Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De dienstplicht

Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...  

108 leden hebben gestemd

1. 1. Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht...

• Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, vecht ik mee
      41
    • Als ik opgeroepen wordt voor dienstplicht, dan neem ik de benen
      38
    • Ik weet het nog niet
      29

Recommended Posts

Als ik een soldaat van een bezettingsmacht doodschiet, dan ben ik een held

Vechten voor de mensen waarvan je houd is niet erg, ervoor sterven zeker niet.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dan vechten we om de huidige machtstuctuur te laten overleven. ;)

Maakt het echt veel uit of je door Brussel, Washington, Beijing of Moskou geregeerd wordt?

Wat mij uitmaakt is dat ik geboren en getogen ben hier in dit land wat mij toch een relatieve vrijheid geeft.

Natuurlijk worden wij genaaid door onze regering en natuurlijk zou ik willen zien dat alles zou veranderen.

Maar....... het is wel MIJN regering, MIJN land, MIJN vrijheid, MIJN leven wat ik hier heb.

Zolang ik nog niet geëmigreerd ben, mag ik dus wel klagen over dit land maar is het wel nog steeds MIJN land.

Als er een bezetter zou komen die mij een andere regering opdringt dan degene die ik blijkbaar wens te tolereren (ik woon hier nog steeds), die mij MIJN vrijheid wilt ontnemen door mij hun regels op te geven (en begrijp me niet verkeerd. Bezetters schieten over het algemeen niet mee werkende mensen dood. Dus tenzij je als slaaf wenst te leven...) en die wensen te beschikken over MIJN leven anders dan dat mijn regering dat momenteel al doet, tja dan blijft er maar 1 andere keuze over....

Ik zal niet vechten voor de koning, de regering oftewel de staat. Neen, voor de vrijheid van de gewone burger daar zou ik voor knokken.

In het leger, naast het leger, voor het leger....

Deze post delen

Ik zou wel gaan om NL te verdedigen, als ze me nog willen gebruiken ben de 50 gepasseerd. Ik heb mijn deel voor wat betreft uitzendingen al gehad, die hoeven voor mij niet meer. (Edit: "meer" toegevoegd)

NL is op veel punten een kutland, maar wel mijn/ons kutland.

En als je je eigen omgeving wilt gaan verdedigen en gratis wapentraining wilt, kun je altijd bij het Korps Natres gaan solliciteren :p

En om in de lijn van @Gamble te blijven :)

I've seen so much worth dying for, so little worth killing over. (Pat Benatar - Too Long A Soldier) Een mooi nr. btw.

• Leuk 1

Deze post delen

Wat mij uitmaakt is dat ik geboren en getogen ben hier in dit land wat mij toch een relatieve vrijheid geeft.

Natuurlijk worden wij genaaid door onze regering en natuurlijk zou ik willen zien dat alles zou veranderen.

Maar....... het is wel MIJN regering, MIJN land, MIJN vrijheid, MIJN leven wat ik hier heb.

Zolang ik nog niet geëmigreerd ben, mag ik dus wel klagen over dit land maar is het wel nog steeds MIJN land.

Als er een bezetter zou komen die mij een andere regering opdringt dan degene die ik blijkbaar wens te tolereren (ik woon hier nog steeds), die mij MIJN vrijheid wilt ontnemen door mij hun regels op te geven (en begrijp me niet verkeerd. Bezetters schieten over het algemeen niet mee werkende mensen dood. Dus tenzij je als slaaf wenst te leven...) en die wensen te beschikken over MIJN leven anders dan dat mijn regering dat momenteel al doet, tja dan blijft er maar 1 andere keuze over....

Ik zal niet vechten voor de koning, de regering oftewel de staat. Neen, voor de vrijheid van de gewone burger daar zou ik voor knokken.

In het leger, naast het leger, voor het leger....

Klinkt leuk, ware het niet dat JOUW regering nu al geen fuck meer te zeggen heeft over JOUW land en JOUW rechten, vrijheid en leven in het algemeen.

Het idee wat wij als Nederland recht op zelfbeschikking hebben is ingehaald door de realiteit, die beslissingsbevoegdheid ligt nu bij de EU en daarmee met name bij Duitsland.

Deze post delen

Klinkt leuk, ware het niet dat JOUW regering nu al geen fuck meer te zeggen heeft over JOUW land en JOUW rechten, vrijheid en leven in het algemeen.

