Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De dienstplicht

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

Ik ben mij volledig bewust van alle trucjes die er worden uitgevoerd ik weet ook dat bij defensie niet een beroep is wat ik voor de rest van mijn leven zal doen maar zeker op dit moment in mijn leven is dit voor mij de juiste keuze en die keuze moet iedereen voor zichzelf maken en ook de keuze van anderen respecteren.

Ik hoop dat je de moeite neemt om de verhalen van kritische ex-militairen aan te horen. Niets mis met een zelfverdedigingsleger maar wel met "veiligheidsmissies" in het buitenland, betaald worden via diefstal ("belastingen") etc etc.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben mij volledig bewust van alle trucjes die er worden uitgevoerd ik weet ook dat bij defensie niet een beroep is wat ik voor de rest van mijn leven zal doen maar zeker op dit moment in mijn leven is dit voor mij de juiste keuze en die keuze moet iedereen voor zichzelf maken en ook de keuze van anderen respecteren.

Dit wordt de mooiste tijd van je leven op vele fronten, eens een marinier.... altijd een marinier. Zoals @Scratch al aangeeft, iemand moet de hete kolen uit het vuur halen en ons land verdedigen. Soms politiek incorrect,sommigen zien dingen die een mensen beter niet horen te zien maar geen leger is geen land.

Over dienstplicht hebben we al veel geroepen, maar de meesten leren er lessen voor het leven, worden er een man, blijven hierdoor op het rechte pad en leren normen en waarden te respecteren. Een hoop dingen waar het de gemiddelde jonge NL aan ontbreekt tegenwoordig.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik hoop dat je de moeite neemt om de verhalen van kritische ex-militairen aan te horen. Niets mis met een zelfverdedigingsleger maar wel met "veiligheidsmissies" in het buitenland, betaald worden via diefstal ("belastingen") etc etc.

En dat doe ik ook zeker en ook altijd die filmpjes ook bekeken maar alsnog de keuze genomen.

@FincaInSpanje mijn kudo zegt genoeg hoop ik:)

Deze post delen

iemand moet de hete kolen uit het vuur halen en ons land verdedigen.

Alsof "ons" leger ooit in staat is geweest "ons land" te verdedigen.

Deze post delen

En wat is jouw suggestie dan? heer putin klopt op de deur en dan maar opendoen en lief vragen of die zn schoentjes wil vegen op de mat?

Deze post delen

En wat is jouw suggestie dan? heer putin klopt op de deur en dan maar opendoen en lief vragen of die zn schoentjes wil vegen op de mat?

Denk je dat jij met jouw suggestie (het leger in gaan) ook maar iets veranderd aan die potentiële situatie ook al heeft de geschiedenis (bijv ww2) geleerd dat je niets meer dan cannonfodder wordt? Ik twijfel niet aan je nobele bedoelingen maar ben ervan overtuigd dat je die veel beter kunt inzetten.

Deze post delen

Denk je dat jij met jouw suggestie (het leger in gaan) ook maar iets veranderd aan die potentiële situatie ook al heeft de geschiedenis (bijv ww2) geleerd dat je niets meer dan cannonfodder wordt? Ik twijfel niet aan je nobele bedoelingen maar ben ervan overtuigd dat je die veel beter kunt inzetten.

Maar ik vraag mij dan af wat jouw suggestie is?

Deze post delen

Maar ik vraag mij dan af wat jouw suggestie is?

Onderzoeken wat nu echt het probleem is. Als de politieke elite mbv een leger wat lijntjes op een kaart wil verplaatsen veranderd er uiteindelijk voor de bewoners vrij weinig, ik zou daar mijn of jou leven niet voor geven. Net als een boer die een weide met schapen verkoopt aan een collega boer, de schapen zijn nog steeds niet vrij.

Deze post delen

Jaaa, @Enki !! Kom maar uit de kast !!

Joh, maakt me geen reet of je wel of niet in het leger wil ;) Geef liever antwoord op vraag 2. Hoe wens je wel te dienen !?

Of ben je meer van je hand ophouden en andere de kolen uit het vuur laten halen. Want dan scheelt het mij wel :mad:

(En schiet maar...)

