Ga naar inhoud
GENEGEERD

Door de bank genomen - De verleiders (voorstelling)

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

poster_verleiders3.jpg.c683bc59edf7313d0e547ac1a79ad520.jpg

In navolging op het topic van @eva1986 over de BIS bank wil ik iedereen even tippen op de voorstelling "Door de bank genomen" (klemtoon op genómen) van De Verleiders (Pierre Bokma, Victor Löw, Leopold Witte, George van Houts en Tom de Ket).

Zie http://www.de-verleiders.nl/door_de_bank_genomen_info.html

Waar deze voorstelling over gaat wordt duidelijk uitgelegd in http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/323766. Komt dat zien, komt dat zien!

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb de uitzending gezien en ze draaien er niet omheen. Het verbaasd mij dat ze op de publieke tv dit mochten laten zien, want er zijn er voor minder monddood gemaakt.;)

Er was een kerel (waarvan ik de naam even kwijt ben) die had een verhaal van Struikrover tot hoe men je nu beroofd van je middelen. En dat nog onderbouwd ook en hij schreeuwde dat (via internet) van de daken.:cool: Deze man is opgepakt een vastgezet, zonder enige aanklacht.:mad: Na een tijd is hij vrijgelaten en hij heeft een verbod er niets meer over te zeggen en ook heeft hij een mediaverbod opgelegd gekregen. Ook zonder enige veroordeling of aanklacht. En al zijn topics zijn "ineens" van het internet verdwenen, ik kan er niets meer over vinden. Zo gebeurt dat dus in een zgn. democratie.:confused:

Link naar reactie

@Raycoupe, sorry... Ik weet dat t veel geld is, maar gezien mijn man in de theaterwereld werkt (geluidstech op reizende productie) durf ik wel te stellen dat dit geen eens n hele dure voorstelling is... Oké, woezel en pip (kindervoorstelling) is wellicht iets betaalbaarder, en er zal allicht geld verdient worden... Maar in verhouding valt t me mee! ?

Link naar reactie

@Raycoupe, sorry... Ik weet dat t veel geld is, maar gezien mijn man in de theaterwereld werkt (geluidstech op reizende productie) durf ik wel te stellen dat dit geen eens n hele dure voorstelling is... Oké, woezel en pip (kindervoorstelling) is wellicht iets betaalbaarder, en er zal allicht geld verdient worden... Maar in verhouding valt t me mee! 

Ach ja, de diverse musicals zijn nog veeel duurder (en minder interessant).

Ik vind het wel jammer dat ondanks de fikse subsidies (alleen al dat mini theatertje hier ontvangt ruim een ton per jaar van gemeente) dit soort geweldige voorstellingen buiten het bereik blijven van veel mensen.

In principe kan ik een kaartje nog wel bekostigen, maar dan moet ik andere zaken weer laten schieten. Voor 30 euro kun je ook een hoop andere leuke dingen doen.

Link naar reactie

‘Bankiers trokken wit weg bij de try-out,’ zegt theatermaker George van Houts over zijn nieuwe theatervoorstelling. Dit en meer in het interview met Van Houts over 'De verleiders':

http://www.ftm.nl/exclusive/waarom-beginnen-geen-hypotheekstaking-gewoon-even-niet-meer-betalen/

Met name die hypotheek staking door met z'n allen in NL 3 maanden de hypotheek niet meer te betalen spreekt mij erg aan. Hiermee laten we duidelijk zien dat we dit systeem van woekeren\oplichten niet meer wensen. Bovendien dwingen we hiermee de banken direct om dingen anders te gaan doen.

Ik heb momenteel de middelen niet maar misschien op later moment ga ik toch maar een keer naar het theater. Ik hoor in ieder geval graag hoe het was.

Link naar reactie

• 4 weeks later...

Interview met Ad Broere: geldcreatie bespreken in Tweede Kamer

Interview met theatermaker en monetair activist George van Houts van voorstelling "Door de Bank genomen". En constructief gesprek met Aaron van Wirdum van coincourant.nl, Ad Broere van adbroere.nl en Niels Verduijn van onsgeld.nu

(30 minuten)

Link naar reactie

• 1 month later...

Afgelopen 2e kerstdag is er een leuke uitzending geweest met Jort Kelder: 'De verleiding van het grote geld' met de acteurs en tal van gasten. Het programma duurt ruim een uur.

Jort Kelder zoekt grenzen op in een thema-uitzending over verleidingen en moraal. De stuwende motor in het programma is het spraakmakende toneelstuk De verleiders: de casanova's van de vastgoedfraude.

http://www.npo.nl/de-verleiding-van-het-grote-geld/26-12-2014/AT_2027013

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...