Het idee wat wij als Nederland recht op zelfbeschikking hebben is ingehaald door de realiteit, die beslissingsbevoegdheid ligt nu bij de EU en daarmee met name bij Duitsland.

Helemaal mee eens, maar we hebben het over als een bezettings leger ons land binnen valt....

• Leuk 1

Deze post delen

Gast lonely wolf

Als ik alle reacties hier lees hier op het forum, denk ik wie heeft ons bevrijd in 45? Wij hebben de vrijheid te danken aan de duizenden soldaten die uit andere landen kwamen om voor ONS te bevrijden! En nu zeggen we " nee ik neem de benen, ik vecht alleen voor mijn familie, ik heb geen zin om in een ander land te vechten, ik kruip in mijn BOL" onder een steen bedoel je! Hoe diep zijn we gezonken als mens, dat we niet meer voor elkaar klaarstaan? Elkaar helpen?, Wat als de artsen dit zouden zeggen als ze in het buitenland een epidemie als ebola aan het bestrijden zijn? Die zeggen toch ook geen "Nee het is mijn patiënt niet! " Jullie moesten je schamen en jullie ballen eens laten indalen! Zijn jullie ook bang in het donker? Als ik morgen voor je huis staat en zeg dit is nu van mij, pak je dan ook je bob en ga je in het park wonen? Jullie overleven het park nog geen week! Maar wel een elle lang topic volschrijven over welk mes er het beste is!

Zo dat is van mijn hart, overigens, er zijn wel een paar lui met ballen hier..... respect! (en verder ben ik niet meer boos op jullie :) )

Deze post delen

Als ik alle reacties hier lees hier op het forum, denk ik wie heeft ons bevrijd in 45? Wij hebben de vrijheid te danken aan de duizenden soldaten die uit andere landen kwamen om voor ONS te bevrijden! En nu zeggen we " nee ik neem de benen, ik vecht alleen voor mijn familie, ik heb geen zin om in een ander land te vechten, ik kruip in mijn BOL" onder een steen bedoel je! Hoe diep zijn we gezonken als mens, dat we niet meer voor elkaar klaarstaan? Elkaar helpen?, Wat als de artsen dit zouden zeggen als ze in het buitenland een epidemie als ebola aan het bestrijden zijn? Die zeggen toch ook geen "Nee het is mijn patiënt niet! " Jullie moesten je schamen en jullie ballen eens laten indalen! Zijn jullie ook bang in het donker? Als ik morgen voor je huis staat en zeg dit is nu van mij, pak je dan ook je bob en ga je in het park wonen? Jullie overleven het park nog geen week! Maar wel een elle lang topic volschrijven over welk mes er het beste is!

Zo dat is van mijn hart, overigens, er zijn wel een paar lui met ballen hier..... respect! (en verder ben ik niet meer boos op jullie :) )

Na 1945 is er een hele hoop veranderd in de wereld. Wapens waar je met een geweertje niks meer tegen in hebt te brengen.

Als iedereen op elke plek van de wereld moet gaan helpen om zijn ballen te laten indalen zal dat niet veel nut hebben.

Als jij graag wil meevechten wil dat niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen, zijn in de jaren 40 genoeg mensen geweest die maar hebben geluisterd naar de man die het hardste schreeuwde.

Oorlog is niet voor iedereen net zoals een ebolapatiënt er weinig aan heeft als ik met mijn ehbo koffer naar Afrika afreis :p

Iedereen kan op zijn eigen manier helpen zonder dat het fout of goed is.

Op dit forum zijn zoveel verschillende meningen en zoveel verschillende theorieën dat wil niet zeggen dat sommige mensen daardoor dommer zijn omdat ze iets anders geloven.

Ik ben er niet voor gemaakt om aan het front neergemaaid te worden door een leger of wapens waar ik nog nooit van gehoord heb. Ballen of geen ballen ik blijf bij mijn familie of vrienden die meer aan mij hebben als ik daarbij ben dan dat ik met 500 andere boeren die geen verstand van oorlog voeren hebben in een massagraf lig 300km verderop.

Iedereen kan helpen op de manier die hij of zij goed vind. Respect voor iedereen die wil gaan vechten maar mijn ballen blijven hier.

Deze post delen

Ik denk dat ik sommige reacties niet zo goed begrijp. Op het moment dat je ja zegt voor dienstplicht kun je daarna in dienst niet meer zeggen dat je alleen maar familie en vrienden wil verdedigen.