Ohja, want een ieder die dienstplicht (mooi woord voor slavernij) belachelijk vindt is een steuntrekkende homo?

Kruip anders even snel terug onder steen waar je vandaan komt?

Hoe ik Nederland wens te dienen? Heel eenvoudig: Op geen enkele wijze. Maar daarom ben ik ook geemigreerd (en heb ook nooit 1 cent aan uitkering oid gevraagd en altijd m'n belasting betaald).

Ik ben ondernemer, ik werk 10-16 uur per dag, vaak ook in weekenden. Als de zaken straks weer wat beter gaan heb ik waarschijnlijk personeel nodig. Personeel wat dan dus een salaris verdient en daardoor in zijn/haar levensonderhoud kan voorzien. Personeel wat belasting kost, zowel op het vlak van sociale voorzieningen als ook in winstbelasting. Is verder niet erg, da's een stukje van mijn bijdrage aan 't land waar ik me WEL thuis voel. Een bijdrage die een heel stuk nuttiger en toekomstgerichter is dan GI-Joe spelen voor "Defensie" (nog zo'n mooi newspeak woord; iedereen weet dat die ongein OFFENSIE zou moeten heten. Verdedigen hebben we sinds 1940 al niet meer gedaan (en toen ook niet bepaald succesvol). Daarna hebben we alleen maar heel stoer de US geholpen de zandbak van een stelletje barbaren op te blazen en te vergiftigen met verarmd uranium.

Overigens is de generatie die nog WEL dienstplicht heeft gehad, de generatie die z'n kinderen zo slecht heeft opgevoed dat er geen respect meer is. Opvoeden is nog altijd de taak van de ouders (en een stukje school), niet van zo'n brulaap in 't leger die meer piemels op z'n schouder heeft en daardoor vindt dat 'ie het recht heeft om anderen te dwingen dingen te doen.

Oh, en als ooit de oproep komt voor dienstplicht in het nederlandse leger, dan mogen ze me hier in Zweden komen zoeken. Ik weiger. Veel succes alvast.

Moet Zweden verdedigd worden, dan wordt het een andere zaak; dan zal 't er vanaf hangen wat er aan de hand is, hoe ik daar aan bijdraag. Misschien zelfs door deel te nemen aan 't leger; er is vast iets in de IT binnen 't Zweedse leger waar ze wel wat ervaring kunnen gebruiken.

Mijn punt: Het is MIJN keuze wat ik met mijn leven doe. Schuif de dienstplicht in je reet en hou domme opmerkingen zoals het "dienstrecht" willen noemen lekker voor je.

• Leuk 3

Deze post delen

Ohja, want een ieder die dienstplicht (mooi woord voor slavernij) belachelijk vindt is een steuntrekkende homo?

Kruip anders even snel terug onder steen waar je vandaan komt?

Hoe ik Nederland wens te dienen? Heel eenvoudig: Op geen enkele wijze. Maar daarom ben ik ook geemigreerd (en heb ook nooit 1 cent aan uitkering oid gevraagd en altijd m'n belasting betaald).

Ik ben ondernemer, ik werk 10-16 uur per dag, vaak ook in weekenden. Als de zaken straks weer wat beter gaan heb ik waarschijnlijk personeel nodig. Personeel wat dan dus een salaris verdient en daardoor in zijn/haar levensonderhoud kan voorzien. Personeel wat belasting kost, zowel op het vlak van sociale voorzieningen als ook in winstbelasting. Is verder niet erg, da's een stukje van mijn bijdrage aan 't land waar ik me WEL thuis voel. Een bijdrage die een heel stuk nuttiger en toekomstgerichter is dan GI-Joe spelen voor "Defensie" (nog zo'n mooi newspeak woord; iedereen weet dat die ongein OFFENSIE zou moeten heten. Verdedigen hebben we sinds 1940 al niet meer gedaan (en toen ook niet bepaald succesvol). Daarna hebben we alleen maar heel stoer de US geholpen de zandbak van een stelletje barbaren op te blazen en te vergiftigen met verarmd uranium.

