Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De dienstplicht

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

Maar goed...zoals @LogicSix al zegt zou ik ook in geen enkele andere overlevingssituatie dergelijke mensen naast me willen hebben. Ze gebruiken je tot jij hun nodig hebt en dan zijn ze pleite.

Tuttut, wat een aannames weer.....

Maar lijkt me een goed plan, mensen die zichzelf en hun naasten in gevaar brengen door toe te geven aan misplaatste gevoelens van vaderlandsliefde, eer en trots zijn meestal niet de mensen die het conflict overleven.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Tuttut, wat een aannames weer.....

Maar lijkt me een goed plan, mensen die zichzelf en hun naasten in gevaar brengen door toe te geven aan misplaatste gevoelens van vaderlandsliefde, eer en trots zijn meestal niet de mensen die het conflict overleven.

Je bent de man kerel. Echt! ;)

Deze post delen

Je bent de man kerel. Echt! ;)

Meh, met dat soort holle cretologie houd ik me niet bezig, maar jij hebt dat wel nodig begrijp ik?

Deze post delen

Kudo's @Gamble. ;)

Idd deze discussie gaan we niet uit komen. Zolang ik maar weet dat ik het juiste doe en dat de mensen om mij heen dat ook vinden, dan is dat voldoende.

Deze post delen

@All,

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar vrijheid houd vooral in het recht om het oneens te zijn.

Mijn mening in deze is bekend. Dat hoeft niet jouw mening te zijn , net zomin als dat jouw mening de mijne hoeft te zijn.

Ik ben bereid om veel op te offeren voor jouw recht om je mening te verkondigen. Ik vraag van jouw niet hetzelfde, maar wel vraag ik begrip en respect voor mijn keuze.Aan jou om dat wel/niet te geven.

Deze post delen

Ach ja, en zo heeft iedereen zijn/haar eigen mening over de dienstplicht en de invulling hiervan.

Dat was ook de stelling, 40% is voor, 40% tegen en 20% heeft geen mening (tja, moet je overal een mening over hebben :p )

Waarom @Vladimir nu zijn gelijk moet hebben weet ik ook niet, zo ken ik hem niet van de SC :confused:

Deze post delen

Er is een verschil tussen verschillende meningen hebben en een beeld schetsen van de andersdenkende die gebaseerd is aannames en stemmingmakerij.

Bijvoorbeeld het beeld wat @Gamble neerzet over iemand die niet mee wil doen aan de dienstplicht, en daarbij gebruik makend van grote voorbeelden die compleet gebaseerd zijn op aannames en persoonlijke meningen.

Daarbij zijn er nog zoveel variabelen denkbaar om op dat moment wel of niet mee te doen, daar kun je nu, op dit moment, geen uitspraak over doen.

.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast lonely wolf

Iedereen is het over een ding eens lees ik : "Als ze aan mijn .... komen dan zal ik ze wel ff leren ! " Het verdedigen van zijn eigen goed dus. Prima niks op tegen, voorstander van!

Maar helaas is de realiteit anders : Wat als ik met een bowie mes en een kruisboog tegenover een andere groep met M16 geweren en granaatwerper staat? Zelf een bijbel helpt dan niet!

En Rambo is niet in de buurt hoor!

Mijn Bol met inhoud inc mijzelf ,vrouw en kinderen Komen als we niet zijn platgegooit, met de handjes omhoog eruit! Goederen worden geconfisqueerd, en ik wordt aan de dwangarbeid gezet en mijn god weet wat er met mijn vrouw en kinderen gebeurt!

Om dit beeld te voorkomen is het van belang om de "andere groep" buiten de voor ons veilige zone (land) te houden, Een zone waar wij van weten dat we hier veilig kunnen wonen en werken.

En om deze "andere groep" buiten te houden is het van belang dat de grenzen van deze zone bewaakt en verdedigt wordt.