Wat zou het doel van preppen zijn als je bij een SHTF staat te vechten aan het front i.p.v. je familie proberen in veiligheid te houden in bijv. schuilkelder of BOL?

dat je thuisfront ook kan overleven terwijl jij de duitsers voor de 3e keer buitenwerkt

Deze post delen

Als ik alle reacties hier lees hier op het forum, denk ik wie heeft ons bevrijd in 45? Wij hebben de vrijheid te danken aan de duizenden soldaten die uit andere landen kwamen om voor ONS te bevrijden! En nu zeggen we " nee ik neem de benen, ik vecht alleen voor mijn familie, ik heb geen zin om in een ander land te vechten, ik kruip in mijn BOL" onder een steen bedoel je!

Je ziet het verkeerd.

De hele oorlog en wat daarvoor gebeurde (decennia eerder al) was alleen maar ten behoeve van het veiligstellen van afzetmarkten.

Dit naast het vergroten van de invloedssfeer.

En eventueel het humanitaire aspect wat je aanhaalt.

Als de Amerikanen Australie niet hadden geholpen was dat nu nog een grote japanse basis.

De Duitsers hadden bijna een atoomwapen waarmee ze Londen hadden kunnen platgooien.

Zie je dan als USA maar staande te houden, ook economisch gezien.

• Leuk 1

Deze post delen

Ook al zouden we willen vechten in dit land en niet indirect voor een leger, dan zitten we nog met het harde feit dat er geen geweer of kogels zo maar te krijgen zijn. En ik geloof echt niet dat de staat deze zo maar cadeau geeft aan verzetsbewegingen of een groep separatisten. De wet is zo gemaakt dat alles wel verboden is in Nederland of je stapels papieren moet hebben. hier ga je al de bak in als je een inbreker klap verkoopt dan zit de belager thuis en het slachtoffer in de bak :(

Als ik een soldaat van een bezettingsmacht doodschiet, dan ga ik nog me leven de bak in en dan ben ik voor de ander een held en voor de ander een terrorist.

de laatste keer dat wij met een bezettingsmacht geconfronteerd werden werden de goeden die slechten hadden gemold naderhand beloond, niet bestraft

daar komt bij dat een verzetstrijder net zo goed door de conventie van geneve word beschermd en zich zelf er ook aan dient te houden

dus als de oorlog over is en je hebt geen oorlogsmisdaden begaan ben je gewoon weer een vrij mens

Deze post delen

Je ziet het verkeerd.

De hele oorlog en wat daarvoor gebeurde (decennia eerder al) was alleen maar ten behoeve van het veiligstellen van afzetmarkten.

Dit naast het vergroten van de invloedssfeer.

En eventueel het humanitaire aspect wat je aanhaalt.

Als de Amerikanen Australie niet hadden geholpen was dat nu nog een grote japanse basis.

De Duitsers hadden bijna een atoomwapen waarmee ze Londen hadden kunnen platgooien.

Zie je dan als USA maar staande te houden, ook economisch gezien.

misschien de hoogste regionen van de machtshebbers die zo denken

maar de meeste jongens die hierheen kwamen deden het voor de mensheid

Deze post delen

Zoals je nu nog ziet telt dat niet.

Zie wie waar en op welke manier bezig is.

Waar is de aanvraag voor een Europese militaire basis in de VS?

Deze post delen

Ik heb er wel papieren vroeger voor ontvangen, echt was op het moment dat het werd afgeschaft. Dus ik hoefde niet meer. Opzich had ik er zelf geen problemen mee gehad. Soms denk ik ook dat voor sommige mensen dit wel een goede iets zou zijn, als je soms kijkt hoe

kinderen tegenwoordig opgevoed worden, maar ik zeg dit niet algemeen het is mijn mening denk dat sommige ook wel zo over denken.

Deze post delen

De Amerikaanse oorlogspropaganda werkte prima ja.

Deze post delen

De Amerikaanse oorlogspropaganda werkte prima ja.

ongeacht de propaganda, ik geloof niet dat de militairen die ons bevrijd hebben het voor olie, goud of wat dan ook hebben gedaan

maar om de mensen in europa te bevrijden van de nazi's en hun brute regime

Deze post delen

de goeden die slechten hadden gemold

Niet dat die "slechten" er zelf voor hadden gekozen om in een vreemd land een oorlog uit te vechten, die werden ook opgeroepen door het leger om tegen de vijand te vechten.

In een oorlog heb je winnaars en verliezers:

Winnaars: De machthebbers in het winnende land.

