus wil ik hier een topic van maken waar leatherman gebruikers onderdelen kunnen uitwisselen en vragen kunnen stellen over het modificeren van hun multitool

mvg Bjorn

 

 

Bij demontage van een Leatherman vervalt je garantie en dat kunnen ze echt wel zien...

 

De nieuwe Surge heeft ook vervangbare draadknippers aan de tang.

 

Maar je mag je de punt van je lemmet bv wel afvijlen tot een rond botermesje.

 

Ik heb een paar jaar geleden meegedaan aan een marktonderzoek bij Leatherman om m'n favo tool te modden wat ik zou doen.

Mijn inzending was een Surge TTI met een haak op het kartelmes, vervangbare draadknippers, een capknijper zoals op de charge tti en meer opties voor de zaag/vijl adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij demontage van een Leatherman vervalt je garantie en dat kunnen ze echt wel zien...

 

De nieuwe Surge heeft ook vervangbare draadknippers aan de tang.

 

Maar je mag je de punt van je lemmet bv wel afvijlen tot een rond botermesje.

 

Ik heb een paar jaar geleden meegedaan aan een marktonderzoek bij Leatherman om m'n favo tool te modden wat ik zou doen.

Mijn inzending was een Surge TTI met een haak op het kartelmes, vervangbare draadknippers, een capknijper zoals op de charge tti en meer opties voor de zaag/vijl adapter.

als alle onderdelen te vervangen zijn is het niet een al te groot probleem voor mij

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je zou dan de garantie van relatief dure tools opofferen voor een eigen samenstelling.

 

Succes alvast met het vinden van mensen die hierin willen meegaan :-)

 

If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

 

sorry , kon ik niet laten :D

op engelse websites (edc forum vn ) vind je veel mensen die hun LM aanpassen

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

 

sorry , kon ik niet laten :D

op engelse websites (edc forum vn ) vind je veel mensen die hun LM aanpassen

mvg Bjorn

 

Looks stupid als in een toepassing dat er belachelijk uitziet maar z'n werk doet wanneer het nodig is, niet being stupid door een kwalitatief stuk materiaal te verkl$ten en je garante op te blazen omdat je een lemmetje van een ander model op je MUT wil --> die je dan ook nog zal moeten bewerken om het te doen passen en de veiligheid te kunnen gebruiken want een MOT is een heel andere type.

 

Je kan je LM ook aanpassen zonder hem te demonteren zonder de garantie te verneuken (heb zelf ook mods toegebracht aan mijn lm tools)

 

Maar goed, blijkbaar heb je als tiener reeds een mooi budget om allerlei dingen aan te kopen van de duurdere categorie... dus doe vooral je ding, negeer goede raad en we zien wel hoever je ermee komt.

 

Succes alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die je dan ook nog zal moeten bewerken om het te doen passen en de veiligheid te kunnen gebruiken want een MOT is een heel andere type.

 

Je kan je LM ook aanpassen zonder hem te demonteren zonder de garantie te verneuken (heb zelf ook mods toegebracht aan mijn lm tools)

 

Succes alvast.

 

in hoeverre kun je een LM dan aanpassen zonder de garantie te verpesten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tools bijvoegen op een andere manier mag wel ?

welke mods heb jij toegebracht ?

 

- Een bitadapter waar je wat mee kan doen,

 

-bepaalde tools een andere vorm geven.

 

Ik heb de flessen/blik - opener herslepen zodat ik een klein extra mesje heb om fijn houtwerk mee te doen. De vaste platte schroevendraaier beetje aangepast voor kleinere vijzen.

en hier en daar nog een paar kleine aanpassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Een bitadapter waar je wat mee kan doen,

 

-bepaalde tools een andere vorm geven.

 

Ik heb de flessen/blik - opener herslepen zodat ik een klein extra mesje heb om fijn houtwerk mee te doen. De vaste platte schroevendraaier beetje aangepast voor kleinere vijzen.

en hier en daar nog een paar kleine aanpassingen.

thx, ga kijken wat ik kan doen en met de tijd mischien een goedkope op ebay zien te vinden voor mee te experimenteren

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...