Als de leiding van de zone aan mij zou vragen om daar wacht te lopen en te verdedigen omdat er een "andere groep" nadert, zal ik, opdat mijn vrouw en kinderen veilig kunnen zijn en werken, er geen minuut wat zeg ik geen seconde over twijfelen. (Pff wat een volzin :))

Mocht ik in een greppel blijven wonen, dan zal mijn familie met trots kunnen zeggen dat ik er alles aan gedaan hebt om hun te beschermen!

Hoe denken de mensen hierover die zich alleen terug trekken in hun BOL? Kunnen jullie een goed uitgeruste en getrainde "andere groep" tegen houden met je vrouw, kinderen en e.v.t. een bijbel ?

Deze post delen

Dat was ook de stelling, 40% is voor, 40% tegen en 20% heeft geen mening (tja, moet je overal een mening over hebben :p )

Nou ja, ik was gewoon geïnteresseerd naar de meningen en de gedachtegang van onze mensen. Daarom heb ik er ook een poll aangeplakt. Ik vind het zelf ook een lastig verhaal, omdat beide kanten wel goeie en minder goeie punten hebben. Zo te lezen heeft iedereen hier zijn eigen verhaal achter de keus om wel of niet mee te vechten.

Deze post delen

@lonely wolf

Om dit beeld te voorkomen is het van belang om de "andere groep" buiten de voor ons veilige zone (land) te houden, Een zone waar wij van weten dat we hier veilig kunnen wonen en werken.

En om deze "andere groep" buiten te houden is het van belang dat de grenzen van deze zone bewaakt en verdedigt wordt.

De andere groep zijn dat de Russen of de Turken met hun 4000 tanks? Of zal het gaan zoals in het Midden Oosten dat de dreiging van binnen uit komt.

Of in Afrika bij de Rwandese genocide. Gedurende deze genocide werden naar schatting 500.000 tot 1 miljoen Tutsi's en gematigde Hutu's in een periode van 100 dagen, van 6 april tot half juli 1994, vermoord in hun eigen land door medelanders (Ging trouwens met kapmessen).

Niets bij de grens te zien.

Tegen wie gaan we vechten? En aan welke grens? Er zijn wel wat indicaties hoe het er eventueel aan toe kan gaan. (Maar het blijft giswerk).

http://www.youtube.com/watch?v=Q8_GxRFXAaY

• Leuk 1

Deze post delen

Waarom @Vladimir nu zijn gelijk moet hebben weet ik ook niet, zo ken ik hem niet van de SC :confused:

Ach, ik kom met rationele argumenten waarom het geen goed idee is om in dienst te gaan als er een vijandelijk leger aan de grens staat, zeker niet voor mensen met vrouw en kinderen. Maar dat is dan weer laf en asociaal, een gebrek aan eer, trots, vaderlandsliefde en al die andere inefficiente emoties.

Daarna krijg je iets met kaatsen en een bal....

Het grappige is wel dat we vrijwel allemaal een hekel hebben aan de bestaande instituties, MAAR, wanneer er een extern vijandbeeld gecreëerd wordt door diezelfde instituties met als voornaamste doel de huidige status quo te behouden (zie bv Oekraïne) loopt een groot deel van die mensen weer blindelings als een kudde schapen achter diezelfde overheid aan...

Deze post delen

Gast lonely wolf
Ach, ik kom met rationele argumenten waarom het geen goed idee is om in dienst te gaan als er een vijandelijk leger aan de grens staat, zeker niet voor mensen met vrouw en kinderen. Maar dat is dan weer laf en asociaal, een gebrek aan eer, trots, vaderlandsliefde en al die andere inefficiente emoties.

Daarna krijg je iets met kaatsen en een bal....

Het grappige is wel dat we vrijwel allemaal een hekel hebben aan de bestaande instituties, MAAR, wanneer er een extern vijandbeeld gecreëerd wordt door diezelfde instituties met als voornaamste doel de huidige status quo te behouden (zie bv Oekraïne) loopt een groot deel van die mensen weer blindelings als een kudde schapen achter diezelfde overheid aan...