Verliezers: Alle andere mensen....

• Leuk 1

Deze post delen

Niet dat die "slechten" er zelf voor hadden gekozen om in een vreemd land een oorlog uit te vechten, die werden ook opgeroepen door het leger om tegen de vijand te vechten.

dat ligt er al aan welke van de slechte, als jij SS op je schouder had zat je er wel degelijk vrijwillig

Deze post delen

Klopt mijn oma had vroeger ook genoeg Duitsers geholpen. Huilend en niets liever willend dan gewoon zonder oorlog bij hun families te zitten.

Alleen elke Duitse man die niet deed wat gezegd werd werd als landverrader gezien met alle gevolgen van dien.

Dat krijg je altijd met dienstplicht blijft een plicht of je het wil of niet.

Deze post delen

dat ligt er al aan welke van de slechte, als jij SS op je schouder had zat je er wel degelijk vrijwillig

Idd, ik schrok ook van die docu zwarte soldaten. Tja Links zwo drei vier

http://www.zwartesoldaten.nl/

Ik neig er ook naar om dit land met hand en tand te verdedigen. Mocht het zover komen. Andere kant, als het koningshuis weer vlucht naar het buitenland volg ik hun voorbeeld misschien wel.

Deze post delen

@lonely wolf

Mijn opa in Nederland geboren uit Duitse ouders en woonde in Nederland en werkte in de Nederlandse mijnen.

In 1943 kwam er vroeg in de ochtend een truck het dorp ingereden en stopte voor het huis van mijn grootouders.

Uit de truck sprongen een stuk of 10 zwaarbewapende militairen.

Er werd hard op de deur gebonkt.

Mijn overgrootmoeder deed open, ze hadden het beveel alle jongens bover de 14 jaar van duitse ouders mee te nemen.

Ze werden geacht te vechten voor het vaderland.

In huis brak paniek uit en mijn opa destijds 16 en zijn broertje net 14 jaar oud werden onder hevig verzet naar buiten gesleurd.

Mijn overgroot oma begon een soldaat te slaan en mijn opa wist zich los te rukken en ook klappen uit te delen om zijn moeder te verdedigen.

Binnen een paar tellen stond zijn moeder tegen de gevel van het huis.

Een mitrailleur werd doorgeladen en het werd ze duidelijk gemaakt dat als er nog enig verzet zou zijn hun moeder een kogel zou krijgen.

Zonder afscheid te nemen zijn ze in die vrachtwagen gestapt.

Mijn opa ging naar Polen (falschirmjager)

Zijn broertje naar normandie.

Nog voordat hij echt naar het front werd gestuurd is mijn opa gedesrteerd met nog een paar anderen.

Daar sta je dan 16 jaar oud in polen.

De terugtocht tevoet was een ware hell.

Onderweg vond hij lotgenoten maar verliesden ze er ook veel.

Of ze werden gepakt, maakten foute beslissingen, werden slachtoffer door bombardementen of waren simpelweg uitgeput en moesten ze achterlaten.

Hoe dan ook waren ze dood.

Wonder boven wonder heeft hij de lange reis tot aan oberhausen overleefd, daar kon hij bij familie onderduiken.

Na de oorlog heeft hij 3 maanden gevangen gezeten totdat uit was gezocht dat hij echt een deserteur was en geen Schot heeft gelost.

Zijn broertje is aan het front door de Amerikanen opgepakt hij was 21 toen hij uit krijgsgevangenschap terug kwam.

Zijn moeder, vader, en zus waren allen al lang dood.

Oorlog heeft niks met ballen te maken.

Oorlog heeft met macht te maken niet met wat goed en fout is. Alle partijen in een oorlog begaan onmenselijke daden. Net zoals onze verlossers de Amerikanen ontelbare vrouwen verkracht hebben en andere zomaar vermoord.

Oorlog heeft niks met ballen te maken eenmaal daar gaat het alleen maar om overleven om mazzel hebben.

Weten jullie wat ballen hebben betekend , te staan voor je eigen idealen, te staan voor je menselijkheid je eigen keuze maken en niet zomaar iemand neerknallen omdat iemand je verteld dat het de vijand is, iemand die net zo goed het liefst bij zijn familie wil zijn.

Dat is ballen hebben.

• Leuk 2

Deze post delen

@lonely wolf

Oorlog heeft niks met ballen te maken.