Overigens is de generatie die nog WEL dienstplicht heeft gehad, de generatie die z'n kinderen zo slecht heeft opgevoed dat er geen respect meer is. Opvoeden is nog altijd de taak van de ouders (en een stukje school), niet van zo'n brulaap in 't leger die meer piemels op z'n schouder heeft en daardoor vindt dat 'ie het recht heeft om anderen te dwingen dingen te doen.

Oh, en als ooit de oproep komt voor dienstplicht in het nederlandse leger, dan mogen ze me hier in Zweden komen zoeken. Ik weiger. Veel succes alvast.

Moet Zweden verdedigd worden, dan wordt het een andere zaak; dan zal 't er vanaf hangen wat er aan de hand is, hoe ik daar aan bijdraag. Misschien zelfs door deel te nemen aan 't leger; er is vast iets in de IT binnen 't Zweedse leger waar ze wel wat ervaring kunnen gebruiken.

Mijn punt: Het is MIJN keuze wat ik met mijn leven doe. Schuif de dienstplicht in je reet en hou domme opmerkingen zoals het "dienstrecht" willen noemen lekker voor je.

Dat je het ergens niet mee eens bent snap ik en dat je daarin je mening verdedigd is ook geheel logisch maar hou het tenminste wel netjes. We zijn hier volgens mij allemaal toch redelijk volwassen en zo kunnen we ook met elkaar praten.

@dR3 als ik heel eerlijk ben zie ik die verandering nooit komen, tenzij je echt van een wereldwijde SHTF spreekt waarin het volk alles weer op moet bouwen maar laten we wel wezen, de huidige elite die veranderd? zie ik nooit en te nimmer gebeuren.

Deze post delen

Je zult met me eens moeten zijn dat sinds de dienstplicht is afgeschaft er minder respect is met name in de generatie die geen dienstplicht heeft vervuld.

Opvoedkundig draagt het bij tot saamhorigheid, respect naar anderen en discipline waardoor je met een andere insteek met mensen omgaat. Dat moreel verwerpelijke zie ik dus echt niet.

Mijn god, wat een nivo kleuterschool logica.

Je verbindt een gebeurtenis met een probleem en maakt er oorzaak/gevolg van zonder enig bewijs dat die 2 bij elkaar horen.

In 1997 is de opkomstplicht opgeschort, daarnaast is het eerste gekloonde schaap (Dolly) geboren; heeft de Simsons de Flintstones voorbijgestreefd als langstlopende animatieserie, is Friensland officieel omgedoopt tot Fryslân en zijn de Deltawerken voltooid met de ingebruikname van de Maeslantkering door hare saaiemeid Beatrix. Het lijkt me duidelijk dat de Simsons en Fryslân de oorzaak van het gebrek aan respect zijn, niet het opschorten van de opkomstplicht. (Idiote logica? Niet gekker dan die van jou).

Het is trouwens de generatie die nog WEL dienstplicht heeft gehad, die hun kinderen schijnbaar dusdanig slecht hebben opgevoed dat ze geen respect hebben. Als de diensplicht je "een echte man maakt", waarom kan je dan je kinderen niet opvoeden? Wat voor vent ben je dan!? Geen echte in ieder geval... zo goed was die dienstplicht dus al niet.

Mensen onder bedreiging van straf dingen laten doen die ze niet willen, levert absoluut nul komma niets aan respect op. Het is puur angst en vermijden van nog vervelendere situaties waardoor ze het dan maar doen. Heeft geen ene zak met respect te maken.

Met een andere insteek met mensen omgaan leer je er inderdaad wel, je leert er dan het okee is om mensen te vermoorden als een officier zegt dat je dat moet doen. Je leert er vooral niet aan orders te twijfelen maar ze als een kip zonder kop uit te voeren. Hoe dat goede dingen zijn is mij niet duidelijk.

Dat je het moreel verwerpelijke niet ziet in het mensen dwingen dingen te doen die niet okee zijn, is diep triest. Ik hoop serieus dat je ooit nog eens wijs genoeg wordt om het WEL te begrijpen. Sterkte ermee.

• Leuk 1

Deze post delen

Dat je het ergens niet mee eens bent snap ik en dat je daarin je mening verdedigd is ook geheel logisch maar hou het tenminste wel netjes. We zijn hier volgens mij allemaal toch redelijk volwassen en zo kunnen we ook met elkaar praten.