Komt een man met zijn volwassen zoons thuis en zegt tegen zijn vrouw: Go wat we nu gezien hebben, er werd op de hoek van de straat een jongen in elkaar geslagen door 3 man! Zegt zijn vrouw Zo da's heftig wat hebben jullie er aan gedaan?

Nou, zegt de man, we hebben er een filmpje van gemaakt die gaan we op facebook zetten! Ja, zegt de vrouw, moet je doen krijgen we er veel Likes op! Maar da's niet alles gaat de man verder, de buurman kwam er tussen en die heeft ze uit elkaar gehaald!

Nou, wat flauw van hem! zegt de vrouw daar gaan m'n likes, moet je nog koffie Henk? Ja Mien als het niet te veel moeite is!

Moraal van het verhaal : Een kudde schapen komt niet ver, een lonely wolf wel!

Deze post delen

Er is een verschil tussen verschillende meningen hebben en een beeld schetsen van de andersdenkende die gebaseerd is aannames en stemmingmakerij.

Bijvoorbeeld het beeld wat @Gamble neerzet over iemand die niet mee wil doen aan de dienstplicht, en daarbij gebruik makend van grote voorbeelden die compleet gebaseerd zijn op aannames en persoonlijke meningen.

Daarbij zijn er nog zoveel variabelen denkbaar om op dat moment wel of niet mee te doen, daar kun je nu, op dit moment, geen uitspraak over doen.

.

Ik wil best toegeven dat ik gisteren een beetje pissig was in deze zo te zien toch steeds terugkerende verhitte discussie.

Maar om nou enkel omdat je het niet met mij eens bent, te zeggen dat alleen ik aannames doe en persoonlijke meningen gaat wel ver.

Posts van Vladimir staan vol aannames en persoonlijke meningen en die zijn dus echt niet anders dan die van mij.

Continue blijven hameren op mijn vaderlandsliefde, terwijl die bij mij toch echt wel ver te zoeken is. Iets wat ik in diverse posts telkens weer opnieuw vertelde.

Eer en trots kloppen wel. Gelukkig maar! Er zijn te weinig mensen die dit nog hebben heden ten dage.

Of ik dan ook eerder dood zal gaan zoals een aanname zegt?

Misschien wel, misschien niet.

Op mijn werk kan ik zeggen dat door de mensen die nog weten wat eer en trots is, de mensen die dit niet hebben niet als makke schapen de wil van een ander moeten volgen.

Het is dus maar hoe je alles bekijkt.

Zo zou je dus ook in het fictieve scenario waarin een vreemd leger de landsgrenzen nadert, Nederland kunnen zien als 1 groot Preppers Heaven waarin we allemaal wonen. Mijn familie woont verspreid in bijna elke provincie van dit land en dat maakt een (poging tot) verdediging behoorlijk noodzakelijk.

Ik vlucht pas als niets anders kan en dat is mijn mening.

Deze post delen

@lonely wolf

De andere groep zijn dat de Russen of de Turken met hun 4000 tanks? Of zal het gaan zoals in het Midden Oosten dat de dreiging van binnen uit komt.

Of in Afrika bij de Rwandese genocide. Gedurende deze genocide werden naar schatting 500.000 tot 1 miljoen Tutsi's en gematigde Hutu's in een periode van 100 dagen, van 6 april tot half juli 1994, vermoord in hun eigen land door medelanders (Ging trouwens met kapmessen).

Niets bij de grens te zien.

Tegen wie gaan we vechten? En aan welke grens? Er zijn wel wat indicaties hoe het er eventueel aan toe kan gaan. (Maar het blijft giswerk).

http://www.youtube.com/watch?v=Q8_GxRFXAaY

Jij ziet een dreiging van binnen uit. Ik moet toegeven dat ik diezelfde dreiging ook in mijn achterhoofd hou.