Oorlog heeft met macht te maken niet met wat goed en fout is. Alle partijen in een oorlog begaan onmenselijke daden. Net zoals onze verlossers de Amerikanen ontelbare vrouwen verkracht hebben en andere zomaar vermoord.

Oorlog heeft niks met ballen te maken eenmaal daar gaat het alleen maar om overleven om mazzel hebben.

Weten jullie wat ballen hebben betekend , te staan voor je eigen idealen, te staan voor je menselijkheid je eigen keuze maken en niet zomaar iemand neerknallen omdat iemand je verteld dat het de vijand is, iemand die net zo goed het liefst bij zijn familie wil zijn.

Dat is ballen hebben.

iedere bezetter is in mijn ogen een legitiem doelwit iedere macht die overgedragen word naar het buitenland verraad punt

nu snap ik met jouw achtergrond dat je misschien vind dat de duitsers deels onrecht afgebeeld zijn

en natuurlijk waren niet alle amerikanen lieverdjes

maar ik ben blij dat ik geen duits hoef te praten en dat het hele duitse rijk gedecimeerd is en de rassenzuivering gestopt

en daarbij hoeft er op 4 mei niet stil gestaan te worden bij de duitse doden

• Leuk 1

Deze post delen

Ik zie iedereen hier al zitten op Prepper Heaven....

Komt een groep geweldadige plunderaars aan de poort en iedereen is of weg, of doet de poorten wagen wijd open...

Deze post delen

Ik zie iedereen hier al zitten op Prepper Heaven....

Komt een groep geweldadige plunderaars aan de poort en iedereen is of weg, of doet de poorten wagen wijd open...

het franse model?

for sale, french battle rifle

issued 1940

as good as new, never fired, only dropped once

Deze post delen

Deze discussie gaat nergens meer over. Hier worden mensen belachelijk gemaakt om hun mening. Als iemand perse wil vechten moeten ze dat doen maar iemand die dat niet wil staat toch ook in zijn recht.

Niemand is daar minder dom om iemand die vlucht heeft daar ook zijn redenen voor. Elke prepper wil leven anders prept hij of zij niet. op wat voor een manier ze dat doen moeten ze allemaal zelf weten.

Ook een Duitser moest vroeger bevelen opvolgen om te overleven om dan maar iedereen over een kam te scheren vind ik niet goed. Ik herdenk op 4 mei ook de Duitsers die gedwongen werden mee te vechten maar daardoor geen mindere mensen waren.

Aan een aantal reacties hier te zien lijkt het of de oorlog niet veel veranderd heeft. Iedereen met een andere mening hier wordt belachelijk gemaakt en in een hokje gestopt is dat dan de manier waarop we met elkaar om moeten gaan?

• Leuk 1

Deze post delen

Deze discussie gaat nergens meer over. Hier worden mensen belachelijk gemaakt om hun mening. Als iemand perse wil vechten moeten ze dat doen maar iemand die dat niet wil staat toch ook in zijn recht.

Niemand is daar minder dom om iemand die vlucht heeft daar ook zijn redenen voor. Elke prepper wil leven anders prept hij of zij niet. op wat voor een manier ze dat doen moeten ze allemaal zelf weten.

Ook een Duitser moest vroeger bevelen opvolgen om te overleven om dan maar iedereen over een kam te scheren vind ik niet goed. Ik herdenk op 4 mei ook de Duitsers die gedwongen werden mee te vechten maar daardoor geen mindere mensen waren.

Aan een aantal reacties hier te zien lijkt het of de oorlog niet veel veranderd heeft. Iedereen met een andere mening hier wordt belachelijk gemaakt en in een hokje gestopt is dat dan de manier waarop we met elkaar om moeten gaan?

Laat ik het anders stellen:

Stel jij zit met je familie en een paar anderen verschanst op je BOL en er zit een meute woedende en geweldadige gekken die jou alles willen afpakken en jouw vrouwen willen hebben.

Op dat moment kom ik langs samen met een groepje mannen. Dit zou jouw kans zijn om jouw groep sterker te maken en een kans te hebben om de andere groep te verslaan.

Zou het lukken? Misschien sterven we wel een gewisse dood, maar zonder die hulp red je het zeker niet.

Helaas voor jou vertel ik dat wij geen confrontatie willen aangaan, het niet onze zaak is en dat wij onze ballen liever ergens anders gebruiken en wij gaan weg....

Weg kans ook al was die nog zo minimaal!

Vertel...hoe denk jij dan over ons?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...