Dat gaat twee kanten op. Als iemand dienstplicht promoot zegt hij/zij daarmee dodelijk geweld te willen gebruiken tegen mensen die het niet met hem/haar eens zijn.

@dR3 als ik heel eerlijk ben zie ik die verandering nooit komen, tenzij je echt van een wereldwijde SHTF spreekt waarin het volk alles weer op moet bouwen maar laten we wel wezen, de huidige elite die veranderd? zie ik nooit en te nimmer gebeuren.

Ik denk dat die verandering er uiteindelijk goedschiks of kwaadschiks wel komt, aan de ene kant omdat de langdurige trends zijn dat de mensheid meer vrijheid krijgt en aan de andere kant omdat het huidige systeem (met name fiat geld) niet houdbaar is. De status quo supporten in het leger/politie/overheid (en religie of ander bijgeloof) lijkt mij zonde van je tijd, zoals bijvoorbeeld een paar honderd jaar geleden ontsnapte slaven vangen of heksen verbranden op een houtstapel.

Deze post delen

Dus het is okee dat hij me een steuntrekkende homo noemt en met opmerkingen komt die bedoeld zijn om reacties uit te lokken, maar niet om er op te reageren? Jammer, maar dan heb je aan mij de verkeerde.

Daarnaast moeten mensen die de vrijheden van anderen willen inperken altijd keihard bestreden worden. Vrijheden die je kwijt bent krijg je niet snel meer terug en het schenden van de vrijheid van de jeugd door het herinvoeren van dienstplicht is compleet onacceptabel. Een paar minder vriendelijke woorden van mij staan op geen enkele manier in verhouding tot de schendingen van mijn rechten die dit soort volk voorstelt.

Deze post delen

Ik zou zeggen, leer je geschiedenis en je weet het.

80 jarige oorlog tegen de Spanjaarden, de Friezen die vroeguh berucht waren om hun krijgskunsten, onze beruchte zeevloot van een klein landje, de mariniers die met "een handje vol mensen en licht materieel" de Duitsers een aantal dagen hebben kunnen tegenhouden bij de van Brienenoordbrug zodat Joden konden vluchten of onderduiken en waardevolle spullen konden worden verstopt of verscheept. Dat waren jongen als @MyronPrps die hun leven voor anderen hebben opgeofferd. etc. etc.

Zo jammer dit als ik dit soort dingen moet gaan uitleggen.:(

• Leuk 1

Deze post delen

Ik zou zeggen, leer je geschiedenis en je weet het.

80 jarige oorlog tegen de Spanjaarden, de Friezen die vroeguh berucht waren om hun krijgskunsten, onze beruchte zeevloot van een klein landje, de mariniers die met "een handje vol mensen en licht materieel" de Duitsers een aantal dagen hebben kunnen tegenhouden bij de van Brienenoordbrug zodat Joden konden vluchten of onderduiken en waardevolle spullen konden worden verstopt of verscheept. Dat waren jongen als @MyronPrps die hun leven voor anderen hebben opgeofferd. etc. etc.

Zo jammer dit als ik dit soort dingen moet gaan uitleggen.:(

Het waren ook zulke jongetjes die aan de andere kant vochten. Velen ook onder dwang.

Legers vechten, vermoorden elkaar. Het is triest genoeg dat mensen daar voor kiezen, maar anderen dwingen daar aan mee te doen is ziekelijk gedrag.

Deze post delen

Jeetje, @Enki, het is maar een forum! Er worden hier geen beslissingen genomen!! Man ik bedoelde niets met geaardheid, meer in de zin van "kom er maar uit". En ben je wel anders geaard, "zo wat". En verder ben je voor dienst plicht, of tegen. En daar moet je op een normale en respect volle manier met elkaar kunnen bespreken (en niet op de man...)

Verder veel succes in het prachtige Zweden !

Deze post delen

Mijn god, wat een nivo kleuterschool logica.

Je verbindt een gebeurtenis met een probleem en maakt er oorzaak/gevolg van zonder enig bewijs dat die 2 bij elkaar horen.