Mocht er dus zo'n burgeroorlog ontstaan en mensen worden tot de dienstplicht geroepen, dan zou het toch fijn zijn als mensen daar gehoor aan gaven zodat we niet hetzelfde scenario krijgen als bij de Hutu's en Tutsi's? ;)

Deze post delen

Komt een man met zijn volwassen zoons thuis en zegt tegen zijn vrouw: Go wat we nu gezien hebben, er werd op de hoek van de straat een jongen in elkaar geslagen door 3 man! Zegt zijn vrouw Zo da's heftig wat hebben jullie er aan gedaan?

Nou, zegt de man, we hebben er een filmpje van gemaakt die gaan we op facebook zetten! Ja, zegt de vrouw, moet je doen krijgen we er veel Likes op! Maar da's niet alles gaat de man verder, de buurman kwam er tussen en die heeft ze uit elkaar gehaald!

Nou, wat flauw van hem! zegt de vrouw daar gaan m'n likes, moet je nog koffie Henk? Ja Mien als het niet te veel moeite is!

Moraal van het verhaal : Een kudde schapen komt niet ver, een lonely wolf wel!

Het probleem van de hedendaagse maatschappij even kort uitgelicht...

Deze post delen

Gast lonely wolf

@Gamble Je hebt voor mij gelijk. Alle anderen hebben voor hun zelf ook gelijk ( dat is het mooie van een democratie, iedereen mag denken wat hij wil , dat moeten we in stand houden!)

Nog een laatste post van mij in dit topic en dan kan mij betreft een slotje op voordat het uit de hand loopt hier.

De poll zegt 40-40-20. Ik vermoed als het zover is, mensen die dan werkelijk zien wat er om hun heen gebeurt, er dan anders over gaan denken.Dat zal een geheel andere stand geven.( Ik weet het zeker!)

L.W.

Deze post delen

@Gamble Je hebt voor mij gelijk. Alle anderen hebben voor hun zelf ook gelijk ( dat is het mooie van een democratie, iedereen mag denken wat hij wil , dat moeten we in stand houden!)

Nog een laatste post van mij in dit topic en dan kan mij betreft een slotje op voordat het uit de hand loopt hier.

De poll zegt 40-40-20. Ik vermoed als het zover is, mensen die dan werkelijk zien wat er om hun heen gebeurt, er dan anders over gaan denken.Dat zal een geheel andere stand geven.( Ik weet het zeker!)

L.W.

En jij hebt ook weer gelijk ;)

Verder wil ik nog even tegen @Vladimir zeggen dat ook al hadden we even een verhit momentje hier, ik je verder altijd een goede gast heb gevonden en dat ook nog steeds zo vind. Meningen verschillen en zolang we nog niet in een shtf zitten heeft iedere mening een punt.

Dit is ook mijn laatste reactie in dit topic en ik laat het verder aan de rest over.

Deze post delen

@lonely wolf & @Gamble

Jullie verlaten de discussie? YES!!! OOH, nu ga ik dan echt los!! Geen tegenspraak meer, het blanco beeldscherm wat ik dan mag vullen, LOVE IT!

Wij lafaards zullen hier deze topic over nemen en geheel naar onze hand zetten (insert: gemene lach).

Geen stoere "ik zal.." commando praatjes meer, niets vaderland of naastenliefde, lekker kop in het zand en thuis blijven! F*ck het leger en wat ik allemaal niet meer neer kan zetten zonder van repliek te worden bedient.

Her en der nog een vaag linkje van Niburu posten om mijn gelijk te onderschrijven.

Ik ga hier helemaal in op, STOP MIJ. NU. STOP!!

• Leuk 1

Deze post delen

@lonely wolf & @Gamble

Jullie verlaten de discussie? YES!!! OOH, nu ga ik dan echt los!! Geen tegenspraak meer, het blanco beeldscherm wat ik dan mag vullen, LOVE IT!

Wij lafaards zullen hier deze topic over nemen en geheel naar onze hand zetten (insert: gemene lach).

Geen stoere "ik zal.." commando praatjes meer, niets vaderland of naastenliefde, lekker kop in het zand en thuis blijven! F*ck het leger en wat ik allemaal niet meer neer kan zetten zonder van repliek te worden bedient.