In 1997 is de opkomstplicht opgeschort, daarnaast is het eerste gekloonde schaap (Dolly) geboren; heeft de Simsons de Flintstones voorbijgestreefd als langstlopende animatieserie, is Friensland officieel omgedoopt tot Fryslân en zijn de Deltawerken voltooid met de ingebruikname van de Maeslantkering door hare saaiemeid Beatrix. Het lijkt me duidelijk dat de Simsons en Fryslân de oorzaak van het gebrek aan respect zijn, niet het opschorten van de opkomstplicht. (Idiote logica? Niet gekker dan die van jou).

Het is trouwens de generatie die nog WEL dienstplicht heeft gehad, die hun kinderen schijnbaar dusdanig slecht hebben opgevoed dat ze geen respect hebben. Als de diensplicht je "een echte man maakt", waarom kan je dan je kinderen niet opvoeden? Wat voor vent ben je dan!? Geen echte in ieder geval... zo goed was die dienstplicht dus al niet.

Mensen onder bedreiging van straf dingen laten doen die ze niet willen, levert absoluut nul komma niets aan respect op. Het is puur angst en vermijden van nog vervelendere situaties waardoor ze het dan maar doen. Heeft geen ene zak met respect te maken.

Met een andere insteek met mensen omgaan leer je er inderdaad wel, je leert er dan het okee is om mensen te vermoorden als een officier zegt dat je dat moet doen. Je leert er vooral niet aan orders te twijfelen maar ze als een kip zonder kop uit te voeren. Hoe dat goede dingen zijn is mij niet duidelijk.

Dat je het moreel verwerpelijke niet ziet in het mensen dwingen dingen te doen die niet okee zijn, is diep triest. Ik hoop serieus dat je ooit nog eens wijs genoeg wordt om het WEL te begrijpen. Sterkte ermee.

Hear Hear !!!!!!!!!!

Deze post delen

Ik had echt graag wel de dienstplicht gehad. Maar ja ben geen man. Gewoon ivm het aanleren van een aantal skills. Later kwam ik tot de conclusie dat ik nooit uitgezonden zou willen worden naar een ander land om daar vanwege vage redenen mijn leven op het spel te zetten die niks te maken hebben met het verdedigen van mijn eigen land ofwel de gewone mede burgers om mij heen. Daar is echter ook een antwoord op. de Natres. wou ik destijds echt gaan doen. is er uiteindelijk niet van gekomen en heb nu andere prioriteiten. Maar dan krijg je wel de militaire training. Je word wel opgeroepen bij calamiteiten in eigen land of ceremoniële aangelegenheden. Dan sta je als het nodig is wel je medebewoners te helpen ook bij overstromingen ed. Dat leek mij echt wel wat. Maar geen irak of afghanistan.

• Leuk 1

Deze post delen

En verder ben je voor dienst plicht, of tegen. En daar moet je op een normale en respect volle manier met elkaar kunnen bespreken (en niet op de man...)

Het is niet "op een normale en respect volle manier" bespreken als je mensen die het niet met je eens zijn met dodelijk geweld dwingt om met jouw idee mee te werken.

Deze post delen

Het is niet "op een normale en respect volle manier" bespreken als je mensen die het niet met je eens zijn met dodelijk geweld dwingt om met jouw idee mee te werken.

Ik ben wel voor, maar het was niet "mijn" idee (even ter kennisgeving)

Ik zeg ook niet dat we kanonnenvoer moeten werven en opleiden. Ik zie dienstplicht meer als een verlengen van je school/opleiding ter verdediging van je land tegen een ander leger/overstroming/calamiteiten.

Maar ja, met je hakken in het zand heb ik je niet zo 1, 2, @dR3 op andere gedachten ;)

Deze post delen

Ik snap sommige hier niet. Vrijheid moet je verdedigen en daarvoor heb je een leger nodig. En lessen uit het verleden hebben geleerd dat je niet moet wachten tot de vijand hier is, maar moet ingrijpen als het nog niet zo ver is. Wat mij betreft meer geld en meer mankracht voor ons leger.

Voor behoud van je vrijheid zegmaar.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...