Her en der nog een vaag linkje van Niburu posten om mijn gelijk te onderschrijven.

Ik verlaat de discussie omdat ik mijn mening al gegeven heb.

Ik verlaat de discussie omdat elk nieuw antwoord zal ontaarden in ruzies omdat dergelijke posts als deze van jou dingen in mij losmaken waar ik niet achter sta.

Ik ben niet op de site om ruzie te zoeken en derhalve ga ik die verder ook niet opzoeken.

Ik kan prima leven met verschillende meningen en behoef die van mijzelf niet tot in de treurigheid door te drukken.

Dus leef je uit beste lekker. Ik kan altijd uitstekend lachen om Niburu posts :p

• Leuk 1

Deze post delen

Verder wil ik nog even tegen @Vladimir zeggen dat ook al hadden we even een verhit momentje hier, ik je verder altijd een goede gast heb gevonden en dat ook nog steeds zo vind. Meningen verschillen en zolang we nog niet in een shtf zitten heeft iedere mening een punt.

Dat is wederzijds :)

Deze post delen

Gast lonely wolf
@lonely wolf & @Gamble

I'm watching you:cool:

Deze post delen

.

Dat vind jij en ik zie soortgelijke aannames terugkomen bij andere mensen. Persoonlijk ben ik het met @Gamble eens en meer met mij alleen willen we de discussie niet op de spits drijven als in het andere topic 😃

Deze post delen

Dat vind jij en ik zie soortgelijke aannames terugkomen bij andere mensen. Persoonlijk ben ik het met @Gamble eens en meer met mij alleen willen we de discussie niet op de spits drijven als in het andere topic

Ah toe....? :rolleyes:

Deze post delen

ondertussen word er flink gerekruteerd door defensie, in ieder geval draaien alle promo's op volle toeren. Er zijn diverse lange reclames met BNN'rs op Discovery te zien (meestal in spelvorm) en doet het programma vliegende Hollanders ook mee aan deze propaganda meuk. Het schijnt dat meerdere landen momenteel bezig zijn hun arsenaal te updaten & manschappen aan te vullen...

Bedoeld voor 1 Europees leger?

Geen prettig vooruitzicht in ieder geval...

Deze post delen

Ja elk land bereid zich voor. Want het kan zo maar eens gebeuren :(

Defensie koopt materieel

In 2014 investeert het ministerie voor ongeveer € 1,5 miljard in materieel.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/defensiematerieel/aankoop

Materieel

http://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel

------------------------------------------------------------------------

Wat ik dan weer niet begrijp, is dat België op defensie gaat bezuinigen.

1,6 miljard euro besparen op Defensie is 'groot gevaar'

'België mag in deze omstandigheden haar defensie niet ondergraven', reageert oud-stafchef Charles-Henri Delcour op de 1,6 miljard euro besparingen bij Defensie.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/1-6-miljard-euro-besparen-op-defensie-is-groot-gevaar/article-normal-510569.html

Onbetrouwbaar België werkt NAVO op de heupen

Besparingen op defensie zetten toekomst van militair hoofdkwartier in Bergen op het spel.

http://www.demorgen.be/binnenland/onbetrouwbaar-belgie-werkt-navo-op-de-heupen-a2120581/

------------------------------------------------------------------------

EU dreigt met nieuwe stappen tegen Rusland

De Amerikaanse president Barack Obama noemde de acties van Rusland richting Oekraïne op de G20-top ''een gevaar voor de wereld".

http://www.nu.nl/buitenland/3929351/eu-dreigt-met-nieuwe-stappen-rusland.html

Hagel orders multi-billion dollar revamp of US nuke force

http://www.presstv.ir/detail/2014/11/15/386096/hagel-orders-us-nuke-force-revamp/

http://www.presstv.ir/detail/2014/11/14/385975/us-to-invest-billions-in-nuclear-weapons/

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...